BrudAugust2013

Lokation til festen? What to do?

8 posts in this topic

Min kæreste og jeg skal giftes til næste år og er jo derfor sjovt nok begyndt at snakke om bryllup og hvor det skal holdes osv.

Jeg har en svigermor som arbejder på Gribskov gymnasium og som går på pension til næste år. Derfor er vi så heldige at vi kan få lov til at låne læreværelset som festlokale ganske gratis og bruge nogle af klasselokalerne til folk som gerne vil overnatte.

Så er mit spørgsmål; er det festligt nok på et læreværelse eller kan det virke alt for kedeligt?

Syns selv det kunne være rart at spare lidt penge hvor man nu kan og ham der skal lave maden er også ham der står for cafeen på gymnasiet dvs det er et oplagt sted at holde det.

Kom gerne med jeres mening :)

0

Annonce ♥

det kunne da være super hyggeligt. Det er altid skønt at spare penge, og et gymnasium kunne være rammer om en feeed temafest :)

Evt. kunne man jo gå all in på stilen og bruge sider fra gamle ordbøger til sine DIY og pynte med gamle lærebøger, gamle briller osv. i genbrugsforretninger er den slags nemt at komme til for ingen penge :)

0

Man kan jo pynte den op og gøre den hyggelig på en masse måder - osse uden at det jo behøver at koste kassen.

Jeg kunne da godt ha fundet på at holde vores bryllup sådan et sted, for det er dyrt at blive gift og hvis man kan spare nogle penge er der da med at gøre det :)

0

Det kan jo sagtens gøres flot og hyggeligt :loveshower:

0

Annonce ♥

er helt enig -det er ikke selve stedet, men derimod hvad man gør med stedet som er afgørende :)

0

Det kan gøres rigtig hyggeligt. Prøv at kig på Sommer 2012's planlægningstråd. De havde egentlig lejet nogle selskabslokaler men har valgt at holde festen på et lærerværelse fordi det var mest praktisk i forhold til deres planer. Dvs. de har gjort sig samme overvejelser som dig/jer. Selv de "kedeligste" lokaler kan gøres spændende og flotte. Derudover så er det jo selskabet der sætter stemningen og ikke væggene. :) Derudover er det jo suverænt at I på den måde kan tilbyde overnatning. Nu har jeg aldrig været på deet gymnasie men jeg har oplevet adskillige brag af bryllupsfester der er blevet afholdt på efterskoler, alm. skoler m.v. Ikke mindst fordi der ikke er nogen tidsbegrænsning på hvornår festen skal slutte. :rolleyes:

0

Feststedet er jo hva man gør det til :-) Man har jo heldigvis selv ansvar for atmosfære, stemning osv. ligemeget hvor man holder festen. Synes det er en rigtig go idé der bliver budt ind med ovenover, at gøre det til et gennemgående tema, det ku da være super skægt :-)

0

Det kan gøres rigtig hyggeligt. Prøv at kig på Sommer 2012's planlægningstråd. De havde egentlig lejet nogle selskabslokaler men har valgt at holde festen på et lærerværelse fordi det var mest praktisk i forhold til deres planer. Dvs. de har gjort sig samme overvejelser som dig/jer. Selv de "kedeligste" lokaler kan gøres spændende og flotte. Derudover så er det jo selskabet der sætter stemningen og ikke væggene. :) Derudover er det jo suverænt at I på den måde kan tilbyde overnatning. Nu har jeg aldrig været på deet gymnasie men jeg har oplevet adskillige brag af bryllupsfester der er blevet afholdt på efterskoler, alm. skoler m.v. Ikke mindst fordi der ikke er nogen tidsbegrænsning på hvornår festen skal slutte. :rolleyes:

Hvordan kan jeg tjekke hendes planlægningstråd?

0

Annonce ♥