AnnB

Tror jeg bliver sindssyg ...

16 indlæg i dette emne

... Sidder her og prøver at regne på det hele .. Min forlovede vil ikke have at vi bruger mere end 30000 kr på et bryllup . Hvilket er helt sindssygt i mine ører. De 30000 kr er jo kun mad , lokaleleje serveringspersonale og drikkevarer ? Da han mener at vi skal bruge 8000 kr bare på drikkevarer :blink: Er der nogen der har nogle gode råd ? Maden koster os ca 14000 kr . Og gildesalen(bybjerggård) vil koster os 4600 kr at leje.. Også skal vi selv gøre rent.. Og serveringspersonale skal vel have 110 kr i timen og man kan nok ikke nøjes med en .. :(

Ved ikke hvordan jeg nogensinde skal få budgettet til at passe .. suk

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det var godt nok ikke mange penge! Men det kan nu altså sagtens lade sig gøre :)

Hvid nu du fortæller hvor mange I bliver, så er det lidt lettere at hjælpe med andre forslag?

0

Del dette indlæg

Hej,

det kan godt lade sig gøre at holde et fint bryllup for 30.000, men det kræver, at i er meget bevidste om priserne.

1. step, som du også selv er i gang med, er at lægge et budget. Når man gør det, finder man hurtigt ud af hvor mange udgifter der egentlig er. Skal alt være inkluderet i de 30.000? Jeg tænker bl.a. på tøj, blomster, vielsesringe, transport, musik... Hvis ja, bliver budgettet stramt, og i er nok nødt til at finde en billigere løsning på mad. Servering, kunne det evt. være ta-selv bord i stedet? Kan i få en eller to unge til at hjælpe med at rette an, burde dette være rigeligt til et ta-selv bord. Drikkevarer; det kan måske svare sig at køre til Tyskland en tur? Og i kan undlade at servere drinks til festen, men holde jer til vand, øl og vin...

Men prøv at foreligge dit foreløbige budget for din kæreste - mange gange handler det også om, at man ikke lige ved hvad det koster (hvor skal man vide det fra?), men når man får det delt op på de enkelte poster ser man hurtigt, hvordan det løber op...

Held og lykke med det :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa.

Som Pleazure skriver, så kan det være en god ide at I lægger et budget og får det skrevet ned på papir. Så bliver det mere overskueligt.

Her på forummet er der en tråd som du kan følge med i. Der er mange par der har skrevet deres budget derinde, og hvad de får for pengene. Måske kan det være en god inspiration for dig og din kæreste (måske særligt din kæreste) til at få en fornemmelse af hvad forskellige typer bryllupper koster :)

Jeg er enig med dig, at et bryllup ikke behøver at koste 100000. Der er mange penge at spare hvis I kigger jer omkring. Jeg kan f.eks. anbefale at købe jeres tøj nu, for brude og herretøjsbutikkerne har jo udsalg de fleste steder. Min kæreste og jeg var selv på udslag allerede i august og sparede da nok de første 3000 kr ved at købe tidligt.

Her i Januar er der mange bryllupsmesser rundt omkring og på disse messer er der ofte også gode tilbud.

pøj pøj med det :)

0

Del dette indlæg

Maden kan du også spare på, det er jeg helt sikker på! :) Vi bliver 56 og vi skal ikke engang give 7000,- for forret/hovedret udefra :)

Og hvis du bor så du kan komme i nærheden af Aalborg, kan jeg anbefale dig Lucca outlet, de har så smukke kjoler, og det er altså ikke til at se det er outlet! :)

0

Del dette indlæg

Vores kostede omkring det samme. Lokalet var billigere, men vi havde penge til både fadølsanlæg, dyr vin, 3 retter lækker, lækker tallerkensnrettet mad, dj mm. Det kræver man skærer overflødige ting væk og fokuserer på det vigtige (for os var det maden og vinen). At bruge sit netværk og se om nogen kender nogen er også en god idé

0

Del dette indlæg

Man kan sagtens lave en god fest for små midler hvis man finder de rette rammer (gode bilige lokaler og mad). Vi har mange bryllupskunder som siger at vi er den største post i budgettet og så føler man sig lidt beæret og måske "ekstra" forpligtet når man ved at folk har prioriteret musikken så højt. :rolleyes:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg syntes bare tingene er så enormt dyrt her(Nordsjælland) svigermor sagde at vi måske kunne slå et party telt op i deres store have også lave helstegt pattegris. Men et telt koster jo også vildt mange penge. Så tror det bliver det sted vi har kigget på. Også helstegt pattegris. Har hele tiden gerne ville have det lidt uformelt men stadig hyggeligt :-)

0

Del dette indlæg

Vores budget ligger på pt 24.000

vi har dog visse fordele:

- festen skal holdes i et lånt partytelt i svigerfamilien have

- service, borde, stole, duge kan vi låne.

- Jeg laver selv brudebuketten med hjælp fra min mormor (der er uddannet blomsterbinder)

- min far (der er bager) laver kagen, så der skal kun betales for råvarer.

- har lånt en brydekjole

- vi har så været så heldige at svigerfamilien giver os 5000 til bryllupet, så det ender jo på lige omkring 19.000 :)

Vi startede med at have et budget på omkring 35.000, men da vi begge er på SU synes vi godt at vi kunne spare :)

Har dog lavet mange ting selv, har bla. lavet lanterner af babymos glas :P og bordkort af tøjklemmer :)

tror klart det er muligt at holde bryllup på det budget - man bliver bare nødt til at tænke sig om :)

0

Del dette indlæg

Jeg syntes bare tingene er så enormt dyrt her(Nordsjælland) svigermor sagde at vi måske kunne slå et party telt op i deres store have også lave helstegt pattegris. Men et telt koster jo også vildt mange penge. Så tror det bliver det sted vi har kigget på. Også helstegt pattegris. Har hele tiden gerne ville have det lidt uformelt men stadig hyggeligt :-)

Tingene er ikke dyrere i Nordsjælland end de er andre steder i landet. Det er mere når vi taler om feststedsløsninger at man kan tale om geografiske prisforskelle. Men en teltløsning vil altid være dyrere en løsning end at leje nogle lokaler, som også sagtens kan fungere som en uformel løsning. Medmindre der er restriktioner på stedet er der jo ikke noget til hinder for grille pattegris udenfor og slå 1-2 pavilonner op som kan bruges i forbindelse med med en evt. reception/samvær inden middagen og efterfølgende som "rygetelte".

0

Del dette indlæg

For lige at se bort fra om budgettet kan lade sig gøre eller ej, så tror jeg at det kommer bag på MANGE mænd, hvor hurtigt et bryllup løber op! Jeg ville lave en kategorisering af prioriteter sammen, for det er jo ikke kun mad og lokale og drikkevarer der skal betales for. Som du siger, så er der også servering, måske betyder kjolen noget for dig og han tror du kan nøjes med en til 1000,- (ikke at man ikke kan få mange smukke kjoler på udsalg, men måske er det ikke dem du drømmer om)

Vi havde ikke et lavbudgetbryllup, men vi blev alligevel nødt til at lave en liste over hvad vi prioriterede. Vi var enige om at de øverste prioriteter var mad, drikkevarer og musik. Derudover var det for min mand hans sko (han har skøre fødder! :lol:) og drinksbar. For mig var det kjolen og udsmykningen af lokalet. Så vi satte nogle helt klare tal af til de forskellige poster, så vi hver især kunne få de ting vi gerne ville have. Men det var da et chok for manden, da han fandt ud af hvad buket, hår, duge - alle de der små ting - kostede! Vores ringe var et af de steder, hvor vi slet ikke prioriterede ens og de var også en af (de mange) grunde til at vi overskred vores budget. Thomas havde intet imod at få lavet vores ringe senere, så han kunne få en drinksbar, hvor det for mig betød meget, at de ringe vi udvekslede i kirken, rent faktisk var dem vi skulle gå med resten af livet - det var hele symbolikken i det. Vi diskuterede det meget frem og tilbage og heldigvis fandt vi de 8000 til dem som de kostede og det er jeg så glad for, for det betød virkelig meget for mig.

Så prioriter og forventningsafstem og find frem til det der betyder mest for jer hver især og se så om budgettet kan imødekomme det :) Og så må i øve jer i at gå på kompromis, hver især :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så prioriter og forventningsafstem og find frem til det der betyder mest for jer hver især og se så om budgettet kan imødekomme det :) Og så må i øve jer i at gå på kompromis, hver især :)

Det kan man jo lige så godt vænne sig til før som siden. Ægteskabet er kompromisernes kunst . Bryllup og bryllupsplanlægning kun én ud af mange ting hvor man vil skulle gå på kompromis og være enige. Og ja betragt det som en "øvelse" hvor man skal lære at gå på kompromis i forhold til hinanden. Det ville jo også til tider blive kedeligt hvis man var enige om alt. :rolleyes:

0

Del dette indlæg

Det kan man jo lige så godt vænne sig til før som siden. Ægteskabet er kompromisernes kunst . Bryllup og bryllupsplanlægning kun én ud af mange ting hvor man vil skulle gå på kompromis og være enige. Og ja betragt det som en "øvelse" hvor man skal lære at gå på kompromis i forhold til hinanden. Det ville jo også til tider blive kedeligt hvis man var enige om alt. :rolleyes:

Lige præcis :)

0

Del dette indlæg

Nu er det jo ikke for at tale ned til mænd, men tror mange af dem ikke aner hvad det koster at holde et bryllup. Selv hvis man ser bort fra de store ting som mad og lokale, så er der mange mindre udgifter der løber sammen. Vi har et budget på 70.000-75.000 og det er uden kjolen, jeg vil have virkelig svært ved at gøre det for mindre. Men ved da fra andre brugere herinde at det er muligt med et budget bryllup, men er det det du vil ha? For så kunne I måske gå på kompromis med 50..?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer