MariaSchmidt

VIVA LAS VEGAS! :D Så ligger hele bryllupsdel-beretningen der :)

126 indlæg i dette emne

hahah ... jamen vi nåede også at gå MEGET, selvom vi tog bussen rundt .... men var meget smart, for det er jo ikke ALT man behøver at stå og klappe helt tæt på, hehe. Og det er godt nok lidt pebret .... tror vi betalte 600 kr for 2 dage ... men altså .... havde jo stadig 2 uger igen af turen og kunne jo ikke nytte noget heller, at vi blev totalt smadret efter nogen meget intensive dage i Washington, hehe.

Haha nej, tror vi gik 20 km i gennemsnit om dagen 17 dage i træk. Elsker at gå rundt men er spændt på hvornår mine fødder blir helt normale igen haha.

Puha okay .... så meget nåede vi altså aldrig op på, tror jeg, hehe. Har ik helt styr på det .... havde ihvertfald ømme fusser - ikke så meget om aftenen - mest næste morgen :P Men tror vi har gået meget mere end vi umiddelbart lige antager - man går jo konstant rundt og bussen stopper desværre aldrig tæt på tingene, haha ... men måske halvdelen af jer i gns.snit om dagen tror jeg .... men er også riiiigeligt til mig i den varme! :lol:

Redigeret af MariaSchmidt
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå, men vi tar lige en afdeling mere inden vi skal ud og ha Ko & Kegler her kl 18, haha.

Dag 6 - Ankomst til Vegas

Skal I lige ha lidt underlægningsmusik til starten af Vegas ? :lol:

http://www.youtube.com/watch?v=uPuKoqu6kMk

Jamen ... da vi så kommer til Las Vegas lufthavn og går ud af gaten, der blir vi mødt af det her syn:

WYNP1.jpg

jaja ... check-in disken til højre i billedet og ellers slot-maskiner over det hele! :lol: Altså man kunne måske ha tænkt sig til det ... dunno .... men Kenneth og jeg vi begyndte bare at stå og grine og kiggede på hinanden og udbrud samtidig: "you gotta be fucking kidding me!!" :lol: haha .... utroligt altså!

man var på INGEN MÅDE i tvivl om, at nu var man landet i Vegas!

YH8DB.jpg

Desværre et uskarpt billede, men overalt hvor der kunne presses spillemaskiner ind, der blev de presset ind!

t1Ob.jpg

Nå, men vi havde booket hotel på Treasure Island. Og der skulle vi jo så ind. Har man ikke været i Vegas er man jo ikke på nogen måde bekendt med hvor på The Strip de forskellige hoteller ligger .... men smider lige en guide ind her. Og det ser jo ud til, at hele lortet ligger samlet .... jow jow .... hvert hotel fylder så bare lige 500 meter ned ad gaden el lign, så man er ude og gå ... LANGT for at komme fra det ene hotel til det andet! haha.

vegas-hotels.gif

De fleste folk og der var der var mest gang i den lå omkring Bellagio / Flamingo ... og der var altså lige 20 minutters gang derned og da vi bestilte Treasure Island hotellet fik vi at vide, at det lå smack in the middle .... jow jow :rolleyes: Men det gjorde faktisk ikke noget, for der var lidt mere stille og roligt end fx nede ved Flamingo, hvor alle de unge mennesker boede og hvor der var fyldt med fulde folk i weekenden.

Nå, men vi fløj jo ned efter vores kufferter og ALLE var der heldigvis ... phew .... også min kjole .... hehe .... og vi skulle ud og finde en taxa el lign, så vi kunne komme hen til hotellet. McCarran lufthavnen ligger som det ses forholdsvis tæt på The Strip, så det tog kun omkring 15 mins at køre derfra og hen til vores hotel (uden trafik). Men kl var omkring 19, da vi ankom til Vegas og vi blev mødt af en varmebølge UDEN LIGE, da vi trådte ud. NIØJ, det var vanvittigt. Det havde været varmt i Washington, men det her var absurd, haha. Havde fået at vide hjemmefra, at temperaturen faldt om aftenen i Vegas ... altså de må ikke ha vidst, hvad de snakkede om, for damen om bord på flyet til Vegas sagde, at temperaturen toppede omkring kl 17 og det var koldest om morgenen.... og hun havde jo ret altså.

Nå, men der holdte en masse limoer, taxaer og shuttlebusser og sidstnævnte kostede en 6-7 dollars pr næse at blive kørt direkte til hotellet, så det tog vi. Man købte en billet, man så afleverede til chaufføren. Eller billet ... man fik en jeton! Ja, hvad ellers! haha. Nå, men der var self een, der havde glemt at aflevere, så ham chaufføren kunne ik få tingene til at passe sammen og der gik 20 min inden vi kom afsted. Han var altså klar til at pande hende een og hun var jo røv ligeglad altså, hehe.

Nå, men vi var heldigvis dem, der blev sat af FØRST! YAY! :biggrin: Så han skulle ha hans typiske tips for køreturen, selvom vi havde betalt for den (aj, men der kommer mere om alle de tips ... vi var ved at få fnidder til sidst, hehe) og vi går ind på hotellet, der har en meget meget special lugt. Det er tilladt at ryge indendørs på alle hotellerne ved spillemaskinerne, så man prøvede lissom at maskere røgen, hvilket var lykkes meget godt, men shit mand, det stank af dårlig ludervand :lol: lol.

Nå, men der var kø ved check-in på hotellet, så vi stod der et kvarters tid i kø og kom hen til en super sød gut. Kenneth havde læst om 20-dollar tricket hjemmefra og det skulle vi prøve. Det går i al sin enkelthed ud på, at man smider en 20 dollar seddel ind mellem pas og kreditkort, når man checker ind og spørger ind til, om de har nogen "complimentary free upgrades". Og selvfølgelig havde de da det!! haha. Pengene ryger direkte ned i lommen på ham check-in gutten, så det er jo fint nok for ham :P

Nå, men vi havde bestilt et alm rum jo, da vi satsede på at få en upgrade .... så vi fik 2 valgmuligheder. En petite suite ikke så højt oppe eller et deluxe room oppe på 35. etage øverst oppe. Han sagde, at vi helst ville have det øverst oppe, for der var en fantastisk udsigt, så det tog vi. Yderligere fik vi en forfærdelig masse vouchers til deres buffet (buy 1, get 1 free) og til diverse natklubber og jeg ved ikke hvad. Da vi skulle giftes, så fik vi også gratis champagne - skulle bare ringe til roomservice og fortalte, at jeg skulle ha min kjole dampet og der ringede vi bare, så kom der en gut op på værelset og hentede den og kom retur med den til os også. ÅHH ... kan man lige blive vant til den service altså, hehe.

Men vi fik vores room-key og kørte med elevatoren op til 35. etage. Det var indrettet så smart, at der var 4 elevatorer til etage 31-35 :biggrin: Så ingen ventetid og den kørte bare stærkt derop ... var så man fik propper for ørerne, hehe. Men fandt vores værelse og fik pakket ud, specielt min kjole som jo havde ligget i kufferten i flere uger siden svigermor og jeg pakkede den sammen ....

Wp1sN.jpg

- værelset var vel omkring 50 kvm incl badeværelse, så det var slet ikke lille altså .... :)

sF5Zl.jpg

Udsigten var 35. etage ... desværre er der en del genskær i vinduet :( Men kunne jo ikke åbne det, haha .... men fik taget nogen flotte morgenbilleder i stedet for :)

q81CU.jpg

- og så lige et billede af min fiiine kjole og det lyselilla skørt ....

Vi var en smule trætte efter den laaange flyvetur (hvad ... næsten 10 timer) .... så aftensmaden blev buffet på hotellet, som var ok ... ikke noget videre at skrive hjem om ... og jeg sad seriøst og var ved at falde i søvn over maden, haha. Tror vi var nede og spise ved 21-tiden ... og der var 3 timers forskel fra Washington til Vegas, så kl var reelt midnat nu jo. Så vi spiste færdig og så fløj vi ellers på hovedet i seng, for dagen efter (som var fredag - dagen inden vi skulle giftes), der havde vi altså en masse ting, vi skulle nå! :)

Havde egentlig regnet med, at vi skulle ud og se gade-shows om aftenen, men energien var der slet .... vi faldt dog i søvn og kl 23.30 kom der en BRAT opvækning .... jeg troede der var udbrudt krig :lol: ... det var så bare pirat-showet der kørte nede i forhaven, haha.

Redigeret af MariaSchmidt
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

hahah ... jamen vi nåede også at gå MEGET, selvom vi tog bussen rundt .... men var meget smart, for det er jo ikke ALT man behøver at stå og klappe helt tæt på, hehe. Og det er godt nok lidt pebret .... tror vi betalte 600 kr for 2 dage ... men altså .... havde jo stadig 2 uger igen af turen og kunne jo ikke nytte noget heller, at vi blev totalt smadret efter nogen meget intensive dage i Washington, hehe.

Haha nej, tror vi gik 20 km i gennemsnit om dagen 17 dage i træk. Elsker at gå rundt men er spændt på hvornår mine fødder blir helt normale igen haha.

Puha okay .... så meget nåede vi altså aldrig op på, tror jeg, hehe. Har ik helt styr på det .... havde ihvertfald ømme fusser - ikke så meget om aftenen - mest næste morgen :P Men tror vi har gået meget mere end vi umiddelbart lige antager - man går jo konstant rundt og bussen stopper desværre aldrig tæt på tingene, haha ... men måske halvdelen af jer i gns.snit om dagen tror jeg .... men er også riiiigeligt til mig i den varme! :lol:

Åååh ja den varme, det var jo helt vildt!!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ihh hvor er det bare hyggeligt, at folk læser med :) Og hvor har I bare vildt søde kommentarer alle sammen :) Sidder og blir sådan helt rørt .... ihh altså :loveboard:

Redigeret af MariaSchmidt
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ikke for at jage med dig, men min tålmodighed er ikke så stor, og jeg kunne altså godt bruge en fortsættelse af jeres spændende rejse, og glæder mig meget til bryllupsdelen...

Ja jeg er enig!!! Kan du så komme i gang Maria!!! :) :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dag 7:

Nå, bum .... hvor nåede vi til ..... jo, dagen før dagen :) Skulle lige ha læst sidste den igennem for at finde den røde tråd her, haha.

Nå, men vi stod forholdsvis tidligt op .... som vi faktisk havde gjort stort set samtlige dage. Når man er vant til at stå op kl 6 hver morgen, så er det altså lidt svært pludselig at vænne sig til at skulle sove længe :) Men fik da snuet den til kl 7 el sårn, haha. Fik lige et par billeder ud af vores vindue, hvor solen var på vej op :) Skøøøøønt og super flot.

co7lv.jpg

py89A.jpg

G7Kew.jpg

.... som man ser boede vi højt oppe, haha

o5fOz.jpg

... og lige piratskibet nede i forhaven. Det hele ser utrolig småt ud, men kan oplyse, at hotellet overfor havde 60-70 etager og det "småtterier" man ser foran er hvad der svarer til en 5 etagers bygning .... så det er altså MEGET stort det her ... det er VOLDSOMT! hehe.

Nå, men vi havde nogen ting vi skulle nå den fredag der.

1) Jeg skulle ha booket hår og makeup.

- Ja, jeg var MEGA sent på den altså. Havde jo fået adskillelige numre hjemmefra 3 mdr forinden og havde ikke fået bestilt en skid og snakket om det dagligt på hele turen, at NU skulle jeg også ha bestilt det, for det var jo lige op over. Det er SÅ typisk mig .... ordner alt ting i sidste øjeblik! hehe. Jeg er en totalt sidste øjebliks person altså og hader mig selv for det. MEN ... der lå heldigvis en spa på hotellet .... og den havde fået dedikeret hele 3. sal ... WOW! Og der var 3 fingre ud fra midten af hotellet .. lidt lissom inde i Mercedes mærket, haha ... anyway .... forestil her en MEGA spa .... jeg har seriøst ALDRIG oplevet så stor en spa før. Nå, men jeg havde fået en del sol i Washington og skulle ha det farveudlignet, så skulle alligevel derned og ha bestilt en omgang spray-tan ... også jeg ikke var sådan en blegfims dagen efter, haha. Anyway .... det var altså lidt hampert .... 140 dollars for spraytan + body exfoliation (hvor de bodyscrubber hele ens krop) og yderligere omkring 150 dollars for bridal hair & makeup. Jow jow .... men jeg fik bestilt tid til spray-tan til om eftermiddagen, fordi jeg ikke måtte svede 8 timer efter ... og vi havde 50 grader udenfor ... dvs alt det vi skulle nå i løbet af dagen, kunne jeg ikke .... det duede jo ik altså. Så bestilte tid til 16-17-tiden og vi skulle alligevel bare til koncert om aftenen, så vidste at jeg ikke ville komme så meget ud anyways... og næste morgen ville det jo være fino det hele.

2) Skulle ha fundet noget tøj til Kenneth og skulle ha pudset hans sko.

3) Skulle ha købt nogen vielsesringe, for vi havde jo ikke købt nogen herhjemme i DK, fordi priserne er meget lavere i USA.

4) Skulle ha hentet det dokument, som skulle afleveres ude i vores chapel, så vi kunne blive viet. En slags vielsesattest.

5) Dampning af min kjole

- som det ses er den en smule krøllet

Lhn9i.jpg

Det var vist dagens program over ting, vi HELST SKULLE / SKULLE nå.

Nå, men spa'en åbner kl. 9 og jeg hopper derned og bestiller tid på klokkeslættet 9. Får samtidig også jf. ovenstående bestilt hår/makeup til dagen efter, hvilket var meget fedt, for så var det lissom ordnet. Kenneth troede, at jeg skulle ha spraytan med det samme, så han havde lagt sig godt til rette oppe på chaiselongen med hans computer og lå og dasede den med morgensolen ind ad vinduet, hehe. Nå, men jeg var jo hurtigt tilbage og så var det tid til at finde på noget tøj til manden. Morgenmad måtte vi lissom vente med .... vi skulle altså nå de forskellige ting.

Nå, men jeg havde af hende wedding planneren fået anbefalet et sted, som lejede tøj ud. Sagde til Kenneth, at vi bare kunne finde et andet sted, hvis det var, men han sagde, at det sikkert var fino. Anyway fik googlet hende og fundet hendes hjemmeside og der stod, at hun åbnede kl 10. Da det var gratis at ringe lokalt fra hotellet, så prøvede vi lige at ringe derud for at se, om hun var der ved kvart i 10-tiden, ingen tog dog tlf. Men altså .... hjemmesiden sagde jo, at hun åbnede kl 10, så vi tog en taxa derud til hvor hun var lokaliseret, hvilket var nord for The Strip. En taxa-tur til 20 dollars.

vkOKV.jpg

... lige et billede udenfor hotellet, hvor taxaerne holder i kø og venter på at blive fløjtet frem - man kan skimte dem sådan midt i det hele. Ham der fløjter efter dem og åbner døren for dig, skal ha 1 dollars for hans service! :blink:

Nå, men da vi kommer derud er der DØDT! Og vi snakker seriøst dødt! Der er overhovedet ikke åbent ... WHAT ? Der stod jo på hendes hjemmeside, at hun havde åbent kl 10. Nå, men vi fatter ikke en skid og går om på bagsiden og der er bare dødt overalt. Tror vi begge gik sådan en smule i panik .... dagen inden vores bryllup og Kenneth havde stadig INTET tøj at tage på. Nå, men vi måtte jo med en taxa tilbage til hotellet og finde ud af, hvad filan vi så gjorde. Og faktisk imens vi står udenfor og glor ind ad vinduerne osv, så kommer der en totalt trailer park trash forbi og spørger, om hun skal tage et billede af os ?!? ØHHH NEJ TAK ? Nåh okay .... jamen vi skulle også være forsigtige med hvem, vi gav kameraet, hvis de spurgte om det ... de fleste tog det nemlig bare og løb med det! Øhh okay .... og det var så, hvad du havde tænkt dig at gøre ?!? lol. Og derfra var Kenneth goooodt nok nervøs og det blev IKKE givet ud til nogen til at tage billeder med, haha.

4fdAU.jpg

... lå et wedding chapel på hjørnet og hende butik var så lige bagefter. det var altså en smule uhumsk på en måde, hehe .... det så ihvertfald anderledes ud, end hvad jeg ville tro sådan et udlejningssted af bryllupstøj, ville se ud!

mFne6.jpg

... ALLE chapels var seriøst samlet nord for The Strip .... de lå på stribe derudaf .... var helt vildt altså, hehe. Og bilen der holder under .... hvad tro I det var ? :D En pink Cadillac self! haha.

pknqL.jpg

tmPE2.jpg

Gik et stykke op ad vejen mod Stratosphere, som lå en lille kilometer væk el lign og prøvede at finde et sted at spise noget morgenmad, men det så ærlig talt ikke særlig tiltalende ud nogen af stederne. Så vi fik prajet en taxa (som faktisk er ulovligt i Vegas) og blev kørt tilbage på vores hotel.

Redigeret af MariaSchmidt
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Dag 7 (fortsat):

Nå, men efter 20 dollars IGEN på taxa'en hjem, så vi tilbage på hotelværelset og kl var efterhånden 11 og vi var slået tilbage til START - vi var ikke kommet en prutskid videre end 2 timer tidligere. Vi var kun næsten 250 kr fattigere.

Nå, men vi skulle jo efterhånden ha noget morgenmad og hotellet skiftede fra morgenmad til frokost kl 11 og vi gik derned og kørte noget buffet. Havde stadig et par vouchers tilbage af buy 1, get 1 free, så den tog vi. Og den buffet der .... altså det var ikke noget videre rent smagsmæssigt.... MEEEEN.... altså det er jo ikke ligesom at tage på buffet herhjemme i Danmark lol. Vi snakker en helt anden skala! Der er ALT.... og vi snakker ALT. Der var 6 x i omegnen af nok minimum 8 meter lange diske, hvor der var fyldt med mad. Pizza, pasta, 500 mia mio forskellige salater, som blev lavet frisk til een, fx caesar salad. Der var sushi, asiatisk mad, amerikansk comfort food (mac & cheese) og der var masser af kød, kylling, kartofler osv osv .... der var bare ALT.

Nå, men da vi havde spist, der skulle vi tilbage til "Operation: Finde tøj til Kenneth". Gik tilbage op på værelset og Kenneth sagde, at han lige ville prøve at ringe til hende dimsen der igen med tøjet og denne gang tog hun tlf. Jamen hun åbnede da først kl 11! FEDT altså! Nå, men han syns bare, at vi skulle tage derud igen, fordi hende wedding planneren havde jo anbefalet hende. Jeg var dog liiiidt mere vagtsom og sagde, at jeg måske lige syns, at vi skulle skrive et par steder mere ned i frygt for, at det gik i fisk ude hos hende ... havde jo kigget ind ad vinduet og det er måske her, at det kvindelige gen kommer til livs .... det var jo ikke BARE noget tøj, vi skulle ha ... det skulle fandme også være ordentligt! Nå, men Kenneth syns det er overflødigt, men jeg får trumfet igennem, at han får lige plugget et par steder mere ind i Google Maps og jeg gider overhovedet ikke diskutere det. Vi skal ikke hjem EEN gang til på hotellet og finde adr på et andet sted.

Nå, men vi går ned og får fat i en taxa IGEN .... bruger 20 dollars een gang til (nu er vi oppe på 60 dollars i alt) og kører afsted IGEN. Nå, men vi ankommer til hendes shop og går ind og blir straks budt på 1/2 liter kildevand hver. Hun er super sød - ikke helt amerikansk og snakker pizzaria-amerikansk, haha), men meget venlig og sød generelt. Sådan en lidt syd-europæisk typer, der snakker meget HØJT og meget hurtigt! hehe. Tror hun var lidt latino i det.

Anyway ... jeg begynder lissom at fortælle hende, at vi er blevet henvist til hende og at Kenneth mangler noget tøj. Hun spørger om også jeg mangler, men nej nej ... jeg har sgu min egen kjole med! Åhhh hun havde ellers SÅ mange kjoler, så det havde da næsten ikke været nødvendigt! Da jeg så fortæller hvordan min kjole ser ud, så må hun så erkende, at sådan een har hun ikke. Hun har kun noget med masser af bling på! hehe. Og udvalget var stort ... jeg blev vist en prøve på en masse kjoler, men det var ikke noget, der på nogen måde faldt i min smag. Det er virkelig der, man lovpriser sig selv, at man har købt sin kjole hjemmefra! lol.

Nå, men hun begynder at finde noget tøj frem til Kenneth, som han prøver på og det sidder bare AF HELVEDE TIL. Virkelig af røven til. Og jeg står lissom og begynder at sige, at det er ikke heeeeelt lige det, jeg har tænkt mig. Altså Kenneth er en stor gut - specielt over maven, haha ... ikke så meget på lårene, men han har altså en stor sæk foran .... og aj men .... det sad bare HELT tosset det tøj der. Og hun begynder at finde suits frem, der ligner katolsk præstetøj og jeg siger: NO NO! Og hun finder en anden jakke frem og en anden skjorte (som jeg senere får at vide, der er pletter på, fordi det ikke er renset ordentligt) og manden kommer ud og han ligner jo bare noget, der er lort. Men et salg skal hun jo ha igennem og hun er MEGET optimistisk og "its luking guut .... its luking guut!!" .... og nej ... "its NOT luking GUUUUUT". Nå, men hun begynder at ville stå og sy knapper anderledes i i jakken, så den lukkede lidt længere ned på maven af ham, fordi den lukkede forkert ift hans kropsbygning og det hele blev bare noget vææææærrre juks.

Altså man skulle være blind, hvis man ikke opsnappede, at jeg overhovedet ikke syns om det der, der var gang i ... og Kenneth stod jo bare der som en el anden påklædningsdukke og vidste hverken ud eller ind ... haha .... havde så ondt af ham altså .... og jeg måtte desværre fortælle hende, at vi nok desværre ikke fandt noget tøj til ham i hendes butik. Det forstod hun SLET IKKE .... det havde hun ALDRIG været ude for før. ALLE chapels henviste til hende (ja, så må det sgu da kun være fordi de får procenter el lign så) og hun havde været i den branche i 35 år og hun havde aldrig oplevet at nogen var gået tomhændet derfra. Jamen altså .... jeg kunne jo kun sige, at så nåede hun da også at prøve det! :lol: lol.

Så Kenneth fik hans eget tøj på igen og sagde til hende, at vi jo var udlændinge og ikke kendte procedurerne i USA, men om det var normalt at hun lissom fik noget for hendes "service" - vi havde jo fået 1/2 liter kildevand hver og jeg var sikker på, at sådan noget ikke kom gratis. Nå, men jowww.... det ville hun da gerne ha .... og så stak Kenneth hende 10 dollars og vi gik ud.

Og hva så nu ?!?!? Nu var vi efterhånden i starten af eftermiddagen og vi havde STADIGVÆK intet tøj til ham. Aj, men vi begyndte at snakke forskellige scenarier igennem, om vi måtte ud og prøve at købe noget og evt gøre sådan, at han kun havde et par bukser og en skjorte på, hvis det blev helt umuligt at finde noget og jeg var ved at panikke TOTALT og det samme var han nok, selvom han var noget mere rolig end mig omkring det hele. Og jeg tænkte jo på ift. min kjole .... og jeg kunne jo ikke ha min kjole på så, hvis han ikke også havde pænt tøj på og det kunne jeg bare SLET IKKE bære!

Nå, men HELDIGVIS havde jeg jo dikteret inden vi tog afsted, at han skulle finde et par steder til .... og det var sørme godt, jeg havde det! Vi fandt endnu et sted, fik fat i en taxa og blev kørt derhen. 20 dollars een gang til (nu var vi oppe på 80 dollars i taxa-ture).

Men fårk de penge .... for vi kom hen til en lækker butik og der var FYLDT med alverdens forskellige suits og tux'es og der rendte et par unge gutter rundt derinde og de var super søde og bød os velkommen og self kunne de da hjælpe os! Den ene begyndte at tage en masse mål på ham, så han var sikker på at finde den rigtige størrelse i første hug (noget hun ikke havde gjort) og han spurgte også ind til farven på min kjole, så han var sikker på at få den rigtige farve skjorte ud (noget hun OGSÅ havde glemt). De vidste altså, hvad de havde med at gøre der.

Anyway .... der gik nogen minutter han kom ud med noget tøj og det første sad ikke sådan helt perfekt, men så fløj han ind bagved igen og fandt noget andet frem og så var vi altså ved at være der! YAY! Og for første gang, faktisk da vi trådte ind i butikken, var jeg nogenlunde rolig ift. at vi nok skulle finde noget tøj til ham.

Nå, men jakkerne var en smule for korte, så han kom ud med en laaang jakke og Kenneth spurgte ham, om han havde tænkt sig at klæde ham ud som Abraham Lincoln lol .... men de havde een, der var lidt længere end normalen, han fik den på og så var tøjet hjemme! YES!

De lagde bukserne og jakkeærmerne op og vi skulle bare vente ... ville tage 15 mins, der sad nemlig en skrædder ude bagved. Han kom også med sko, men det var sådan nogen laksko :lol: og det passede sgu ik helt ind i Maria Schmidt's tanker om sko, så de blev droppet lol. Altså ting er lidt anderledes derovre og der var også sådan nogen skinnende striber på jakkesættet ned ad bukserne, men sådan ser "et suit" ud i USA. Fred være med det .... jeg var bare glad for, at han havde fået noget tøj.

Nå, men hende klovnen det andet sted skulle ha 125 dollars for at leje et sæt tøj ud .... her skulle de ha 75 dollars .... og de kom ovenikøbet og hentede det på hotellet om mandagen - vi skulle bare smide det ned til front desk. SMART! Så skulle vi da heller ik bruge 40 dollars EXTRA på at levere det tilbage. Nå, men ham gutten, der primært havde ekspederet os kunne se, hvornår det var ved at være klar og havde ringet efter en taxa til os, så det passede præcis med, at den var der, da vi fik tøjet i hånden. WOW!

Men vi betalte og så daffede vi ellers med taxa hjem og 20 dollars fattigere igen (nu oppe på 100 dollars i taxa) hjem tilbage på hotellet.

Redigeret af MariaSchmidt
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

puha sikke en omgang - I har godt nok is i maven og bare venter med tøj og ringe til i ankommer, haha jeg er sådan en total paniktype der bare har sørget for sådan noget et halvt år før vi skulle afsted hvis det var haha, men fedt i bare tager det som det kommer - det giver jo også sjove oplevelser (i hvertfald bagefter!)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

haha .... jamen ved det jo godt :P men fik at vide, at vi bare skulle ringe, når vi ankom .... det var fino .... og altså .... 250.000 blir viet i Vegas årligt, så antog overhovedet ikke, at det ville være et problem at finde tøj ....! :) Så følte slet ikke, at vi "tog chancen" på nogen måde, hehe.

Redigeret af MariaSchmidt
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ihhh endelig når jeg afskrive til dig.. Har de sidste 2 dage læst med mens jeg har kørt tog og har ikke kunne nå at skrive til dig.. Men nu...

Hvor skriver du bare skønt... Sidder og lapper det hele i mig... Vil også til USA... Og fedt med så mange billeder...

Glæder mig til mere.... Yay!!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ihhh endelig når jeg afskrive til dig.. Har de sidste 2 dage læst med mens jeg har kørt tog og har ikke kunne nå at skrive til dig.. Men nu...

Hvor skriver du bare skønt... Sidder og lapper det hele i mig... Vil også til USA... Og fedt med så mange billeder...

Glæder mig til mere.... Yay!!

Mange tak :kiss: .... og vi har altså også bare haft den vildeste tur evar .... men det vildeste er heldigvis stadig i vente i beretningen :lol: haha

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Dag 7 (fortsat):

Nå, men vi havde jo lissom nogen forskellige gøremål den fredag der - dagen før dagen. Hele tøj-farcen havde slugt op det meste af dagen og vi manglede stadig ALLE de resterede punkter på listen stort set. Nå, men vi var efterhånden nået til eftermiddagen og jeg havde jo bestilt tid til en omgang spray-tan, så der var lissom begrænsninger for, hvor meget mere, vi kunne nå.

I øvrigt fik jeg ikke nævnt, at min kjole .... vi var jo nået til fredag og den skulle jo til dampning. Åbenbart var det noget, der skete ud af huset ... jeg troede de gjorde det på hotellet selv, men nej. Havde fået sådan en seddel dagen forinden, hvor vi tjekkede ind, der skulle udfyldes og med priser .... så Kenneth fik ringet ned til front desk og der kom en Bell boy op (som de kaldte det) med sådan et stativ dims til at køre kufferter og tøj på ... og så fik han min kjole med. Det kostede 30 dollars extra, når det var en hastesag, men var der jo ikke noget at gøre ved. Normalt indleverede man tingene tidligt om morgenen og så kom det igen om eftermiddagen. Men mener vi fik ringet derned i "pausen" vi var hjemme ift. at finde tøj til ham, så vi var jo lidt sent på den. Hentet blev den heldigvis.... og den var heldigvis tilbage igen, da jeg kom retur fra spraytan og i en hvid plasticpose og det hele så fino ud! :) Og vi var 90 dollars fattigere.

Nå, men kl var jo om eftermiddagen og det var tid til en omgang spraytan for mig. Så da kl var 17, der tog jeg elevatoren ned i spa'en. Havde egentlig overvejet om jeg også skulle bestille massage osv .... og vi havde egentlig hjemmefra aftalt den helt store tur, haha ... men da jeg kom derned og havde fået kigget på priser osv, der blev jeg altså lidt nærig i det, hehe. Syns måske de 2000, som jeg skulle bruge dernede (eller måske 2500 blev det nok nærmere) - det var lissom rigeligt :fløjt: . Nå, men jeg blev vist ind i et omklædningsrum fyldt med køleskabe med alverdens juicer og vand osv. Super hyggeligt sted. Fik den lækreste morgenkåbe på ... ihhh altså .... sådan een vil jeg gerne ha herhjemme! Og fik et par nye flip flops, de gav til alle folk, der kom. Og så sad jeg ellers der i en dejlig stol og slappede af med noget at drikke og ventede på, at det blev min tur.

Nå, men der gik kun 5 mins el lign og så kom der en kvinde, der hed Kelly og hentede mig. Blev ledt ind i et rum og fik at vide, at jeg bare skulle tage alt tøjet af og ligge mig op på briksen og så ville hun komme ind om lidt igen, når jeg var klar. Nå, men jeg klæder om og får smidt mig op på den briks ... NØGEN. Jeg havde åbenbart misforstået konceptet, da hun kom tilbage ind, for åbenbart skulle jeg ha haft et håndklæde over mig, hvilket jeg bare havde lagt mig på lol .... så hun så sådan helt befippet ud, da hun kom retur :lol: Nå, men jeg hoppede jo bare ned og tog det over mig i stedet for :lol: Og så gik hun ellers igang med at body scrubbe hele min krop .... det var nu lækkert nok :wink: Skulle ha haft købt noget at det body scrub med hjem faktisk ... var super lækkert altså og jo noget helt andet end det normale Matas det bedste, jeg plejer at bruge, hehe.

Nå .... men on we go .... da hun var færdig tændte hun for vandet i bruseren og lagde et nyt håndklæde frem og så kom jeg bare ud, når jeg havde fået skyllet mig af .... jeg skulle bare tage mig god tid. Det var virkelig meget afslappende det hele og jeg følte, at alt gik VILDT langsomt ... at man lissom prøvede at køre folk ned i et helt andet gear .... noget jeg tilsyneladende ikke lige kan gøre fra det ene sekund til det andet :P

Nå, men vi gik over i spray tan rummet og hun stod der og gik igang og det tar jo ikke længe sådan noget, så det var hurtigt overstået og jeg var færdig. Tog mit tøj på og gik.

Vi havde egentlig haft en diskussion herhjemme fra inden vi tog til USA om jeg ikke bare skulle få en spraytan herhjemme, men ville jo nok ikke holde den uge, det skulle .... og Kenneth syns også jeg skulle ha det lavet professionelt i USA, så vi var sikre på, at det blev ordentligt til selve dagen - skulle ikke tage nogen chancer ..... okay! :lol:

Nå, men jeg kommer retur på værelset og som tidligere nævnt var min kjole heldigvis kommet retur jo. Og vi havde købt billetter til en koncert om aftenen ovre på Bally's hotellet og den startede kl 19. Jeg var vel tilbage kvart i seks el lign og siden jeg ikke måtte svede, så tog vi en taxa derover. Skulle jo ikke ud og gå i 30 mins i den varme :rolleyes:

Nå, men koncerten vi havde bestilt var med en gut, der hedder Taylor Hicks. Han synger noget soul/blues/country og vandt faktisk American Idol for 7 år siden efterhånden vist. Syns han var super cool tilbage dengang og har fulgt ham lige siden dengang og da vi fandt ud af, at han spillede i Vegas imens vi var der, så skulle vi da til koncert!

zPwar.jpg

zTbnZ.jpg

... billederne er desværre blevet pænt dårlige og vores kamera løb tør for batteri, da vi næsten lige var kommet ... hvad er chancen altså. Så det er skudt med iphonen og den er bare ikke særlig god, når det er mørkt desværre ......

Men I kan da lige få en smagsprøve på musikken :)

http://www.youtube.com/watch?v=Y6GX4u59ZKY

Nå, men efter et par timer var koncerten ovre. Skal jeg være helt ærlig, så var det måske ik helt ligeså godt, som jeg havde forventet. Altså halvdelen af koncerten var okay og den anden halvdel, der kedede jeg mig sgu egentlig lidt, hehe. Men så var det prøvet! Noget der også irriterede mig grusomt var, at så står klovnen der og siger, at han har givet nogen penge til "War veterans" ... men han har kun givet 10.000 euros ... det var jo ingen penge i dollars ... max 3.000 dollars. Og jeg sidder bare og tænker .... COME ON! Euroen er jo mere værd en dollar'en din nar, altså! Så vær dog lige lidt oplyst inden du udtaler dig altså. Og jeg ved jo godt, at jeg er totalt smadder alt for meget, når jeg sidder og blir irriteret over det! :lol: Og senest har han spillet på RNC (Republikanernes National Convent) og jeg haaader jo republikanere, haha. Ihh altså ... HVORFOR ?!?! Jeg syns jo lige, at han var så god! :lol:

Nå, men vi skal jo hjem fra det hotel der. Jeg sveder faktisk overhovedet ikke og vi aftaler, at vi da godt lige kan gå ud og se, om det kan lade sig gøre at fedte rundt, selvom jeg lige er blevet spraytanned. Det er jo en meget tør varme derude i ørkenen, så man sveder slet ikke på samme måde, som herhjemme, når det er varmt.

Nå, men vi går over mod Paris hotellet og får snappet en del billeder på vejen :)

zr8G2.jpg

... Flamingo hotellet, der ligger ovre til højre ... ALT var pink derinde .... selvom jeg er stor fan af pink, så fik jeg altså nok af alt det neon pink!! haha.

57oY.jpg

wnDRK.jpg

Nå, men vi havde jo ikke fået en skid af spise siden kl 11, hvor vi kørte en omgang buffet ind .... og madøret var SULTEN nu! Kl var efterhånden 21 og nu syns jeg altså liiiiiige, at det var på tide, at vi fik noget mad.

Nå, men vi gik jo som sagt ud og da vi nåede over til Paris hotellet, der syns jeg altså det begyndt at blive lidt varmt i det. Så jeg sagde til Kenneth, at vi nok hellere måtte tage en taxa hjem, så det ikke gik ud over spray-tan'en. Eneste problem .... der var ca 30 minutters kø på at få en taxa! SHIT altså!

Nå, men Kenneth blev sur og sagde, at han da havde foreslået at vi bare tog en taxa, da koncerten var færdig og jeg havde sagt nej, at vi godt kunne gå .... og han var jo enig altså .... gez mænd .... og så måtte vi jo gå tilbage derover og få en taxa, fordi det var nemmere. Men han fik os på afveje og pludselig så var vi på vej hjem mod vores hotel .... og der var VILDT mange mennesker. SERIØST MANGE MENNESKER!. Så vi gik i kø hele tiden på gaderne. Og jeg var ved at gå i panik, for den der latterlige spraytan skulle jo ikke ødelægges. Men der var jo heldigvis A/C over det hele .... og hotellernes casinoer lå side om side over det hele jo, så gik jo bare derind. Nå, men vi nåede et stykke ned mod vores eget hotel og måtte jo bare gå hjem til hotellet så ... for en taxa var totalt umuligt. Køer på alle hotellerne, som var de eneste steder, man kunne få taxaer (jf tidligere nævnt, at de jo heller ikke må samle folk op på gaden i Vegas - åbenbart specielt for Vegas). Og The Strip var som en parkeringsplads altså .... trafikken kom INGEN VEGNE. Men altså ... vi nåede da forbi alle shows'ne om aftenen også på vejen retur, haha.

Det mest polulære kommer lige her, som var springvandsshowet ved Bellagio, hehe. Det kører engang hvert. 15 minut om aftenen el lign og kører diverse melodier ..... Andrea Bocelli, Titanic tema-sangen af Celine Dion osv, hehe. Det er meget meget flot! - specielt fra midten og mod slutningen :)

Nå, men vi gik fra det ene casino til det andet, så jeg hele tiden blev kølet lidt ned og jeg var frustreret over de latterlige taxaer og at Kenneth havde givet mig skylden for, at vi ikke havde taget en taxa i første omgang, selvom det var hans forslag, at vi gik en tur. Var jo en fælles beslutning og ingens skyld altså.

Nå, men jeg var som sagt sulten og vi kom ind på et casino, hvor der nede i bunden lå en subway, noget pizzaria og noget hotdog halløjsa. Sagde, at det var altså nu og jeg var også ved at være MEGA pirlig, fordi vi intet havde fået at spise jo, haha. Nå, men han var ikke vildt sulten (som sædvanlig fordi det var så varmt), så for hans skyld kunne vi da bare vente til vi kom tilbage på vores eget hotel - men alt havde jo lukket der! Flot altså .... så måtte jo finde noget inden, medmindre vi skulle ha roomservice så. Nå, men kan ikke huske hvorfor vi ikke fik noget at spise ... om han ikke ville bruge så mange penge på noget dårligt junk (25 dollars for en pizza el lign) og var da også rå-dyrt, men altså ... hallå ... var der jo ikke noget at gøre ved, for jeg var sulten.

Anyway ... vi havde noget, der ligner parforholdets største krise der, for nu var jeg rasende! :lol: Sagde, at så kunne det fandme også bare være lige meget .... jeg undværede bare helt noget at spise så .... nu ville jeg bare gerne HJEM på hotellet! Så jeg gik min vej og han fulgte efter .... tror jeg var een af de der kvinder, når de er rasende på deres kæreste/mand, der går 10 meter foran .... man er slet ikke i tvivl .... det var MIG! :lol: hahaha.

Nå, men efter et kvarter el lign var vi hjemme på hotellet og jeg var bare i MEGA dårligt humør altså.... og sulten stadigvæk! Men besluttede mig for, at jeg ligeså godt bare kunne gå i seng så! Gad ikke det fis der .... han vidste jo, hvordan jeg blev altså .... og forstår slet ikke, at han gad tage en diskussion på det tidspunkt og aj, men jeg var bare TOSSET .... over ALT. Og jeg begyndte at sidde og tænke, om vi nu havde gjort det rigtige med at tage derover og blive gift .... om vi bare skulle være blevet hjemme .... nå, men jeg gik tosset i seng og faldt i søvn!

Redigeret af MariaSchmidt
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så ligger man syg hjemme og tænker ag man lige kan snuppe en tur mere til vegas, og sÅ er der slet ikke kommet mere :o

Edit: og i mellemtiden smider du mere ind - Weee!!

Redigeret af -Blomst-
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så ligger man syg hjemme og tænker ag man lige kan snuppe en tur mere til vegas, og sÅ er der slet ikke kommet mere :o

Edit: og i mellemtiden smider du mere ind - Weee!!

hahaha ... har heldigvis fri fra uni idag - har fri hver fredag ... yay :biggrin: Så vi tar lige et par bidder mere, så du kan blive underholdt lidt, nu hvor du er syg :lol: God bedring i øvrigt

Redigeret af MariaSchmidt
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så ligger man syg hjemme og tænker ag man lige kan snuppe en tur mere til vegas, og sÅ er der slet ikke kommet mere :o

Edit: og i mellemtiden smider du mere ind - Weee!!

hahaha ... har heldigvis fri fra uni idag - har fri hver fredag ... yay :biggrin: Så vi tar lige et par bidder mere, så du kan blive underholdt lidt, nu hvor du er syg :lol: God bedring i øvrigt

Taak :D

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Dag 8 - Bryllupsdagen!

Nå .... jamen jeg var jo gået tosset og pisse sur i seng - noget jeg ellers aldrig gør herhjemme stort set .... vi er stort set aldrig uvenner faktisk og når vi endelig er .... åhhh, jeg hader det altså og får det altid løst rimelig hurtigt og vi ender op med at sidde og grine af alt ting ... men tror virkelig mit blodsukker var meget meget lavt om aftenen forinden og der var ingen chance for forløsning .... OVERHOVEDET, hehe.

Anyway .... vågnede op ved 8-tiden vist og var jo stadig pisse sulten. Humøret var blevet lidt bedre og konfrontationen blev taget om morgenen og jeg fik vist fortalt ham min mening om ham :lol: ... og hans opførsel aftenen forinden, haha ... og jeg fik vist også en undskyld :) Så alt godt igen og vi var back on track. Altså man kan jo heller ik være uvenner på sin bryllupsdag altså!

Nå, men jeg skulle i bad og så kunne jeg lissom se, hvordan den spraytan så ud, når jeg havde fået vasket alt overskudsfarven af.... og da jeg havde været i bad .... så så det bare OVERHOVEDET IKKE smart ud! Det var SORT under armene og havde ikke taget ordentligt imod på overkroppen, som jo var hele ideen med at få den spray-tan, så det kunne udligne alt den sol, jeg havde fået i Washington. Nå ... HVA SÅ ? SHIT ALTSÅ! Kenneth sagde, at jeg skulle gå ned i den spa der og klage .... de kunne simpelthen ikke være rigtigt. Vi havde betalt 1000 kr for at få det ordnet professionelt og det så ud af helvede til! Og at vi var ude aftenen i forvejen havde intet med det at gøre - havde HELDIGVIS ikke haft nogen dårlig effekt på det .... det ville bare gøre, at jeg kom til at ligne en ko med pletter, hehe .... og det var ikke tilfældet ..... det var faktisk blevet meget ens og pænt .... bortset fra under armene og på undersiden af armene bla, hvor jeg var SORT.

Nå, men da spa'en åbnede kl 9, fløj jeg derned og fik vist dem resultatet. Hende Kelly der havde en kunde fra om morgenen, så der gik ved et kvarters tid og hun havde tid til mig. Fik vist hende resultatet og hun kunne godt se, at det ikke så særlig smart ud! Hun havde lavet MASSER af spraytans i 2 1/2 år og havde aldrig set noget lign .... altså DOH! .... det kan jeg jo ikke rigtig bruge til en skid ? Jeg skal giftes IDAG!!! Og havde endda spurgt hende dagen forinden om jeg skulle være kommet tidligere el noget og hun sagde, at dagen inden var PERFEKT!

NÅ .... men jeg røg ind i lokalet igen og hun begyndte at stå og bodyscrubbe det af .... og det hjalp bare ik ret meget. Mine håndfladder var i øvrigt også helt fucked up.

Men altså .... jeg anede jo ik, hvad jeg skulle gøre ved det hele .... fik noget bodyscrub med, som jeg selv kunne fortsætte med i løbet af dagen .... men hun sagde, at hun nok skulle sige til hende, der skulle ligge makeup, at det skulle fixes på hele overkroppen, så man ikke kom til at kunne se det! Og hvad kunne jeg gøre .... altså nyttede jo ikke noget ,at jeg spassede totalt ud .... og overraskende nok var jeg totalt rolig omkring det og flegnede overhovedet ikke, som jeg ellers var OVERBEVIST OM, at jeg ville gøre ..... men jeg var cool og stolede på, at det nok skulle gå i orden det hele. Og HEY ... jeg skulle giftes .... altså selv en lorte spray-tan skulle fandme ik ødelægge min dag altså.

Nå, men jeg kom tilbage op på værelset og forklarede Kenneth situationen og vi gik over på Starbucks, der lå tæt på for at få noget morgenmad. Nu var det efterhånden også 24 timer siden, vi havde fået noget som helst at spise! GEZ! Så det var altså bare rart. Sad udenfor og spiste morgenmad og det var bare SÅ lækkert altså.

Nå, men vi havde jo nogen hængepartier fra dagen foriden ..... og downtown Las Vegas (det der hedder Freemont) der skulle vi ned på det, der hedder Clark County og hente vores vielsesattest-tingest, som vi skulle ha afleveret for at kunne blive gift. De havde åbent fra 8 om morgenen til midnat hver dag .... jow jow, haha. Så tøser .... når I ser i TV, at man bare liiiige går ind i et chapel og blir viet (som fx Ross & Rachel i Friends), så må jeg skuffe jer .... kan man altså ik! hehe. Man SKAL forbi det Clark County der først! :lol:

Nå, men vi fik fat i en taxa og så ellers derned .... uden det papir, ingen vielse.

c0V4o.jpg

2ohLN.jpg

Og det var altså lidt morsomt .... for det sted dernede, det var altså salgssted for en masse chapels .... forstået på den måde, at med det samme, jeg stod ud af taxaen, imens Kenneth betalte, havde 4 forskellige komme styrtende hen mod mig for at høre, om vi ikke ville bruge DERES chapel til at blive viet i!! :lol: Det var virkelig BIZART! haha. Totalt shanghajet altså ... så inden for 2 minutter havde jeg desværre måtte bedrøve adskillelige mennesker, der ellers gerne ville ha tjent lidt penge, haha. Der var dog een, som stak mig en brochure i hånden og hvis jeg bare ville fortælle nogen om stedet, hvis det var .... jaja ... hva tror du selv! haha.

Nå, men jeg tog da et billede af det, for det var simpelthen SÅ cheasy .... så tog billedet, så jeg kunne vise jer allesammen det og gi jer et billigt grin :lol:

hFX6q.jpg

GmcwM.jpg

Nå, men vi kom derind .... kostede 60 dollars at få sådan et certificate til at kunne blive viet (selfølgelig ... hvad er Vegas uden det koster penge) og vi fik betalt og skulle med en taxa retur til hotellet og det center, der lå overfor hotellet, der bare var FYLDT med butikker.... for vi havde jo stadig nogen hængepartier, bla vielsesringe!

Redigeret af MariaSchmidt
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ha ha - skægt, at du starter alle afsnit med "Nå, men..."

Nå, men...(!) når det så er sagt, så er jeg dybt dybt fascineret af din fortælling. Det er faktisk skægt, for min mand og jeg, som jo allerede har nået to bryllupper på 2 år, går og snakker om at tage et tredie bryllup - et rigtigt, ærkeamerikansk kitchbryllup - måske endda i ægte Elvis stil.

Jeg glæder mig rigtig meget til at læse videre.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ha ha - skægt, at du starter alle afsnit med "Nå, men..."

Nå, men...(!) når det så er sagt, så er jeg dybt dybt fascineret af din fortælling. Det er faktisk skægt, for min mand og jeg, som jo allerede har nået to bryllupper på 2 år, går og snakker om at tage et tredie bryllup - et rigtigt, ærkeamerikansk kitchbryllup - måske endda i ægte Elvis stil.

Jeg glæder mig rigtig meget til at læse videre.

hahaha .... har slet ikke lagt mærke til, at jeg starter alle nye bidder af beretningen sådan .... whooops, haha ....

Redigeret af MariaSchmidt
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer