DitteSchouNielsen

Den eneste ene <3 Troels & Ditte Så er min beretning slut :/

188 indlæg i dette emne

D. 13/7-2012

Dagen før dagen

Så var det dagen før dagen .... og vi havde MANGE ting der skulle ordnes.

Jeg stod op ved ca. 7 tiden sammen med Troels. Jeg fistrede rundt i lejligheden og fik samlet det sidste ting, som jeg skulle huske at have med ned i skovpavillonen. Imens fik Troels noget morgenmad og gjorde sig klar til at tage på arbejde. Jeg havde heldigvis fået lov til at holde fri.

Ca. 7.30 kørte Troels på arbejde og jeg begyndte at pakke vores lille VW Lupo med ALLE de ting vi skulle have med ned i skovpavillionen, samt de ting jeg skulle have med hjem til mine forældre.

Puha der var meget og til sidst rystede mine ben under mig og jeg begyndte at blive en smule svimmel. Det tog hårdt på min krop at rende op og ned fra 3 sal, med alle de tunge ting, så tidligt og uden morgenmad :fløjt: -Vist ikke så underligt... Men jeg nægtede at give efter, jeg skulle bare have pakket den bil, og det skulle bare gå stærkt, for jeg havde travlt.

Det var godt det kun var mig, der skulle være plads til i bilen :lol:

post-55165-0-97299900-1347193723.jpg

post-55165-0-69229500-1347193739.jpg

Så var bilen pakket, og så afsted det gik. Heldigvis kunne jeg hente nøglen allerede fra morgenstunden, istedet for først fra middag.

Jeg skulle lige et smut forbi Bilka efter 2 bundter orange gerbera til vores druknede borddekorationer, og så benyttede jeg lige muligheden for at købe mig et majsstykke .... lidt skulle jeg have at spise, kunne mærke at jeg ellers nok snart ville kollapse, og så ville jeg da slet ikke nå alt det vi skulle have ordnet.

Da jeg når ned til skovpavillonen, spiser jeg mit majsstykke, inden jeg begynder at tømme bilen. Jeg får fordelt håndklæder, sæbe og toiletpapir på toiletterne. Jeg sætter de små havefakler op ude ved trappen op til døren. Jeg fylder den ene serveringsvogn med tallerkener, vandglas, hvidvinsglas, rødvinsglas, knive og gafler og lys, så det hele er klar til når mine forældre kom og vi kunne hjælpes ad med at få stillet borde og stole op. Jeg smider alle rekvesitterne til fotoscenen op på scenen og stiller kameraet op på stativet.

Og så begynder samlebåndsproduktionen af natmaden - Sandwich med skinke og ost, kylling eller frikadelle.

post-55165-0-44515700-1347194507.jpg

Lige da jeg er ved at være færdig med alle sandwicherne, kommer mine forældre. De har bryllupskagen og alle drikkevarene med, som de begynder at bære ind og sætte i køleskabene.

Så kunne vi begynde på at stille borde og stole op. Min far og jeg slæber bordene ind og stiller dem nogenlunde hvor de skal stå, imens ligger min mor dug på. Da bordene er stillet som de skulle stå, finder jeg vores skilte frem .... og så kummer jeg i tanke om at de der skide :) servietter jo også skal rulles og have bundet et bordkort på .... (hvorfor var det lige jeg ikke ordnede det torsdag, istedet for at slappe helt af :pokey: ) Så jeg sætter mig til at rulle servietter. Imens stiller min far stolene til bordene, og min mor begynder at dække op med tallerkener, glas og bestik.

De gjorde det bare så godt. Ved da virkelig ikke hvad jeg skulle have gjort uden dem. Tiden gik bare så stærk, og vi manglede stadig meget. Begyndte at stresse en lille smule over alt det vi skulle nå, og at tiden bare gik dobbelt så hurtigt som den normalt gør ... HVORFOR lige den dag!!!

post-55165-0-77739500-1347195781.jpg

post-55165-0-67193800-1347196007.jpg

Det blev sååå fint, hvis jeg selv skal sige det :lol:

post-55165-0-98565200-1347196340.jpg

post-55165-0-26072800-1347196426.jpg

post-55165-0-01033200-1347196487.jpg

I mellem tiden var Troels og hans storebror kommet med computer og kæmpe højtaler, de skulle stille op og teste, oppe ved scenen, med playlister og et slags jukeboks program på.

Redigeret af DitteSchouNielsen
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

D. 13/7-2012 - KAGEGYSER!!

:blink:

Dagen før dagen

Så skulle kagen også lige betrækkes med fondant og pyntes med blomster, grene og blade.

Og det skulle vise sig at blive noget af en gyser og bare slet ikke hvad jeg havde brug for.... :angry::td:

Bordpladen i køkkenet i skovpavillonen var af stål ..... og det dur bare SLET ikke til at rulle fondant ud på. Vi kunne slet ikke få arbejdet noget varme ind i fondanten, så det tog meget tid, at få den rullet ud i den str. vi skulle bruge for at dække kagen, og der var altså 3 lag der skulle dækkes! :pokey:

Der ud over, da vi så lagde fondanten på kagen, begyndte den fa#<@¤e at revne, fordi der ikke var noget varme i fondanten.... AARGHHH nej nej nej!!! og det fortsatte :blink: - Vi havde frosset kagen, og den var åbenbart ikke helt færdig med at tø op og afgive fugt, for fa#<@¤e om ikke også at fondanten begynder at svede :angry: Ihhh jeg er sikker på at jeg der fik 50 grå stive og stride hår strittende direkte ud fra hovedet.

Det nederste lag skulle dækkes helt med blomster, og det skide blomster ville bare ikke blive siddende. Revnerne blev dækket med grene, blade, bladranker og blomster. Den svedende fondant kunne vi ikke gøre så meget ved, men til sidst var den færdig. Den kom i køleskabet og så var vi klar til at kører hjem. Troels hjem til os og jeg hjem til mine forældre.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Åhhh sikke noget... Men er sikker på den var smuk

Ja det var absolut ikke lige det jeg havde brug for dagen før vores bryllupsfest og så sent om aftenen og jeg var godt nok også meget spændt på hvilket syn, der ventede mig dagen efter. Men resultatet vil jeg lige vente lidt med at afsløre :)

0

Del dette indlæg

vildt flot lokale, I har fået fat i der altså .... syns der ser viiiildt hyggeligt ud! :) og kagen .. heck .... det handler jo alligevel mest om smagen ... :fløjt:

Ja ikke :) Alle synes også bare det var sådan et hyggeligt sted og næste gang vi skal holde noget større, så bliver det da også der ude.

Tjoo men sådan tænkte jeg bestemt ikke i det øjeblikket. Jeg havde jo et billede i hovedet af hvordan den skulle se ud... Og så SKULLE den bare se sådan ud :) Hehe

0

Del dette indlæg

D. 14/7-2012

Vores vidunderlige bryllupsfest

Så blev det endelig lørdag d. 14/7-2012. Dagen som jeg havde drømt om i flere år og som vi havde planlagt i ca. 11 måneder, var endelig kommet.

Ihh hvor jeg dog bare glædede mig helt vildt ... ja som et lille barn, der glæder sig til juleaften :lol:

Da vi jo var blevet viet på Farsø Sygehus d. 30/3, havde vi ændret dagens program, så gæsterne først skulle komme kl. 16.00 i Bælum Skovpavillion. Meningen var så, at vi skulle i Rebild Bakker kl. 12.00, sammen med Troels' lillebror, for at få taget locationsbilleder .... men men men, da både DMI og TV2 vejret i løbet af ugen op til lovede mere og mere regn :td: Blev denne del af programmet også ændret, til at vi fandt en anden dag, med bedre vejr.

Det var vist også meget godt det samme, for da jeg vågnede lørdag morgen, regnede det og det regnede meget.

Men jeg vågnede glad, frisk og udhvilet med håret viklet omkring et stort elastik. Klokken var ca. 8.00, jeg ville gerne have noget morgenmad, men jeg måtte lige vente lidt, for min mor manglede lige lidt ingredienser for at kunne lave ny bagte boller :smiley-eatdrink026: Så hun skulle lige en tur til købmanden. Fint med mig, så vi hoppede i vores overtøj og kørte til købmanden. Jeg blev sat af ved Sparekassen Kronjylland, for så kunne jeg lige hæve pengene til vores serveringstøser, og så gik jeg op til købmanden og ventede på min mor.

Vi kørte hjem, fik lavet boller og rigtig hyggede os.

Det var så dejlig hyggeligt, der var slet ingen stress.

Da vi havde spist, kunne jeg bare stille og roligt tulle rundt og finde alle de ting jeg skulle bruge i badet, til buketten og til når min søster skulle ligge min make up og sætte mit hår. Jeg gik i bad og fik et dejligt og langt bad, med en plastikpose om håret, inkluderende barbering af ben og bodyscrub :happy: Aahhh

Da jeg var færdig med mit bad, var det tid til at binde min brudebuket og Troels' knaphulsblomst. Jeg havde købt 16 "små" orange callaer ( tja små og små, de var 40 cm) hos en blomsterhandler i Randers, som min mor var så dejlig at hente for mig fredag efter hun havde fri. Så bevæbnet med blomstertape og limpistol, gik jeg i gang, og jeg synes da det gik meget godt :biggrin:

post-55165-0-96472700-1347615255.jpg

post-55165-0-82672000-1347615268.jpg

Klokken var nu ca. 10.45 og jeg var klar til at min søster skulle komme kl. 11.30 og ligge min make up og sætte mit hår.

Da vi ikke skulle have taget billeder alligevel, havde vi aftalt at Troels og hans lillebror, skulle hente mig kl. 13.00, så vi kunne være i skovpavillonen i god tid inden gæsterne skulle komme, og forhåbentlig få øvet lidt mere på brudevalsen :wink:

Klokken nærmede sig 11.30 og intet spor af min søster, og Troels havde sendt en sms om at nu kørte han hjemme fra :blink: Arghhh shit, der begyndte jeg at blive en smule stresset. Klokken var næsten 12 før min søster kom, så det var bare igang med det samme. Først make uo og så håret. Og det blev bare så godt, jeg var noget nervøs for hvordan det ville komme til at se ud med mit hår, for jeg havde jo fået klippet ca. 10 cm af, men det blev rigtig flot... og jeg nåede også at komme i kjolen inden Troels og hans lillebror kom. Men her skulle min mor også lige gøre mig nervøs... Jeg havde ikke prøvet min kjole, siden jeg havde hentet den efter den sidste tilretning, og jeg synes det virkede som om jeg havde taget lidt på :( Og da de så skal lyne den op, udbryder min mor shit, åh nej!! - Arghh hvad skal det nu betyde?? :blink:

Jeg ligner en kæmpe i et meget lille rum :lol:

post-55165-0-86161400-1347616496.jpg

post-55165-0-62014200-1347616757.jpg

Men i mens jeg får ordnet hår, ringer min ene moster, at de desværre bliver nødt til at melde fra, da min kusine på 9 år er blevet syg. Min mosters eks mand, havde ringet, at hun var syg, og han ville ikke tage ansvar for hende når hun er syg... og hvad hun fejlede viste han ikke. Altså jeg har aldrig brudt mig om den mand, og det der beviser bare endnu engang hvilken idiot (undskyld mit sprog) han er. Hun er for fanden din datter, hun ER dit ansvar!! Det er sku da ikke noget man bare kan vælge fra og til som man vil :angry: Hun er også 9ÅR, hun kan godt fortælle hvordan hun har det, og hvad hun gerne vil have....

Ihhh altså jeg blev bare en lille smule arrig på den mand lige der.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ih, hvor ser du betuttet ud... Var du nervøs?

Hehe jeg er vist lige ved at komme mig, over det chok min mor gav mig, med at jeg muligvis ikke kunne være i min kjole :blink: Ellers så var jeg slet ikke nervøs :)

0

Del dette indlæg

D. 14/7-2012

Så kom Troels og hans lillebror for at hente mig.

Jeg tog jakke på og min brudebuket, mens min far fulgte efter med min taske og en paraply, og mødte Troels i døren.

Det var så skønt at se ham igen. Han lyste helt op og smilte over hele hovedet, da han så mig. Han fik fremstammet "neej, hvor er du smuk, hvor ser du godt ud". Ihhh jeg blev helt varm inden i :loveshower: hvor var det skønt, at han kunne lide resultatet af min søsters arbejde. Jeg er sikker på, at jeg også lyste helt op, da han smilte til mig, og sagde de søde ord. Det var de samme følelser der kom op i os, som da jeg kom ind i opholdsstuen på Farsø Sygehus, med min far ved min side. Skønt skønt skønt, nu kunne jeg slet ikke vente mere på, at alle vores gæster skulle komme, og vi skulle fejre vores bryllup. Så skidt pyt med at det regnede hele dagen.

Jeg fik mast mig ind i vores lille VW Lupo, på en nogenlunde elegant måde :lol: og så kørte vi mod Bælum Skovpavillon.

Klokken var nu ca. 15.00, da vi ankommer til skovpavillonen. Her møder synet af en rigtig fin æresport os, samt Troels' storbror og svigerindes telt ...

post-55165-0-80884800-1347623773.jpg

Med lidt hjælp, kommer jeg nogenlunde elegant ud af bilen, og ind i tørvejr.

Jeg var jo meget spændt på hvilket syn, der ville møde mig, når jeg ville åbne køleskabet og se til kage :goodluck Så som det første, skyndte jeg mig ud i køkkenet og flåede køleskabsdøre op og .................................................................

..............................................................

Kagen havde det godt, kun ca. 5 blomster var faldet af og nogle var klappet sammen, men det kunne heldigvis reddes. Der var sådan en fin glans over kagen :lol: netop fordi kagen afgav meget fugt og så tror jeg også at køleskabet var meget fugtigt, så svedte fondanten og var blevet helt skindende.

Puha så håbede jeg bare at gæsterne vil kunne lide den.

Vi nåede slet ikke at få øvet lidt mere på brudevalsen, for efter jeg havde kigget til kagen, forsøgte jeg at finde ud af hvordan man tændte for varmen. Imens tømte Troels og hans lillebror bilen og fik startet musikken. Derefter fiksede lillebror hans seng for natten, og Troels gik ind i vores brudesuite for at skifte til hans fine og lækre tøj.

post-55165-0-32870400-1347624884.jpg

I mellem tiden kom de to tøser, der skulle hjælpe med servering. Så jeg viste dem lige rundt, og forklarede lidt om hvad der skulle ske, og hvornår.

Og så begyndte gæsterne jo også så småt at ankomme... vi aftalte at brudevalsen bare blev noget fra side til side :lol:

Det er lidt sjovt at se folk lige når de ankommer til en fest. Min familie i venstre side af salen, Troels' familie i højre side af salen og venner/veninder ved baren -HAHA-

post-55165-0-35763000-1347625051.jpg

post-55165-0-99783300-1347625158.jpg

0

Del dette indlæg

D. 14/7-2012

Så var alle vores skønherlige gæster kommet, selv min søde mormor var kommet, selvom hun faktisk havde været syg med dobbeltsidet lungebetændelse ugen op til, og stadig ikke var helt frisk.

Så nu var det tid til bryllupskage og lækker asti :smiley-eatdrink026:

Jeg var virkelig stolt over kagen, og utrolig lettet over resultatet, på trods af mange problemer i pyntningsfacen, og jeg var meget spændt på hvad alle ville sige til den.

Men nu skal I have lov til at se den berygtede kage - glæder mig til at høre hvad i synes om den.

Desværre havde den lille hotimistmand tabt sin butterfly ned omkring sine ankler.

post-55165-0-63416200-1347627647.jpg

post-55165-0-47065300-1347628049.jpg

post-55165-0-59497000-1347628151.jpg

post-55165-0-09550200-1347628198.jpg

post-55165-0-53907000-1347628451.jpg

Mmmm :metteholm De kunne alle lide den

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nej hvor er det en sød kage :thumbsupsmileyanim: , det må ha tage en evighed med alle de blomster ! :blink:

Tak skal du have :hug:

Jeg lavede 504 blomster på 4 aftner, så det var ikke fordi det tog så lang tid - at jeg så kun brugte halv delen, er så en anden side af sagen :rolleyes:

Det tog dog noget tid at få dækket det nederste lag med blomster, fordi de hele tiden faldt af :td: men det lykkedes dog til sidst.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

D. 14/7-2012

Imens vi stod og spiste lækker kage, drak lækker lækker asti og snakkede med alle vores gæster, ankom kokken, han kam lige hen og sagde hej og tillykke til os, og så smuttede han ellers i køkkenet. Det var så også alt hvad jeg så til ham hele aftenen :o

Da vi så havde fået kage og asti, havde vi ca. 1½ time til vi skulle spise. Der kunne vi så rigtig hyggesnakke og vi brugte også tiden på at få åbnet alle vores gaver. Det ville vi gerne gøre mens gæsterne var der, og ikke først dagen efter.

post-55165-0-17974500-1347725460.jpg

post-55165-0-33962400-1347725580.jpg

post-55165-0-27396400-1347725713.jpg

Bryllupsgaver:

15.100 kr. i kontanter

Kitchen Aid blender

Rosendahl Grand Cru sovsekande

Rosendahl Grand Cru oval serveringsfad

Poulmann gulvlampe

Gavekort til Biocity for 2 personer

Kähler Omaggio vase stor i sort

2 Susanne Schjerning sengetøj

2 gavekort til Imerco på i alt 1750 kr.

Rosendahl Grand Cru ovnfast skål 19 cm

Rosendahl Grand Cru ovnfast fad 28 cm

Rosendahl Grand Cru pastatallerken

6 Rosendahl Grand Cru champagneglas

Chokolade

8 Rosendahl Grand Cru rødvinsglas

4 Rosendahl Grand Cru tallerken 19 cm

"Middag for 2" Box

2 billetter til Lasse Reimer

Billedebog om vores polerarbend

+ mange flotte buketter

Vi havde ingen gavekoordinator, så jeg synes egentlig, at det var lidt utroligt, at der ikke var nogen, der kom med det samme :o

Der var dog nogen af tingene vi valgte at bytte. Vi byttede 2 af rødvinsglasene til et tilgodebevis, da vi kun havde ønsket os 6 stk. Så byttede vi også Kähler vasen til 2 sæt Susanne Schjerning sengetøj mere, 1. fordi, vi ikke havde ønsket os den, 2. fordi, jeg synes den var lidt kedelig bare i sort/hvid. Rosendahl Grand Cru ovnfast skål 19 cm, havde vi godt nok ønsket os, men den var noget mindre end jeg lige troede og huskede, så den byttede vi også til et tilgodebevis. Sidst, men ikke mindst, byttede vi også den ene Rosendahl Grand Cru pastatallerken, til et tilgodebevis.

Pengene har vi så også fået omsat (med lidt fra egen lomme også) :lol: til blandt andet: en ny sofa med chaiselong, en ny seng, et nyt skrivebord og bedst af alt ..... Bryllupsrejse, 1 uge til Hawaii, Oahu, Waikiki Beach midt i november :cheerleader3: - Det bliver sååå dejligt, og så har jeg også det at fortælle jer om :biggrin:

3.jpg

1

Del dette indlæg

Jubiii vi får måske vores billeder fra Rebild Bakker imorgen, hvis Troels' lillebror husker dem :) (er på fra mobilen, men hoppende og dansende smily)

Ihh hvor jeg glæder mig helt vildt til at se dem.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

D. 14/7-2012

Så var det tid til at gå til bords.

Troels startede med at byde velkommen og fortælle om de praktiske ting.

post-55165-0-74987400-1348400026.jpg

post-55165-0-07122200-1348400045.jpg

post-55165-0-01503000-1348400181.jpg

Så var det tid til at få noget at spise :smiley-eatdrink026:

Og som brudepar, tog vi tjansen med at tage først af den lækre forret :wink:

Vi skulle have:

Fiskeanretning med laks, rejer og torsk

på små salater og urtecreme

hertil sprød baguette og smør

Mums det smagte bare lækkert :smiley-eatdrink026:

men jeg kunne desværre ikke spise ret meget, da jeg begyndte at få det lidt skidt og følte at jeg skulle kaste op

:( måske det bare var fordi jeg var en smule nervøs, for den tale jeg håbede på at have mod til at holde lidt senere på aftenen.

post-55165-0-86273600-1348400787.jpg

0

Del dette indlæg

D. 14/7-2012

Kys kys kys kyyyyys, masser af kys

Der var masser af klirren på glassene og trampen i gulvet, samt kysserunder til både Troels og mig :kiss:

Der var en passende mængde af det hele, så det var da meget sjovt og hyggeligt

Op og ned

post-55165-0-80911300-1348401899.jpg

post-55165-0-69834500-1348401986.jpg

post-55165-0-60221300-1348402051.jpg

post-55165-0-09425800-1348402116.jpg

post-55165-0-75681600-1348402409.jpg

0

Del dette indlæg

D. 14/7-2012

Da vi var færdige med forretten, var det blevet tid til en lille sang.

Den var sørme fra mine forældre.

Ingen af mine forældre er den store taler eller sangskriver, så jeg havde faktisk ikke regnet med, at de ville komme med noget - havde selvfølgelig håbet :)

Det var en sang, som de havde fået lidt hjælp til at få skrevet, og desværre havde sangskriveren misforstået nogle af de stikord, som min mor havde sendt til ham.

Men jeg synes nu det var en god, sjov og sød sang alligevel.

post-55165-0-75824600-1348408455.jpg

post-55165-0-06441400-1348408757.jpg

post-55165-0-10056700-1348408773.jpg

post-55165-0-95312300-1348408800.jpg

Ditte & Troels' bryllup

14. juli - 2012

Mel.: I skoven sku' vær' gilde

Vi mærker glæden smitte

fra ægte kærlighed.

For Troels har ægtet Ditte

- det er der noget ved.

Ret snart blev hjertet bossen.

I leved' vist af frossen

:/: kakaomælk den første tid,

men lykken fik skam bid. :/:

Det tænder sol på vejen,

at Troels blev Dittes gom.

Men alt har hun sin egen

charmer'ne mening om.

Det har hun - ih, du milde -

vist os fra ganske lille.

:/: Dog har hun lært, bør Troels forstå,

pænt at ta' bukser på. :/:

Som "arbejdsleder" under

hun alle gode ord,

mens han håndterer kunder

perfekt hos Telenor.

Er der en fest i sigte,

så vil hun aldrig svigte.

:/: Hun brækker sig i hårdkogt stil

i svi'rfars ømme bil. :/:

Da I var flyttet sammen,

var lykken ingen klods.

I fik i fryd og gammen

to killinger af os.

I hyggen sås dog bristen,

da de åd gummilisten.

:/: Men Dittes briller blev skam kun

ædt af jer's første hund. :/:

Og mere gik i koks i

jer's anden lejlighed.

For ak, der laved' Foxi

i bad'vær'lsdøren ged.

Så I er atter flyttet.

Er lejlighed'n beskyttet?

:/: Nej, men den blev dog ikke bidt

i stykker, si'r vi blidt. :/:

Computerspil kan gubben

håndtere til applaus

med Daniel og Ruben

såvel som svoger Claus.

Og jeres bryllupskage

er ganske uden mage.

:/: I den er hver og en forgabt,

og den har Ditte skabt. :/:

I smider let hver stump af

det fedt, som ikk' er hot.

For Ditte danser Zumba,

og Troels han bokser godt.

Lidt mer' får I at lave

i jeres hus med have,

:/: hvor hyggen gror som bare sør'n

for både hund og børn. :/:

Den drøm kan vi jo teste

gør jeres himmel blå.

I synes, at det bedste

er værd at vente på.

Og derfor er det pas'ne,

vi alle løfter glas'nr!

:/: Skål! Stort tillykke - og HURRA

for alle tiders par! :/:

Så skulle der skåles, og alle rejser sig op.

Min far er meget berørt og med bævende stemme, spørger han min mor, om ikke lige hun ville....

Min mor er dog også meget berørt, men får med bævende stemme og tårer i øjenkrogen udråbt en skål for Troels og jeg :kiss:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer