LineogAsh

Navneændring

9 indlæg i dette emne

Hej skønne BK'er

Vi var ude i en længere kamp omkring navneændring! Jeg tager mandens efternavn ved vores bryllup!

Først var jeg så i al hast kommet til at bestille bryllupsrejes til hr. og fru. Robinson! Jeg troede nemlig at man kunne bestille pas/sygesikring osv. forud for brylluppet, når det var i den forbindelse man skiftede navn! ( vi kan jo umuligt være de eneste, der rejser få dage efter bryllupet!)

Men det kan man ikke... (burde nok have haft undersøgt det først!)

Så var det pludselig ikke sikkert navnet på billetten kunne ændres

og da vi skal til USA kunne jeg kun forestille mig hvilket bøvl det kunne give med et navn på billetten og et andet i passet...

Da min H2B og jeg ikke havde været sammenlevende i 2 år med samme adresse kunne de ikke garantere at navneændringen kunne gå igennem inden brylluppet...

Jeg fik så heldigvis ændret billetten mod et klæggeligt gebyr ;)

Så alt burde sådan set være i fineste orden! Da jeg rejser med mit pas med mit "gamle navn", der passer med flybilletten osv....

Er der nogen der har erfarringer med dette??... Vi tager self. navneændringspapire, dåbsattest osv med som dokumentation ....

kan det give nogle fatale problemer?? I så fald skal jeg jo se om jeg kan nå at aflyse navneændringen og så ændre det efter hjemkomst i stedet....

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har læst et sted herinde at den ikke går hvis man skal til USA. Jeg synes HELT sikkert du bør ringe til den amerikanske ambassade i morgen og forhøre dig så I ikke får problemer! - og så må du meget gerne komme tilbage og skrive hvad de har sagt :wink:

0

Del dette indlæg

De fleste steder behøver man vist bare have samme navn i pas og flybillet, men jeg kunne forestille mig at de er lidt mere strikse med det i USA. Man kan dog vist godt få sin navneændring udsat, så de først kører papirerne igennem efter bryllupsrejsen, hvis man spørger kordegnen pænt. Det gjorde et par af mine venner i hvert fald.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes altså også jeg har hørt om noget med USA og at den ikke gik der. Synes, som Janina foreslår, at du skal ringe til den amerikanske ambassade. Og hvis de siger, at det kan skabe problemer, kan du roligt 'aflyse' navneændringen og gøre det når I kommer hjem (medmindre det er en virkelig lang tur). Man kan ændre navn i forbindelse med bryllup gratis op til tre måneder efter vielsen :)

Held og lykke med det i hvert fald. Håber ikke det skaber nogle problemer for jer..

0

Del dette indlæg

Vi får først nye pas efter bryllupsrejsen, også selvom vi først rejser 1 måned efter brylluppet. Tog den beslutning efter at have læst om det herinde. Det jeg har hørt er også, at så længe man bare bliver i Europa, så er det intet problem, men det er værre, når det er til USA eller Egypten.

0

Del dette indlæg

Mange tak for jeres svar :)

Jeg må hellere lige få ringet til ambassaden imorgen! Og til kordegnen hvis de siger No-Go!! :)

Det er jo lidt sent jeg kommer i tanke om det så ægteskabserklæring med navneændring og det hele er jo sendt af sted :)

Puha håber det går ;) Jeg vender tilbage når jeg har mere klare svar *S*

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Mange tak for jeres svar :)

Jeg må hellere lige få ringet til ambassaden imorgen! Og til kordegnen hvis de siger No-Go!! :)

Det er jo lidt sent jeg kommer i tanke om det så ægteskabserklæring med navneændring og det hele er jo sendt af sted :)

Puha håber det går ;) Jeg vender tilbage når jeg har mere klare svar *S*

Vi havde søgt om navneændring på dagen, men kunne sagtens få lov til at vente...

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer