Mrs. West

Fortryder I?

37 indlæg i dette emne

Den her er nok mest til de brude der allerede er blevet gift :heart:

Ja, som overskriften lyder, er der noget i forbindelse med jeres bryllup som I fortryder, som I gerne ville ha' gjort anderledes? Brugt mere/mindre penge, tid, kræfter på? Noget I ville ha' udeladt eller noget I fortryder at I ikke havde? :)

Der er jo så mange muligheder, så tænker nogle gange om alle bare rammer helt plet :blink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså vi kunne nok ikke ændre så meget, da vi havde et budget som vi valgte at overholde. Men en ting jeg godt ville have haft var en fotograf som Tina Liv, til at være der hele dagen - det ville være alle pengene værd

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Altså vi kunne nok ikke ændre så meget, da vi havde et budget som vi valgte at overholde. Men en ting jeg godt ville have haft var en fotograf som Tina Liv, til at være der hele dagen - det ville være alle pengene værd

Nu har jeg set dig nævne budgettet tidligere.. Må man få afvide hvad jeres budget var, og hvor mange gæster i havde med?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det er ingen hemmelighed

Vi havde vist 70 til reception og 40 til middag. Budgettet var 30000 uden tøj og ringe. Vores fokus lå på en lækker middag, hvid dug og god vin efterfulgt af fest, bar og DJ.

Havde vi skulle bruge flere penge var det gået til fotograf og en barista

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja, det er ingen hemmelighed

Vi havde vist 70 til reception og 40 til middag. Budgettet var 30000 uden tøj og ringe. Vores fokus lå på en lækker middag, hvid dug og god vin efterfulgt af fest, bar og DJ.

Havde vi skulle bruge flere penge var det gået til fotograf og en barista

Ja okay.. vores budget hedder 20.000 inkl. ALT... Vi bliver 50 hvis alle kommer, vi holder så ikke reception da alle vi invitere skal med hele dagen, men mellem kirke og middagen vil der være noget frugt, nogle småkager, og noget øl/vand og kaffe.. Vi kan også kun overholde budgettet fordi min mormor har betalt min kjole, men er kun selve kjolen hun har betalt, alt tilbehør osv står v selv for..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi havde bestemt også luksus med til vores bryllup. Specialøl på fad, dyr rødvin, tallerkenanrettet mad og dygtig kok. Men der var fokus på at holde diy projekter og udenoms ting nede (da det jo tit er alle de små ting der koster)

Skulle jeg have brugt penge på mere lir, havde det måske været en mere ambitiøs slikbuffet (bare for syns skyld) og en saxofonist til at spille lidt jazz til receptionen (ha ha)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Altså vi kunne nok ikke ændre så meget, da vi havde et budget som vi valgte at overholde. Men en ting jeg godt ville have haft var en fotograf som Tina Liv, til at være der hele dagen - det ville være alle pengene værd

Ja budgettet kan begrænse.. Men synes det er utrolig godt gået at I hr formået at holde så meget fest for pengene :BKSTREET: - mener, I hvde jo faktisk ret mange gæster både til reception og fest...

Okai, så fotograf ku' være ret vigtigt.. Har faktisk aldrig hørt om Tina Liv :blush: hende må der kigges på :biggrin:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Alle små fejlkøb. Man skal lave en plan fra start, og holde sig til den, i stedet for at købe dimser og SÅ lave en plan :biggrin:

Fortryder også at jeg har nulret rundt i et halvt år og bekymret mig om åndsvage småting, som slet ikke betyder noget på dagen.. men det er vel en måd at kanalisere bryllupsenergi ud på :biggrin:

Fortryder lidt at vi holdt det i marts, men det er en detalje. Vores 5 års dag faldt der, så det gav god mening, men det er en kedelig tid på året.

Og der er flere ting (selvom vi havde den BEDSTE dag :biggrin: ) men dem kan jeg self. ikke huske nu...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Åhhh jeg fortryder nu ikke rigtig noget fra vores bryllup. Måske at man ikke nød ventetiden noget mere, for jeg synes den gang, at det ikke kunne gå hurtig nok med at det skulle blive vores dag...

Men hvis jeg skulle gøre det hele om og med den viden jeg har om mit liv idag, så havde vi nok ikke brugt så mange penge, men hvor vi så skulle sparre, ja der må jeg melde pas :), og i stedet ligge nogle af pengene til side til adoption i stedet for...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi havde bestemt også luksus med til vores bryllup. Specialøl på fad, dyr rødvin, tallerkenanrettet mad og dygtig kok. Men der var fokus på at holde diy projekter og udenoms ting nede (da det jo tit er alle de små ting der koster)

Skulle jeg have brugt penge på mere lir, havde det måske været en mere ambitiøs slikbuffet (bare for syns skyld) og en saxofonist til at spille lidt jazz til receptionen (ha ha)

Lyder til at I har gjort råd til luksus ja, "bare" ved at prioritere, det synes jeg er super, at det kan gøres på den måde! Jeg vil også hellere ha' kvalitet på vores dag end al muligt udenoms... (selvom jeg også gerne vil ha' alt det der udenoms, men hvis der nu skal prioriteres :wink: )

Slikbuffeten har jeg selv overvejet, det ser nemlig super skønt ud og ville garanteret være et hit hos os, da der er lidt børn med ved festen...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Alle små fejlkøb. Man skal lave en plan fra start, og holde sig til den, i stedet for at købe dimser og SÅ lave en plan :biggrin:

Fortryder også at jeg har nulret rundt i et halvt år og bekymret mig om åndsvage småting, som slet ikke betyder noget på dagen.. men det er vel en måd at kanalisere bryllupsenergi ud på :biggrin:

Fortryder lidt at vi holdt det i marts, men det er en detalje. Vores 5 års dag faldt der, så det gav god mening, men det er en kedelig tid på året.

Og der er flere ting (selvom vi havde den BEDSTE dag :biggrin: ) men dem kan jeg self. ikke huske nu...

Uhh ja, ku godt forestille mig at fejlkøbene kan hobe sig lidt op :rolleyes: Jeg har stort set intet købt endnu af alle små dimser og dutter som jeg nok ender med, har bare set så meget lækkert at jeg vil være sikker på va jeg egentlig synes er fedt og vil passe til os :) Men som du siger, al denne bryllupsfnidder skal jo ud på en eller anden måde og helt ærligt, dagen kommer aldrig igen :)

Ka godt forstå dine tanker omkring marts i forhold til vejret, men synes da det er perfekt i frhold til at I havde årsdag dér, så kan det da ikke ligge en bedre dag :rolleyes: Jeg går selv sådan og tænker om november nu var det rigtige valg :blink: Jeg har altid ønsket mig et efterårs/vinterbryllup... Synes efteråreter så smukt og vinteren så hyggelig.... Men nu begynder jeg at tænke på om der overhovedet er nogle farver tilbage udenfor d. 10. november?! :huh: Men mener jeg jo der plejer at være....... Vi må se, detbliver ihvertfald ikke rykket nu! Og som du skriver - I havde den bedste dag og det er jo trods alt det eneste der er rigtig vigtigt :heart:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åhhh jeg fortryder nu ikke rigtig noget fra vores bryllup. Måske at man ikke nød ventetiden noget mere, for jeg synes den gang, at det ikke kunne gå hurtig nok med at det skulle blive vores dag...

Men hvis jeg skulle gøre det hele om og med den viden jeg har om mit liv idag, så havde vi nok ikke brugt så mange penge, men hvor vi så skulle sparre, ja der må jeg melde pas :), og i stedet ligge nogle af pengene til side til adoption i stedet for...

Dét er da et råd jeg vil ta til mig i aller højeste grad :thumbsupsmileyanim: At huske at nyde processen må da være noget af det vigtigste ja! Tak for reminderen :)

Ka godt følge dine tanker omkring at have sparet, så man når hurtigere "i mål" med adoption (eller hvad man nu sparrer til) I ved ikke hvornår det bliver så? Har I sat jer fast på et bestemt sted I ønsker barn fra? :heart:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Fortryder også at jeg har nulret rundt i et halvt år og bekymret mig om åndsvage småting, som slet ikke betyder noget på dagen.. men det er vel en måd at kanalisere bryllupsenergi ud på :biggrin:

Det syntes jeg ikke du skal fortryde for sådan er det med rigtig mange ting og jeg kender det i særdeleshed selv: Man brænder for noget, man engagerer sig i noget og man bliver perfektionist. Det at man selv er tilfreds med det "produkt" man har lavet, om det så er småting, gør at man følger sig mere sikker og veltilpas og dermed bedre kan nyde dagen med sindsro. Så jeg tror såmænd det har været er en meget god investering. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Fortryder også at jeg har nulret rundt i et halvt år og bekymret mig om åndsvage småting, som slet ikke betyder noget på dagen.. men det er vel en måd at kanalisere bryllupsenergi ud på :biggrin:

Det syntes jeg ikke du skal fortryde for sådan er det med rigtig mange ting og jeg kender det i særdeleshed selv: Man brænder for noget, man engagerer sig i noget og man bliver perfektionist. Det at man selv er tilfreds med det "produkt" man har lavet, om det så er småting, gør at man følger sig mere sikker og veltilpas og dermed bedre kan nyde dagen med sindsro. Så jeg tror såmænd det har været er en meget god investering. :)

Jeps, men alle de direkte ligegyldige og smålige bekymringer der kommer kammer også over, man skal lige huske at der også er et liv efter, og at ens eget bryllup ikke er det alle andres liv cirkulerer rundt om. Især efter jeg selv er gift ligger jeg mærke til debatter her inde der er ekstremt ego og om de mest noller små detaljer... men gudskelov for bryllupsklar, så vi forhåbentligt ikke belemrer vores venner og familie for meget med disse ting.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg "fortryder":

- at vi ikke blev gift kl.12... Havde valgt kl.13 fordi jeg tænkte det var RIIIIIGELIGT med tid.. Men, var presset for at nå både ris, fotoshoot og reception..

- at vi ikke fik taget billeder med forskellige mennesker - fx alle h2bs onkler osv, min lille nevø og niece osv... Men der blev taget SÅ mange billeder af forskellige grupper osv osv at jeg magtede ikke mere tilsidst..

- at vi brugte 7500kr på et liveband nu når vi jo godt vidste vi ikke dansede eller havde danseglade venner og familie.. :) Kunne sagtens have "nøjedes" med en DJ løsning til det halve..

- at vi ikke havde tænkt over at sige til feststedet vi gerne ville have et fælles bord til morgenmaden dagen efter :( (nogen ville mene det gav sig selv, men var for træt til et zilla anfald)

- at vi ikke fik feststedet til at gemme flaskerne fra vinen... Det kræver en forklaring.. Vi holdte det på hotel, men medbragte selv vin - hvidvin, rødvin, asti - og noget andet asti til kagen osv.. Tjeneren spurgte da festen startede om de skulle gemme flaskerne så vi kunne tælle efter, men i øjeblikket var vi bare RET så ligeglade :heart: Da vi skulle pakke alt dagen efter havde de stillet, hvad de sagde var, resterne fra vores drikkevarer, frem.. Jeg undrede mig lidt over mængden (der var meget meget lidt tilbage) men tænkte bare at der var nok bare drukket mere end jeg regnede med... Mens vi gik og pakkede sammen tænkte jeg dog nærmere over det og blev enig med mig selv om at det kunne simpelthen ikke passe... Kunne ikke finde nogle og spørge og gik om bag ved den bar der havde stået der hvor vores drikkevarer havde stået - og der stod så 1,5 kasse rødvin, 1 kasse asti, nogle specieløl og et par flasker hvidvin.... :blink: Jeg fandt chefen og spurgte om hun nu også var sikker på det VAR alt, for nu havde jeg jo selv fundet det der.... :o Men hun forsikrede at det var alt (og det var en fejl vi ikke havde fået det andet jeg selv fandt)

Dagen efter ringer vi så derud for at efterlyse noget andet - og HOV, så havde de lige fundet 3 flasker af den dyre asti jeg undrede mig over var blevet drukket.. Hmm...

Åh lang forklaring, men.. Kan godt mærke at jeg fik overbevist mig selv om det jo er skide lige meget og det var betalt osv osv - men det irriterer mig sq nok stadig en smule... :wink: Hader at blive taget ved næsen! :lol:

Men alle de ting jeg har listet op var ikke noget der betød noget på dagen.. Og det er først noget jeg for alvor har kunnet se - her, 5mdr efter brylluppet... :lol:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg "fortryder":

- at vi ikke blev gift kl.12... Havde valgt kl.13 fordi jeg tænkte det var RIIIIIGELIGT med tid.. Men, var presset for at nå både ris, fotoshoot og reception..

- at vi ikke fik taget billeder med forskellige mennesker - fx alle h2bs onkler osv, min lille nevø og niece osv... Men der blev taget SÅ mange billeder af forskellige grupper osv osv at jeg magtede ikke mere tilsidst..

- at vi brugte 7500kr på et liveband nu når vi jo godt vidste vi ikke dansede eller havde danseglade venner og familie.. :) Kunne sagtens have "nøjedes" med en DJ løsning til det halve..

- at vi ikke havde tænkt over at sige til feststedet vi gerne ville have et fælles bord til morgenmaden dagen efter :( (nogen ville mene det gav sig selv, men var for træt til et zilla anfald)

- at vi ikke fik feststedet til at gemme flaskerne fra vinen... Det kræver en forklaring.. Vi holdte det på hotel, men medbragte selv vin - hvidvin, rødvin, asti - og noget andet asti til kagen osv.. Tjeneren spurgte da festen startede om de skulle gemme flaskerne så vi kunne tælle efter, men i øjeblikket var vi bare RET så ligeglade :heart: Da vi skulle pakke alt dagen efter havde de stillet, hvad de sagde var, resterne fra vores drikkevarer, frem.. Jeg undrede mig lidt over mængden (der var meget meget lidt tilbage) men tænkte bare at der var nok bare drukket mere end jeg regnede med... Mens vi gik og pakkede sammen tænkte jeg dog nærmere over det og blev enig med mig selv om at det kunne simpelthen ikke passe... Kunne ikke finde nogle og spørge og gik om bag ved den bar der havde stået der hvor vores drikkevarer havde stået - og der stod så 1,5 kasse rødvin, 1 kasse asti, nogle specieløl og et par flasker hvidvin.... :blink: Jeg fandt chefen og spurgte om hun nu også var sikker på det VAR alt, for nu havde jeg jo selv fundet det der.... :o Men hun forsikrede at det var alt (og det var en fejl vi ikke havde fået det andet jeg selv fandt)

Dagen efter ringer vi så derud for at efterlyse noget andet - og HOV, så havde de lige fundet 3 flasker af den dyre asti jeg undrede mig over var blevet drukket.. Hmm...

Åh lang forklaring, men.. Kan godt mærke at jeg fik overbevist mig selv om det jo er skide lige meget og det var betalt osv osv - men det irriterer mig sq nok stadig en smule... :wink: Hader at blive taget ved næsen! :lol:

Men alle de ting jeg har listet op var ikke noget der betød noget på dagen.. Og det er først noget jeg for alvor har kunnet se - her, 5mdr efter brylluppet... :lol:

Uhh, vi ska også "på" Kl 13, så nu begynder jeg da at tænke.... Hmm, det må jeg se på... Ku jo godt være det gik hen og blev presset, vil jo gerne ha så lang en dag som brud, som overhovedet muligt 😃

Ka godt forstå dit musik-issue, vi har svoger til at stå for musikken 😊

Øv altså med det vin, man sidder jo tilbage med en skidt oplevelse af feststedet (selvom aftenen jo var fantastisk ❤) men er da ihvertfald noget man ska tænke over hvis man holder fest og selv medbringer drikkevarer!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det med billeder af/ sammen med alle gæster er ihvertfald noget jeg i høj grad vil huske!! Dét synes jeg er super vigtigt... Vil også ha taget et "kongebillede" med alle gæsterne på trappen foran feststedet.....

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Den med musikken og den ikke danseglade familie/manglende dans forstår jeg så ikke helt (men det behøver jeg så heller ikke at gøre). Uanset om vi taler om et liveband, en DJ o.. så er musik jo andet end bare dans. Selvom det som udøver klart er sjovest når folk danser igennem (og det gælder nok i særdeleshed for et band) så må man ikke glemme at musik er andet end dans men også er socialt samvær med god musik, atmosfære, syng med etc. og det gælder i særdeleshed bryllupsfesterne som er andet end fest og dans, hvor mange gæster ofte ikke har talt sammen længe og benytter lejligheden til at gøre det i gode omgivelser (med god musik). Det vigtigste er vel at folk nyder musikken på den ene eller den anden måde. :lol:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At jeg ikke fik givet fotografen ordentligt besked på hvilke billeder vi (Jeg) ønskede. ville godt have haft lidt flere billeder med "spræl" i.. Er super glade for vores billeder men....

At jeg lod mig overrumple af den dumme ekspedient i brudekjolebutikken :boohoo:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det eneste jeg i øjeblikket kan komme i tanke om, som jeg ville have gjort anderledes er, at vi skulle have husket at have købt ekstra batterier til kameraet, der stod på et stativ ved fotovæggen! Batterierne gik hurtigt døde, så vi har ikke fået nær så mange billeder med fotovæggen, som jeg havde håber og regnet med :( Og nåh ja, så skulle jeg måske have bedt lidt mere inderligt efter godt vejr - vores bål blev så vådt, at det ikke kunne tændes :biggrin: Havde ellers glædet mig sådan til Skt. Hans Bålet. Men vores toastmaster har senere sagt, at vi ikke alligevel ikke havde haft tid til at komme ud og se det, så det er vel skæbnen, der ville det :biggrin:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Åhhh jeg fortryder nu ikke rigtig noget fra vores bryllup. Måske at man ikke nød ventetiden noget mere, for jeg synes den gang, at det ikke kunne gå hurtig nok med at det skulle blive vores dag...

Men hvis jeg skulle gøre det hele om og med den viden jeg har om mit liv idag, så havde vi nok ikke brugt så mange penge, men hvor vi så skulle sparre, ja der må jeg melde pas :), og i stedet ligge nogle af pengene til side til adoption i stedet for...

Dét er da et råd jeg vil ta til mig i aller højeste grad :thumbsupsmileyanim: At huske at nyde processen må da være noget af det vigtigste ja! Tak for reminderen :)

Ka godt følge dine tanker omkring at have sparet, så man når hurtigere "i mål" med adoption (eller hvad man nu sparrer til) I ved ikke hvornår det bliver så? Har I sat jer fast på et bestemt sted I ønsker barn fra? :heart:

vi håber på at det bliver indenfor det næste år, at vi bliver forældre. Men udmeldingen er 3 år, hvilket egentlig vil sige først 2014

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

At jeg ikke fik givet fotografen ordentligt besked på hvilke billeder vi (Jeg) ønskede. ville godt have haft lidt flere billeder med "spræl" i.. Er super glade for vores billeder men....

At jeg lod mig overrumple af den dumme ekspedient i brudekjolebutikken :boohoo:

Begge ting er helt sikkert noget jeg vil huske! Specielt nr. 2, hvor var du henne og hva gik galt?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det eneste jeg i øjeblikket kan komme i tanke om, som jeg ville have gjort anderledes er, at vi skulle have husket at have købt ekstra batterier til kameraet, der stod på et stativ ved fotovæggen! Batterierne gik hurtigt døde, så vi har ikke fået nær så mange billeder med fotovæggen, som jeg havde håber og regnet med :( Og nåh ja, så skulle jeg måske have bedt lidt mere inderligt efter godt vejr - vores bål blev så vådt, at det ikke kunne tændes :biggrin: Havde ellers glædet mig sådan til Skt. Hans Bålet. Men vores toastmaster har senere sagt, at vi ikke alligevel ikke havde haft tid til at komme ud og se det, så det er vel skæbnen, der ville det :biggrin:

Ærgeligt med batterierne, men er da vild med idéen med billeder :thumbsupsmileyanim:

Orh hvor hyggeligt med bål, altså hvis det var lykkedes, men ja, der ska jo være tid til det hele!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer