Susan B

Liste til personalet.

10 indlæg i dette emne

Hej Piger.

Jeg kan huske at der har været et par piger der har haft lavet et par rigtige gode lister til personalet :thumbsupsmileyanim: - hvad de skulle lave i løbet af dagen/aften :wink:

Hvis i har sådan nogle lister må i godt smide den her ind- Så vil jeg blive glad :) :) :)

Tak for hjælpen :bearhug:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Vores servering fik min illustrerede liste, og godt nok mindes jeg at de havde lavet alt på den, men skal jeg være ærlig, så havde de ikke brug for den :) De har jo prøvet det før, og har et godt øje for hvad der skal ske :)

0

Del dette indlæg

Jeg har brugt lister til vores andre store fester også, personalet har sagt at de har været glade for at få en liste.

Selvfølig kan den jo ikke blive overholdt 100% men jeg skal ikke gå og tænke på om personalet nu også har tjek på tingene, det giver mig ro på fest dagen :wink:

0

Del dette indlæg

Fin liste Lene. Det eneste jeg vil tilføje er at det måske kan være aktuelt at sætte askebægre/potter op udenfor og evt. tømme, hvis stedet ikke er født med det, og så en ting som jeg har nævnt før herinde. Nemlig bordopstilling efter middagen. Medmindre der er så meget plads at alle borde kan blive stående som de stod under middagen vil man normalt rykke bordene lidt sammen eller fjerne nogle af dem så der bliver et dansegulv og ikke mindst rum til at der kan danses brudevals. Det er en god ide at man har det på plads inden så toastmaster eller andre undgår at belemre brudeparret med det efterfølgende. Jeg har som skrevet tidligere haft et par episoder hvor personalet ikke var helt med på at bordopstillingen skulle ændres fordi de ikke havde fået besked på det inden. :)

Hvis vi taler om mere urutineret personale kan man godt nævne at der ikke skal serveres, skænkes, ryddes af m.v. mens der er taler/indslag, men omvendt skal man selvfølgelig også passe på med at det ikke bliver for "belærende" for de fleste plejer at vide hvad de gør. :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Fin liste Lene. Det eneste jeg vil tilføje er at det måske kan være aktuelt at sætte askebægre/potter op udenfor og evt. tømme, hvis stedet ikke er født med det, og så en ting som jeg har nævnt før herinde. Nemlig bordopstilling efter middagen. Medmindre der er så meget plads at alle borde kan blive stående som de stod under middagen vil man normalt rykke bordene lidt sammen eller fjerne nogle af dem så der bliver et dansegulv og ikke mindst rum til at der kan danses brudevals. Det er en god ide at man har det på plads inden så toastmaster eller andre undgår at belemre brudeparret med det efterfølgende. Jeg har som skrevet tidligere haft et par episoder hvor personalet ikke var helt med på at bordopstillingen skulle ændres fordi de ikke havde fået besked på det inden. :)

Hvis vi taler om mere urutineret personale kan man godt nævne at der ikke skal serveres, skænkes, ryddes af m.v. mens der er taler/indslag, men omvendt skal man selvfølgelig også passe på med at det ikke bliver for "belærende" for de fleste plejer at vide hvad de gør. :)

Tusind tak for dit input! :thumbsupsmileyanim: Det er personale som kokken tager med og de har serveret før sammen med ham, så jeg går ud fra at de er rutinerede og vil nemlig på ingen måde virke belærende, for jeg går jo stærkt ud fra, at de ved hvad de laver!

Men det er svært at vurdere, hvor meget man kan forvente af dem og hvad man kan tillade sig at bede dem om. Min kæreste mener f.eks. ikke, at man kan bede dem om at skifte håndklæderne på toilettet (2 stk) eller smide nogle ruller toiletpapir i kurvene, hvis der trænger til at blive fyldt op.. eller hjælpe med at flytte bordene, for den sags skyld. Nu må jeg så spørge en, som har været til MAAANGE fester - kan vi godt bede dem om det? Jeg har ikke lyst til at skulle bekymre mig om sådanne åndssvage ting på dagen og hvem skulle man ellers få til det?

I forhold til askebægre, så står der sådan nogle store kummer med sand i, så det er ikke nødvendigt. De kan blive tømt dagen efter :)

Bordopstillingen! Den havde jeg ikke tænkt på, men den er absolut relevant! Igen, så havde jeg ikke lige tænkt på, at det er nogen man kan bede serveringspersonalet om.. Vi er lidt i tvivl om, om det overhovedet bliver nødvendigt at skubbe rundt med de nederste borde, men ellers vil vores toastmaster i hvertfald få at vide, hvilke borde der skal flyttes og hvorhen :)

0

Del dette indlæg

Jeg ville nok gøre det helt overordnet: At de skal sørge for at tingene fungerer, herunder toiletterne og ikke gå helt ned i detaljer. Men ja det kan I godt. Nu er toiletterne ikke de steder hvor jeg kommer mest og det samme er nok tilfældet med personalet. Man kan godt tillade sig at tale med nogle af de nærmeste gæster som måske har været med til at hjælpe i dagene op til festen og ved hvor tingene er henne. Mange gæster er iøvrigt rigtig flinke til at give en hånd med på eget initiativ. Eks. flytning af borde eller hvis de lige kan se at der mangler noget.

Den med bordopstillingen efterfølgende er egentlig aldrig noget jeg har tænkt nærmere over, udover at jeg måske lige har skullet justere noget lys så det fokuseres på dansegulvet fremfor på bordene og ofte er det også noget man selv er med inde over sammen med personalet og toastmaster. Men jeg havde et par oplevelser her i foråret hvor personalet ved den ene fest havde sat et bord med bryllupskage op midt ude på dansegulvet lige inden brudevalsen og ved den anden fest ville de til at sætte borde tilbage på dansegulvet efter brudevalsen. I begge situationer blev "problemet" løst rimeligt enkelt men først efter at brudeparret havde været inde over og det er ikke meningen sådan som jeg ser det.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer