Victorias secret

Tidspunkt vielse og lokaler til fest

9 indlæg i dette emne

Hej herinde

Jeg er jo ret ny, på herinde, og så temmelig meget ny-forlovet :)

- ikke desto mindre har jeg tænkt på vores bryllup de sidste 6 mdr hihi.

Vi regner med at bliver omkring 32 til festen - det bliver vores absolutte nærmeste familie, og resten er venner. Vi ville da egentlig gerne have et større selskab, men så skal vi ud i at invitere familie og venner vi aldrig ser, og det gider vi ikke.

Nu har vi set på lokaler i dag - og jeg er allerede træt! 32 er et lille dumt antal, for enten er lokalerne så små at vi nærmest sidder væg til væg - og det ønsker jeg ikke, ellers også så store, så vi drukner.

What to do??

Jeg har booket kirken i dag, til kl. 13.30, fordi der var en vielse kl. 15. Men nu er jeg altså i tvivl om det er for tidligt. Det kræver jo, at vores gæster skal vente i 3 timer fra kirken til vi går til bords, og det syntes jeg er meget. Eller hvad? Vi kan self. ringe til kirkekontoret og høre på en anden dato...

Ih jeg håber på nogle input, for jeg føler mig allerede lidt lost :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tillykke med forlovelsen :loveflag:

Det er måske slet ikke en dum ide med et lokale som er "lidt for stort". Så er der plads til dansegulv uden at man rykker bordene, og der kan også være gavebord. Når du først begynder at pynte op og der kommer gæster tror jeg ikke det vil føles for stort.

Mht. vielsestidspunkt så kan jeg godt se det er tidligt hvis man ikke holder reception. Men der er så tolgengæld masser af muligheder for at hygge sig med gæsterne før middagen. Arranger noget kroket, kongespil eller lign. måske som man kan hygge sig med imens man drikker kaffe om eftermidagen. I kan også vælge at servere bryllupskagen der.

0

Del dette indlæg

Vi skal også vies kl. 13.00. Efter kirke tager vi til hotellet hvor festen skal holdes og hygger med frugt, bryllupskage og forskellige udendørs spil i parken som hører til hotellet. Vi glæder os rigtig meget til denne lidt mindre "formelle" stund på dagen.

0

Del dette indlæg

Årh tak skal i have! :) jeg har faktisk været ked af det siden i aftes, fordi jeg ikke "kunne få det til at gå op" - for vi er så kræsne med lokalerne. De skal være nye flotte og lækre. Det ene sted vi har kigget på (havnens gourmet), der er der en have til og en terrasse. Men der er plads til 120 gæster i den store sal :unsure:

Det andet sted (alfred og kamilla) der har de et lokale der faktisk passer fint i størrelsen, men der er ingen udenoms arealer + det ligger lige op af køkkenet. Det andet lokale vel i samme størrelse som ved havnens gourmet.

Det jeg bare tænker, er at gæsterne vel skal have mulighed for at sidde ned, imens de venter? Man kan sige, at tager vi den store sal, så er der jo plads til at der kan blive dækket op til det, ud over selve middagsbordet. Jeg tror måske også at vi holder noget receptions-agtigt før, fordi dem der kommer i kirken, syntes jeg skal med tilbage og have noget at drikke og lidt at spise.

Vi har også overvejet at få bryllupskagen der om eftermiddagen, fordi efter middagen er man jo mæt :) Men vi er jo ude og få taget billeder i godt og vel 1½ time efter vielsen - går hele kabalen så op?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vores lokale var 30kuverter "for stort" og det kunne altså ikke være mindre. Det var lækkert med plads til gave- og drikkebord +bar uden det gik ud over danse gulv.

Vi blev viet kl.14.30 og gæsterne var inviteret til kl.18 og hvad gæsterne lavede i mellem tiden var altså ikke mit "problem" de tog hjem og de der havde langt tog hjem til min mor. Så jeg synes nødvendigvis ikk man behøver finde underholdning til sine gæster, hvis du forstår?!

0

Del dette indlæg

Det ligner at vi taler om Odense. Havnens Gourmet har jeg desværre ikke selv været ovre på men der kunne du jo også prøve Birk & Conrad som for mig at se har en tilpas størrelse til et selskab på 30-50 personer (og suveræn mad/betjening). Odense Golf Klubs restaurant eller Boldklubben Marienlysts rstaurant kunne også være nogle muligheder. Skovbakken Zoo har også et mindre lokale (end det jeg normalt har spillet i) men der skal I være ude senest kl. 2. En anden mulighed lidt uden for Odense er Ellinge Forsamlingshus. Det er nok lige stort nok til 32 personer men der kan man jo gøre meget med vægdelere o.l. Kuvertprisen der er helt i bund som jeg husker det.

0

Del dette indlæg

Det ligner at vi taler om Odense. Havnens Gourmet har jeg desværre ikke selv været ovre på men der kunne du jo også prøve Birk & Conrad som for mig at se har en tilpas størrelse til et selskab på 30-50 personer (og suveræn mad/betjening). Odense Golf Klubs restaurant eller Boldklubben Marienlysts rstaurant kunne også være nogle muligheder. Skovbakken Zoo har også et mindre lokale (end det jeg normalt har spillet i) men der skal I være ude senest kl. 2. En anden mulighed lidt uden for Odense er Ellinge Forsamlingshus. Det er nok lige stort nok til 32 personer men der kan man jo gøre meget med vægdelere o.l. Kuvertprisen der er helt i bund som jeg husker det.

Tak for alle dine forslag - det er i Odense ja :)

Det vi ønsker er nye, moderne og lækre lokaler - med nye toiletter osv. Alt skal være nyt og lækkert, så jeg tror ikke de nævnte forslag lige er os (så vidt jeg kunne se på deres hjemmesider :) )

Men 1000 tak for det.

0

Del dette indlæg

Så er det ihvertfald ikke boldklubben og Ellinge Forsamlingshus vi taler om. Om de andre steder I søger kunne være relevante afhænger af hvilken stil I er ude efter. Dvs. om det skal være "high tech" eller der også godt må være lidt højt til loftet. Et sted som Brydeland (der er et luksus sommerhus som er egnet til selskaber) er også meget populært til bryllupsfester og der er så også overnatningsmuligheder til gæsterne, men der skal I selv stå for alt.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det skal være high tech - om muligt. Og vi ønsker ikke at løfte en finger den dag, så Brydeland er ikke en mulighed (og vist i øvrigt booket i samme mdr. af et andet par i vores omgangskreds).

Vi har dog fundet en restaurant, der har et lokale som vi kan lide, og i passende størrelse. Kuvertprisen er bare lige næsten 400 kr. mere pr person end vi først havde troet :huh:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer