Rockabella

Hvad med kjolen - efter brylluppet..?

19 indlæg i dette emne

He alle!

Jeg kunne godt tænke mig at høre, både de kommende brude og dem, der allerede har haft fornøjelsen, hvad planen er med jeres kjole efter brylluppet..!

Min egen hænger lige nu i en dragtpose i skabet.... hmmm... lidt en flad fornemmelse, når man tænker på hvor meget arbejde der var i den (hjemmelavet..!) og hvor meget den betød/betyder...!

Hvad har I i sinde / hvad har i gjort? Lad mig høre, det kan være man kan blive inspireret..!

:)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uhh.. Godt spørgsmål. Havde egentligt en ide om at sælge den, jeg skal jo aldrig selv bruge den mere, men kunne forstå på min mor at hun ikke var vild med den idé. Synes Miss-Lenas forslag om at sy dåbskjole er rigtig fin, for dem som vil døbe deres børn, eller ikke har en familiedåbskjole.

Min mors brudekjole ligger i kassen hvor den har ligget siden hun blev gift. Den har været oppe en gang, da jeg skulle se om det var noget til en konfirmationskjole til mig. Min farmor fortalte mig at da de flyttede sidste år, da smed hun hendes ud :S (Den havde så ligget i knap 60 år på loftet).

Jeg synes det er svært, for den har jo en enorm betydning, men jeg ved også at jeg aldrig skal bruge den igen.. Jeg ved dog at den ikke "bare" bliver smidt ud. Kender jeg mig selv ret, så bliver det nok mine evt. kommende børn der kommer til at tage stilling til det, efter min død..

Kunne være sjovt at høre hvad andre har gjort / har tænkt sig at gøre. Måske der er muligheder man slet ikke har overvejet??

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nogen udstiller jo deres kjole på en gine, mn det er jeg personligt slet ikke til. Man kunne måske finde alternative måder at bruge den på. Den oplagte er jo at se om den kan laves om til en festkjole af en art. I dette tilfælde måske 2 delt med en corsage og et knælangt tilskriv (der kunne tilsættes farve med nogle ekstra tyllag og satinblomster eller? Trådstarterer jo tip vintage looket.

Skulle man tænke udenfor boksen kunne man jo sætte den (eller dele af den) i ramme med fx andre ting. Tror det kan laves på den cool måde og også på den enormt kiksede måde.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I min familie er min farmors blevet brugt af alle hendes søstre og svigerinder (hun er ud af en børneflok på 7), og hendes egen datter har også brugt den.. Min moster fik min mor til at sy hendes om til dåbskjole, som hendes børn er døbt i.

Jeg vælger selv enten at sy den om til dåbskjole, også med brug af sløret, da de dåbskjoler der er i vores familier i lige linje er ved at være godt brugt. Ellers kunne det være sjovt at se om den stadig passer til kobberbrylluppet :wink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Når vores bryllup er ovre (på den gode måde) Så har jeg tænkt mig, at finde en gammeldagsgine, og så "udstille" min kjole i en af vores rum... Men det kræver bare, at vi får købt os et hus først :wink: ... Men indtil da, så tror jeg også den kommer til at hænge i en dragtpose - og dog, den er alt for fin til at blive pakket væk :7himmel: ...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg havde min kjole til at stå på en gine et helt år efter vi blev viet, Nu ligger den i en syrefrikasse, og venter på, om jeg beslutter mig for at enten, sy den om, sælge den, eller bare at gemme den til jeg får børnebørn engang

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

den skal lige igennem en omgang ttd først.

Og så bliver den renset og gemt :)

Jeg vil have syet en kjole efter min mormors brudekjole, så vil rigtig gerne gemme den :)

evt til omfarvning/omsyning

Min mormor var vaskeægte 50'er brud med "tea-length" kjole og masser af "kapow" på den lækre måde :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hmmm, tjae den bliver nok bare renset og gemt væk... ved ikke om jeg nænner at sælge den, selvom det ville være det mest "fornuftige".... :rolleyes:

Min mors brudekjole blev syet om til en dåbskjole som både jeg, min lillesøster og min og H2B's datter er døbt i. Det er en virkelig smuk dåbskjole i elfenbensfarvet Duchesse med blonder :a1221:

Jeg har den hængende her hos os, jeg håber naturligvis at min datter engang vil bruge den til sine børn, men det kommer jo også an på hvilke traditioner de har i hendes mands familie til den tid....

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har i øvrigt tænkt mig, at vi til vores bryllupsdag, eller bare til en fest, skal have et tema der hedder "kom i dit bedste bryllupstøj". Hvem har ikke lyst til at hoppe i kjolen igen, og de fleste har den jo hængende. Og har man ikke været gift, så kommer man jo bare klædt som gæst. Det bliver hylende sjovt at se på tror jeg :)

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har i øvrigt tænkt mig, at vi til vores bryllupsdag, eller bare til en fest, skal have et tema der hedder "kom i dit bedste bryllupstøj". Hvem har ikke lyst til at hoppe i kjolen igen, og de fleste har den jo hængende. Og har man ikke været gift, så kommer man jo bare klædt som gæst. Det bliver hylende sjovt at se på tror jeg :)

Ja da..

I vores vennekreds har vi aftalt at holde et nytårsfest hvor vi alle iklæder os vores bryllupstøj, lækre fra top til tå :biggrin:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har i øvrigt tænkt mig, at vi til vores bryllupsdag, eller bare til en fest, skal have et tema der hedder "kom i dit bedste bryllupstøj". Hvem har ikke lyst til at hoppe i kjolen igen, og de fleste har den jo hængende. Og har man ikke været gift, så kommer man jo bare klædt som gæst. Det bliver hylende sjovt at se på tror jeg :)

Ja da..

I vores vennekreds har vi aftalt at holde et nytårsfest hvor vi alle iklæder os vores bryllupstøj, lækre fra top til tå :biggrin:

Hvor fedt!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Der er en herinde fra, som har fået SÅ meget godt ud af at sy sin kjole om!! Og vistnok indfarve den også? Anyway, der er sikkert en god søgehaj, som kan finde den frem til dig.

Min kjole er blevet renset og skal sælges. Jeg har ikke plads i garderoben :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har indtil videre min hængende bag soveværelsesdøren.. siden brylluppet er den flyttet frem og tilbage mellem mit klædeskab og min mors hus.. kan ikke helt bestemme mig, den fylder meget :) Har sat den til salg som det hele tiden var planen, men vil have en meget god pris for den, så kan måske godt mærke jeg ikke rigtig vil af med den :lol::blush: Ville ellers bruge pengene til at købe en lækker og mere anvendelig kjole :)

Men da det jo er en kinakjole, og den på ingen måde har ruineret os, og de er så svære at få solgt som de jo er, overvejer jeg at købe en lækker æske, og så gemme den :)

Min kjole er kort, og synes selv den er meget speciel, ikke lige en type kjole der er i alle butikker, så jeg kan godt mærke, når folk har været interesserede, at jeg egentligt meget synes det er MIN kjole, og at jeg ikke synes andre skal have min stil den dag :blush:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har i øvrigt tænkt mig, at vi til vores bryllupsdag, eller bare til en fest, skal have et tema der hedder "kom i dit bedste bryllupstøj". Hvem har ikke lyst til at hoppe i kjolen igen, og de fleste har den jo hængende. Og har man ikke været gift, så kommer man jo bare klædt som gæst. Det bliver hylende sjovt at se på tror jeg :)

Og meget deprimerende for alle dem der er blevet for tykke til kjolen ;) Det er det jeg frygter mest ved at beholde den, at prøve den om 5 år :lol: Bliver sq nok ikke ved med at have figur som en 23 årig.. :biggrin:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har i øvrigt tænkt mig, at vi til vores bryllupsdag, eller bare til en fest, skal have et tema der hedder "kom i dit bedste bryllupstøj". Hvem har ikke lyst til at hoppe i kjolen igen, og de fleste har den jo hængende. Og har man ikke været gift, så kommer man jo bare klædt som gæst. Det bliver hylende sjovt at se på tror jeg :)

Og meget deprimerende for alle dem der er blevet for tykke til kjolen ;) Det er det jeg frygter mest ved at beholde den, at prøve den om 5 år :lol: Bliver sq nok ikke ved med at have figur som en 23 årig.. :biggrin:

Ha ha.. Samme tanke her.

Vi har dog aftalt at det bliver nytår 2013 (Vi er det sidste par der bliver gift), så det passer fint (Må holde igen den jul)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer