JosephineL

Bryllupskage og musikere på Bornholm?

20 indlæg i dette emne

Der er vist godtnok ikke så mange nuværende og eksilbornholmere som jeg selv herinde. Men hvis nu der skulle gemme sig een....

Er der nogen der kender nogen der laver bryllupskager på Bornholm? Gerne private til en forhåbentlig billigere penge end en bager. Eller måske nogen der vil "anmelde" bagere/konditorer for deres bryllupskager?

Jeg er også på udkig efter musikere. Violinist og eller/trompetist til kirken. Vi har ikke helt bestemt os for hvilken musik vi ønsker til festen og evt. receptionen (vi skal også lige have snakket lidt mere med vores feststed om hvor meget plads der egt. er til evt. musikere). Men er der nogen der har anbefalinger af evt. mobildiskotek, bands eller en pianist der kan spille under middagen?

TAK!

/Josephine

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kender kun et mobildiskotek derovre (Now & Then, Anders Hansen) men om de kan lave bryllupsfester og hvor længe de i givet fald spiller ved jeg ikke. Tager dog også gerne selv turen derover (måske med noget hjælp/gear fra dem) men det er jo selvfølgelig altid en dyrere løsning end en lokal.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tusind tak for svar til jer begge. Hvis der er andre må I endelig gerne svare.

Til Diskobil-jeg havde faktisk tænkt at spørge jer hvad I tager. Jeg kender ikke det andet diskotek, er det et du anbefaler? Hvilken prisklasse ville I ligge I for musik under middagen (+/-) og så til festen bagefter? Og er I overhovedet ledige på vores dato, årets mest populære bryllupsdato......

Olsen1981-dejligt at høre at I var tilfredse med Jensens Bageri. Det er et af dem jeg overvejer at spørge. Vil du sige hvor meget I gav for kagen, til hvor mange der var? Og hvis du havde et billede ville det være helt perfekt :) .

Puha, fik i øvrigt i går mail fra hotellet om at der lige omkring vores weekend skal være stor sejlerkonkurrence i Neksø. Noget med at Admirals Cup skal genoplives som Baltic Cup. De vil derfor gerne have at vores gæster reserverer værelser allerede nu fordi deltagere m.m. også skal kunne benytte hotellet. Det er jo altså noget tidligt. Vi har faktisk ikke engang en helt færdig gæsteliste endnu, og jeg havde da ikke tænkt at sende invitationer ud før om nogle måneder tidligst.

/Josephine

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha - 7-9-13 - Det er nemlig nok årets største bryllupsdag. Det er nok i højere grad et spørgsmål om hvorvidt jeg selv er ledig den dag (dvs. ikke specifikt er lovet ud til noget andet) for det vil nok være svært at få en af vores andre dj's til at tage det uden at prisen "eksploderer". Kiggede lige i kalenderen og kan se at jeg er blevet sat på et bryllupsjob men umiddelbart ser det ikke ud til at jeg er blevet lovet specifikt. Det er nok mere fordi det er tæt på svigerforældrene over there. Så umiddelbart ville det godt kunne lade sig gøre.

Jeg kan ikke anbefale nogle som jeg ikke selv har hørt/kender

Prisen vil jeg overlade til Overbossen Lone at tage stilling til. Det kunne jo være hun fandt på at hun selv og ungerne også godt ville en tur til Bornholm (min søn taler meget varmt om Bornholm efter at have været der sidste år) og når det er tilfældet plejer hun at gå lidt på kompromis med prisen (rabat på transporten). Prøv at indhente et tilbud

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej

Jeg er selv eksilbornholmer, som du så fint kalder det :biggrin:

Jeg slæber hele svigermekanikken til den skønne ø til mit bryllup d. 14.9.13.

Havde egentlig ønsket d. 7.9, men som du selv sikkert har oplevet, er mange ting umuligt derovre på denne dato.

Heldigvis har vi nu styr på festlokaler med mulighed for overnatning samt kirken er reserveret til denne dag.

Jeg følger lidt med i din tråd, for kunne også godt bruge lidt inspiration til diverse ting, når man nu ikke selv bare kan tage ud og snakke med folk.

Mht Jensen har jeg også hørt en masse positivt i forhold til bryllupskage :biggrin:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

7/9 - 14/9 - Så tager vi bare en hel uge derovre :) Nej spøg til side. Jeg tror den største fordel ved solskinsøen - udover selve øen - er at det er nemmere at overskue bryllupsplanlægningen fordi der ikke er så¨mange valgmuligheder. Tænk på alle de overvejelser I bliver forskånet for. :) Men nok svært når man ikke selv er derovre i planlægningsfasen.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Åh hvor er det dejligt med nogle flere fra øen! Eller i hvert fald nogen der skal giftes derovre. Jeg synes nu det ville være dejligt at være lidt eller rettere meget tættere på i forbindelse med planlægning. Men jeg kan godt se at det KAN være en fordel med et begrænset udvalg :-).

CamillaNK - hvilken kirke skal I i og hvor skal I holde fest?

/Josephine

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Bande og svovle.. Vi fik også mail omkring det der sejlerarrangement, selvom vi holder bryllup weekenden efter dig, men de var så søde at give os til 1.2 at finde ud af antal værelser, der skal bookes.

Vi har så heldigvis sendt indbydelser ud, men der er jo længe endnu til SU, så vi skal lige har ringet rundt til de forskellige.

Irriterende at det bliver nødvendigt, men også rigtig god service af feststedet.

Vi skal giftes i Østerlars rundkirke.

Kæresten og jeg besluttede tidligt, at det skulle være lidt en hyldest til det bornholmske, og da min H2B så kirken, var den sikker.

Hans familie vil også elske den, så det kunne ikke være bedre.

Det har dog ikke været helt uden problemer at få lov, men det gik da til sidst :cheerleader3:

Festen skal holdes på Siemsens Gaard.

Også meget Bornholmsk med udsigt til hav og lidt klipper og en masse turistgejl i Svaneke generelt, og så var de bare så søde og hjælpsomme, da vi var der og snakke kontra de andre steder :)

Hvor skal I være henne?

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

hej

jamen så må jeg også give mig til kende :o))

er ny-bornholmer og skal også giftes D.7-9-13, så også jeg er interesseret i hvor man kan få fat i de forskellige ting...

Jeg tror at vi ender op med et telt i haven da det mest er vores stil, Nyker Kirke er også booket, men hvad med hår og make-up ?? nogen der kender nogle ??

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bande og svovle.. Vi fik også mail omkring det der sejlerarrangement, selvom vi holder bryllup weekenden efter dig, men de var så søde at give os til 1.2 at finde ud af antal værelser, der skal bookes.

Vi har så heldigvis sendt indbydelser ud, men der er jo længe endnu til SU, så vi skal lige har ringet rundt til de forskellige.

Irriterende at det bliver nødvendigt, men også rigtig god service af feststedet.

Vi skal giftes i Østerlars rundkirke.

Kæresten og jeg besluttede tidligt, at det skulle være lidt en hyldest til det bornholmske, og da min H2B så kirken, var den sikker.

Hans familie vil også elske den, så det kunne ikke være bedre.

Det har dog ikke været helt uden problemer at få lov, men det gik da til sidst :cheerleader3:

Festen skal holdes på Siemsens Gaard.

Også meget Bornholmsk med udsigt til hav og lidt klipper og en masse turistgejl i Svaneke generelt, og så var de bare så søde og hjælpsomme, da vi var der og snakke kontra de andre steder :)

Hvor skal I være henne?

Vi skal også være på Siemsens Gaard :) . Vi skal vies i Svaneke Kirke og vil også gerne holde det i Svaneke. Og så er der ligesom ikke så mange andre steder end Siemsens. Men der er nu også fint. Mine bedsteforældre holdt deres guldbryllup der. Og det føles rigtigt at have det i min hjemby. Jeg har passet lidt heste for Jens' (ejeren af Siemsens) mor engang i tidernes morgen (hun havde travheste). Min morfar bor stadig i byen og det er nok den eneste måde at få ham med til bryllup. Altså ikke nødvendigvist at holde det i Svaneke men i hvert fald at holde det på Bornholm. Han er meget gammel, dårligt til bens m.m.. Og så kan jeg også lægge min brudebuket på min elskede mormors grav.

Jeg snakkede lidt med Jens i dag. Det er lidt vanskeligt at arrangere et bryllup i landets østligste by helt heroppe omtrent nordligst i landet fra. Men det går jo nok. Vi har ikke sendt invitationer ud endnu så jeg måtte efter oplysningen om den der sejlkonkurrence i gang med i lyntempo at skrible en slags savethedate og huskatreserveretværelseforellerserdeudsolgt kort. Ikke lige det jeg havde tænkt men det er nu sådan ok. Jeg mangler lige at orientere min onkel og tante der er flyttet til Svaneke også for nogle år siden. Men det er ok, de er jo nok ikke lige dem der har travlt med at reservere et værelse..... Og så en ven i Island som jeg har lidt svært ved at fremskaffe en mailadresse på. Om ikke andet så gav udmeldingen om værelserne fra Siemsens at vi fik taget os sammen til at lave en gæsteliste. Måske jeg også skulle tage mig sammen til at lave en planlægningstråd? Elsker jo at læse andres men det vil jo nok gøre at jeg bruger ENDNU mere tid herinde. Og h2b synes vist jeg bruger alt for meget tid her i forvejen.

Ang. hår så har jeg i dag booket den lokale frisør i Svaneke. Jeg har spurgt mig lidt for og folk siger hun er ok. Hun lød også vældig flink. Jeg regner med at kunne tage til øen en uges tid før så jeg har tid til at få lavet en prøveopsætning. Hvis alt er helt katastrofalt må jeg ud og finde en anden.... Make-up ved jeg ikke rigtigt - jeg har overvejet at lægge det selv. Ikke at jeg normalt bruger så meget men jeg vil heller ikke have alt for meget på på dagen. Men jeg overvejer stadig. Jeg fandt på et tidspunkt et link til en der gør det. Jeg skal lægge det ind hvis jeg finder det igen.

Nå, det her er jo alt for sent. Men jeg synes det er så dejligt at vi er flere brude fra Bornholm. Håber vi kan erfaringsudveksle lidt !

Godnat

Josephine

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Puha - 7-9-13 - Det er nemlig nok årets største bryllupsdag. Det er nok i højere grad et spørgsmål om hvorvidt jeg selv er ledig den dag (dvs. ikke specifikt er lovet ud til noget andet) for det vil nok være svært at få en af vores andre dj's til at tage det uden at prisen "eksploderer". Kiggede lige i kalenderen og kan se at jeg er blevet sat på et bryllupsjob men umiddelbart ser det ikke ud til at jeg er blevet lovet specifikt. Det er nok mere fordi det er tæt på svigerforældrene over there. Så umiddelbart ville det godt kunne lade sig gøre.

Jeg kan ikke anbefale nogle som jeg ikke selv har hørt/kender

Prisen vil jeg overlade til Overbossen Lone at tage stilling til. Det kunne jo være hun fandt på at hun selv og ungerne også godt ville en tur til Bornholm (min søn taler meget varmt om Bornholm efter at have været der sidste år) og når det er tilfældet plejer hun at gå lidt på kompromis med prisen (rabat på transporten). Prøv at indhente et tilbud

Jeg kan RIGTIG GODT lide at du ikke vil anbefale nogen du ikke kender. Jeg har talt med vores feststed og de mener godt der kan blive plads til sådan nogen som jer :-). Så nu har jeg sendt din overboss en anmodning om et tilbud og håber hun har lyst til en tur til dejlige Bornholm i sensommeren (som jeg jo håber det stadig er ....) Håber på en god pris.

Josephine

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ok, det er lidt skummelt, hvor meget din "historie" ligner min :o

En stor del af grunden til, at vi kom ind på Bornholm til at begynde med, er nemlig min morfar, som bare er blevet rigtig gammel og knap kan gå, så han kommer ikke, hvis ikke det er i nærheden.

Her kom Nyker Kirke ind i billedet, da jeg er kommet i byen hele min barndom, fordi han og min mormor har boet der altid.

Min mormor døde desværre for snart 6 år siden, så det mest naturlige for mig er at lægge blomsterne på hendes grav efter vielsen.

Nu skal vi så til Østerlars i stedet, men skal stadig omkring Nyler med blomsterne.

Vi har slet ikke talt med Jens endnu, for han var der ikke, da vi var ovre og se stedet sidste år.

Vi tager en tur til øen i maj for både at snakke menu og pris med ham og desuden møde og planlægge med præsten.

Jeg er godt nok spændt på prisen for hele festen... Budgettet bliver jo lidt sat derefter, men vi må vente og høre.

Går ikke ud fra, du har fået priser endnu :fløjt:

Mht musik til middagen har vi godt nok snakket meget for og imod, men vi er endt med, at vi ikke vil have levende musik.

Både fordi vi vurderer, der bliver lidt klemt så, men også fordi det slet ikke er os.

Mht makeup og frisør fik jeg at vide af en klassekammerat, at Hekseriet skulle være godt.

Har ikke selv tjekket op på det, for jeg får hjælp af min svigerinde til håret og en gammel kollega, der har været så sød at tilbyde sin hjælp til makeup.

Hun er selv fra Bornholm, så hun tager et hjemmebesøg i samme anledning.

Svigerinden er frisør og skal med til brylluppet, så den lå lige til højrebenet :biggrin:

Nåh, jeg vil smutte igen.

Ligger syg på anden dagen på sofaen, og jeg R..KEDER mig..

God dag derude :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ok, det er lidt skummelt, hvor meget din "historie" ligner min :o

En stor del af grunden til, at vi kom ind på Bornholm til at begynde med, er nemlig min morfar, som bare er blevet rigtig gammel og knap kan gå, så han kommer ikke, hvis ikke det er i nærheden.

Her kom Nyker Kirke ind i billedet, da jeg er kommet i byen hele min barndom, fordi han og min mormor har boet der altid.

Min mormor døde desværre for snart 6 år siden, så det mest naturlige for mig er at lægge blomsterne på hendes grav efter vielsen.

Nu skal vi så til Østerlars i stedet, men skal stadig omkring Nyler med blomsterne.

Ja, det er da godt nok ret så underligt hvor meget der lige er ens der!

Vi har slet ikke talt med Jens endnu, for han var der ikke, da vi var ovre og se stedet sidste år.

Vi tager en tur til øen i maj for både at snakke menu og pris med ham og desuden møde og planlægge med præsten.

Jeg er godt nok spændt på prisen for hele festen... Budgettet bliver jo lidt sat derefter, men vi må vente og høre.

Går ikke ud fra, du har fået priser endnu :fløjt:

Nej, ingen priser endnu, kun dem i deres festbrochure. Jeg tror vi afventer lidt og håber på folk er flinke til at melde tidligt ud hvis de ikke kommer. Vi har ret mange gæster fra udlandet og også en del herfra i Nordjylland hvor vi selv bor. Og tror desværre at en del måske melder fra grundet rejseomkostninger. Og er der mange der melder fra kunne vi nok godt finde på at ofre lidt mere på forplejningen. Vi har egt. fravalgt at tage til øen før lige før selve brylluppet. Men er gået og blevet lidt i tvivl om vi alligevel skulle tage en forlænget weekend derovre i maj. Det er bare mange penge som vi jo nok kan finde andet at bruge på, Men det ville nu altså være rart at kunne se det hele og planlægge lidt nærmere, tage samtalen med præsten o.s.v. på det tidspunkt. Men nu får vi se.

Mht musik til middagen har vi godt nok snakket meget for og imod, men vi er endt med, at vi ikke vil have levende musik.

Både fordi vi vurderer, der bliver lidt klemt så, men også fordi det slet ikke er os.

Ja, er også lidt bekymret for om det bliver lidt klemt. Men de sagde at det godt kunne lade sig gøre og tænker at de ved jo bedst.

Mht makeup og frisør fik jeg at vide af en klassekammerat, at Hekseriet skulle være godt.

Har ikke selv tjekket op på det, for jeg får hjælp af min svigerinde til håret og en gammel kollega, der har været så sød at tilbyde sin hjælp til makeup.

Hun er selv fra Bornholm, så hun tager et hjemmebesøg i samme anledning.

Svigerinden er frisør og skal med til brylluppet, så den lå lige til højrebenet :biggrin:

Hvor fedt. Sådan en har jeg så ikke lige med til mit bryllup så jeg må betale mig fra det.

Nåh, jeg vil smutte igen.

Ligger syg på anden dagen på sofaen, og jeg R..KEDER mig..

God dag derude :thumbsupsmileyanim:

Jep, det vil jeg også, godnat.

Josephine

Og god bedring i øvrigt.

Redigeret af JosephineL
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, desværre. Hvis man tager natfærgen fra Køge er det vist prisen. Via Sverige kan det dog gøres for 800-1000 hvis man køber billet nu. Men det er så sådan en billigbillet der ikke kan ændres eller refunderes. Ellers fordobles prisen på en rabatbillet.

Har jo snakket med din søde boss - vi diskuterer sagen her i weekenden, tror jeg, hvis h2b ikke skal arbejde.

/Josephine

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kiggede også på Sverige og ja det ser ud til at man kan købe en tur/returbillet til ca. 1.100 kr. selvom bilen er højere end 1,95. Men oven i det skal man så lægge Øresundsbron og ca. 100 km. ekstra tur/retur.I tager jer bare den tid I skal bruge :rolleyes:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja,vi havde også mange overvejelser omkring, at der skal så mange til øen, da svigerfamilien er større end min. Det er jo ikke billigt.

Men vi luftede tanken for de nærmeste, og de var med på den med det samme, da de fleste aldrig har været derovre.

Også derfor indbydelser røg ud midt i dec. :biggrin:

Heldigvis ser det indtil videre ud til, at de fleste kommer. Der er ihvertfald ingen, der har meldt fra endnu.

Men er godt nok spændt på planlægningen og pris på mad, og samtalen med præsten.

Jeg er ikke en af dem, der går helt bananas over mit bryllup, men er for meget kontrolfreak til ikke at tænke på det allerede, hvilket også er derfor, vi tager derovre i maj for at blive klogere, så vi kan få et overblik i forhold til budgettet :blink:

Indtil da kan vi ikke planlægge så meget, så jeg er i stedet gået igang med projekt slank-til-bryllup :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer