Kiranha

Burde ikke have prøvet kjoler idag

17 indlæg i dette emne

Jeg skulle ind til kbh. og bytte julegaver idag og mens jeg sad i toget på vej derind skulle jeg selvfølgelig læse lidt her på på bryllupsklar. Da jeg så at Nicolai holder udsalg tænkte jeg at det kunne være meget sjovt lige at gå forbi bare for at kigge og se hvor meget min kjolestil bliver sat ned. Det skulle jeg aldrig have gjort.

Da jeg kommer ind i butikken står der denne gudesmukke kvinde og prøver en vild lækker blondesag. Jeg går rundt og kigger på alle udsalgskjolerne og men synes ikke rigtig jeg kan finde noget jeg umiddelbart kan li udover kvindes kjole. Ekspedienten spørger om hun kan hjælpe, hvorefter jeg peger på kvinden og spørg om de har noget på udsalg i samme stil. Ekspedienten finder nogle blondekjoler frem jeg kan prøve. Lige da jeg skal til at gå igang med at prøve kjoler kommer der en anden ekspedient hen til os men den kjole den smukke kvinde prøvede, da hun ikke skulle have den. Det var den første af kjolerne jeg prøvede og det gav et sus i maven da jeg kiggede mig i spejlet. Det er bare drømmekjolen, jeg var bare så smuk med denne kjolen på og kunne virkelig se mig selv gå ned af kirkegulvet i denne kjole. De andre kjoler var også flotte men kom slet ikke på højde med denne kjole.

Nu er problemet bare at jeg jo slet ikke gik derind med tanken om at købe en kjole, skulle bare lige kigge. Skal først giftes sommer 2014 og synes det er alt for tidligt at købe kjole og selvom den er sat ned fra 18.000 til 9.000 er den stadig meget dyrere end jeg har regnet med at give for en kjole. Bagefter gik jeg kjoleamork og tog ind forbi alle de brudebutikker i nærheden som jeg kunne finde (5 stk). De fleste skulle man have bestilt tid i forvejen så prøvede kun kjoler i to af de andre forretninger. Igen prøvede jeg flere fine kjoler men ingen gav mig samme følelse og alle kostede over 13.000 kr.

Nu står jeg så i det dilema om jeg skal tage ind og købe kjolen i morgen (hvis den stadig er der). Min hjerne siger nej (For dyrt for tidligt) men mit hjerte siger ja (tænk hvis jeg ikke finder en anden drømmekjole). Snakkede med min mor som synes jeg skal købe den og som har tilbudt at tage ind og kigge på den med mig igen i morgen samt vil gerne betale. Min kæreste derimod er dybt modstander af at jeg skal give så meget for en kjole ligemeget hvem der betaler. Han mener ikke at jeg skal give mere end 2000 kr for en kjole og har ligefrem sagt at han vil sige nej i kirken, hvis jeg køber en kjole over 5000 kr. Dette vil han selvfølgelig ikke gøre, men er bange for han kun vil tænke på prisen frem for at nyde hvor smuk jeg er hvis jeg køber en dyr kjole. Er bare bange for jeg ikke kan finde nogle i min stil i hans ønskede prisklasse samt jeg mener ikke prisen skal være det afgørende. Synes det er vigtig at jeg føler mig som en prinsesse til mit bryllup eftersom det er noget som kun sker en gang i livet. Er der andre som har oplevet at finde en drømmekjolen, som de har måtte opgive pågrund af prisen? Og har i så fundet en ny drømmekjole efterfølgende?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvis dit hjerte siger ja så gør det! Kjolen betyder altså mere end man måske lige skulle tro. Det gjorde den for mig i hvert fald. Det kan være så svært at få den rigtige følelse, så den skal man ikke kimse af.

Jo det er tidligt. Og du kan også nå at skifte mening om den. Det skal du så gøre op med dig selv. Når nu din mor ønsker at betale, så lad hende gøre det. 9000 for en overlækker drømmekjole, det er ikke voldsomt, og jeg tænker på om du finder en drømmekjole til 2000... Jeg er sikker på at din h2b er fuldkommen ligeglad med prisen når han ser dig i kjolen (og ellers er han da nok ikke den rette :tunge: )

Men hvis du mener det er for tidligt, kan du så ikke få modelnavn og mærket, og så lede efter den senere?

0

Del dette indlæg

........ Først og fremmest så skal din forlovede have nogle smæk. Hvis det ikke er hans pengepung der skal sponsorere så skal han blande sig fuldstændig uden om!

Ja så har han i min optik slet ikke ret til at have en økonomisk mening om din kjole.

For det andet så synes jeg du skal købe kjolen. Jeg kan slet ikke se hvorfor du skulle lade være.

For det tredje... Så lyde det som om at i burde tage jer en lang snak om brylluppet og om jeres forventninger til det samt budgettet. Og her skal i blive enige.

Det lyder som osm at han har et forkert billede af hvad kjoler koster. Og hvad med tilbehør? Er det med i prisen?

I så fald an du da hive ham med ind i en brudebutik og give ham et realistisk billede af prisen.

Sorry hvis jeg er lidt hård. Men jeg var flippey råden skråt hvis min kæreste begyndte at blande sig i min kjole som min mor har betalt.

2

Del dette indlæg

Hej med dig :balloons:

Allerførst kan du lige få en krammer :bearhug:

Jeg kan selvfølgelig ikke fortælle dig hvad du skal gøre, da specielt sådan noget med penge jo er noget man bliver nødt til at ordne med sin partner :)

MEN forstår jeg det rigtigt, at din mor vil BETALE kjolen??

Jeg forstår godt at din H2B synes det er mange penge for en kjole, og det er han jo ikke ene om. Dog tror jeg altså det er svært for en mand at sætte sig ind i det der med, at kjolen er sindssygt vigtigt og noget mange kvinder har drømt om hele deres liv, og at KJOLEN ikke bare hænger på træerne, men at man er super heldig, når man har fundet den rigtige. Det tror jeg du skal prøve at forklare ham. OG hvis din mor ovenikøbet vil betale kjolen, så synes jeg i hvert fald det er ærgerligt, hvis det er et princip, der skal skille jer ad.

Hvis det derimod er jer selv der betaler kjolen, og det er helt hen i vejret i forhold til jeres budget, så er det noget andet, og så bliver du nok nødt til at være realistisk.

Min kjole er selv lidt i din dyre ende i forhold til hvad min H2B synes er rimeligt, og ja, jeg havde da også håbet at finde noget billigere. Men da jeg stod der i den helt rigtige kjole, så virkede det lige pludselig ikke som SÅ mange penge alligevel :lol:

Og det har min H2B da også forståelse for. Eller rettere sagt, han ved godt, at det ikke er hans plads at brokke sig over prisen på min drømmekjole :rolleyes:

Jeg håber I får snakket ud om det og når til en løsning i begge kan være tilfredse med. Og så synes jeg da iøvrigt det lyder som et godt tilbud du har fundet, selvom det stadig er mange penge :)

NB: vil bare lige sige, at når nu du har stået i en kjole til oprindeligt 18.000 kroner, så tvivler jeg på at du finder drømmekjolen til 2000 kroner... Der ER bare forskel på kvalitet! Og det kan man virkelig mærke når man først har prøvet de dyre!

Redigeret af SoExited
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg vil også gerne blande mig i dette dilemma... :wink:

Vi er meget forskellige som kvinder/mennesker... Jeg ville personligt ikke kunne købe en kjole halvandet år før brylluppet... Tværtimod ville jeg ønske, jeg kunne vente til 2 måneder før, så jeg ikke nåede at skifte mening... Som flere af de ovenstående skønne kvinder ved, så har jeg selv prøvet rigtig mange kjoler, og har skiftet mening mange gange undervejs... :blush: Jeg var selv ved at købe en kjole pga. et tilbud, men jeg valgte at tænke lidt grundigere over det, og nu er det ikke længere min drømmekjole... Så overvej alvorligt om du er typen der let skifter mening eller generelt er meget op og ned omkring tøjvalg - eller andre faktorer der måtte spille ind på dit endelige valg...

Og det økonomiske... Nogen lykkes med at finde en kjole i Lilly, eller måske en prisvenlig pre-owned kjole, men det kan altså være svært... Danmark er et lille land, og derfor er udvalget af brudekjoler ikke enormt... Og derfor synes jeg ikke man skal tænke alt for meget over prisen (udover hvad der rent faktisk er realistisk)... Og hvis din mor vil betale, så er det jo bare fantastisk...!

Så fortæl din kære mand at han bare skal blande sig helt uden om, for det her er et område han aldrig får forstand på!! :happy:

0

Del dette indlæg

Min h2b går overhovedet ikke op i tøj, han tager bare det der ligger øverst i skabet. Har engang taget ham i at have en af mine gamle trænings t-shirt på fordi den ved en fejl lå i hans skab (nu sørger jeg for at det jeg kan li er øverst ;-)), så han kan slet ikke forstå at nogle vil bruge så mange penge på en "engangskjole" især fordi han synes jeg ser godt ud lige meget hvad jeg har på, men det synes jeg nu ikke. Har nu sagt til ham at han skal blande sig helt uden om min brudekjole og han ikke kommer til at kende prisen, da det bliver en gave fra mor. Han er ikke så tilfreds, men sådan bliver det. Jeg er ikke en person der normalt skifter mening når jeg falder for noget, tværtimod. Vil dog prøve og sove på det og hvis jeg har samme følelse i morgen vil jeg tage ind og prøve den igen sammen med min mor, medmindre den er solgt.

0

Del dette indlæg

Min h2b går overhovedet ikke op i tøj, han tager bare det der ligger øverst i skabet. Har engang taget ham i at have en af mine gamle trænings t-shirt på fordi den ved en fejl lå i hans skab (nu sørger jeg for at det jeg kan li er øverst ;-)), så han kan slet ikke forstå at nogle vil bruge så mange penge på en "engangskjole" især fordi han synes jeg ser godt ud lige meget hvad jeg har på, men det synes jeg nu ikke. Har nu sagt til ham at han skal blande sig helt uden om min brudekjole og han ikke kommer til at kende prisen, da det bliver en gave fra mor. Han er ikke så tilfreds, men sådan bliver det. Jeg er ikke en person der normalt skifter mening når jeg falder for noget, tværtimod. Vil dog prøve og sove på det og hvis jeg har samme følelse i morgen vil jeg tage ind og prøve den igen sammen med min mor, medmindre den er solgt.

Godt for dig :thumbsupsmileyanim::hug: Rigtig god fornøjelse med kjoleprøvningen, hvis du vælger at tage derind igen, og ellers god fornøjelse med en fremtidig kjoleprøvning :bearhug: Det er trods alt kun once-in-a-lifetime, så NYD det! Og hold fast i, at din kæreste ikke har forstand på det og ikke er klar over hvor meget det betyder for dig :wink::loveshower: Håber vi får lov til at se billeder, når du har fundet kjolen :)

0

Del dette indlæg

Godt for dig :thumbsupsmileyanim::hug: Rigtig god fornøjelse med kjoleprøvningen, hvis du vælger at tage derind igen, og ellers god fornøjelse med en fremtidig kjoleprøvning :bearhug: Det er trods alt kun once-in-a-lifetime, så NYD det! Og hold fast i, at din kæreste ikke har forstand på det og ikke er klar over hvor meget det betyder for dig :wink::loveshower: Håber vi får lov til at se billeder, når du har fundet kjolen :)

Lige det jeg ville have sagt :) Godt gået!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nu er problemet bare at jeg jo slet ikke gik derind med tanken om at købe en kjole, skulle bare lige kigge. Skal først giftes sommer 2014 og synes det er alt for tidligt at købe kjole og selvom den er sat ned fra 18.000 til 9.000 er den stadig meget dyrere end jeg har regnet med at give for en kjole.

Hvad kan jeg sige? Jeg har bestilt min kjole, og skal først giftes i 2015!

Håber du får købt kjolen, for det lyder som den helt rigtige! :denmarkflag:

0

Del dette indlæg

Nu er problemet bare at jeg jo slet ikke gik derind med tanken om at købe en kjole, skulle bare lige kigge. Skal først giftes sommer 2014 og synes det er alt for tidligt at købe kjole og selvom den er sat ned fra 18.000 til 9.000 er den stadig meget dyrere end jeg har regnet med at give for en kjole.

Hvad kan jeg sige? Jeg har bestilt min kjole, og skal først giftes i 2015!

Håber du får købt kjolen, for det lyder som den helt rigtige! :denmarkflag:

Hov, forsøgte at quote. Nå, du forstår det sikkert alligevel :)

0

Del dette indlæg

Har ikke kunne få kjolen ud af hovedet siden jeg prøvede den. Ringede derfor ind til butikken i formiddags for at høre om de stadig havde den, hvilket de havde :-) Bookede derfor en rigtig tid til en kjoleprøvning og tog derind efter arbejde i dag sammen med min mor og en tæt veninde. Kunne ikke lige finde den til at starte med men fandt den tilsidst gemt af vejen med et solgt skilt på :-( Så dette bliver desværre ikke min kjole. Den var blevet solgt i løbet af dagen, øv øv (havde i forvejen fået af vide at de kun kunne lægge den til side hvis jeg var sikker på jeg ville have den).Det er bare virkelig ærgeligt. Nå men hverken min mor eller veninde kunne umiddelbart lide den, men de jo heller ikke hvor flot jeg så ud i den samt har en helt anden smag end mig. Nu håber jeg bare at jeg finder en ny drømmekjole men venter i hvert fald til efteråret med at tage ud og prøve igen.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Puha hvor jeg kender det.

Jeg skulle også kun kigge, sammen med min mor og svigermor i November. Men men men, det endte med at jeg lige som dig så en kjole, og forelskede mig helt vild.

Den var også sat ned fra 12.000,- til 8.000,- og ja jeg skal først giftes i september, men jeg kan slet ikke se mig i en anden kjole.

Så hvis det var mig, så ville jeg bare købe..... Men det er nok også fordi jeg bare elsker min kjole.

0

Del dette indlæg

Skal også selv først giftes til august 2014 og jeg kigger også allerede. :p det at skal ud og finde min brudekjole er et af højdepunkterne for mig. Det kilder totalt i mine fingre ;-) jeg venter til næste års udsalg. Og måske er du også så heldig at finde en lækker sag der til ingen penge. Måske en der er flottere end denne her ? :)

0

Del dette indlæg

Den er jo faktisk rigtig svær..

.. Først skal din kæreste da ikke blande sig i hvor mange penge din kjole skal koste, og slet ikke når din mor betaler, for så rammer det jo ikke jeres budget.

Der er jo et stykke tid til 2014, og der kommer en del andre udsalg inden da. Men hvis du føler det er din kjole! Så køb den, men hvis du er i tvivl, så vent!

Jeg var ikke selv i tvivl da jeg fandt min kjole, det var den første ekspedienten viste mig, den første jeg prøvede på, og den var bare så smuk! Den var kun lige kommet ind, så jeg var den eneste der havde prøvet den på, jeg var forelsket fra første øjekast :a1221: ...

Og den hænger i butikken nu, og venter på den måske skal rettes lidt til, ..

Jeg købte den i november, 10 mdr før brylluppet!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer