Amhvas

Smykker - kan jeg blande guld og sølv?

12 indlæg i dette emne

Ih altså, jeg er godt nok i noget af et dilemma mht smykkerne.

Jeg har fundet et par fine øreringe, små hjerter med sten i den ene side. De passer perfekt til en halskæde jeg har lånt af min mor, også et hjerte med sten i den ene side. Begge dele er i sølv...

Kan jeg så godt have et guld armbånd på? Jeg tænker, at vores vielsesring nok også bliver i guld... Armbåndet er et meget gammelt armbånd jeg har arvet fra min farfars kusine og jeg er rigtig glad for det - det ville være en oplagt måde at have noget gammelt på. Men bliver der stil-forvirring?

Og så lige et sidste spørgsmål, har I jeres forlovelsesring på også? For hvis jeg skal det, ja så er den sølv...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er jo KUN dig som kan svare på det! Hvis det er det, der vil få dig til at føle dig smuk, er det sådan det skal være.

Jeg bryder bestemt mig ikke om at blande guld og sølv, men nu hvor jeg har en sølv-vielsesring, kan jeg nok godt finde på at tage guld-halskæde og øreringe på. Der er jo langt fra hånden op til ansigtet, så man lægger måske ikke lige mærke til det.

Jeg vil dog sige, at til ens bryllup, hvor man gør så meget ud af sit udseende, kunne jeg ikke finde på at blande. Når jeg vidste at jeg skulle have en ring i sølv, måtte jeg også finde smykker i sølv. Jeg ville godt have båret en halskæde jeg har arvet fra min oldemor, men den var i guld og derfor blev den valgt fra.

For mange betyder det ikke noget at man blander farverne, og nogle synes det er smukt. Det er jo helt op til ens egen smag og hvis man stadig er i tvivl, er det måske en idé at spørge én som kan se det på, og hjælpe med at vurdere :)

Nu spørger jeg måske fjollet, men hvorfor ikke hvid-guld til vielsesringen så den passer til forlovelsesring?

Redigeret af Janina
0

Del dette indlæg

Jeg synes faktisk at man fint kan gøre det... Jeg elsker fx at blande ivory og hvide nuancer i mit hårpynt, synes det giver det mere spil og gør det mere levende. Når jeg ser mine egne nydeligt bryllupsbilleder er jeg så fandens koordineret - mangler nok lidt der er skævt. Så jeg går 100% ind for at blande - så længe helheden er harmonisk. Så tag da de smykker på du drømmer om inkl forlovelsesringen

0

Del dette indlæg

Jeg kan heller ikke se noget problem i at blande sølv og guld - og især ikke nu når det er på den måde du beskriver... :)

Jeg bar ikke min forlovelsesring på bryllupsdagen - og det gjorde min, dengang, kæreste - heller ikke... :) Ved egentlig ikke hvorfor, det havde jeg bare ikke lyst til... Jeg bærer den heller ikke nu.. Den passer ikke til noget andet, så de ligger i en lille montre sammen med et bryllupsbillede (se billede i min planlægningstråd hvis du har lyst :) )

Og så har jeg iøvrigt - siden min bryllupsdag, båret min vielsesring og morgengave (en alliancering) på højre hånd, de er begge guld... Og på venstre bærer jeg 2 sølvringe jeg har fået af min mand... :heart: Så jeg stemmer JA til at kunne "blande" guld & sølv... :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hørte faktisk i et modeprogram på TLC her forleden at man KAN blande, så det er altså helt legalt, selv modeeksperterne siger det :-)

Og udover det, så synes jeg altså også at det ser rigtig fint ud med blandede smykker. Har dog også tidligere haft mine tvivl, men da jeg hørte i dette program, det var What Not To Wear, så måtte jeg jo stole på modefolket ;-)

0

Del dette indlæg

synes bare at det gør din stil unik, plus du render jo ikke rundt med hånden oppe v siden af halskæden hele tiden :wink:

Jeg vil vædde min "game" hat på, at der ikke er nogen der kommer og prikker dig på skulderen og siger; "næ hør søster lagkage, det der passer da vist ikke sammen"

Det betyder noget for dig og det er det der er vigtigst!!

kram Sanne :hug:

0

Del dette indlæg

Jeg kommer ihvertfald til at blande smykker :) Da jeg kun og sølv smykker og ikke rigtig syntes om guld :blush: men min vielsesring den bliver af guld da H2B gerne vil have det, så jeg må sige jeg blander altså også smykkerne, og er sikker på det kommer til at se godt ud :loveshower:

Ved ikke med min forlovelsesring endnu :loveshower:

0

Del dette indlæg

Jeg regner med at blande smykkerne :)

Jeg skal have en haldkæde på i rødguld, min forlovelsesring der er guld/sølv, ørestikker der nok er i guld, mine sølvarmbånd og vores vielsesring bliver nok i hvidguld eller rødguld :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

har selv tænkt på det samme. Jeg skal nemlig også låne et arvesmykke i hvidguld og har derfor købt sølvøreringe. Men både min vielsesring og forlovelsesring er i guld og dem skal jeg begge have på.

At vielsesringen er anderledes end de andre smykker ser jeg ikke som et problem.

Det jeg mest overvejer er om sølv kan gå til min elfenbensfarvede kjole, men det må komme an på en prøve. Regner med at have backup smykker i guld hvis det kommer til at se for mærkeligt ud med sølv.

0

Del dette indlæg

Janina: Nej, du spørger slet ikke dumt - men til gengæld har jeg et ret dumt svar: Fordi en vielsesring i min verden er guld-farve, ikke sølv.

Jeg tror nok jeg ender med at have armbåndet på, så må folk jo brokke sig hvis de ikke kan holde ud at se på det :)

0

Del dette indlæg

Jeg blander nu osse guld og sølv til mit bryllup....jeg har et guldkors jeg fik til min dåb, som jeg bar til min konfirmation. Og jeg har altid tænkt på at bære det til mit bryllup. Udover det ska jeg ha sølvøreringe i som jeg fik af min H2B...så ja, jeg blander osse guld og sølv (lige den dag)

hilsen bobcat :)

0

Del dette indlæg

Det er jo i den grad en smagssag... Mit råd er at man skal tænke sig rigtig godt om hvis man blander guld og sølv/hvidguld, så man er sikker på der er en vis harmoni...

Personligt ville jeg aldrig blande - men som sagt, det er en smagssag... :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer