nette03

Hysterisk-brudekjole-panik-angst: LETTET OG GLAD:)

40 indlæg i dette emne

Ja så blev det min tur til at have store kjole frustrationer :td:

Har den sidste uges tid gået og ærget mig over den måde min kjole falder på.

Synes den er meget stiv, tung og kantet, hvor jeg gerne ville have den til at falde lidt mere let og blødt.

Tænke tænke tænke.... Så kom jeg frem til, at det tykke stof kjolen er lavet af, nok ikke kan komme til at se særlig let og blødt ud...

Hvad gør man så?

Jeg fik den anden aften/nat (ja lå søvnløs en halv nat fordi jeg var i dyb kjole-krise!) en vild idé. Det ser rigtig flot ud i mit hoved, men jeg må hellere prøve at forklare jer mine tanker og høre om jeg er helt galt på den - kunne nemlig godt være, at jeg er det!!

Jeg tænker om man evt. kunne skære kjolen og sy noget satin eller andet lidt blødere stof på - som selvfølgelig skal passe til det stof kjolen er lavet af. Og lave en slids i blonden op af det ene ben så den bliver lidt asymmetrisk. Så skal jeg nok også have fjernet noget af det stive tyl der er syet i under kjolen.

Jeg har lige, med mine ringe evner, leget lidt med paint for at prøve at vise hvad jeg mener:

post-51033-0-80144200-1339838624.jpg

Billederne til højre: øverste - satin indenunder blonden? midterste - sådan vil jeg gerne have kjolen til at falde. nederste - sådan vil jeg gerne have slæbet til at være.

Så kommer der jo også et spørgsmål i mit hoved om jeg er for sent ude med 1½ måned til brylluppet - har ingen anelse om, hvor lang tid det tager at lave så store ændringer?

Håber jeg har fået forklaret mig så det giver mening!?

Så piger, hvad er dommen - er jeg blevet fuldstændig sindssyg???

Redigeret af nette03
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Søde Nette - ærligt talt, så er du måske blevet lidt sindssyg :) Ha ha, ej det var bare for sjov :tunge:

Jeg synes, at din kjole er SÅ smuk til dig.

Men det handler jo ikke om min mening, det handler om, hvordan du har det i din kjole.

Hvis du ikke synes, at den er så rar at have på, så synes jeg, at du skal tage den med ned til en skrædder og snakke med hende om, hvad der er af muligheder for at få "den blødt lidt op".

Jeg tror, at det ville være flot med nogle baner af tyl, der blev sat ind i den nederste del af skørtet. Det har jeg set et eller andet sted, og jeg synes, at kombinationen af tyl og blonder var sindssygt flot og så så det let og svævende ud.

0

Del dette indlæg

Søde Nette - ærligt talt, så er du måske blevet lidt sindssyg :) Ha ha, ej det var bare for sjov :tunge:

Jeg synes, at din kjole er SÅ smuk til dig.

Men det handler jo ikke om min mening, det handler om, hvordan du har det i din kjole.

Hvis du ikke synes, at den er så rar at have på, så synes jeg, at du skal tage den med ned til en skrædder og snakke med hende om, hvad der er af muligheder for at få "den blødt lidt op".

Jeg tror, at det ville være flot med nogle baner af tyl, der blev sat ind i den nederste del af skørtet. Det har jeg set et eller andet sted, og jeg synes, at kombinationen af tyl og blonder var sindssygt flot og så så det let og svævende ud.

Mange tak for dit forslag med tyl, det er helt klart en mulighed! Og din ærlige mening om min sindssyge :lol:

Men ja jeg ringer og aftaler tid med en skrædder på mandag, blev bare lige nødt til at høre folks meninger herinde inden - tænker jo på det hele tiden :pokey:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Nette, min hjerne, der arbejder med syning, siger at hvis du sætter noget mere stof i det inderste lag under blonden, vil blonden blive for "lille" til det fyld du får i kjolen og så vil det se dumt ud. Blonden vil nærmest til at komme til at holde stoffet sammen, Lidt ligesom at putte en stor kjole ind i en dragtpose hvis du kan se det for dig :)

Anden ting er: Hvis du nu beslutter dig for at gøre det alligevel, så vælg noget med silke i, det falder så meget pænere og det er ikke lige så stift som satin og tyl. :blink:

Hvis du kigger på dine to nederste billeder til højre, så ser du også at det er blonden på de kjoler der er større end din ikke under kjolen, det bliver dog meget svært at ændre det, så skal du lave en overskæring ved hoften og sætte helt nyt blonde ind, det bliver et kæmpe arbejde og svært at finde noget matchende :wink:

Redigeret af namibianbride
0

Del dette indlæg

Hej Nette, min hjerne, der arbejder med syning, siger at hvis du sætter noget mere stof i det inderste lag under blonden, vil blonden blive for "lille" til det fyld du får i kjolen og så vil det se dumt ud. Blonden vil nærmest til at komme til at holde stoffet sammen, Lidt ligesom at putte en stor kjole ind i en dragtpose hvis du kan se det for dig :)

Anden ting er: Hvis du nu beslutter dig for at gøre det alligevel, så vælg noget med silke i, det falder så meget pænere og det er ikke lige så stift som satin og tyl. :blink:

Hvis du kigger på dine to nederste billeder til højre, så ser du også at det er blonden på de kjoler der er større end din ikke under kjolen, det bliver dog meget svært at ændre det, så skal du lave en overskæring ved hoften og sætte helt nyt blonde ind, det bliver et kæmpe arbejde og svært at finde noget matchende :wink:

Mange tak for dine inputs :)

Jeg vil dog ikke tilføre mere stof, men simpelthen skifte det ud (altså fra den streg jeg har lavet på billedet, og nedefter). Blondestoffet sidder jo løst over stoffet inden under, så det kan man vel godt? Men spørgsmålet er så bare hvordan det kommer til at se ud... :unsure:

De nederste billeder er mere for at illustrere, at jeg gerne vil have kjolen til at "falde" mere blødt - som på det midterste billede, og den længde/form slæbet skal have - som på det nederste billede.

Giver det mening?

Tak for info omkring silke, det vidste jeg ikke :)

0

Del dette indlæg

Så smuk, så smuk :loveflag:

Jeg har desværre ikke skrædder øjne - men kan godt forstå hvad du mener.

Jeg ville også som de andre anbefale dig at tage kjolen med til en skrædder og høre, hvad der kan lade sig gøre :)

Kender godt til at tænke på det hele tiden - man bliver tosset! :huh:

Jeg selv personligt synes, at din kjole er lige som den skal være, men det vigtigste er, at du er glad og tilpas i kjolen. :)

Håber du finder en løsning der giver dig den følelse!

0

Del dette indlæg

Haha, det er lidt sjovt at læse det her... Min kjole ligner nemlig din rimelig meget, og falder på samme måde (den har bare ikke rigtigt noget slæb) - og jeg har haft nøjagtig de samme tanker som dig!!

MEN - Jeg nåede frem til at det ville blive en meget stor operation, som ville ende med at koste mere end kjolen - som rigtignok kun kostede 2500kr med tilretning, men alligevel - og stadig var risikabel. Jeg overvejede i en overgang om jeg skulle have en helt anden kjole, som faldt blødere, men nu er jeg blevet glad for den igen. Den er behagelig at have på, selv om den er stivere end det jeg havde drømt om.

Den sidder altså SKIDE godt på dig den kjole - det kan du trods alt ikke være sikker på med en omsyet variant!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej!

Først vil jeg sige, din kjole er meget smuk som den er. Umiddelbart synes jeg mere det "stive" ligner at kjolen er for lang på billedet - og måske ikke har skørt indenunder, så den får de lidt løjerlige folder og klapper sammen?? Er billedet ikke taget hvor du ikke har sko på?

Ideen med en kile i silke kan jeg godt se for mig. men jeg har mere set det som en kile hvor noget af kjolen indenunder bliver synlig, og det vil jo ikke blive den effekt du får ud af det, men bare en flad bane silke op ad benet, som jeg forstod det? Eller skal kilen være foldet og bukket indenom - det vil jo nok kunne ses under den transparente tyl...

Det kan måske komme til at virke meget flot, men umiddelbart vil du jo også ødelægge den meget fine blondekant forneden ved det og effekten af det florlette nede om dine sko. Når du vil fjerne tyllet i det inderste lag på kjolen vil kjolen hænge mere tungt = den bliver længere og blonden hænger længere nede. Vil kjolen blive for lang lige pludselig så?

Jeg tror det bedste vil være en skrædders bud på din idé :)

Uanset hvad så er det en meget fin kjole og det vl den selvfølgelig være med dine justeringer

Held og lykke med det :kiss:

0

Del dette indlæg

Så smuk, så smuk :loveflag:

Jeg har desværre ikke skrædder øjne - men kan godt forstå hvad du mener.

Jeg ville også som de andre anbefale dig at tage kjolen med til en skrædder og høre, hvad der kan lade sig gøre :)

Kender godt til at tænke på det hele tiden - man bliver tosset! :huh:

Jeg selv personligt synes, at din kjole er lige som den skal være, men det vigtigste er, at du er glad og tilpas i kjolen. :)

Håber du finder en løsning der giver dig den følelse!

Ja jeg skal have den med til en skrædder, så må vi se hvad de siger. Det er S*** træls og gå og tænke på det hele tiden!

Haha, det er lidt sjovt at læse det her... Min kjole ligner nemlig din rimelig meget, og falder på samme måde (den har bare ikke rigtigt noget slæb) - og jeg har haft nøjagtig de samme tanker som dig!!

MEN - Jeg nåede frem til at det ville blive en meget stor operation, som ville ende med at koste mere end kjolen - som rigtignok kun kostede 2500kr med tilretning, men alligevel - og stadig var risikabel. Jeg overvejede i en overgang om jeg skulle have en helt anden kjole, som faldt blødere, men nu er jeg blevet glad for den igen. Den er behagelig at have på, selv om den er stivere end det jeg havde drømt om.

Den sidder altså SKIDE godt på dig den kjole - det kan du trods alt ikke være sikker på med en omsyet variant!

Ja, jeg tror nemlig også det bliver en stor og dyr operation :unsure: Men nu må vi se hvad der kan lade sig gøre, noget skal der ihvertfald ske med den!

Hej!

Først vil jeg sige, din kjole er meget smuk som den er. Umiddelbart synes jeg mere det "stive" ligner at kjolen er for lang på billedet - og måske ikke har skørt indenunder, så den får de lidt løjerlige folder og klapper sammen?? Er billedet ikke taget hvor du ikke har sko på?

Ideen med en kile i silke kan jeg godt se for mig. men jeg har mere set det som en kile hvor noget af kjolen indenunder bliver synlig, og det vil jo ikke blive den effekt du får ud af det, men bare en flad bane silke op ad benet, som jeg forstod det? Eller skal kilen være foldet og bukket indenom - det vil jo nok kunne ses under den transparente tyl...

Det kan måske komme til at virke meget flot, men umiddelbart vil du jo også ødelægge den meget fine blondekant forneden ved det og effekten af det florlette nede om dine sko. Når du vil fjerne tyllet i det inderste lag på kjolen vil kjolen hænge mere tungt = den bliver længere og blonden hænger længere nede. Vil kjolen blive for lang lige pludselig så?

Jeg tror det bedste vil være en skrædders bud på din idé :)

Uanset hvad så er det en meget fin kjole og det vl den selvfølgelig være med dine justeringer

Held og lykke med det :kiss:

Jo kjolen er for lang, men der er indsyet (meget tykt og stift!) tyl under den, der skal fungere som skørt, så jeg skal ikke have skørt på.

Det er nu ikke en kile jeg mener, men hele den nederste del af kjolen, hele vejen rundt (altså stoffet under blondestoffet) der skal skiftes ud. Så Alt stoffet fra stregen på billedet og ned efter bliver skiftet. og så evt. med en slids i blonden.

Jeg må en tur til skrædder :)

0

Del dette indlæg

Nej nej nej :shooter:

Har lige været ved skrædder idag, og de mener ikke engang kjolen kan lægges op pga. blonden! Ejjjj Hvor flipper jeg bare helt ud lige om lidt :blink:

Den er altså for lang til at jeg kan gå med den - What to do??

Ih hvor er det altså frustrerende det her! Er helt lost lige nu :help:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

min kjole havde også blondekant, da den skulle ligges op klippede skræderen blonden af og syede den på længere oppe, sådan at det var den rigtig blondekant nederst, men den bare sad højere oppe på kjolen. På din vil den nedeste blondekant jo nok komme til at sidde lidt ovenpå de andre blonder, hvis man gør det på den måde, men det er vel også til at leve med

0

Del dette indlæg

min kjole havde også blondekant, da den skulle ligges op klippede skræderen blonden af og syede den på længere oppe, sådan at det var den rigtig blondekant nederst, men den bare sad højere oppe på kjolen. På din vil den nedeste blondekant jo nok komme til at sidde lidt ovenpå de andre blonder, hvis man gør det på den måde, men det er vel også til at leve med

Ja det ville jeg jo også tro man kunne... Men det mente skrædderen åbenbart ikke :(

0

Del dette indlæg

Aw nej, kære Nette, kan godt forstå, at du flipper ud om lidt!

Jeg har desværre ingen gode råd, jeg er ikke spor erfaren indenfor skrædder faget.

Hvor meget drejer det sig om, at kjolen skal ligges op?

Det skal nok gå, en løsning vil findes :kiss:

Redigeret af Felinity
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Aw nej, kære Nette, kan godt forstå, at du flipper ud om lidt!

Jeg har desværre ingen gode råd, jeg er ikke spor erfaren indenfor skrædder faget.

Hvor meget drejer det sig om, at kjolen skal ligges op?

Det skal nok gå, en løsning vil findes :kiss:

Jamen det er nok 8-10 cm. eller noget i den stil... Ja det er sku lidt træls altså!

Men takker for opbakningen :loveflag:

Hvad med en "second opinion"..?

Finde en anden skrædder og høre dem ad.. :)

Håber det bliver løst. :hug:

Ja det vil jeg også, men synes de skræddere jeg kan finde, virker sådan lidt hobby-fritids-hvis-jeg-lige-har-lyst-og-gider-agtige... Virker ikke særligt proffesionelle.

Redigeret af nette03
0

Del dette indlæg

Jeg er fuldstændig enig. Det er en meget smuk kjole, der smukt fremhæver din flotte figur. Jeg kunne forestille mig, at et blødere fald i underdelen vil få dine hofter til at se lidt bredere ud (ikke fordi de overhovedet er brede nu :huh: ) Måske har du bare helt almindelig bryllups-kuller, som kommer fordi man gerne vil have alting så perfekt?

0

Del dette indlæg

Jeg er fuldstændig enig. Det er en meget smuk kjole, der smukt fremhæver din flotte figur. Jeg kunne forestille mig, at et blødere fald i underdelen vil få dine hofter til at se lidt bredere ud (ikke fordi de overhovedet er brede nu :huh: ) Måske har du bare helt almindelig bryllups-kuller, som kommer fordi man gerne vil have alting så perfekt?

Mange tak for opmuntringen :)

Jo selvfølgelig er det kuller, det ved jeg godt. Men det ændrer jo stadig ikke på, at jeg ikke er tilfreds med den...

Men nu har jeg vist fundet en skrædder der godt mener den kan lægges op, så må vi se, hvad hun ellers siger til den :)

0

Del dette indlæg

Også må du huske, uansett hva valg du tar ang kjolen. Så vil du bli helt fantastisk nydelig. Husk din mann syntes du er fantastisk fra før, så om kjolen faller litt feil osv, bryr de seg ikke om. Men er jo klart at det er viktig for deg at du trives i kjolen. Håper du finner ut av det.

Så må du ha en fantastisk nydelig feiring sammen med alle dine kjære <3

Vennlig hilsen Ina Merethe

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jo selvfølgelig er det kuller, det ved jeg godt. Men det ændrer jo stadig ikke på, at jeg ikke er tilfreds med den...

Men nu har jeg vist fundet en skrædder der godt mener den kan lægges op, så må vi se, hvad hun ellers siger til den :)

Ih, jeg håber, at det lykkes, og denne skrædder kan komme med gode nyheder. Kan godt se, at det ikke er en helt nem kjole at ligge op. :kiss:

0

Del dette indlæg

Ih, jeg håber, at det lykkes, og denne skrædder kan komme med gode nyheder. Kan godt se, at det ikke er en helt nem kjole at ligge op. :kiss:

Uha ja det håber jeg også :) Men hun går på sommerferie om 2 uger, så tiden er knap - men håber hun kan nå det!

0

Del dette indlæg

Orh hvor irriterende med sådanne kjole-frustrationer Synes nu din kjole er rigtig flot, specielt overdelen og udskæringen er super smukt til dig!

Sidder lidt i samme situation her dagen efter jeg har købt min kjole.. For det første står sen ikke 100% klar i erindringer og det gør det jo til at starte med lidt svært... Svigermor har billeder af den, så må kigge i aften... Føler bare at.... Ååph, fik ikk suset og ingen græd... Hmm, ka det så være rigtigt, når man "bare" synes den var flot? Og ny ved jeg slet ikke om jeg overhovedet synes det..... Der foregik en masse perler, blonder og tyl og den var slet ikke så enkel som jeg havde forestille mig den skulle være... Håber det hjælper når jeg har været ved skrædderen med den og fået syet ind, den sad nemlig heller ikke så fint til som jeg havde håbet på min Brudekjole skulle gøre... What ti do...

Så har for meget nyligt lært dine frustrationer at kende... Håber virkelig skrædderen kan gøre noget for dig så du bliver tilfreds! Det er vigtigt man føler sig godt tilpas den dag og synes ens kjole er den smukkeste det findes :-) En hel masse tanker til dig!

0

Del dette indlæg

Orh hvor irriterende med sådanne kjole-frustrationer Synes nu din kjole er rigtig flot, specielt overdelen og udskæringen er super smukt til dig!

Sidder lidt i samme situation her dagen efter jeg har købt min kjole.. For det første står sen ikke 100% klar i erindringer og det gør det jo til at starte med lidt svært... Svigermor har billeder af den, så må kigge i aften... Føler bare at.... Ååph, fik ikk suset og ingen græd... Hmm, ka det så være rigtigt, når man "bare" synes den var flot? Og ny ved jeg slet ikke om jeg overhovedet synes det..... Der foregik en masse perler, blonder og tyl og den var slet ikke så enkel som jeg havde forestille mig den skulle være... Håber det hjælper når jeg har været ved skrædderen med den og fået syet ind, den sad nemlig heller ikke så fint til som jeg havde håbet på min Brudekjole skulle gøre... What ti do...

Så har for meget nyligt lært dine frustrationer at kende... Håber virkelig skrædderen kan gøre noget for dig så du bliver tilfreds! Det er vigtigt man føler sig godt tilpas den dag og synes ens kjole er den smukkeste det findes :-) En hel masse tanker til dig!

Uh det var hurtigt efter købet at du bliver i tvivl! Men ja, det har da helt sikkert noget at gøre med, at du måske ikke heeeelt kan huske alle detaljer osv. Så kan man godt komme til at tænke "hvordan sad den nu om taljen, hvordan var det liiige slæbet var" osv. Og at den så slet ikke var som du havde forestillet dig, gør dig sikkert endnu mere i tvivl. Men efter hvad jeg har hørt, er det meget tit, at man ikke ender ud med det man troede man ville have til at starte på.

Hvis jeg skal være helt ærlig, tror jeg ikke det er alle der får det der famøse sus - det tror jeg faktisk ikke jeg ville kunne gøre med sådan noget som en kjole.

Men jeg håber da helt sikkert din tvivl forsvinder når den har været en tur til skrædder - det betyder jo alverden at den sidder perfekt på dig - Så jeg håber, at det "bare" er derfor du har dine tvivl lige nu!

Håber også du lægger billeder ind i din planlægningstråd af kjolen?? :biggrin:

Redigeret af nette03
0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer