Sign in to follow this  
Followers 0
monsii

lilla/lime bryllup

22 posts in this topic

så mangler jeg lidt hjælp, vi skal giftes om 5 måneder og jeg har ingen ide om hvordan det skal se. det er et lille bitte bryllup uden de store penge så det skal være nogle meget billige ider'er. men det er lilla/ lime farver, farverne er disse på billederne. jeg har kun købt lime servietter så har intet!!

post-57065-0-66726200-1343650372.jpg

0

Annonce ♥

Jeg har nogle Vindrue Spyd i min tråd som også kunne passe til dit tema.. De er ihvertfald Billige :)

0

hvad er det til?

0

hvad er det til?

Det har jeg ikke besluttet endnu... men de er vist i drinks..

0

Annonce ♥

ahhh sådan nogen!!!! så jeg med. kunne nemlig ikke finde dem

0

Jeg har 5 lime Grønne flaskevaser som du gerne må købe hvis det har interesse. Tænker ca. 40 kroner for dem.

0

har du et billede af dem?

0

Det tager jeg lige imorgen... Synes sengen kalder temmelig højt nu....

0

Annonce ♥

det var ikke mange der havde nogle gode iderer.. øv øv

0

Hejsa.

Jeg har lidt idéer da vores bryllup har samme farver :wink: er ikke nået så langt da der er 10 mdr til endnu..

Men jeg har købt lilla og limefarvede sugerør. de lilla er købt i søstrene grene til 4 et eller andet, og der var 40 stk i en pose. Så har jeg lavet små ovale papstykker og klistret på , der står f.eks "i do, me too", "yummi", "drink me", buttoms up" og ting i den dur, med lilla skrift. http://www.etsy.com/listing/95099000/digital-strawberry-drink-me-straw-label?ref=sr_gallery_1&ga_search_query=wedding+straws+with+text&ga_order=most_relevant&ga_view_type=gallery&ga_ship_to=ZZ&ga_min=0&ga_max=0&ga_search_type=all&ga_facet=wedding+straws+with+text ala dem her, de er bare klistret på, så de ikke buer. Så har jeg købt små vaser i lilla nuancer, i netto for en måneds tid siden, og der er jeg ved at lave blomster af organza (i lilla farver), som bliver limet på en pind/stilk fra kunstige blomster (købte nogle billige og klippede stilkene af.) Blomsterne får så limefarvede "blade" også af organza. Brudepiger, gom og forlover får også blomster af organza, så det hele "hænger sammen". Kan desværre ikke smide billeder ind, da jeg slet overhovedet ikke er kommet til det herinde endnu, så aaaner ikke hvordan man gør :wink: Men hvis du vil se billeder, så råb lige højt, for kan godt se at jeg vrøvler lidt her :biggrin:

0

det er såå sødt, men jeg er bare ikke så god til det med at være kreativ, bla derfor jeg oprettet denne tråd i håb om der var nogle der kunne hjælpe, jeg ved kunne hvordan dug og servietter skal se ud. og jeg har kun 4 måneder til det. hvad gør du med blomster?

0

Nej, så kan jeg godt se problemet :wink:

Hmm, blomster? altså der havde jeg tænkt mig at bruge de organzablomster jeg er ved at lave. De skal stå i nogle vaser jeg har købt i Netto. Okay, det er nemmere at forklare fra "bunden af" hvad jeg har i tankerne.. Jeg ved endnu ikke om dugen skal være lilla ell limegrøn, men lad os sige at den skal være limegrøn, så køber jeg noget sizoweb i lilla, som skal være en 30 cm bred, det skal så fungere som bordløber. Jeg har besluttet mig for at bruge hvid sammen med den lilla og limegrønne (kjolen er jo alligevel hvid :lol: )så vil jeg lægge noget fin brudetyl i hvid ned langs midten af bordet, og ovenpå det skal der så stå vaser (har købt 6 til hvert bord, de er i 2 forskellige nuancer af lilla, og så i klar glas, altså 2 af hver slags til hvert bord) i vasen skal der så være lidt brudeslør (blomsten du ved), og så kommer mine organza blomster også i. Men kun en i hver vase tror jeg det blir. Udover det skal der stå små glaslysestager (som måske får en lille blonde på, og ved endnu ikke om det blir hvid ell lilla) med lys i, måske lilla eller limefarvede lys, det er så heller ikke på plads endnu :biggrin: Men håber at du kan danne dig lidt et billede ud fra det volapyk jeg har skrevet her :wink:

Hvad farve dug skal du ha på? og hvad farve er servietterne? Vi startede med at snakke om runde borde , og hvis vi havde valgt det, så forestillede jeg mig at købe nogle høje vaser, og så købe nogle lilla orkideer, og så "drukne dem" , håber du forstår. Og jeg ville nok også putte nogle farvede pyntesten i bunden, i lime måske..

Men hvad med at købe nogle lilla eller limefarvede kunstige rosenblade til at strø udover bordet http://www.dreamshop...ml#.UC5kSE9q5OA, og så nogle små "diamanter" i modsatte farve.. kunne være lidt fint. http://www.dreamshop...ml#.UC5k8U9q5OA de kan også fåes i lilla http://www.dreamshop...ml#.UC5lP09q5OA Der er faktisk mange gode ting på den shop jeg har linket til (har jeg lige fundet ud af :thumbsupsmileyanim: ) Prøv at skrive lilla eller lime i søgefeltet, der kommer meget frem.

På denne side er der en blomster dekoration cirka midt på siden, med halve lime frugter og lilla blomster (man kan vel bruge forskellige slags) den syns jeg faktisk er ret fed.. http://www.bestdesti...-brown-lavender

Du kan prøve at google wedding table purple/lime og så vælge "billeder" , der kommer godt nok meget smukt frem... Ikke godt der er 10 mdr til mit bryllup, for jeg kommer vist til at ændre mening om bordet 1000!! gange inden da :biggrin:

Af DIY projekter der ikke er så omfattende, der kan du lave skilte til bar, toiletter, bord numre og ting i den dur. Det kan du lave i lilla eller lime, alt efter hvad der passer dig.. Det er selvfølgelig forskelligt om man er til den slags, men jeg syns det er fint fordi at der blir en helhed.. Skal også ha lavet lilla/limefarvede labels til vinflaskerne så de kan komme på bordet og passe sammen med pynten :) (hvis du beslutter dig for at prøve og lave lidt skilte eller lign, så sig til hvis du får brug for hjælp)

Håber at min indlæg kunne hjælpe bare en lille smule :)

Edited by Nanni
0

Annonce ♥

hold da op du har da bare tænkt på alt og jeg har bare ingenting!! nåh jamen jeg tænker at dugen skal være lilla velour, da det er temmelig svært at få lime velour duge har været ud og kigger, men jeg tænker så nogle lime tyl som bord løber. tror jeg bliver pænt. serietter der er en i hver farve. med hensyn til blomster er jeg fuldstændig lost, jeg ville osse ha orkideer, men jeg går ikke ind får at pille hovedet af en, da jeg har et specielt forhold til orkidere, ved godt det lyder underligt.. og dette ville blive dyrt med en orkide på hvert bord. pynt til borderne tror jeg gør ligesom du skriver. roser i den ene farve og sten i den anden. tror osse jeg kommer til at ændre mening mange gange. men på et tidspunkt er man jo nød til at holde fast jo for søren da!!! selvom det er svært når man lige får en ny ide jo... jeg er ikke så meget til alt det der grimmel grammel mdvs nr rundt omkring som feks på bordere osv..

0

He he, nu skulle jeg også ha været gift i sidste weekend(men der kom en kost af en ekskone i vejen :( ), så havde jo booket, planlagt og købt mange af tingene.. Men nu er det rykket til næste år, surt, men så har jeg mere tid til at planlægge og komme på nye idéer :happy: Lyder super fint med lime farvet tyl som bordløber :) , men hvis du har lilla blade, så ville det nok være pænest hvis du lagde dem på tyllen, altså så de ikke lå på den lilla dug.. måske man kunne gøre bordløberen lidt bredere end normalt? bare en tanke :) Og ang orkideen, næh syns ikke det lyder underligt.... men man kan få nogle fine orkideer i netto en gang imellem til 60 kr, og med en fin potte, måske med lidt tyl i lilla bundet om, så har du stadig en fin dekoration. Hvis du skulle ud og købe dekorationer til hvert bord løber det hurtigt op i et par 100.. og du har blomster til stuen bagefter :wink: sidder og bryder hjernen med hvad du ellers kan bruge/gøre med blomster, men tror min hjerne er gået på weekend, kan slet ikke tænke kreativt :lol:

Men du har da tanker om bordet, og så er det da bare at arbejde ud fra det.. Jeg får de fleste af mine gode?? idéer når jeg sidder og googler, så måske du bare skulle igang med det :lol: og hvis du finder noget du syntes er pænt, så print det ud og læg det i en mappe, når du så har samlet lidt, så tag det frem en aften hvor du kan sidde og tænke og sortere, og så kommer du måske frem til dit "drømmebord" :happy:

Og det er jo også en smags sag, jeg kunne ikke ha fundet på det for et år siden, men efter mange aftener på etsy og BK har jeg fundet ud af at det passer lige til min stil :biggrin:

Men håber at du snart får styr på bordet og lign så du kan få lidt ro i sjælen, og planlægge noget af det andet.. :loveflag:

0

Jeg vil da gerne lige dele denne smukke kage med jer! :rolleyes:

Det er lime/lilla/sølv

post-57208-0-52815800-1345226139.jpg

0

Annonce ♥

Ååååhh hvaaaad!!! Den er god nok fed... !! og ekstremt anderledes :lol: Her er det manden der skal lave bryllupskagen, og kan ville stejle hvis jeg bad ham lave den, men DAMN altså, den er sgu fed :cheerleader3:

0

Ååååhh hvaaaad!!! Den er god nok fed... !! og ekstremt anderledes :lol: Her er det manden der skal lave bryllupskagen, og kan ville stejle hvis jeg bad ham lave den, men DAMN altså, den er sgu fed :cheerleader3:

Jeg er også bare heelt forelsket i den. Men er måske bare en lille smule imod at der ikke er mellemrum mellem lagene, for syntes det er surt at få de stykke kage der er grimt fordi der har stået et andet lag ovenpå :a1221:

i kan jo bare tage nogle udsnit af den? så kan han vel godt klare den? :lol:

tror måske kuglen er lavet af det der riskage halløj hvad man kalder det, det er vel egentlig den sværeste del :rolleyes: :rolleyes:

Edited by namibianbride
0

hold da helt ferie en kage, men her er vores allerde bestilit, vi ksla ha denne dog skal bladene være lysere.

post-57065-0-71493800-1345276402.jpg

0

Jeg fandt lige lidt billeder :)

post-52936-0-86340600-1345288722.jpg

post-52936-0-54594100-1345288736.jpg

post-52936-0-87785700-1345288750.jpg

post-52936-0-53158600-1345288764.jpg

post-52936-0-71635100-1345288775.jpg

0

Annonce ♥

tak, men har masse af billeder til inspirastion, men vi har ikke de store penge til at bruge på en masse ting, så der skal spares og lave nogle billige løsninger, men tak for dem

0