CarBonCb

Mads & Charlotte 10.08.13 - Bryllupsrejse!

628 posts in this topic

Så skete det fantastiske - JEG SKAL GIFTES!!!

Og nu prøver jeg at oprette en planlægningstråd, og ser hvad det bliver til...

Hvem er jeg?
Jeg hedder Charlotte er 26 år, bor i København og jeg er født og opvokset på Amager - så jeg er en rigtig Amagerkaner.
Til dagligt læser jeg til kemiingeniør på DTU og drømmer om at overtage verden - på den gode måde
Jeg mødte min kommende mand på nettet - ved et rent tilfælde faktisk! Jeg havde tabt et væddemål, og straffen var 3 måneders medlemsskab på en dating side. Jeg havde aldrig prøvet sådan noget før, og var ret skeptisk for at være ærlig, men mine veninder mente at det måske var der jeg skulle finde drømme prinsen - for min evne til at tiltrække de forkerte typer kunne da UMULIGT være lige så stærk på nettet
Jeg fik en besked fra en fyr der hed Mads, som også var ingeniør studerende lige som mig - og tror egentlig at jeg var ret interesseret allerede der!
Vi snakkede sammen over nettet, og besluttede os for at mødes - for at få afgjort hvem der virkelig var bedst til at bowle!
Jeg kan så fortælle at jeg er HERRE dårlig til at bowle og jeg er jordens dårligste taber - men vi havde en fantastisk aften alligevel, og selvom han lidt modstridende blev sendt alene hjem med bussen - så fandt vi sammen dagen efter og har været sammen lige siden.
Vi har været sammen i lidt over 3 år.

Hvorfor lige ham?

Min kæreste er det dejligste menneske jeg kender. Han er (næsten) alt det jeg ikke er - ment på den måde, at når jeg er stresset - så er han rolig, og når jeg er nede - så hiver han mig op. Vi kan dog begge være lidt hidsige - og sammen er vi en 'farlig cocktail' :fløjt:
Jeg har haft nogle turbulente teenage år, hvilket har præget min personlighed og tillid til andre mennesker rigtig meget - men jeg føler virkelig at han er MANDEN der kan hjælpe mig med at se mine dæmoner i øjnene!
Ved slet ikke hvad jeg skulle gøre uden ham.

Frieri - den 8 dec. 2012:
Hvad der egentlig startede som en joke - kommer til at ende som et rigtig prinsesse bryllup.
Frieri - del I
Frieri - del II

Vores bryllup:
Vi ved at vi helst ikke vil op over de 40.000kr - nu må vi se hvor meget dankortet kommer til at gløde. :fløjt: (Vi har brugt: 9500 kr ind til videre)

DRAMA!!!!!

Drama - løst!

Inden vielsen:
Dato og sted: Den 10 august 2013 i Filips Kirken på Amager. a
Salmer:

Festlokaler: Er booket. Vi har været så heldige at kunne låne nogle fede lokaler gennem min fars arbejde hos SAS. Og vi har dem fra fredag-søndag/mandag. a

Festen:
Tema: "Fint og hyggeligt" her lavede vi en brainstorm med HVAD vi godt kan lide at man 'føler' når man er til middag/hygge hos os - min kæreste elsker den lille fine detalje når vi har gæster derhjemme - så nu skal vi prøve at arrangere en bryllupsfest med samme karakter! Det kommer til at blive et slid - for vi er ikke så "fine" at vi har råd til at betale os fra det hele! Mere fest overvejelse her.

Vores farver bliver vidst SORT HVID & GRØN LYSERØD & CREME
Antal gæster: 50 (inkl børn)
Maden: Jeg et brændende ønske om at få lov til at lave kagen selv I LOVE CAKE! Og så er vi ellers igang med at få ordnet noget med en cater - et bliver buffet (på den fine måde - ikke alt muligt kartoffelsalat osv) Kage tanker HER

Fotograf: |TJM foto| aEn af H2B's gamle venner fra efterskolen! Han gør sig mest i 'nøgne damer' - men jeg er faldet lidt for hans alternative billeder! Og vi er slet slet ikke så konservative :bunny_4:
Location inspiration
Bryllupskørsel: Tjek a
Forlover: Mads bedste ven. a
Toastmaster: Mads pap-far, han er bare den fødte toastmaster. a
Serveringspersonale: To af min mors veninder a

Bartender: Min lillebrors bedste ven a
Musik: Vi ender nok bare med at tage vores eget anlæg med (det er STORT, kæresten har jo været en rigtig drengerøv før jeg overtog hans lejlighed :sm: ) a

DIY projekter: Kan ses HER
STD: Færdige a
Monogram: Færdigt! a
Invitationer: |Færdige| HER og Helt færdige HER a
Bordhæfte: Er ved at blive stykket sammen - dog har vi ikke det fulde overblik over menuen osv, men ideen er på plads.
Takkekort: |Under overvejelse|
Bordkort (favor æsker): |Under konstruktion| - jeg må indrømme at Mettes favoræsker er de flotteste jeg er faldet over ind til videre!
Gæstebog: Er købt, den mangler dog lidt "bling bling".
Oppyntning: Har MANGE ideer!

Til os:
Vielsesringe: Har kun funden til min kære kommende mand - min egen er lidt sværere (Hvor er det irriterende når man har forelsket sig i en HELT speciel).
Inspiration HER, HER - DE ER KØBT! a
Brudekjole: Jeg skal ud og prøve den2 feb og 28 feb - og så har jeg min mors veninde på sagen. (Har måske fundet kjolen) Har fået min smukke kjole!! NYE BILLEDER a

Brudesko og taske: HER
Strømpebånd/Slør: Sløret er købt! (SHIT det er dyrt sådan noget!)
Hår/Makeup: En veninde der er makeup artist og frisør har tilbudt at hjælpe! a

Gommens dress: Det har han ikke så travlt med endnu.

Ringbærer & blomsterpige: Kærestens nevø på 8 skal være ringbærer og min bedste venindes datter på 2½ skal holde ham med selskab op af kirkegulvet.

:balloons:
Tak til alle jer der kigger med.

post-63503-0-23751500-1364233593.jpg

Edited by CarBonCb
0

Annonce ♥

Annonce ♥

Frieri – del I - 8 december 2012

I december, sad min kæreste og jeg en dag og snakkede om alle dem der sikkert skulle giftes den 12/12-12.

Jeg lavede lidt sjov med at vi skulle da også tage og blive gift, inden det var for sent at få en af "de sjove datoer".

Et par dage efter denne samtale, er jeg hjemme hos en veninde fra min skole, og vi terper - for vi skal til eksamen.

Jeg får flere SMS'er fra min kæreste, hvor i han spørger hvornår jeg kommer hjem - og jeg når at blive ret irriteret, for sådan plejer han SLET ikke at være, og jeg læser jo til eksamen - kan han ikke forstå det?

Da jeg endelig vender næsen hjem af, kommer jeg hjem til en mand der sidder og ser helt forkert ud, på sofaen - og jeg spørger hvad der er i vejen?

"Der sidder en seddel på døren", bliver der svaret - og stresset og 'blind' som jeg er, er jeg gået lige forbi en sød lille lyserød seddel med en 'ledetråd' på.

Det bliver så starten på en lille skattejagt rundt i vores hjem, hvor jeg skal finde flere små sedler, med hans kærlighedserklæring til mig på, og jeg ender med at skulle have den sidste seddel fra min kæreste.

Han falder på knæ og spørger mig om jeg vil gifte mig med ham, lige som vi havde snakket om, og jeg bliver HELT paf, og kan intet sige! (Jeg er rigtig dårlig til at håndtere følelser). Jeg sidder bare stum og hjælpeløs, ude af stand til at gøre noget - men heldigvis kender han mig! Jeg kan gå helt i baglås over at han overrasker mig med en eller anden lille gave.

Efter hvad der føles som flere dage, har jeg fået styr på mine følelser - og kan svare ham : :a1221: "JA!!!!" :a1221:

Fortsættelse følger!

Edited by CarBonCb
0

Frieri - del 2.

Følgende er et citat fra min facebook fra dagen efter at jeg blev forlovet:

"Når ens drømme går i opfyldelse.... så finder man ud af at der er mere prinsesse gemt i en, end man lige gik og troede! ♥"

Det skal her nævnes at jeg ind til den dato var af den overbevisning at det at blive gift, ikke er andet end en udgift og et stykke papir! (Hvor er jeg bare U-romantisk!)

Så vores planer var at blive gift den 20/12-2012, for det var jo en ret ’sjov’ dato, og så holde festen engang til foråret når min kærestes bachelorprojekt var vel ude af vejen.

MEN! Jeg fik sådan en ”øv” følelse inden i, ved tanken om at vores familier ikke ville kunne få lov til at fejre os på selve dagen for vores bryllup. Og da jeg tænkte lidt mere over det – så gik det op for mig at jeg faktisk rigtig gerne ville have et kirkebryllup!

Så jeg ringede til min mor! (Hvorfor ved mødre altid hvad man skal gøre? )

Hun grinede bare af mine overvejelser og sagde at det kunne hun da godt have fortalt mig – altså at jeg gerne ville giftes i en stor hvid kjole. For jeg har åbenbart tit snakket om det da jeg var lille! :c166:

CHANGE OF PLANS!

Vores ’hu-hej-vilde-dyr’ rådhus bryllup er gået hen og er blevet til en drøm om et kirkebryllup. ()()

0

DRAMA - og vi er ikke engang blevet gift endnu!

Vi har et ønske om at blive gift i august, og helst gerne i den kirke jeg er født og opvokset lige ved siden af.

Da jeg ringede for at skulle høre om det var muligt, på den ønskede dato, løb jeg imidlertid ind i et par mindre problemer.

• Jeg er hverken døbt eller konfirmeret - da min mor har bare altid ment at det er et personligt valg – og at man selv ved hvornår tiden er inde.
  • Jeg er (åbenbart) vokset op på den forkerte side af 'gaden' - for mit barndoms hjem ligger i nabo sorgnet - selvom den før omtalte kirke lå så tæt på, at jeg kunne se den fra første sals vindue.

Det var for øvrigt en rigtig sur mand jeg snakkede med på kirke kontoret - en MEGA dårlig oplevelse.

Men hvad gør man så?

Tjo, jeg ringede til sognepræsten og fortalte ham om mit ønske om at blive gift i hans kirke - og selvfølgelig kan jeg det!

Kirken har dog en politik om at man skal være døbt, eller på anden måde have et direkte tilhørsforhold, før man kan blive gift der - så jeg må lige en tur i døbefonden - da min kæreste er fra Falster, og ingen 'connection' har.

Så jeg fik valgmuligheden mellem at komme til 'dåb-undervisning' sammen med alle konfirmanderne, eller bare komme selv et par gange! Jeg valgte det sidste :wink:

Edited by CarBonCb
0

Ihh hvor lyder det spændende :) Og jeg kan godt forstå du gerne vil have prinsessekjole og kirke, har det selv på samme måde. :lol:

Jeg kan helt klart give dig ret i, at det var en rigtig dårlig oplevelse at ringe til Filips Kirken, det var nærmest et problem at vi skulle bestille en vielse, og vi bor ellers i sognet og det hele :blink:

Jeg spurgte så ind til det rent praktiske omkring møde med præsten, valg af salmer etc. og så fik jeg bare et surt svar om at vi skulle møde præsten en uge før vielsen og det var det. Og så nåede jeg ikke at spørge om mere inden der blev lagt på :td:

Men jeg troede der var to præster tilknyttet kirken? For jeg havde også overvejet at ringe direkte til præsten, men jeg ved ikke hvem der skal vie os :huh: Hvem ringede du til, hvis jeg må spørge?

0

Annonce ♥

Men jeg troede der var to præster tilknyttet kirken? For jeg havde også overvejet at ringe direkte til præsten, men jeg ved ikke hvem der skal vie os :huh: Hvem ringede du til, hvis jeg må spørge?

Jeg ringede til Henning!

Han er rigtig sød - og lidt "alternativ"... han gik i hvert fald amok med at vise mig nogle videoer på YouTube sidst jeg var der! Ha Ha!

Han er skide sur, ham gutten de har på kontoret!

Jeg kom vidst til at fornærme ham på det groveste da jeg sagde "jeres kirkegård" - FOR DET VAR I HVERT FALD IKKE DERES KIRKEGÅRD... det var Københavns kommunes (excuse me!)

Edited by CarBonCb
0

Hold da fast en opførsel :td:

Jeg spurgte bare om datoen var ledig og så sukkede han højt og sagde "Ja, hmmmmmm så må jeg jo lige tjekke det" - åh ja hvad ellers :blink: Men jeg tror da bare jeg ringer til ham Henning i det nye år - vil også hellere have en lidt "frisk" præst, især fordi jeg har nogle ønsker, og så vil man jo også gerne føle sig tryg ved det, vi skal jo trods alt giftes :lol:

0

Hold da fast en opførsel :td:

Jeg spurgte bare om datoen var ledig og så sukkede han højt og sagde "Ja, hmmmmmm så må jeg jo lige tjekke det" - åh ja hvad ellers :blink: Men jeg tror da bare jeg ringer til ham Henning i det nye år - vil også hellere have en lidt "frisk" præst, især fordi jeg har nogle ønsker, og så vil man jo også gerne føle sig tryg ved det, vi skal jo trods alt giftes :lol:

Jeg synes i hvert fald han er meget imødekommende! Håber du har bedre held med ham!

Jeg er lidt nervøs for om der er fuldt booket før jeg er blevet døbt - for jeg kan ikke booke noget inden.

0

Bartender: |Under overvejelse| - vi skal da have nogle gode drinks – plus det sparer spild af sodavand og sprut, hvis folk ikke selv skal stå og blande ( i de sene nattetimer).

Jeg kan anbefale Frigo - mobilbar. Supersøde og prof bartendere og så tager de sig af ALT vedrørende oprydning, opvask og sådan noget i forbindelse med baren :)

0

Annonce ♥

Velkommen til! Tillykke med frieriet og det kommende bryllup! Utroligt så meget bøvl i har med at få Filips kirken. Underligt de ikke lige vil forhåndsreservere datoen. Hvornår skal du døbes?

God fornøjelse med planlægningen. Det lyder til at blive helt fantastisk!

0

Hvornår skal du døbes?

God fornøjelse med planlægningen. Det lyder til at blive helt fantastisk!

Jeg håber på at kunne blive døbt i løbet af januar :) - så satser på at det hele kan gå op i en højere enhed!

Og takker - glæder mig vanvittigt meget til at gøre den store dag helt speciel, ikke mindst for min kommende mand og jeg men også for vores gæster !

0

Annonce ♥

Så er dåben på plads!

Jeg skal døbes den 20 januar efter gudstjenesten - det bliver godt nok spændende!

Gad vide om man kan tillade sig at være så "fræk" at bestille tid til brylluppet af sammen omgang som dåben - for jeg skal på kirkekontoret i morgen !

**UPDATE**

Her er et lille billede fra min dåb !

post-63503-0-81068900-1359558388.jpg

Edited by CarBonCb
0

hej og velkommen til.. :balloons:

Det er altid hyggeligt at møde andre Ama'rkanere.. :biggrin: hvor godt at I godt kan blive viet i den kirke I godt vil.. men sikke noget med den sure mand på kirkekontoret.. Så er det godt det ikke er ham der skal vie jer.. :lol:

0

Annonce ♥

Endnu en brud fra KBH! Tillykke med det forestående bryllup! August er en dejlig måned :)

Vi er også på bryllup på budget :) Jeg tror ikke du skal være bekymret for om kirken blir booket, det er ikke en af de allermest populære datoer, heldigt nok :)

0

Endnu en brud fra KBH! Tillykke med det forestående bryllup! August er en dejlig måned :)

Vi er også på bryllup på budget :) Jeg tror ikke du skal være bekymret for om kirken blir booket, det er ikke en af de allermest populære datoer, heldigt nok :)

Takker :wink: Og jeg håber på at du har ret mht. datoen!

0

Update!

Så endte vi en tur forbi Aveny, fordi jeg havde set en ring på deres hjemmeside der så interessant ud Ring .

Den var bare RIGTIG tarvelig i virkeligheden - så den skulle det helt sikker ikke være!

Pigen i forretningen var meget hjælpsom og fandt nogle andre ringe i samme stil frem - og en af dem var i samme stil som den fra hjemmesiden - bare MEGET flottere! (Det samme kan siges om prisen - men det skal det ikke afgøres på).

Jeg kan ikke beslutte mig for om det er for tidligt at købe vores ringe nu - vi har næsten ikke været ude og kigge sådan rigtigt! Men wauw hvor var den altså bare flot, den ring hun fandt frem!

Skal helt sikkert hen og prøve den igen! :biggrin:

Vi har været i yderligere 5 guldsmede, som alle har haft et godt bud på lige den type ring jeg er ude efter! DET ER JO BARE MEGA SVÆRT AT BESTEMME SIG?

Edited by CarBonCb
0

Uuuuh - så skal der prøves kjoler!

Efter en hyggelig dag på bryllups messe i Bella Centret, fik jeg bestilt tid til at prøve kjoler!

Mine to brudepiger tager selvfølgelig med, OG VI GLÆDER OS ALLE SAMMEN!

:c166:

*Billeder følger*

Jeg skal ud og prøve den 2 feb. og 23 marts. :loveshower:

0