Tudi85

erfaringer fra Lilly lagersalg?

31 indlæg i dette emne

Som overskriften antyder, så overvejer jeg MEGET at booke en time til Lillys lagersalg i Vejle i oktober måned. Det er godt nok 7 1/2 måned inden mit bryllup, men alle kjoler koster 1500 kr. og jeg kan slet ikke se mig selv give 5000-10000 for en brudekjole...

Men ved ikke om det er en dårlig ide.. Tænker om man overhovedet kan finde en kjole på en time, og alt det der...

Jeg er overhovedet ikke kræsen med kjolen.. skal bare føle mig fin og godt tilpads, så er jeg egetlig lieglad med om den har perler, blonder, osv.

Men jeg er en str. 42, så tror i overhovedet der er kjoler i min str.?

Åh, ville bare gerne høre om andres oplevelser med dette?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var afsted sidste år, altså er helt år inden vores bryllup... Du skal skynde dig at ringe og booke tid med det samme man kan, hvis du er interesseret, kjolerne ryger hurtigt! Og endda i din str, for da jeg var der sidste år, var der masser af lige præcis de der str. 38 40 og 42... :thumbsupsmileyanim: Man skal dog også huske, at man er lidt mindre i str i deres kjoler, end man er i sit alm tøj... :wink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var afsted sidste år, altså er helt år inden vores bryllup... Du skal skynde dig at ringe og booke tid med det samme man kan, hvis du er interesseret, kjolerne ryger hurtigt! Og endda i din str, for da jeg var der sidste år, var der masser af lige præcis de der str. 38 40 og 42... :thumbsupsmileyanim: Man skal dog også huske, at man er lidt mindre i str i deres kjoler, end man er i sit alm tøj... :wink:

Det passer altså ikke, for efter at have læst det herinde spurgte jeg Lilly, da jeg fik det total dårligt over mig selv, for så måtte jeg jo være meget tykkere end jeg troede.. Men ekspedienten sagde at Lilly modeller svare til en normalt nordisk model, hvor de finere mærker oftest er efter øøøh små franske størrelser tror jeg hun sagde...

Hun sagde også at grunden til mange siger lilly kjolerne er store i størrelsen, er fordi mange tror de er større end de egentlig er.

Min lillykjole er en str. 42, og jeg bruger normalt 40/42 - L/XL large i tøj...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Aha tak for det. Er det så "brugte" kjoler? Undskyld ts fordi jeg spørger i din tråd.. Altså kjoler som andre har prøvet før, og ikke helt nye?

Nej det er nye kjoler, de er jo nok prøvet på ligesom dem du prøver i butikkerne.. Det er bare sidste års modeller der sælges billigt ud, ligesom de pt har udsalg i lilly ( i hvert fald den i Århus) , hvor det også er sidste års modeller.. Jeg købte min kjole i feb, altså 13 måneder før brylluppet, og det er også en sidste års model, der derfor var sat ned..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså det forstår jeg ikke Rikke, jeg kan ikke klemme mig i en str 52 i alt andet tøj... Men i Lilly var den næsten "for stor"... Det er da dejligt, hvis jeg i "virkeligheden" er en str. 52... ;-)

Jeg endte ikke med at købe en kjole på lagersalget, for i min str var der kun én str kjole... :-/ Selvom den da var okay fin... Manglede selv noget at vælge imellem... :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har købt min kjole der og er vildt glad for det. Det blev en kollektionsmodel til 2.500,-. De er supersøde dernede og lyn hurtige til at hjælpe. Vi fik lov til at starte med at kigge 10 min før, så vi hængte de kjoler tilside der kunne være noget, så en time gik lige. Kjolerne er ikke brugte, det er kollektionsprøver og sidste års modeller. Jeg synes størrelserne passer som i alm. tøj, i hvert fald på mig;-).

God fornøjelse dernede:-D

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg var afsted sidste år, altså er helt år inden vores bryllup... Du skal skynde dig at ringe og booke tid med det samme man kan, hvis du er interesseret, kjolerne ryger hurtigt! Og endda i din str, for da jeg var der sidste år, var der masser af lige præcis de der str. 38 40 og 42... :thumbsupsmileyanim: Man skal dog også huske, at man er lidt mindre i str i deres kjoler, end man er i sit alm tøj... :wink:

Det passer altså ikke, for efter at have læst det herinde spurgte jeg Lilly, da jeg fik det total dårligt over mig selv, for så måtte jeg jo være meget tykkere end jeg troede.. Men ekspedienten sagde at Lilly modeller svare til en normalt nordisk model, hvor de finere mærker oftest er efter øøøh små franske størrelser tror jeg hun sagde...

Hun sagde også at grunden til mange siger lilly kjolerne er store i størrelsen, er fordi mange tror de er større end de egentlig er.

Min lillykjole er en str. 42, og jeg bruger normalt 40/42 - L/XL large i tøj...

Jeg tror at det er rigtigt at Lillys kjoler er meget "true size" i forhold til nordisk (og tysk) målskema.

Jeg har også været i Lilly og prøve kjoler og jeg passede hhv. str. 48 og 50 i deres kjoler.

Str. 48 var modeller som sad "løst" over hoften, disse kjoler sad perfekt over mit bryst og i min talje.

Str. 50 var modeller som sad til på hoften, disse kjoler kunne strammes fint til i taljen pga.snøren, men sad lidt for løst og ville have skulle været syet lidt ind øverst i corsageoverdelen.

Det passer rigtig fint med de størrelser jeg bruger i almindeligt tøj :)

To andre steder jeg har prøvet kjoler skulle jeg op i hhv. 54 og 56 :o for at kjolerne passede, jeg trøster mig med at det må have været franske str. - men alligevel er det lidt demoraliserende :pokey: (Især når den ene forhandler oven ikøbet tar 20% ekstra i pris for kjoler fra str. 54 :angry: )

Hos Fuhrmanns hvor jeg har bestilt min kjole tager de ens pris for alle kjoler - og alle str. :thumbsupsmileyanim:

Den bliver syet efter mine grundmål, for at minimere tilretning så meget som muligt. Jeg ved ikke om de sætter en str. i - eller hvilken, men jeg er også ligeglad, for jeg synes selv at jeg ser smuk og "slank" ud i den kjole jeg har valgt :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg var afsted sidste år, altså er helt år inden vores bryllup... Du skal skynde dig at ringe og booke tid med det samme man kan, hvis du er interesseret, kjolerne ryger hurtigt! Og endda i din str, for da jeg var der sidste år, var der masser af lige præcis de der str. 38 40 og 42... :thumbsupsmileyanim: Man skal dog også huske, at man er lidt mindre i str i deres kjoler, end man er i sit alm tøj... :wink:

Det passer altså ikke, for efter at have læst det herinde spurgte jeg Lilly, da jeg fik det total dårligt over mig selv, for så måtte jeg jo være meget tykkere end jeg troede.. Men ekspedienten sagde at Lilly modeller svare til en normalt nordisk model, hvor de finere mærker oftest er efter øøøh små franske størrelser tror jeg hun sagde...

Hun sagde også at grunden til mange siger lilly kjolerne er store i størrelsen, er fordi mange tror de er større end de egentlig er.

Min lillykjole er en str. 42, og jeg bruger normalt 40/42 - L/XL large i tøj...

Jeg tror at det er rigtigt at Lillys kjoler er meget "true size" i forhold til nordisk (og tysk) målskema.

Jeg har også været i Lilly og prøve kjoler og jeg passede hhv. str. 48 og 50 i deres kjoler.

Str. 48 var modeller som sad "løst" over hoften, disse kjoler sad perfekt over mit bryst og i min talje.

Str. 50 var modeller som sad til på hoften, disse kjoler kunne strammes fint til i taljen pga.snøren, men sad lidt for løst og ville have skulle været syet lidt ind øverst i corsageoverdelen.

Det passer rigtig fint med de størrelser jeg bruger i almindeligt tøj :)

To andre steder jeg har prøvet kjoler skulle jeg op i hhv. 54 og 56 :o for at kjolerne passede, jeg trøster mig med at det må have været franske str. - men alligevel er det lidt demoraliserende :pokey: (Især når den ene forhandler oven ikøbet tar 20% ekstra i pris for kjoler fra str. 54 :angry: )

Hos Fuhrmanns hvor jeg har bestilt min kjole tager de ens pris for alle kjoler - og alle str. :thumbsupsmileyanim:

Den bliver syet efter mine grundmål, for at minimere tilretning så meget som muligt. Jeg ved ikke om de sætter en str. i - eller hvilken, men jeg er også ligeglad, for jeg synes selv at jeg ser smuk og "slank" ud i den kjole jeg har valgt :)

Jeg er glad for jeg kun har prøvet i lilly, jeg ville blive total depri hvis jeg skulle op i en større størrelse :lol: Gjorde jeg jo allerede lidt, da jeg læste flere herinde skrive lilly kjolerne var store i størrelsen, også derfor jeg ringede ind og spurgte dem, da jeg alligevel havde et spørgsmål..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var en str 58/60 i andre brudekjoler! Det var sindssygt træls, for det er jeg ikke engang i mit eget tøj... Så jeg er helt med på, at andre modeller må være i franske str... Lillys sad bare bedst! Men det er jo klart, hvis de er lavet til nordiske piger... <3 :)

Redigeret af NBN84
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg var en str 58/60 i andre brudekjoler! Det var sindssygt træls, for det er jeg ikke engang i mit eget tøj... Så jeg er helt med på, at andre modeller må være i franske str... Lillys sad bare bedst! Men det er jo klart, hvis de er lavet til nordiske piger... <3 :)

Det må altså heller ikke være rart at stå der og pludselig blive gjort større end man er, fordi de laver deres kjoler efter franske størrelser..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg var en str 58/60 i andre brudekjoler! Det var sindssygt træls, for det er jeg ikke engang i mit eget tøj... Så jeg er helt med på, at andre modeller må være i franske str... Lillys sad bare bedst! Men det er jo klart, hvis de er lavet til nordiske piger... <3 :)

Det må altså heller ikke være rart at stå der og pludselig blive gjort større end man er, fordi de laver deres kjoler efter franske størrelser..

Ja det var altså lidt træls, men kjolerne sad bare heller ikke godt på mig... Men jeg er vist også bare faldet pladask for Lilly... :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg var en str 58/60 i andre brudekjoler! Det var sindssygt træls, for det er jeg ikke engang i mit eget tøj... Så jeg er helt med på, at andre modeller må være i franske str... Lillys sad bare bedst! Men det er jo klart, hvis de er lavet til nordiske piger... <3 :)

Det må altså heller ikke være rart at stå der og pludselig blive gjort større end man er, fordi de laver deres kjoler efter franske størrelser..

Ja det var altså lidt træls, men kjolerne sad bare heller ikke godt på mig... Men jeg er vist også bare faldet pladask for Lilly... :)

Jeg er også glad for jeg endte med en lilly model.. Og så syntes jeg de har en fantastisk service derinde..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også lige bestilt tid til d. 4. oktober.

Har været ude og prøve brudekjoler i to butikker i weeekenden, så jeg håber jeg ved nogenlunde hvad jeg går efter/skal se efter.

Men jeg kunne også rigtig godt tænke mig at høre lidt om udvalget, hvordan det foregår mv. Fortæl fortæl :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

mht størrelser, min kjole er en tomy marriage og er franske str 60. Må sige jeg også blev rigtig øv hvor jeg skulle have den største størrelse :( men den var nu alligevel en del for stor... inden den blev syet til.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Piger

Jeg har lige et par spr. ang lilly udsalg. Jeg er faldet for den dyreste kjole de har fra 2012 tror i den kommer på bud for har ikke 12000 til en kjole. Og så er jeg på kur og regner med at smide 10-15 kg inden bryllupet hvad gør jeg lige hvis jeg gerne vil købe en kjole på udsalg???

Smil Lise

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej Piger

Jeg har lige et par spr. ang lilly udsalg. Jeg er faldet for den dyreste kjole de har fra 2012 tror i den kommer på bud for har ikke 12000 til en kjole. Og så er jeg på kur og regner med at smide 10-15 kg inden bryllupet hvad gør jeg lige hvis jeg gerne vil købe en kjole på udsalg???

Smil Lise

Altså jeg købte min Lilly kjole på udsalg til 40% sidste år, det var en 2011 model købt i 2011, den kostede godt nok kun 6000,- fra ny og blev sat ned til 3600,- (de sætter vist alle modeller ned med 40% i oktober?), så nu her i år, omkring august, blev den først sat ned til 2700,- og nu koster den 1000,-... :blink: Men jeg turde ikke vente dengang og det har så vist sig, at det er én af deres upopulære modeller, for man kan få den stadigvæk i alle str... :wink: De populære modeller bliver ikke altid sat ned, så find ud af om din model er én der bliver i kollektionen, ellers bliver de som regel altid sat ned... Og hvis du har is i maven, kan det være du kan få den på vildt tilbud... Modsat mig... :wink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ved I om man skal bestille tid for at komme og se på tilbehør?? altså slør osv.. Har allerede købt en lilly model, som ikke vil komme på tilbud før til næste år, så det er kun tilbehøret jeg mangler..

Du behøver ikke bestille tid til lagersalget - heller ikke hvis du gerne vil se på brudekjole.

Men for at få stillet et prøverum til rådighed så skal du bestille tid - men det er ok at droppe ind også.

:)

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

hejsa.

er der nogen der ved noget om str, jeg er en 48 i bukser og en xxl i trøje, og er derfor lidt bekrymret for om jeg kan være i en lilly model, har været inde og læse om deres lagersalg, og kan se de kun går til str. 48. og da jeg har prøvet en lucca bride kjole str. 48 som var for lille, er jeg lidt bekrymret for om det kan betale sig at bestille tid, og ta den lange vej derned.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
hejsa.

er der nogen der ved noget om str, jeg er en 48 i bukser og en xxl i trøje, og er derfor lidt bekrymret for om jeg kan være i en lilly model, har været inde og læse om deres lagersalg, og kan se de kun går til str. 48. og da jeg har prøvet en lucca bride kjole str. 48 som var for lille, er jeg lidt bekrymret for om det kan betale sig at bestille tid, og ta den lange vej derned.

Så tror jeg du er en str 46 i Lilly... ;)

Jeg er en syr 56 og min Lillykjole er en str 52... :)

Til lagersalg sidste år, havde de op til str 52, men kun 3-4 kjoler i str 50 og 52... Er sikker på du kan være i deres kjoler! :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer