Guest

<3 Linda og Casper: Så er feststedet på plads!

21 indlæg i dette emne

Velkommen til min/vores planlægningstråd..

--

Lidt om os:

Casper er 36 år, og arbejder som ingeniør. Jeg, Linda, er 26 og lige blevet færdig som BA i Design- og Kulturøkonomi ved SDU.

Casper har været gift før, og har to piger, som vi har hver anden weekend. Sammen har vi en lille hund, som udgør det for barn pt. Vi er begge ude-mennesker, og elsker at gå i haven.

--

Vi har i tankerne at vores bryllup skal være en rigtig hyggedag. Jeg er ikke til den store prinsesse drøm, og efter som Casper har prøvet det før, var han ret nem at overtale til et mere utraditionelt bryllup.

--

Vores tanker om brylluppet ænder sig hele tiden, i takt med at vi kommer tættere og tætter på hinanden ønsker for dagen, men også at vi bliver mere og mere realistiske med hvad kan lade sig gøre, og hvad vi har økonomi til. Vi har et stort ønske om ikke at gældsætte os i forbindelse med brylluppet, så vores budget ligger på omkring 30.000-40.000 kr.

--

--

Planlægning:

Dato: 7. sep.13

Feststed:

Ravnen på Friland

Vielse: Borgerligt på Ebeltoft Rådhus - Se billeder

her

Gæster: Max: 52 voksne - 21 børn

Festtype: Afslappet og jordnær

Tema: Solsikker

Farve: Gult, brunt og mørk lilla

Fotograf:

Tina Liv er booket

Mad: Buffet - grill

Drikke:

-

---

Opgaver til gæsterne:

Blomster: Har fået tilsagn om hjælp af min veninde Sara, som er uddannet blomsterdekoratør

Madlavning: Skal spørge 3-4 veninder fra uni, og de vil komme fredag og hjælpe.

Kørsel: Vil spørge enten min bror Peter, eller vores svoger Henrik

Make up: Vil spørge min norske veninde Linda, som sælger kosmetik

Hår: Vil spørge min veninde Natascha

Gavekoordinator: Overvejer stadig hvem, der vil være en rigtige person at spørge

Bryllups kagen: Skal spørge min svigerinde Rikke

--

--

Bruden:

Kjole: Se link

HER

Sko: Leder stadig efter det perfekte par. Inspiration

HER

Undertøj:

Smykker:

Make up:

Negle:

Hår:

Noget gammelt:

Noget lånt: Jeg håber på at kunne låne et guld armbånd af enten min svigermor eller en af mine svigerinder

Noget nyt:

Noget blåt:

--

--

Gommen:

Jakkesæt: Vi forestiller os at han skal være i grå

Sko: Sorte fra skabet

Slips: Solsikke gult (samme farve som snørebånd og mine sko)

Skjorte:

Vest:

Snørrebånd: Skal finde gule snørebånd i samme farve som mine sko.

--

--

DIY:

Save the date:

Indbydelser:

Frøposer:

Første prototype

Borddekoration:

Knaphulsblomster: det bliver noget med en solsikke tror jeg.

Hårpynt:

Menu skilt:

Toiletkurve:

"Kasse" til kort:

Gavebord: Tror måske jeg lavet et digt om at vi pakker gaverne op senere

Kagetopper: Ide: billeder af os selv, lamineret

Gæstebog: Regner med at finde en gammel retskrivningsordbog, pynte den, og så bruge den.

Takkekort:

Lommer med CDer:

Flagranker:

Godt i gang

Lys inde:

Fakler ude:

Børne favours:

--

..

Andet:

Musik:

Morgengave:

Ønskeliste:

Underholdning til dagen: Vikingespil, petanque

Redigeret af tikabella
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Her lige et par billeder af det meget smukke og gamle rådhus hvor brylluppet skal står, hvis alt går som forventet. Vi kan desværre ikke booke tid før 4 måneder før vielsen, men jeg håber da at de har plads, men det bliver nok noget med at en af os tager en fridag, og så står i kø ved åbningen.. det er jo en populær dag vi har valgt at blive gift på..

56998751504177460_NlnLaiqx_f.jpg108297566010188356_b1oS2Fgx_f.jpgStrandvejen,_Ebeltoft_R%25C3%25A5dhus.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg overvejer meget at jeg skal have Casper overtalt til en popcorn buffet til brylluppet. Han er ikke så meget til popcorn men jeg ELSKER dem, og jeg synes det er et godt og meget billigere alternativ til en slikbuffet. Og så er jeg sikker på at børnene vil synes det er super fedt..

285626801338090448_5ZQQJcoa_f.jpg

Spørgsmålet er så bare hvordan man får dem til at være lækre også selvom det ikke lige er nypoppet..???

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

den første prototype er på en lille lomme hvor der skal ligge solsikke frø i. Vi vil sende frøene med invitationerne, og så er det meningen at gæsterne skal plante dem, og tage blomsterne med til brylluppet, hvor vi vil pynte med dem.

Jeg har bestilt poser til frøene på ebay, og "lommerne" har jeg tænkt at jeg vil lave som en tekstboks i word, sætte et billede ind af os, og noget tekst.

Prototypen er tegnet i hånden på ternet papir, og jeg er spændt på om Casper kan visualisere hvordan det skal blive, når han kommer hjem og skal præsenteres for ideen..

post-56345-0-26151700-1346580583.jpg

post-56345-0-52253700-1346580595.jpg

0

Del dette indlæg

Jeg har også lavet vimpeler. jeg har lavet 71 stk i gul, lilla og brun. farverne på billederne er lidt misvisende, og i virkeligheden er der stor forskel på den brune og den lilla. jeg har ikke sat dem sammen med kant-bånd endnu, da jeg håber på at kunne finde noget stof i forskelliget mønster i gule farver, som der skal laves nogen af også. hvis jeg ikke finder det, må jeg overveje om der skal laves flere af de lilla og brune, eller om jeg kun vil have gule eller hvad jeg nu finder på. men de 71 er ihvertfald klar, når de engang skal syes på kant-båndet.

post-56345-0-70169500-1346580849.jpg

post-56345-0-83599700-1346580877.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Synes det er en super sød ide med blomsterfrøene, håber det fungere i praksis når i skal giftes i september, :)

Vi har også vimpler til bryllupet, synes det giver sådan en festlig stemning. :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Synes det er en super sød ide med blomsterfrøene, håber det fungere i praksis når i skal giftes i september, :)

Vi har også vimpler til bryllupet, synes det giver sådan en festlig stemning. :thumbsupsmileyanim:

Vi har netop valgt solsikker fordi de stadig blomstre i september. Så er spørgsmålet bare om gæsterne får dem plantet og husker dem til festen:-)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

HURRA HURRA HURRA

Vi har fået feststedet på plads! Vi skal holde festen i Ravnen på Friland i Feldballe. Friland er kendt fra DR Friland som kørte på DR2 for nogle år siden, og der laves vist stadig tv der oppe fra engang i mellem i bl.a. frilandshaven.

Ravnen er et stort halmhus, som blev bygget som fælleshus for beboerne på friland i forbindelse med tv-udsendelserne blev produceret.

Vores tilknytning til friland er i form af, at jeg er vokset op i Feldballe, og har haft en veninde som boede der over. Samtidig er både Casper og jeg meget interesseret i økologisk og bæredygtig beboelse, og har selv drømme om at bygge et halmhus en gang. Da vi ønsker et afslappet bryllup i bedste picnic-stil hvor folk sørger for sig selv og hinanden, synes vi det var oplagt at holde det i Ravnen.

Desværre var den booket ud til et internt arrangement, og jeg fik noget af en klump i halsen da jeg fik det at vide. Men de har været så søde at flytte deres arrangement til en anden dag, så nu kan vi leje Ravnen hele weekenden. Jeg er så glad for det. Vi må også bruge frilandshaven, så jeg x'er for at det bliver godt vejr, da vi har planer om at folk selv skal grille deres kød, og samtidig vil det være skønt hvis de MANGE børn som skal med til festen, også har mulighed for at lege ude.

HEADER_ravnen-om-vinteren.jpg

billedet er, som man kan se, taget om vinteren, men jeg har ikke lige kunne finde noget bedre billede via google.

Ih hvor er jeg altså glad!

Redigeret af tikabella
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer