p.nille

Mit slør

12 indlæg i dette emne

Hej med jer!!!

Jeg har i mandags hentet kjole og slør. Og det er bare så super smukt det hele.

Nu er det så jeg er kommet i tvivl om jeg vil have at gæsterne skal rive mit slør efter brudevalsen. Jeg synes det ene øjeblik at det er ok, for hvad skal jeg bruge det til bagefter og det andet øjeblik har jeg bare slet ikke lyst til det!!

Jeg har ikke lyst til at gå ud og skifte slør, så de river i et andet for skal det være, synes jeg det skal være i det rigtige øv øv hvorfor kan jeg ikke bare beslutte mig... hmmm.......

Hvad med jer, gifte og ugifte. Blev/skal sløret rives..............

Knus fra Pernille

:denmarkflag:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er meget forskelligt hvad folk gør, men det er jo en tradition. Man har jo også billederne af sløret.

Men du skal gøre hvad du har lyst til. Selv skal jeg have slør på og lader folk rive det i stumper og stykker mens min mand (hvor lyder det altså skøøøønt...) får klippet sokkerne. Jeg syntes selv at det er en så stor tradition at jeg ikke vil være foruden. Nu skal jeg ikke kaste min brudebuket, da den skal ned og ligge på min fars grav, så for at holde nogle af traditionerne i hævd, ryger sløret... ;)

Igen, du skal gøre hvad du føler for. :denmarkflag::)

Held & lykke...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hejsa

Jeg syntes det er helt ok ikke at ville have revet sit slør i stykker! Jeg har tænkt mig under velkomsten at sige, at jeg IKKE vil have, at der er nogen der river mit slør i stykker, da det er min mors gamle slør, som jeg skal bære. Det betyder meget for mig, da hun desværre ikke er iblandt os mere! :denmarkflag:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er endnu ikke nået så vindt, men det har jeg da også længe tænkt på!

Jeg tror, jeg lader dem rive det i stykker... Min buket vil jeg nemlig gerne selv beholde og evt. får tørret, hvis den ikke af sig selv kan det.

Men det er jo op til dig... drøft det med din kommende mand.

Pøj pøj med brylluppet. :denmarkflag:

P.s. Synes bare det er så smukt med at lægge brudebuketten på nære afdød slægtnings grav *snøft*

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Pernille

Jeg regner da med, at de river mit slør i stykker !! Tror ikke de skåner det - og vil heller ikke have det skånet !!

Men jeg har været til et par bryllupper her i år (3 stk), og her har det været meget forskelligt.

Det første - vi fik lov til at rive, og det gjorde vi !!!

Det andet - hun havde ikke slør på, men hendes søster havde lavet et "snyde-slør", så der fik vi også lov at rive.

Det tredje: Vi fik lov til at rive, men men men ..... vi nænnede det ikke - i stedet syntes vi, at hun skulle gemme det til den dag deres datters bryllupsdag kommer (hun er kun 1½ år)

Så som du kan se, er det meget forskelligt !!!

Gør hvad du selv synes !!!

Knus fra Redhead

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg vil ikke have, at mit slør skal rives ;) Hvis jeg havde valgt et "lille" enkelt slør, ville jeg lade dem rive det i stykker, men jeg faldt for et langt slør med en smuk blomsterkant og det skal der ikke rives i.

Håber at kunne gemme det til min datters barnedåb eller evt. bryllup

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu skal jeg ikke selv have slør på, men jeg ved med mig selv at skulle jeg, så fik de ikke lov at rive i det...

Jeg synes det er lidt synd...da man oftest vælger noget meget smukt, og det så bare skal ødelægges... Synes det er noget andet med mandens sokker... dem ser man jo ikke og de har som regel ikke kostet en bondegård...

Min buket bliver heller ikke kastet og heller ikke lagt på en grav da jeg er så "heldig" ikke at have nogle af mine nærmeste der er gået bort...

Men som sagt er der forskel...har aldrig selv været til bryllup hvor sløret blev revet.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

[attachmentid=undefined]Jeg lavede selv mit slør - og havde ikke rigtigt et forhold til det - andet end det skulle være billigt :)

Sløret var bare en tradition og ret ligegyldig for mig så derfor måtte de hive alt det de ville - og det gjorde de :(

:denmarkflag: Heidi

Redigeret af chahis
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var faktisk igang med at designe mit slør igår.. Det bliver sådan at det er et langt lag som skal dækkes med små similsten og organza blomster.. samt satinkant..det bliver lige så langt som slæbet på min kjole.. Så kommer der også to lag mere som er i Arm og skulderlængde. Disse lag får også similsten og satinkant. Så laver vi det længste lag med trykknapper oppe i samlingen så det har jeg kun på i kirke og til fotografering og det vil jeg nemlig ikke have revet i stykker. Når vi så skal til festen bliver det længste lag afmonteret og gæsterne kan så klippe løs i det lille slør.. jeg tror det bilver ret godt.. skal nok sætte billeder ind af det..

Jeg var nemlig heller ikke så meget for ideen om at de bare skulle have lov til at klippe løs i det hele..

:denmarkflag:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

:)

jeg har det fuldstændig som dig, på den ene side syntes jeg det i orden at de river i det, for hva skal jeg dog bruge det til bagefter, ud over at gæmme det til, hvis jeg for en datter, og hvis hun vil bruge mit slør, ellers ligger det bare og fylder, men på den anden side jeg syntes det er helt vildt flot, og så har det været dyrt. 900kr kan man da ikke bare rive i stykker, måske vil jeg have det lidt som om at de bare river penge over. Men alle jeg taler med syntes det skal rives i, undtagen en veninde der gerne vil smide alle væk hvis de vil rive, men det er kun, hvis det er det jeg besluter mig til, så jeg sider stadig med lusen!!!!!! taz

nej det er sku svært jeg føler med dig. men det er lidt det samme med buketen, jeg ville vildt gerne kasten den, for jeg syntes det er en og tradition, jeg skal bare have en rose som jeg vil lade forsølve, så har jeg lidt af den, og det fylder ikke så meget, en hel buket vil nok afgå ved døden en dag. Men på den anden side så har jeg gæmt de bukter jeg har fået af min kæreste i gennem årene, men det bliver nok til at jeg kaster den, nu mangler jeg bare at beslutte med sløret :lol:

hov det blev et lidt lang besked, havde nok lidt galde der skulle ud :(

Håber du finder en god løsning på det med dit slør.

Knus Malene :denmarkflag:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

uuh, jeg var også MEGET i tvivl om hvorvidt jeg skulle lade mit slør klippe eller ej. For det første fordi jeg synes det er så smukt og for det andet fordi det var ret dyrt. Jeg havde endda allieret mig med et klippeslør så traditionen kunne holdes.

Jeg fik det dog ikke brugt, for jeg besluttede mig for at der godt måtte klippes i sløret. Jeg brød mig ikke om ideen med at skulle skifte slør og så regnede jeg jo heller ikke lige med at skulle bruge sløret igen. Og desuden synes jeg der er flere minder i et revet/klippet slør end et der ligner det er helt nyt.

Men det er naturligvis smag og behag. Jeg har ikke fortrudt.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej Piger!

Tusind tak for jeres svar! Det er altid rigtig rart at høre fra jer!

Tror også at jeg har besluttet mig ;)

Jeg lader dem rive sløret, dels fordi jeg synes det er en sød tradition, og dels fordi jeg ikke skal bruge mit slør igen.

Og desuden synes jeg der er flere minder i et revet/klippet slør end et der ligner det er helt nyt.

Det synes jeg er meget rigtigt!!

Tak endnu engang

Knus fra Pernille

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer