ildflue

Maskebal

9 posts in this topic

Vi skal holde bryllup i Koldinghus Slotsruin. Nu er vi endelig blevet enige om et tema: Maskebal!

Et maskebal i Riddersalen på Koldinghus var i 1711 ramme om en af de store skandaler i kongehusets historie, nemlig affæren mellem Frederik 4. og Anna Sophie Reventlow.

Under et maskebal i første halvdel af 1711 – mens pesten hærgede i København - forelskede den 40-årige Frederik 4. sig i den 17-årige komtesse Anna Sophie Reventlow.

Så hed var affæren, at kongen året efter bortførte komtessen og giftede sig med hende – til venstre hånd som det hed, for kongen havde siden 1695 haft dronning Louise ved siden side. Ved dronningens død i 1721 overtog Anna Sophie pladsen som Rigets førstedame.

En sjov detalje er det, at min H2B og jeg mødte hinanden i byen og dansede sammen hele natten - for derefter ikke at se hianden i flere måneder (jeg syntes dengang også at aldersforskellen var lidt stor. Jeg var 18 og han han 22 - jeg troede dog han var 27 (damn you loud music!)). Da vi så hianden igen havde vi begge fået en kæreste. Men vi blev gode venner og havde dagligt kontakt. Knapt 2 år senere var vi dog begge singler igen - og kunne pludselig mærke en stor forelskelse der var på vej. Der gik dog endnu nogle måneder før vi delte det første kys - en nat på et tag i det indre Fredericia...

Så - lidt søgt - kan man tegne en del paraleller til romancen i 1700-tallet.

Det lokale vi skal være i er dog IKKE riddersalen (den kostede 30.000 kr at leje + vagter til 2x450 kr i timen). Vi er i stedet i slottets kælder, som er nogel meget rustikke lokaler (stedet blev til en ruin efter en brand, så kun en del af lokalerne er restaureret).

Så desværre er den helt overdådige stil, med lysekroner og spejle-stilen ikke helt mulig. Men hjælp mig gerne med inspiration.

Kjole, sko, invitationer, pynt, indhold i favourbokse osv osv

TAK :)

0

Annonce ♥

ååh maskebal lyder vidunderligt! Ville elske at skulle til sådan et bryllup :loveshower:

0

2.jpg3866418067_5232a2b561.jpghalloweenwedding2.jpg

venetian-masked-ball-table.jpgpeacock_masquerade_mask_ball_wedding_invitation-p161591818914537649bh8fs_400.jpginvite-masqueradeball.jpg

0

masquerade-bridal-shower-lg.jpg

india 2 masquerade ball.jpg?__SQUARESPACE_CACHEVERSION=1272314798453mardi-gras-cake.png_DSC0225.jpgmasquerade+ball.jpg6932318_1.jpg

5x7_masquerade_mask_15_quinceanera_ball_invitation-p161113084340725312b23uj_400.jpg285_Masquerade_Gala1.jpgmini+masq+groom.gif

0

Annonce ♥

IMG_4469.jpgCakeMasqueradeBall3.png?width=493&height=600Screen-shot-2011-10-25-at-7.50.22-PM.pngmasquerade-ball-wedding.gifPSC-30104.jpg

wp51e823e8_02.jpg343_newcenterpiecespotII.jpgmasquerade-favors.jpgmini+masq+brides.gifIMG_1949.jpg

1

Nolathemedwedding30.jpgnolathemedwedding21.jpge-1832.jpg

IMG_2193.jpgPart+1.jpg

Part+2.jpgvenetian-mask-magnet1.jpg

marie-antoinette-wedding-lg.jpg

1

Fantastisk bryllupstema!! glæder mig så meget til at se hvad i finder på endeligt :)

0

Fedt. Det er nyt. Jeg mindes ihvertfald aldrig før at have oplevet det i bryllupshenseende. :)

0

Annonce ♥

Alletiders :D så er jeg ikke den eneste!!

jeg ville have tilføjet et billede men kan simpelhten ikke finde ud af hvordan :o

men:

Perler - massere perler, gerne dråbeformede, store kjoler - krinoline og den slags, kraftige farver, massere store fjer, gøgl - jonglører ildpuster og den slags, store hatte, masker, guld og sølv, krystal-pynt, store smykker, stort hår, stort gennerelt :P , blonder, silke, sløjfer, spelje - f.x på bordene med lys på, levende lys, store lysestager, mamelukker med blonder, ædelsten... og meget mere :D

0