Oneofakind

At lave sin egen brudebuket?

15 indlæg i dette emne

Hej allesammen.

Jeg har et lille dilemma. Jeg vil rigtig gerne lave min egen brudebuket, da jeg selv er blomsterdekoratør. Min forlovede er helt okay med det for han har ingen forstand på blomster og jeg syntes selv at jeg ved rigeligt om det. Men min mor og nogle bekendte syntes at det er HELT forkert og at det skal min forlovede gøre eller også må jeg få en af mine kollegaer til at lave den...... Jeg forstår ikke hvorfor det er sådan en big deal, jeg mener hvis jeg var designer/skrædder, så ville jeg jo også lave min egen kjole?

Hvad synes I herinde? Er det helt skrækkeligt at lave sin egen buket?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes det er helt fint at hoppe ombord i egen buket. Der er lige den der med overtroen, så spørgsmålet er hvorvidt du ønsker at gøre det alligevel. :wink: . Gætter på at det er grunden til at "folk" reagerer på det :rolleyes: Jeg har et par veninder der selv har lavet deres egen, og fantastisk flotte buketter. Jeg er sikker på de ikke ville have undværet, så det er vel personlig smag og behag. Mit bedste råd? Gør som DU har lyst til og blæs på andres mening. Det er da dig der skal bære buketten.

Overtro Der er en del overtro knyttet til brudebuketten. F.eks. hvis blot én af blomsterne visner før bruden er kommet ud af kirken, så får brudeparret ulykke. Det er også vigtigt at brudebuketten ikke bliver sat i vand, for det er ensbetydende med at parret vil få et kort ægteskab.

Brudebuketten skal købes af gommen.

Den mest udbredte overtro i forbindelse med brudebuketten er troen på at den af de unge ugifte piger der griber brudebuketten (hvis altså bruden kaster den ud iblandt dem) vil blive den næste, der skal giftes. En anden, meget smuk skik er, at bruden kan lægge sin brudebuket på en nærtstående slægtnings grav. Det er i tidens løb blevet forbundet med noget lykkebringende, måske fordi det altid er godt at stå på god fod med de afdøde.

Redigeret af Namak
0

Del dette indlæg

Jeg ville elske hvis jeg kunne lave min egen buket! Så det skal du da bare gøre. Jeg har i det mindste tænkt mig selv at bestille den, for jeg vil gerne selv bestemme hvordan den skal se ud. H2b og jeg har en del forskellig smag hvad angår blomster, så selvom traditionen siger han skal købe den, så gør jeg det altså selv.

/Josephine

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvis jeg selv kunne lave min brudebuket, så ville jeg klart gøre det.

Vi har snakket ideer igennem herhjemme, så han har fået en ide om hvad jeg godt kan lide -- som heldigvis var cirka det samme som ham. Og så får han lov til at stå for det. Han synes selv at det var en sød tradition. Så ved jeg ikke hvordan buketten ser ud før selve dagen og han ved ikke hvordan kjolen ser ud. Så er der lidt overraskelser til os begge :biggrin:

0

Del dette indlæg

Jeg er også blomsterdekoratør og vælger også at lave min egen brudebuket. :-) Ville nok få lidt ondt i maven, hvis jeg skulle overlade det til en anden. Buketten er jo "lavet i mit hoved". Omvendt kunne det være rart ikke at skulle tænke på buketten dagen inden brylluppet. Det er et svært valg, men vælg det du har det bedst med - uanset andres mening eller holdning til det :-)

0

Del dette indlæg

Du skal da lave din egen brudebuket og ikke tænke på hvad din familie siger... Har står jeg også selv for den om jeg selv laver den eller bestiller den ved vi ikke endnu, men jeg ved hvad jeg vil have og hvad blomsterne som skal i den betyder for mig..

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej tøser! Tusind tak for alle jeres svar, jeg er glad for at få noget bekræftning i af at hvad jeg gerne ville ikke var forkert i alles øjne.... Jeg ved også at det har en del med overtro at gøre men er heldigvis ikke så overtroisk og da min forlovede kun er ok med det så tror jeg bare at jeg gør det.

TUSIND TAK FOR DET :-D

0

Del dette indlæg

Hej jeg står lidt i samme dilemma, da jeg også selv er blomsterdekoratør.

og jeg skifter meget i mellem selv og lave den, og det at få min kæreste til at vælge den.

og skifter hele tiden, hvad jeg helder mest til. Lige i øjeblikket helder jeg faktisk mest til at ligge det hele over i hænderne på min kæreste, og så tage det som en overraskelse og som en del af traditionerne, at lade ham vælge den.

Men i om med at jeg selv arbejder med det til hverdag, har jeg også selv en stærk mening om hvad og hvordan jeg vil have den lavet.

så jeg vakler vikerkelig også imellem hvad jeg skal gøre, for jeg har også flere i familen, der synes at det er en tradition, at der er manden der klare den del.

Men synes helt sikkert, at har du lyst til selv at lave den, skal du bare gøre det... Helt sikkert

0

Del dette indlæg

Jeg er også selv blomsterdekoratør og jeg lavede også selv min buket, brystbuketter, kirkepynt , brudepigebuketter, alterbuketter, bordekorationer, opsatser til feststedet baren osv.

Og jeg fortryder på ingen måde det var et stort arb og ikke mindst fordi der var så meget andet at se til men som der også er andre der har skrevet så var buketten allerede lavet inde i mit hoved så det ville være urimeligt at forlange andre ville kunne indfrie mit ønske ;-)

Synes helt sikkert du skal gøre det ;-D

0

Del dette indlæg

Du skal da selv lave den, når du allerede ved, hvordan din drømmebuket ser ud :-)

Min H2B har ikke den store forstand på blomster og buketter, og han vil jo helst bare, at jeg bliver glad, så selvom jeg ikke er blomsterdekoratør, får jeg selv lov til at bestille den. Det kan jo lige så godt være mig, der bestemmer hvordan den skal se ud, end en eller anden tilfældig blomsterforretning ud fra de hints manden måske har fanget, når man nu har en klar idé om, hvad man kunne tænke sig.

Det er da også en stor glæde at udfolde sig så kreativt :-D

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg ville også selv kunne lave min brudebuket idag, men skulle vi giftes idag ville jeg stadig helt overlade det til min mand. Jeg syntes det var godt ikke at skulle tænke på det og lidt spændende. Han havde jo fået 5 inspirationsbilleder, så helt galt kunne det vel ikke gå.... og det gjorde det heller ikke, fik den smukkeste buket :loveshower:

0

Del dette indlæg

da jeg i sin tid blev gift (2009) ringede jeg rundt til forskellige blomsterforretninger, for at høre omkring brudebuketten - priser osv videre.

Der fik jeg af vide af stort set forretningerne, at det var 9 ud af 10 brude, som faktisk selv stod for brudebuketten, for at sikre, at de fik noget, som passede til kjolen.

Jeg synes klart du skal lave den selv, når du nu er i faget.

Jeg lagde min brudebuket ved mine bedsteforældres gravsted, vi tog afsted til kirken som var den vi blev gift i to dage efter.

Der er noget med noget overtro omkring, at buketten skal følge bruden hele dagen (altså skal med fra vielsen og videre til fotografering og festen) ellers vil ægteskabet gå i opløsning...

0

Del dette indlæg

Jeg har også valgt min egen buket, da min forlovede heller har nogen som helst anelse om hvilke blomster der er hvad osv. Og det betyder urtolig meget for mig at det er de rigtige blomster der kommer i buketten, da den skal ligge på min morfars grav efterfølgende.

Så det kan jeg sandlig ikke se et stort problem i.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer