Thoca

Stort bryllup til billige penge

6 indlæg i dette emne

JUBIIII og HJÆLP!

Det er de ord der præger mine tanker mest for tiden. JUBIIII vi skal giftes og det er helt fantastisk. HJÆLP vi vil så gerne have en hel masse familie og lidt venner med og Gud hvor bliver det bare dyrt det hele.

Vi vil invitere 81 mennesker til festen og yderligere 30-40 der blot skal komme til receptionen. Vi har sorteret rigtig mange fra og kan simpelthen ikke komme længere ned.

MEN nu er det så at jeg bare ikke kan finde nogen billig løsning på det hele. Vi har prøvet med forskellige budgetter med alt fra telt, selskabslokale til restaurant og kro. Det er bare SÅ dyrt det hele. Jeg har begrænset mit budget på kjolen til 4000,- (har fundet en skøn kjole til de penge) men alligevel kan vi ikke holde det hele for under 80.000-100.000 i alt, hvis vi vil ha bare et helt almindeligt bryllup men med de ting der hører til.

Kan det virkelig passe?

Nu er jeg ikke ude efter at høre hvad jeg skal udelade og at gæsterne selv kan tage mad med og jeg bare kan sætte håret selv mm. for det er sket ikke aktuelt.

Men hvor finder jeg lækker mad der ikke er for dyr

Hvor får man sat hår og lagt make-up til under 1000,- ?

Kan man finde en fotograf til under 5000,- ?

Osv.

Alt skal foregå i Århus og omegn. Jeg tager med kyshånd imod gode forslag til billige men gode løsninger, tak!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Med så mange mennesker kan I jo komme rigtig langt ved at gå i en bue udenom færdige feststedsløsninger og finde nogle gode lokaler (dem har I mange af derovre) og entrere med en god kok/madmor. Så kan kuvertprisen holdes nede og det er den der trækker tænder med så mange folk. En teltløsning løber op økonomisk. Det er ikke billigt at leje festtelte i dag og dertil kommer service m.v. men det er muligt at finde gode og billige lokaleløsninger. Vi har kunder som har holdt bryllupsfester for 20-40.000 kr. hvor vi måske har været den største enkeltpost på budgettet så selvfølgelig kan det lade sig gøre. Det kunne måske være meget sjovt at se det budget I har prøvet at lave. Så er det måske lettere at forholde sig til.

0

Del dette indlæg

Vi fandt vores fotograf her (Anders Dahl):

http://www.fotostart.dk/forum/viewforum.php?f=9

Han tager 4500kr for en heldag, dvs 30 min før vielsen og tom brudevalsen. Der findes dog en masse forskellige fotografer at finde derinde. :-)

Et andet tip er om telte - ring til job og aktivitetscentre for handikappede og spørg om teltudlejning. Jeg ved såfølgelig ikke hvordan det fungerer med det i Jylland, men her (Sjælland) kan man få telt, inkl op- og nedtagning, til 100 personer for 6000kr.

Ellers kigge efter et lokale hvor de ikke har noget/lille proppris.

Held og lykke med det hele! :-)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi skal giftes 4 .maj og vil også holde budget bryllup med mange mennesker... Vi har inviteret 120 gæster til reception og 40 til fest om aftenen.

Lokalet er baren på vores gamle kollegie - 400kr

Receptionsmaden er hjemmelavet af mig og familien, lette løsninger der kan laves i forvejen, evt. Fryses

Drikkevarer bliver købt i tyskland (selvom vi bor i kbh)

Kagen kender vi en der kan lave regner med 15-20kr pr person

Serveringspersonale - min venindes søskende

3 rettersmiddag - en bekendt til min svigermor - 200-250kr/person

Brudekjole - tager chancen og køber en fra Kina - 3000kr (hvis alt går galt låner jeg af en veninde)

Men må indrømme at selvom vi prøver at holde et budget bryllup løber det jo meget hurtigt op i pris!

Budgettet var sat til 50.000kr, men kommer nok op på 60.000kr når det hele er kommet med!

Jeg har fået meget gavn af at nogen kender nogen som lige kan det vi mangler.... F.eks. En veninde som har champagne glas og vaser... Det kan være mange penge at spare hvis man spørger ud i netværket!

Held og lykke med det!!!

0

Del dette indlæg

Et andet tip er om telte - ring til job og aktivitetscentre for handikappede og spørg om teltudlejning. Jeg ved såfølgelig ikke hvordan det fungerer med det i Jylland, men her (Sjælland) kan man få telt, inkl op- og nedtagning, til 100 personer for 6000kr.

Lyder som en god ide samtidig med at man støtter et godt formål. Dog skal man jo huske sådan noget som gulv, opvarmning og ikke mindst service, som formentlig ikke er med. :rolleyes:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer