CilleTX

C&N, rockabilly-style. /Påbegyndt beretning - takkekort bestilt/

1,205 indlæg i dette emne

Bryllupssmykker

Har fået juleferie (hurra!!! :toot: ) og bruger min nyfundne "frihed" fornuftigt, bl.a. ved at kigge lidt rundt på etsy efter mulige smykker til brylluppet.

Jeg er stadig usikker på præcis hvad jeg vil have... Jeg ved dog, at jeg med sikkerhed vil have øreringe på. Jeg ved ikke om jeg vil have andre smykker på - så langt er jeg ikke nået i min planlægning endnu...

Krav til øreringene: de skal hænge og hvis metallet kan ses, så skal de være guld. Plexiglas er en definitiv mulighed, selvom jeg ikke har fundet nogen endnu.

De må gerne være med farve, dog må de ikke være for "pæne"/romantiske - altså er perler et no-go...

Indtil videre har jeg fundet disse geometriske sager, som er ret fine.

Og dem her med blade er også ret fine. Endnu et sæt blade her. (jeg har en ting med blade :rolleyes:)

Synes også disse er ret cool, men tænker de måske bliver for mørke? Ved ikke helt hvor meget sort jeg vil have i mine accessories...

Måske et sæt lovebirds, som disse? Very cute :7himmel:

Jeg ved ikke, om de lige er så passende til et bryllup, men de her er bare alt for søde! :heart:

Åh, så mange muligheder... Godt man har lidt ferie :tunge:

Jeg har i øvrigt fået delt de første 5 invitationer ud (til brudepigerne og mine forældre samt lillebror; svigerforældrene får deres på søndag, min farmor får sin juleaften og H2Bs lillebror og kone får deres den 29, når vi holder jul med dem) og har fået rigtig god respons på dem.

Alle synes de er fede og er meget imponerede over det stykke arbejde, der er blevet lagt i dem. Selv min venindes kæreste, som er meget underdreven i forhold til at give komplimenter og ikke er stor fan af bryllupper, nikkede godkendende og sagde at de var "cool" og "kreative" :thumbsupsmileyanim:

Derudover har vi jeg fået sendt julepakke til USA, hvor jeg har vedlagt deres invitationer. De har ikke fået den endnu (og når nok heller ikke at få den inden på mandag), men jeg glæder mig godt nok til at høre deres respons på dem :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Fine øreringe du har kig på-der er så meget anderledes at finde på Etsy!

Dejligt at invitationerne er på vej ud og på de invitationer kan man da også kun få helt fantastiske reaktioner!

Tak! :biggrin:

Ja, de har SÅ mange fede og anderledes ting på etsy. Det sværeste er såmænd at begrænse sig :wink: :fløjt:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Da jeg så de geometriske ørestikker, kom jeg til at tænke på Zarah Voigt.. Der er også plexiglas i blandt.. :wink:

Du kan bl.a. se et udvalg her... http://www.youheshe....arah-voigt.aspx

Jeg tror også, det er en af de ting jeg faldt for ved dem... :wink:

Det eneste, der afskrækker mig fra Zarah Voigt er prisen :rolleyes: For det er godt nok nogle fine smykker, hun laver!

0

Del dette indlæg

Da jeg så de geometriske ørestikker, kom jeg til at tænke på Zarah Voigt.. Der er også plexiglas i blandt.. :wink:

Det eneste, der afskrækker mig fra Zarah Voigt er prisen :rolleyes: For det er godt nok nogle fine smykker, hun laver!

Ja, det er ikke helt billige smykker, men det er nemlig en super fed stil hun har... :)

0

Del dette indlæg

Topfigur?

Jeg har længe vidst, at jeg ikke er til de traditionelle topfigurer, men kan godt lide ideen om Hoptimister i stedet for - og heldigvis er H2B enig :biggrin:

Det gode ved dem (synes jeg) er, at de så kan pynte i lejligheden bagefter og så kan jeg bare lidt bedre forlige mig med tanken om, at bruge så mange penge på det...

I forvejen har vi en Baby Bumble i blå og en Baby Kvak, så de ville jo falde lige ind i familien :wink:

Spørgsmålet er bare, hvilke Hoptimister vi vil have - og nu har jeg fundet disse to, som jeg synes er ret søde...

post-58523-0-22277600-1356210187.jpgpost-58523-0-93602600-1356210199.jpg

Vi har endnu ikke talt om, hvordan kagen skal se ud - men det billede jeg har oppe i hovedet af den, der er kagen farverig, så det vil passe fint med hvide Hoptimister.

Hvis ikke jeg falder over en anden topfigur, så bliver det nok dem (eller nogle farvede, hvis kagen bliver for hvid) - men sandsynligvis med lidt pynt, så de bliver lidt mere bryllupsagtige :7himmel:

Redigeret af CilleTX
0

Del dette indlæg

Ja, det er ikke helt billige smykker, men det er nemlig en super fed stil hun har... :)

Helt sikkert! Hvis jeg ender med at finde de helt rigtige fra hendes kollektion, så betaler jeg gerne det ekstra :fløjt:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Milepæl

I går (eller teksnisk set i forgårs, da klokken har slået midnat) var det vores 7 måneders milepæl - yay!! :cheerleader3:

Nu begynder det at kunne mærkes, at brylluppet rykker tættere på!

Knap så bryllupsrelateret: jul

Julen er efterhånden vel overstået og det har været nogle gevaldigt hyggelige dage:

Jeg startede allerede med at holde jul med mine veninder den 20, komplet med risengrød, snacks og hjemmebag og masse af fine gaver. Så skønt :7himmel:

Juleaften holdt vi hos mine forældre, hvor min lillebror, farmor og svigermor også kom, så vi var i alt 8 mennesker og det var en rigtig, rigtig hyggelig aften, hvor alle snakkede godt sammen på kryds og tværs. Vi gav min farmor hendes invitation til brylluppet og hun blev MEGET glad for den :biggrin:

Første juledag holdt vi julefrokost hos os for mine forældre og lillebror med spil og hygge - og ret meget mad!

Anden juledag var den årlige jule-hygge-dag hos H2Bs fars familie komplet med tanter, onkler, fætre, kusiner og vedhæng; igen med meget mad, snacks osv. og pakkeleg.

I morgen skal vi så fejre jul med H2Bs bror, svigerinde, deres tre børn og svigermor. Det skal nok blive hyggeligt :biggrin:

Selvom jeg elsker julen og har haft nogle rigtigt hyggelige juledage, så må jeg indrømme jeg godt nok er glad for at have haft to dage, hvor jeg bare har haft fri og kunne flade ud og glæder mig nu til nytår :bunny_4:

Btw, så gav min kære H2B gav mig et par fine ørekæder i julegave, som er kommet med i overvejelserne ang. bryllupssmykker:post-58523-0-78156000-1356736219.jpg

Håber I alle sammen har haft en dejlig jul og nogle skønne juledage - og hvis ikke jeg kommer herind inden, så må I også have et fabelagtigt nytår :balloons:

0

Del dette indlæg

Hold da op nogle fine øreringene - kan godt forstå at de er med i overvejelserne til bryllupssmykker :) lyder som en rigtigt dejlig jul, elsker selv julen men er glad for at de store ædegilder er overstået for nu;)

Lettere forsinket fra min side ( :blush: ), men tak for svaret!

Jeg har efterhånden haft øreringene på en del gange og jeg synes de er SÅ fine på - og så kunne de jo samtidig være mit "noget gammelt", med mindre jeg finder noget andet i gemmerne...

Jeg er godt nok også glad for at julen er overstået, selvom jeg ELSKER julen og familiehyggen der følger med! Men ædegildet bliver altså liiige lidt for meget for mig, må jeg indrømme :rolleyes:

0

Del dette indlæg

Tanker om brudebuketten

Ja, der sker ikke det helt store på bryllupsfronten herhjemme; der er stadig knap 7 måneder til dagen skal stå og de store poster er jo mere eller mindre klaret...

Det er jo ingen hemmelighed at vi holder et budget bryllup og at der derfor vil være en del DIY i vores bryllup (såmænd ikke kun pga. budgettet, men også fordi jeg synes det er sindssygt hyggelig at få lov til at udfolde mine kreative evner :) )

Jeg har hele tiden tænkt, at jeg selv ville binde min egen brudebuket; jeg er ikke til de helt store, flotte kreationer alligevel, så jeg er simpelthen for nærig til at give en halv bondegård (give or take) for en ret simpel buket, bare fordi den skal bruges til et bryllup!

(Jeg ved godt at der er rigtig meget håndværk forbundet med en brudebuket, og det er det, der koster men altså... alligevel... Når det ikke betyder noget for mig, så...)

Nu er det jo i følge traditionen H2Bs ansvar at sørge for buketten, så inden jeg gik for godt i gang med alle mulige friske ideer spurgte jeg ham ad, om det var en tradition, der betød noget for ham. Det var det ikke, så buketten kunne jeg selv stå for - måske ville han dog godt være med til at vælge hvilke blomster, der skulle i. Fair nok :wink:

MEN...!

I et stykke tid har jeg haft en ide om at lave en buket, ikke ud af blomster, ej heller perler, som jeg kan se et par brude her har gang i (og som er super fine - og hvis vores bryllup var 1920'er inspireret, så var det helt sikkert den vej, jeg var gået!), men derimod af knapper!

Jeg kan rigtig godt lide det uformelle, lidt legesyge i ideen - og heldigvis synes H2B det er en cool ide, som han var helt med på da han så billeder :thumbsupsmileyanim:

Lidt inspirationsbilleder (tyvstjålet fra nettet)

post-58523-0-94934600-1357486489.jpg

post-58523-0-71061600-1357486426.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

... mere buket-tanker (eller rettere: farvetema-tanker afledt deraf)

Min H2Bs fulde support til knappe-buketten fik mig faktisk på nettet og lede efter knapper, så jeg kan komme i gang - men så opstod et dilemma!! :blink:

...for hvilke farver skulle buketten have??

Vi har ikke, som så mange andre, fundet et decideret farvetema til brylluppet, men mere tænkt at farverne på diverse ting ville give sig selv hen ad vejen... Teal/turkis/aqua (eller hvad man nu vil kalde den farve) kom ret hurtigt ind i vores "tema", da det er en farve vi begge er ret vilde med og "tilfældigvis" er på mine sko (og nok også bliver farven på båndet jeg vil have på) :fløjt:

Så det gav sig selv og blev bl.a. skriftfarven på vores invitationer...

Så naturligvis skal den farve da også være repræsenteret i buketten, når den kan, men synes ikke den skal være alene - og udover hvid/creme/ivory (osv.), så syntes vi begge der skulle være en komplimentærfarve... Så nu er orange blevet en del af vores farvetema - og de første knapper er blevet købt fra England og er på vej hjem til mig :cheerleader3:

Farvetemainspiration:

post-58523-0-06831100-1357487535.jpg

post-58523-0-68409300-1357487569.jpg

Knapperne, jeg har bestilt:

post-58523-0-60002200-1357487605.jpg

post-58523-0-13787800-1357487625.jpg

0

Del dette indlæg

Tak! Jeg håber det bliver sejt, men jeg har jo ikke prøvet det før, så det er jo ikke sikkert, det bliver godt :rolleyes::blush:

Glæder mig til knapperne kommer - og til jeg får købt nogle hvide/creme etc, så jeg kan komme i gang!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvor er det genialt med de knapper! Ville selv ha lavet min egen, men en pludselig indskydelse fik mig til at kigge ind hos vores billige lokale blomsterhandler. Da han kun skulle have 1000,- for en brudebuket, 2brudepigebuketter og 4 knaphulsblomster, var sagen afgjort. Så min bliver med blomster og H2B bestemmer udseendet, så længe der kommer cremefarvede roser i:)

0

Del dette indlæg

Hvor er det genialt med de knapper! Ville selv ha lavet min egen, men en pludselig indskydelse fik mig til at kigge ind hos vores billige lokale blomsterhandler. Da han kun skulle have 1000,- for en brudebuket, 2brudepigebuketter og 4 knaphulsblomster, var sagen afgjort. Så min bliver med blomster og H2B bestemmer udseendet, så længe der kommer cremefarvede roser i:)

Det lyder da også som en rigtig god deal :thumbsupsmileyanim: Glæder mig til at se billeder af den - der er jo ikke længe til :wink:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Du er sød, Centenary :hug:

Du har helt ret, det er folks eget problem, hvis det er...

Jeg er ikke nervøs for folks reaktion (er faktisk ret ligeglad med andre folks meninger, så længe vi er glade for valgene), mere bare spændt. Eller rettere: nysgerrig. Giver det mening? Altså, dem der kender os rigtig godt vil nok ikke undre sig synderligt meget over vores valg, men der er da nogen der har en "sådan-gør-man-til-bryllupper" indstilling til tingene som nok skal undre sig lidt... :tunge:

0

Del dette indlæg

Jeg kender godt den følelse... Jeg er også rimelig ligeglad med andre folks meninger, men synes det er interessant hvor meget de kan gå op i små ting, som næppe har indflydelse på om de har en god dag... Det er interessant at så mange hænger fast i traditioner i stedet for at have et åbent sind... :-)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer