Rikke aka rapanden

Bryllupsgaver- udpakning? Hvad gjorde i/hvad er normalt?

37 indlæg i dette emne

Hej Skønne Zilla``er :)

Igår var vi hjemme ved svigerforældrene, og jeg nævner så at jeg dagen efter brylluppet bare gerne vil slappe af, evt. åbne gaver og ellers bare nyde hinanden, hvorefter sivgermor så siger småsurt " dem åbner man altså på dagen, ellers bliver folk skuffede".

Men af hvad jeg har kunne læse herinde, er det normalt folk ikke får åbnet alle gaver på dagen. Men hvad gjorde i til jeres bryllup, og hvad er egentlig normalt? Svigermor fik det nærmest til at lyde som om det er en dødssynd hvis vi ikke åbner alle gaverne på dagen :lol:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi åbnede vores selv - på dagen...

Vi havde reception som sluttede kl.17 - og vi skulle have velkomstdrinks kl.17.30, så der var tid til at pakke op, og så fortsatte vi oppakningen da gæsterne begyndte at indfinde sig til drinks... :)

Det fungerede fint for os... Jeg åbnede kort, manden min åbnede gaven - min ene veninde skrev i kortet, min anden veninde sørgede for at smide papir ud og tjekke konvolutter inden de blev smidt ud - og den 3ede veninde sørgede for gaverne kom til at stå pænt på gavebordet sammen med kortet... :)

Jeg vil ikke sige det er en dødssynd ikke at pakke op, men som gæst ville jeg blive skuffet hvis ikke brudeparret åbnede gaver... :) Men det er jo ikke noget jeg ville give mig til at vrænge næse af eller lignende - jeg ville bare tænke: "ØV" :) Men det er fordi jeg er så nysgerrig og vil så gerne se pakker... :lol:

0

Del dette indlæg

Vi åbnede vores selv - på dagen...

Vi havde reception som sluttede kl.17 - og vi skulle have velkomstdrinks kl.17.30, så der var tid til at pakke op, og så fortsatte vi oppakningen da gæsterne begyndte at indfinde sig til drinks... :)

Det fungerede fint for os... Jeg åbnede kort, manden min åbnede gaven - min ene veninde skrev i kortet, min anden veninde sørgede for at smide papir ud og tjekke konvolutter inden de blev smidt ud - og den 3ede veninde sørgede for gaverne kom til at stå pænt på gavebordet sammen med kortet... :)

Jeg vil ikke sige det er en dødssynd ikke at pakke op, men som gæst ville jeg blive skuffet hvis ikke brudeparret åbnede gaver... :) Men det er jo ikke noget jeg ville give mig til at vrænge næse af eller lignende - jeg ville bare tænke: "ØV" :) Men det er fordi jeg er så nysgerrig og vil så gerne se pakker... :lol:

Vi skal ikke have reception, vi kommer direkte fra kirke til middag.. Eller det vil sige der er velkomstdrink først, så vi håber også vi kan nå at pakke lidt op der, inden vi skal til bords.. Vi skal vies kl. 15, så vil tro gæsterne kommer til hotellet ved 17 tiden. Vi kommer nok lige ½ time senere, da vi lige skal have taget et par billeder i / ved kirken, vi er ikke begejstrede for at få taget billedet, så det bliver bare ganske kort, og kun i/ved kirken.. Men man kunne selvfølgelig sørge for vi så først skulle have middag kl. 18.30, så er der lige en times tid til det..

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi var ca.45min om at åbne... :) Der var gaver fra 51 gæster + ca. 20 receptionsgæster... :)

så burde vi godt kunne nå det, vi bliver 51 hvis alle kommer.. :) Nu jeg "lige har dig" , så har jeg spurgt dig om noget i tråden om kæledyr, men spørger da bare her, er det ikke dig der har Hg? Syntes jeg kunne genkende leopold :blush:

0

Del dette indlæg

Vi åbnede gaver dagen efter - vi kunne simpelthen ikke nå det på dagen. Eller jo, hvis vi havde prioriteret anderledes, og pakket gaver op i stedet for at mingle/snakke med vores gæster, og det besluttede vi, at det ville vi ikke :) Min svigermor og hr. mands moster brokkede sig over det - da de havde fået lidt indenbords, de turde ikke før :biggrin: - men vi havde skrevet på hjemmesiden at der var gaveoppakning dagen efter, så folk vidste det på forhånd, og alle andre virkede ikke skuffede.

Dagen efter kom ca. 45 af gæsterne tilbage til rundstykker, og der pakkede vi så alle gaver op. Det fungerede rigtig fint, synes jeg :)

1

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi gjorde det dagen efter, og det var skønt! Hvis nogen har haft et problem med det, er det godt nok synd for dem, men ikke vores problem... de fleste af gæsterne var kun med til reception, og der ville vi godt nok hellere snakke med dem!

1

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er en af dem der bliver skuffet når der ikke åbnes gaver på dagen, så det vil vi helt sikkert gøre. Enten før middagen eller mens der bliver stillet op til kaffen. Jeg synes det er hyggeligt at se gavebordet pakket ud og vil gerne se modtagers reaktion på gaverne og kortene, så synes det er fesent når de først pakker op næste dag.

Redigeret af Lindaloo
0

Del dette indlæg

Der er rigtig mange som åbner gaverne på selve dagen. Uanset hvor presset det kan synes så vil der være mange pauser og også tidspunkter hvor man som brudepar måske syntes det er meget godt lige at koble afmed lidt gaveoppakning. Det behøver ikke at stjæle meget tid hvis man undlader at gå rundt og takke hver enkelt gæst efter hver udpakning men venter med takkedelen til senere. Så er der dem venter. Det er ikke en dødsynd men svigermors reaktion er ikke unormal. :)

0

Del dette indlæg

Vi har besluttet ikke at åbne gaver på dagen, vi regner med ca. 250 til receptionen og 75 til middagen, så jeg kan slet ikke se hvordan det skulle kunne lade sig gøre, hvis vi bare skal nå at hilse på folk, og i sidste ende er det jo festen det kommer an på og ikke gaverne.

1

Del dette indlæg

He he, husk det er jeres bryllup. :thumbsupsmileyanim:

Min svigermor sagde nøjagtig det samme, men det ændrer intet.

Vi åbner dem dagen efter.

Og dem der har et problem med det, må bide det i sig. :biggrin: Vi vægter tid med gæsterne mere.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har lavet en aftale med tre veninder om at de åbner vores gaver på dagen, sørger for at kortene bliver lagt ved de respektive gaver og iøvrigt laver en liste over hvilke gaver der var fra hvem.

Jeg vil slet ikke kunne vente til dagen efter, men vil også rigtig gerne snakke med mine gæster, så derfor denne løsning. Det har fungeret super ved de andre bryllupper jeg har været til og man kan gå lidt til og fra og kigge på gaverne og jeg synes også det er sjovt at gæsterne kan se hvad vi har fået.

0

Del dette indlæg

Vi kunne overhovedet ikke nå at åbne vores gaver - jeg havde sat et fint digt på gevebordet og jeg hørte ikke en eneste sur mine fra nogle af gæsterne over, at vi ikke kunne nå at åbne dem, for jeg tror godt de kunne forstå at vi ikke havde muligheden. Vi forsøgte dog at åbne en del, men det blev til under halvdelen . og det var rigtig hyggeligt at sidde dagen efter og åbne gaverne. Der er ligesom også mere ro til at kigge på tingene i stedet for at man flår papiret af og går videre til næste.

Vi var 83 til fest og holdte ingen reception, men der var gaver fra rigtig mange som ikke var med til festen også.

0

Del dette indlæg

Vi åbnede nogen om aftenen under kaffen inden brudevals og resten dagen efter til brunch hvor gæsterne stadig var der. For os var det et must at åbne gaverne mens gæsten så på det :) de havde købt så fine gaver og synes de fortjente at se dem blive åbnet

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg tænker nemlig også på om der er tid til det.. Jeg er en person der stresser meget let, og jeg har bare ikke lyst til at åbne gaver bare fordi der gør man, hvis jeg kan mærke det vil stresse mig med resten af programmet.. Jeg overvejer også at stille sådan en skilt med et digt, hvor der bliver forklaret at hvis folk gerne vil se vi åbner deres gave, så skal de bare sige til.. For så kan folk da ikke blive fornærmede..

0

Del dette indlæg

Vi har skrevet i invitationen at vi som udgangspunkt først pakker gaver op søndag, men hvis nogle gerne vil have vi pakker deres op, finder vi selvfølgelig tid til det. Der er ingen der har kommenteret det, men det sku da ikk undre mig at svigermor tænker sit :)

Vi har ikke frygtelig meget tid med vores gæster, men hvis der alligevel blir et hul. så pakker vi nok lidt op... Alternativt kan de som en nævner, pakke gaverne i cellofan :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Jeg havde fundet et fint digt herinde som vi lagde på gavebordet, da vi ikke regnede med at vi kunne nå at pakke op på dagen. Men eftersom det regnede en del da vi holdt reception, og folk derfor blev inde, valgte vi at pakke op inden vi tog videre til fotografering. Det var rigtig fint og hyggeligt. Det tog ca. 30 min tror jeg. Hold op vi fik mange fine ting :cheerleader3:

Redigeret af Happybride2be
0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer