katrinchen

Danske sang

6 indlæg i dette emne

Hej - jeg håber i kan hjælpe mig.

Min skønne H2B er fra DK og jeg er fra Tyskland. Jeg er igang med at lave en playliste til middagen og en til dansen og mangler en bare danske sange. Kim er vildt dejligt, men er ikke til meget hjælp - han går ikke så meget op i musik som mig. Vi får gæster fra Danmark, Tyskland, England og Frankrig så musikken til dansen senere skulle efter min mening gerne være lidt af hvert så alle kan være med. Det tyske og engelske har jeg sådan nogenlunde styre på - men danske ?????

Jeg har Rasmius Seebach, BurhanG alle dem man kender lige nu - men der er jo sikkert masser andet gode dansk musik også - hvor man siger det må bare ikke mangle. Kan i ikke skrive nogen danske kunstner eller sange som I synes bare skal være med til et bryllup. så kan jeg lytte til dem og ligge dem på vores playliste.

Tusind tak for jere hjælp

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Altså jeg vil jo nok råde dig til på iTunes at søge efter "Dansk top" og få fat i nogle af de helt store danske hits.

Ellers prøv:

Bamses Venner

Thomas Helmig

Kim Larsen

Anne Linnet

Rasmus Nøhr

Infernal

Alphabeat

Big Fat Snake

Danser med drenge

Dorte Kollo

Johnny Deluxe

Sanne Salomonsen

Søs Fenger

Karen Busk (evt. med Eraan Dd)

Lis Sørensen

Tøsedrengene

0

Del dette indlæg

Hvis vi kigger på det nyere så vil jeg nævne Svenstrup & Vendelboe/Nadia Malm, Michael Rune, Shaka Loveless og der er mange andre afhængig af stil (vi har jo også kunder i dag som ikke vil have Rasmus og Medina). Der er masser af andet dansk end dem man kender lige nu men dem der for mig at se ikke må mangle er: Danseorkesteret, Danse med drenge, Gasolin/Larsen (der er altid 1 til flere gæster som er til det), og til dels Laban (fordi det er lidt kitch uden at være det rigtigt og ofte bruges til polterabends).

Jeg plejer normalt selv at undertone det danske musik ved internationale fester medmindre folk ønsker noget andet. Kandis er de fleste brudepar i dag ikke

til men lige når vi taler om danske/tyske fester plejer "Ein Stern" i Kandis/DJ Otzi versionen at gå rent ind. Kan godt se at vi også taler England/Frankrig men vil formode at tyskerne er i overtal når du selv er derfra :)

0

Del dette indlæg

men lige når vi taler om danske/tyske fester plejer "Ein Stern" i Kandis/DJ Otzi versionen at gå rent ind

JA, "Ein Stern" må ikke mangle - jeg har den tyske version med DJ Ötzi og Nik P. Den med Kandis kender jeg ikke - er ikke til Kandis - men måske skulle jeg dog lige høre den.

Kan godt se at vi også taler England/Frankrig men vil formode at tyskerne er i overtal når du selv er derfra

Fordeling er ret lige mellem gæsterne fra Tyskland og Danmark. Jeg har en del tysk musik - derfor synes jeg nu også at der skulle være en del dansk. Så alle har en change til at synge med på deres sange.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

prøv det. Lige dette Kandis/Otzi nummer er der faktisk rigtig meget punch i og med mindre vi taler om et meget mainstream publikum holder det 100% (når det så er sagt er det sjældent jeg spiller det og Kandis iøvrigt men det er fint at bruge når der er enkelte Kandis/kitch elskere i et selskab fordi det er en "blød" mellemvare). At nogle så ofte kommer og ønsker Hansi Hinterseer bagefter er så noget andet (de gør det mest som en joke).

Taler vi syng med sange så er "Kender du det" bedre kendt som "Mona-sangen" også uundværlig og oppe på de kanter hvor du kommer fra er VLTJ heller ikke helt tosset (er også meget efterspurgt visse steder her på øen).

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer