al3000

Band med saxofon

5 indlæg i dette emne

Vi skal holde bryllup i Århus til august og leder med lys og lygte efter et band. H2B elsker jazz. Jeg er dog ikke så pjattet med et jazzband til bryllup, da jeg er bange for, at det kan være svært at danse til. Hvis man nu kunne finde et band, som spiller hits fra 60'erne og frem til idag og hvor et af bandmedlemmerne også kunne spille sax, så kunne de jo ind imellem spille et lidt mere jazz'et nummer og dermed opfylde begge dele. Men hvor finder man lige sådan et band i nærheden af Århus? Det sted hvor festen skal holdes er ikke særlig stort, så et band på 3-4 mand og som ikke spiller alt for højt, ville være perfekt. Nogen der kan anbefale eller kender nogen?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså kender ikke lige bands. Men ville bare skrive at jeg kan huske at lærerne på mit gamle gymnasium (der havde en meget stærk musiklinje) havde et jazzband. Det spillede til mange af festerne og det var det FEDESTE dansemusik. Så det kan altså godt lade sig gøre at finde dansevenlige jazzbands.

Held og lykke med din søgen

/Josephine

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Der findes nemlig rigtig meget jazz som er godt at danse til hvis man er villig til at gå lidt ud i yderlighederne (måske over i noget croonerlignede musik og andre varianter). Dvs. at man ikke ved jazz kun forstår traditionel Finn Ziegler jazz (det som nogle kalder for tissemandsmusik). Her tænker jeg bl.a. på Sinatra, Tony Bennet, Michael Buble men også på Eliza Doolittle og flere nutidige kunstnere. Kan heller ikke lige nævne nogle og slet ikke i Århus men jeg tænker måske at en duo eller en trio kunne være et ganske godt bud.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kender en trio fra Århus - kan ikke huske hvad de kalder bandet, men jeg ved hvem du skal kontakte. Det er saxofon, guitar og kontrabas - de er alle tre superdygtige og erfarne. De spiller en del jazz og blues, både klassikere og noget med mere kant. Jeg har hørt dem til to forskellige fester, det kan både være hygge og gang i den, alt efter hvad du aftaler med dem. De spillede også nogle mere poppede numre i deres egen stil, fx. Stevie Wonder. Til en af festerne havde de også en dygtig sangerinde med på nogle af numrene, hvis du vil have sang på :) De har selv alt udstyret, så det skal du ikke tænke på. Bare et strømstik og en forlængerledning :) De kan varmt anbefales! Hvis du er interesseret, kan du kontakte Bastian Popp (bassisten), hans e-mail er vist kontrabastian@gmail.com. Ellers kan du finde ham på facebook - der er ikke mange med det navn :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer