Lene T

Altså helt ærligt?!

20 indlæg i dette emne

I dag er det d. 17. juli og der er 17 :cheerleader3: dage til min skønne kæreste og jeg siger ja i kirken. Alt tegner fryd og gammen og vi er ret godt med. Faktisk er det meste ved at være klappet og klart og selv de ting, der er blevet snuppet i tolden, skal vi hente i de næste par dage.. :thumbsupsmileyanim:

MEN.. vi har 1 - EEN ENESTE! - gæst, som åbenbart mener, at det der med at melde til/fra et bryllup ikke er så vigtigt! Jo jo, hun kan da godt tage til Roskilde festival og være på facebook, men har fuldstændig ignoreret de to beskeder jeg har skrevet til hende derinde, for at rykke for svar - og jeg har virkelig skrevet det på en pæn måde! Intet svar!!

At jeg så af omveje må høre, at hun ikke har tænkt sig at komme fordi hun ikke har råd, det er simpelthen den største gang bull shit! :td:

1. Hun har kørselslejlighed
  2. Vi har ingen dress code, så hun skal ikke ud at købe tøj
  3. Vi har sagt til hende at det er vigtigere at hun kommer end gave, da hun er på dagpenge
  4. Vi betaler soveplads til alle de venner vi har, som på den ene eller anden måde er på overførselsindkomst, så det skal hun heller ikke bruge penge på..

Jeg synes simpelthen det er for ringe og hun bliver ikke inviteret til så meget som en fødselsdag fremover!! Jeg er sgu skide skuffet, for at være ærlig!

Skulle lige ud med det :blush:

Redigeret af Lene T
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes du skal ringe og snakke med hende :) fortælle hende at du er skuffet over hun ikke kommer og at du må hører det af omveje.

At ordne sådan noget over facebook/SMS er ikke vejen frem - det kan opstå for mange misforståelser.

Nå det så er sagt så kan jeg bestemt godt forstå at du er skuffet over hun ikke kommer. Jeg håber i får det løst :)

0

Del dette indlæg

Det er da også for langt ude! Hvorfor ik være ærlig i det mindste!

Jeg forstår ikke at folk ikke kan tage sig selv i nakken og sige sandheden, som det mindste.. Og hvad filan er problemet hvis hun alligevel ik har tænkt sig at komme? Jeg kan virkelig godt forstå at du er træt af hende, det burde ikke være så svært lige at smide en sms med noget i retning af "jeg kan desværre ikke komme, men håber i får en fantastisk dag"

0

Del dette indlæg

Forstår dig viiiiiiirkelig godt, det er simpelthen for tarveligt :pokey: ....

Og det værrste er når man, som du nævner kan se at hun godt kan en hel masse andre ting ihhhh..

Jeg har selv en veninde, som på dagen hvor hun fik invitationen skrev til mig på SMS, at hun ikke vidste om hende og hendes kæreste, kunne komme fordi hun ikk vidste hvordan hun ville have det på dagen, hun har det ikke så godt med andre mennesker, men hun kan godt tage til alt mulig andet, store fødselsdage, konfirmationer osv. :angry: så blev faktisk rigtig skuffet og vred over at hun ikke en gang sagde tak for invitationen, men straks kom med den undskyldning hun altid bruger, at hun ikke ved hvordan hun har det. Nu her i søndags hvor vi havde SU, får jeg så en SMS, hvor der kun står " Hej, vi kommer desværre ikke til jeres bryllup" Slut!!!! Årrrrh jeg blev så gal i hovedet!!!!! :shooter::pokey: fordi jeg bare hele tiden har vidst hun ville udskyde det med at melde fra og jeg ved at de ingenting skal!!! Hun har bare så ondt i røven over at de kun, havde råd til at holde bryllup på rådhuset, med grillede pølser bagefter, hvor vi har valgt at bruge 110.000 på brylluppet!! og derved får mange af vores drømme og ønsker opfyldt. Jeg ved at mange af mine og H2B's drømme også er ting, hun rigtig gerne vil have, man at man ikk kan glæde sig på andres vegne og så i stedet takker nej til brylluppet.. ÅRHHHHHHH det er lavt i mine øjne!! :angry: :angry: :angry: :angry: :angry:

Forstår virkelig hvordan du har det med at hun aldrig bliver inviteret til noget som helst mere, har det på nøjagtig samme måde!!!

Syntes det er rigtig stort af jer, at i har hjulpet hende så meget med det forskellige mht. brylluppet og fundet løsninger, så hun os kan være med, og så svare hun ikke en gang!!!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes du skal ringe og snakke med hende :) fortælle hende at du er skuffet over hun ikke kommer og at du må hører det af omveje.

At ordne sådan noget over facebook/SMS er ikke vejen frem - det kan opstå for mange misforståelser.

Nå det så er sagt så kan jeg bestemt godt forstå at du er skuffet over hun ikke kommer. Jeg håber i får det løst :)

Hun er ikke min ven, men min kærestes, så det gør jeg ikke. Jeg synes faktisk heller ikke, at det kan være rimeligt, at vi skl ringe til hende 17 dage før vores bryllup, fordi hun ikke selv kan få fingeren ud!

0

Del dette indlæg

Det er da også for langt ude! Hvorfor ik være ærlig i det mindste!

Jeg forstår ikke at folk ikke kan tage sig selv i nakken og sige sandheden, som det mindste.. Og hvad filan er problemet hvis hun alligevel ik har tænkt sig at komme? Jeg kan virkelig godt forstå at du er træt af hende, det burde ikke være så svært lige at smide en sms med noget i retning af "jeg kan desværre ikke komme, men håber i får en fantastisk dag"

Det er jo også det! Tror hun vi vil sende hende en virtuel lussing, hvis hun meler afbud? Jeg bliver altså mere pissed over den her tavshed!

0

Del dette indlæg

Forstår dig viiiiiiirkelig godt, det er simpelthen for tarveligt :pokey: ....

Og det værrste er når man, som du nævner kan se at hun godt kan en hel masse andre ting ihhhh..

Jeg har selv en veninde, som på dagen hvor hun fik invitationen skrev til mig på SMS, at hun ikke vidste om hende og hendes kæreste, kunne komme fordi hun ikk vidste hvordan hun ville have det på dagen, hun har det ikke så godt med andre mennesker, men hun kan godt tage til alt mulig andet, store fødselsdage, konfirmationer osv. :angry: så blev faktisk rigtig skuffet og vred over at hun ikke en gang sagde tak for invitationen, men straks kom med den undskyldning hun altid bruger, at hun ikke ved hvordan hun har det. Nu her i søndags hvor vi havde SU, får jeg så en SMS, hvor der kun står " Hej, vi kommer desværre ikke til jeres bryllup" Slut!!!! Årrrrh jeg blev så gal i hovedet!!!!! :shooter::pokey: fordi jeg bare hele tiden har vidst hun ville udskyde det med at melde fra og jeg ved at de ingenting skal!!! Hun har bare så ondt i røven over at de kun, havde råd til at holde bryllup på rådhuset, med grillede pølser bagefter, hvor vi har valgt at bruge 110.000 på brylluppet!! og derved får mange af vores drømme og ønsker opfyldt. Jeg ved at mange af mine og H2B's drømme også er ting, hun rigtig gerne vil have, man at man ikk kan glæde sig på andres vegne og så i stedet takker nej til brylluppet.. ÅRHHHHHHH det er lavt i mine øjne!! :angry: :angry: :angry: :angry: :angry:

Forstår virkelig hvordan du har det med at hun aldrig bliver inviteret til noget som helst mere, har det på nøjagtig samme måde!!!

Syntes det er rigtig stort af jer, at i har hjulpet hende så meget med det forskellige mht. brylluppet og fundet løsninger, så hun os kan være med, og så svare hun ikke en gang!!!

Arh jamen det er jo plat, ikk? Og hvad er det med din veninde? Hvorfor skal folk have sådan nogle halvlamme undskyldninger? Jeg havde også en veninde der meldte fra, fordi hun er spejderleder og hvis hun ikke tog med på den her famøse spejderlejr der ligger i vores bryllupsweekend, så ville det betyde at 4 piger ikke ville kunne komme på spejderlejr.. Virkelig? :huh: ALstå, det lyder som en dårlig undskyldning og HVIS det nu er rigtigt, så tager de piger vel ikke skade af at undvære 1 ud af hvor mange lejre på et år?! Vi bliver trods alt kun gift een gang i dette liv.. Jeg forstår måske bare ikke folks prioritering..

Sorry, jeg er så mavesur lige nu :blush:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hun er ikke min ven, men min kærestes, så det gør jeg ikke. Jeg synes faktisk heller ikke, at det kan være rimeligt, at vi skl ringe til hende 17 dage før vores bryllup, fordi hun ikke selv kan få fingeren ud!

Nå for pokker... Det er bare mig der ikke har læst ordentligt så. Jeg troede det var en af dine gode veninder, og deraf mit svar. Når hun ikke engang er ven sf dig så ville jeg nok bare glemme alt om hende og ikke spilde energi på at være pissed over hende. Havde min kærestes ven opførte sig sådan så var det sørme ham og ikke mig der måtte spilde energi på at være sur over det - det er "fremmede" mennesker ikke værd.

Kram til dig - i sidste ende er i nok også bedre tjent uden de gæster der kommer med latterlige undskyldninger for at slippe :)

0

Del dette indlæg

Umiddelbart tænker jeg at folk som man inviterer til sit bryllup, må være tæt på én eller have en vis betydning i éns liv... OG SÅ FORSTÅR JEG SIMPELTHEN IKKE SÅDANNE AFBUD ELLER MANGEL PÅ SAMME!!

DET ER ET BRYLLUP - IKKE EN CAFÈ DATE!!

0

Del dette indlæg

Umiddelbart tænker jeg at folk som man inviterer til sit bryllup, må være tæt på én eller have en vis betydning i éns liv... OG SÅ FORSTÅR JEG SIMPELTHEN IKKE SÅDANNE AFBUD ELLER MANGEL PÅ SAMME!!

DET ER ET BRYLLUP - IKKE EN CAFÈ DATE!!

Det er jo også det.. Vi ville rigtig gerne se hende... det betyder så knap så meget nu, for når svaret på at vi prioriterede at invitere hende med er et stort fedt UP YOURS, så siger det jo også noget om, hvad VI betyder for hende.. Og det er nok det der gør ondt.. for den havde jeg ikke set og har altid haft det rigtig godt med hende!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Amen du sender da bare invitationen videre til mig :cheerleader3:

Manner jeg ville være beæret over at blive inviteret, få kørsel OG overnatning, og jeg synes virkelig man skulle have et klap i nummeren hvis man er så fræk ikke at svare på sådan en fin invitation... :td:

Og STOR tumbs up for at i gør så meget for de af jeres venner med lav indkomst.. Sidste år skulle vi selv til 2 stk, og med mig på kontanthjælp (længerevarende sygdom) var det altså noget der kunne mærkes. Men hva fan - det holdt os ikke fra at tage på polterarbener, købe nogle gaver de blev glad for og så lidt nyt tøj (havde taget knap 20 kilo under sygdommen) og pæne sko til mig.

Men jeg lover dig at budgettet var stramt i august og september, og jeg ville nok have knebet et tåre hvis vi fik en invitation med alt betalt :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Come on hvor er det bare ringe stil end ikke at give lyd fra sig!!!!!

Få kæresten til at sende hende en omvendt sms...

"Kære "H2B", jeg kan desværre ikke deltage i jeres bryllup, undskyld at jeg ikke har fået svaret jer i tide. Kærlig hilsen "det hun nu hedder"." - det har jeg gjort før med rert godt resultat, dog ikke til bryllup!

:sm:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Først lige en :bearhug: og så et WUHUUUU Det er lige om lidt i skal giftes!!!!!!! :loveshower: :loveshower: :loveshower:

Glem trunten og så fokuser på alle de fede ting der sker lige nu og de næste uger frem... Hvis hun ikke fatter at svare, så er det hendes tab... Og skulle hun mod al forventning dukke op på dagen, så må hun jo rende ind til naboen og høre de har en klapstol og en pølsemad hun kan få, for hun er jo ikke indregnet i jeres bordplan og mad....

Jeg har selv en veninde der faktisk i god tid har svaret at hun kom, helt tilbage i marts... Hun har ferie ugen op til, og ville endda komme allerede onsdag, så hun rigtig kunne hjælpe med alle de ting der nu måtte være... Hun skal sove herhjemme hos os, og har aller nådigst fået lov af H2B´s søn at hun gerne må låne hans seng, da hun bor i kbh og vi i Randers (Elsker den dreng, ååårh) Resten af vores lejlighed bliver invaderet af mine forældre og onkel plus fætre, så der er godt fyldt op... Nå, men i midten af maj får hun så en ny kæreste, og smider flere små kommentarer om at han skulle inviteres også... Dette vælger vi så i første omgang at ignorere... Vi har måtte vælge flere vennepar fra til festen, da vi vi nødt til at sætte en max grænse på 70 mennesker, da vores budget slet ikke er til så stor en fest som vi egentlig er endt med....

Efter flere kommentarer fra Venindens side, vælger jeg at sende en lang sms til hende, hvor jeg forklarer at vi holder ved vores beslutning om ikke at invitere eventuelle nye kærester (Hun er ikke den eneste der har fået en kæreste... Hun er bare den eneste der gør et stort nummer ud af det)

Vi kan ikke retfærdiggøre det overfor os selv, og de vennepar der er blevet valgt fra i første omgang... Jeg har ikke lyst til at sidde til mit bryllup og kigge ud på 4 personer som hverken jeg selv eller H2B har mødt før, og så vide at der er 2 af vores vennepar der ikke er med...

Jeg har ikke hørt fra veninden siden hun fik min besked...... En ting er at det måske er en træls beslutning vi har måtte træffe, og hun er måske blevet pisse sur... Men så kan hun da kalde en spade for en spade, og så sige hun dælme er træt af det.... I stedet for slet ikke at svare tilbage... Har skrevet til hende flere gange siden uden held...

Jeg citerer lige mig selv fra tidligere: "Glem trunten og så fokuser på alle de fede ting der sker lige nu og de næste uger frem... Hvis hun ikke fatter at svare, så er det hendes tab..."

Nogle gange er man nødt til at blive lidt hård... :angry:

Slutter lige med en ekstra :bearhug:

0

Del dette indlæg

Det er simpelhen så tarveligt og kan sagtens forstå dig..Du er i din gode ret til at være gal..Men ja, omvendt indser man jo hvem af vennerne der er værd at samle på bagefter :) Håber at i får en fantastisk dag. Skal selv giftes samme dato. Håber dog på bedre vejr :rolleyes:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer