cbnpnj

Malerisang

10 indlæg i dette emne

Hej Alle.

Jeg er ikke særlig ferm til det med sange, og ville derfor gerne have jer til at hjælpe mig med om denne tekst kan bruges, om versefødder passer osv...

Håber der er nogle der kan hjælpe mig.

Hilsen

Christina

Mel: Vi vil male dagen blå

Vil I male med palet, tror I det bli’r et portræt?

Vil I ikke om os hygge, med det værk, I nu vil brygge?

Det bli’r jer’s symbol på lykke. Vil I male med palet?

Vi vil male dagen blå, med en solskinsstribe på,

vælge lyset frem for skyggen, gi’ os selv et puf i ryggen

tro på alting – selv på lykken, vi vil male dagen blå.

I vil male dagen gul, solen som en sommerfugl

sætter sig på vores hænder, alle regnvejrsdage ender.

Der er juni på vor kalender. Vi vil male dagen gul.

Vi vil male dagen rød, med den sidste roses glød.

Vi vil plukke kantareller, løvemund og brændenælder

Leve i det nu – det gælder. Vi vil male dagen rød.

Vi vil male dagen grøn, dyb og kølig flaskegrøn,

sætte tændte lys i stager, glemme rynker, dobbelthager,

håbe på vort spejl bedrager. Vi vil male dagen grøn.

Vi vil male dagen hvid, nu hvor det er ulvetid,

købe franske anemoner, for de sidste tyve kroner,

lytte til Vivaldis toner. Vi vil male dagen hvid.

Vi kan alle li’ kulør, det gir fest og godt humør.

Brudeparret skal nu hyldes. Vores glas skal atter fyldes.

Ganerne vil gerne skylles. Det gir også lidt kulør.

I har malet med palet. Det blev ikke et portræt,

men vi ved at det gør lykke, og at det hos os vil hygge –

det bli’r et symbol på lykke. I har malet med palet.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Først vil jeg lige sige: hvor er det en sød idé og en fin lille tekst du har fået lavet...

Jeg ville lave et par få rettelser i tredje vers:

Det kan være svært at synes "vores hænder", da s'et bliver svært at nå at få med... derfor ville jeg blot ændre det til "vore hænder".

Og så i sidste linje af verset er der en stavelse for meget, så jeg ville ændre den til: "Juni er på vor kalender. Vi vil male dagen gul"

Jeg synes ellers du er sluppet rigtig godt fra det - jeg er van til at læse korrektur og synge festsange igennem, så jeg har set mange niveau af "hjemmerim", men kan virkelig godt lide din

:bearhug:

0

Del dette indlæg

P.S. Vær opmærksom på at det kan være svært både at synge en sang med en tekst man ikke kender og male samtidig, så måske gæsterne liiiige skal have lidt tid til at male færdig efter sangen...

0

Del dette indlæg

Tusinde tak... Det er så skønt at få hjælp... Jeg havde forestillet mig at hver bord fik en farve på sangen og at der så ud for hvert vers skulle være 2-3 farver for at give plads til både sang og Mali g.... Har nemlig selv tænkt over hvordan det skulle løses...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvordan synges den bedst når der både skal kunne males og synges??? Jeg tænker to muligheder:

1. Får en farve hver, og synger så de vers hvor ens farve er ud for... Her er ideen at blå og gul synger første vers, og næste vers synges af gul og rød osv. Sådan at der hver gang er en farve der "fortsætter" for at undgå et brat stop hvis alle ikke er obs på deres farver...
  2. Man får to farver hver og synger så de vers der handler om den farve... tænker at det måske kan give bratte stop hvis folk ikke er obs. på deres farver...

Hvad tror I, eller har I en helt anden ide....

0

Del dette indlæg

Måske at man fik tid til at male bagefter så det er noget folk kan gøre ved siden af alm. smalltalk på samme måde som det sker med hilsener der skal skries til brudeparret etc. Skal det være andet end et par streger vil det ellers være noget som kan tage meget lang tid og udover at der er en tidsplan er meget lange indslag også noget som typisk sløver folk. Her tænker jeg 15-20 minutter og mere. Ellers løber man måske ind i det problem at nogle er længere tid om det end andre og toastmasteren er låst imens.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer