KimogNinette

Hvordan holder man et uforglemmeligt bryllup når begge er på SU?

26 indlæg i dette emne

Hej alle Jer derude!

Jeg følger med i Jeres tråde og synes at Jeres alle sammens planer lyder perfekte. Men nu er jeg ved at bryde sammen, for vi kan slet ikke finde ud af, hvad vi skal og ikke skal. Vi er begge studerende på SU og har børn, så i forvejen har vi ikke for meget at gøre godt med. Vi skal giftes den 7. september. Er der slet ikke andre end os, der har et MINIMALT bryllupsbudget? Hvad gør I? Vi har kigget på telte, festlokaler, forsamlingshuse, sommerhuse, hoteller osv, men ALT bliver bare for dyrt for os. Vores nærmeste, som vi absolut ikke føler, vi kan skære mere ned på er i alt 56 personer (inkl. os selv). Vi har overvejet al verdens forskellige ting. Alt fra KUN reception med velkomstdrinks og sandwich, til en afslappet uformel havefest, til en weekend med hele familien i sommerhus (uden nogen fest, men bare en hygge weekend), vi har set på hoteller, hvor man bare kan sætte sig til bordet og ikke skal igennem alt det her stress med, hvem der skal lave maden, bordpynt osv. Vi har kigget på udlejningstelte, med dertil kommer så borde og stole og evt. gulv :-(

Hvordan pokker laver man et dejligt bryllup for 56 personer uden at skulle stå med en endnu større gæld bagefter???

Nogle der har nogle gode råd og fif, udover at vi jo selvfølgelig selv laver invitationer, bordkort, kage og evt maden selv????

Har virkelig brug for Jeres hjælp

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvor i landet planlægger i brylluppet?

Mit bedste råd er at gå efter en brugt kjole og enten genbruge forlovelsesringe eller overveje titaniumsringe..

+ hent drikkevarer i Tyskland..

Vi var også begge på SU (dog uden børn), og vi holdt reception for 80 og fest om aftenen for 40 personer for under 40.000 - ved godt det stadig er mange penge, men vi kunne godt have sparet de første 5.000 på DJ..

0

Del dette indlæg

Vi ender hele tiden tilbage ved start, så er faktisk ikke rigtig kommet nogle steder endnu.

Brudekjolen er dog købt, den var på udsalg. Min forlovede er fra Langeland og vi bor i Viborg. Vi har søgt alt lige fra Langeland, fyn, sønderjylland, midt jylland, nordjylland, øst og vest jylland. Vi har dog booket en tid ved en kirke i viborg.

Mit største ønske er dog at vi kunne blive viet udenfor i naturen, helst hvor der er både vand og træer. Ingen af os ønsker et bryllup, hvor man sidder ved bordet i 6-8 timer, men mere noget afslappet, hvor man kan gå rundt og hygge og måske spille forskellige spil (derfor tænkte vi sommerhus)...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Fandt: Laden Vesbæk ved en hurtig søgning, der ser ud til at være grønne områder, så det kan blive en aktiv dag/aften også?

Lidt billigere er Mollerup-hulbæk forsamlingshus, men der er så heller ikke så mange informationer omkring dette..

0

Del dette indlæg

man kan også prøve at kontakte højskoler i området og se om de har lokaler som de kan leje ude. mange højskoler og fritidshjem lejer deres lokaler ude i weekender og ferie perioder til arrangementer til mindre priser end hoteller og kroer. jeg kender en som har lejet en gammel skole og endt med at betale 2000 Kr for lokal udlejning og der var borde, stole og et kæmpe stor køkken med alt det hun skulle bruge. Lokalerne var ikke super hyggelige så hun har brugt lang tid på at pynt stedet op med masser af blomster og lys og alt mulig andet men hun fik sparet meget på den post. Så det kunne være en mulighed :)

0

Del dette indlæg

Tak skal I have! :thumbsupsmileyanim:

Har kigget på Laden vesbæks hjemmeside, og har nu skrevet en mail til dem, så må vi håbe den er ledig denne dag (har forsøgt mange andre steder og der er allerede optaget).

Vi har faktisk snakket om skoler. Jeg har spurgt på min skole og der er det ikke muligt. Min kæreste vil prøve at høre på hans skole også, og så har vi prøvet spejderhytter osv.

Håber lidt at Laden er ledig, det er tæt på og ikke så dyrt, og så kan vi stadig være ude, hvis vejret er godt..... Kryds fingre for os :wink:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Helt ærligt; vi gik i banken og lånte penge.

Det er stadig et budget bryllup, men vi behøver ikke at gå så meget på kompromis med de ting vi ønsker os.

Vores budget er på 55-60.000.

De ting jeg har lært af at planlægge et bryllup på budgettet er at Etsy.com er din ven!

At de overraskende nok kan være billigere at holde det på en resturant, frem for hos jer selv.

Og at man kommer utroligt langt med networking og spørge ind til andre.

0

Del dette indlæg

Der er flere forskellige ting I kan gøre, for at spare penge. Det vigtigste er nok at "udnytte" venner og bekendte - mange er ofte mere end villige til at hjælpe og der er rigtig mange penge at spare på forskellige poster. Kender I fx. en god fotograf, en der kan sy (til evt. tilretning af kjole), nogle der er gode til at bage/lave mad, er dj, [indsæt selv flere her], så kan I spare penge på nogle af de store poster.

Det afhænger jo selvfølgeligt af hvilke forventninger I har til jeres bryllup, men her er nogle forslag, som I kan vælge og vrage imellem:

- I kan vælge at holde et slags sammenskudsgilde, enten hvor folk tager forskellige retter med, eller forskellige kager (i stedet for den traditionelle bryllupskage). Det behøver jo ikke være alle gæsterne, der tager med, men evt. den nærmeste familie...

- I stedet for den traditionelle tre-retters-vi-sidder-til-højbords-fest kan I jo evt. invitere til et brunchbryllup, eller evt. et aftenbryllup (efter spisetid), hvor I serverer lidt let tapas. Begge dele kan gøres billigere end det traditionelle, men løsningerne afhænger nok lidt af hvad tid på dagen I skal giftes...

- I kan servere hjemmelavede cup cakes i stedet for bryllupskage, eller I kan evt. lave bryllupskagen selv (der ligger en fin guide under DIY-forummet) - det er tidskrævende, men billigere.

- I stedet for band/dj kan I oprette en Spotify konto, så har I musik til flere timer for en brøkdel af prisen i forhold til band/dj.

- Bind din egen buket i stedet for at købe en brudebuket - pluk evt. blomsterne selv, hvis det er en mulighed i nærheden af hvor I bor. Der ligger også masser af DIY inspiration til det på nette (og vist også herinde), så I kan spare på den konto uden at ofre udseendet :wink:

I kan gøre det samme med knaphulsblomsterne.

- Få en veninde til (eller gør det selv!) at lægge makeup og sætte hår.

- Vælg billig pynt, hvis I selv skal stå for det - gem fx. tomme glas og/eller dåser (få familie og venner til at samle) og pynt dette med fx. blonder. Det kan fungere som vaser og lysestager uden at I skal ud og investere i en masse.

Køb de ting I ikke kan komme udenom brugt, fx. på salgstråden her, dba, gul og gratis, og lign.

- Overvej at droppe papirinvitationen og lav en fed invitation på computeren (eller få en computer-/designkyndig i omgangskredsen til det) og send via mail, så sparer I portoen.

Hvis I vælger papirinvitation, så overvej postkort (fx. go card, der er gratis) eller fra vistaprint (eller lign), da dette ofte kan gøres billigere end en traditionel brylllupsinvitation. Giv dem til folk når I ser dem, i stedet for at sende.

Hvis I overvejer DIY invitationer, så find en relativt simpel udgave uden for meget perler/blonder/osv...

Jeg har været til flere forskellige budgetbryllupper og de har været enormt hyggelige og jeg har som gæst bestemt ikke manglet noget eller skænket deres budget en tanke (jeg er kun opmærksom på deres budget, fordi jeg var med i planlægningsfasen). Mange af ideerne nævnt her er taget fra bryllupper jeg har været med til :wink:

Så ja, man kan bestemt planlægge et fantastisk bryllup med et begrænset budget! :biggrin:

Edit: alternativt kan du overveje at lave en anderledes brudebuket/knaphulsblomst/blomsterpynt, fx. af garn pompom'er. Synes det er såååå fint, og det kan gøres ret så billigt!

I Tiger og Søstrene Grene har de garn i øjeblikket (Tigers er "dyrest" til 10 kr. - men der er mere garn i nøglen) og man kan snildt få 10-16 små pompom'er ud af sådan en rulle...

Spammer lige din tråd med billeder :fløjt:

post-58523-0-85199400-1361099852.jpg

post-58523-0-50270200-1361099725.jpg

post-58523-0-36903200-1361099697.jpeg

Redigeret af CilleTX
0

Del dette indlæg

Vi har også et lille bitte budget, og er virkelig igang med at finde ud af hvilke poster der betyder noget for os, og hvilken form for fest vi egentlig vil have.

Men, en af tingene vi sparer på er invitationer: vi sender email invitationer ud ( kig på pingg, eller jacqui lawson kort eller lignende)

0

Del dette indlæg

HER holdte min veninde bryllup sidste år i påsken. Vejret var ikke det bedste men det var rigtig hyggeligt og man kunne jo regne ud, at man skulle have en varm jakke med.

Deres penge var også små og de ville ikke have det helt store bryllup, hverken med kirke eller det med at side ved bordet i mange timer.

De blev viet udenfor og menuen bestod af helstegt pattegris med tilbehør. Bruden havde selv lavet bryllupskagen.

Uanset hvordan i finder ud af at i vil fejre dagen, så er det JERES dag. Kan godt se det svært, hvis der ikke er råd til det man helst vil.

Er der mulighed for at lave det som et slags sammenskudsgilde? :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har en ven hvis far er amatør fotograf, han var så sød at tilbyde at komme og tage billeder. Vi var hjemme og besøge ham og se hans portfolie, som var rigtig fint. Kan klart anbefale at hyre en amatør fotograf da de er ofte ligeså gode som de profesionelle, I skal bare huske at undersøge hvilken kvalitet de arbejder i, så I ikke bliver skuffet.

0

Del dette indlæg

Tak skal I have, det har da helt sikkert sat nogle tanker i gang. nadi_ras, jeg tror jeg vil prøve at sende Ålestrup en mail, det kunne lige præcis være os... lyder super, så det vil jeg da lige undersøge. Hvor meget koster det at leje? Synes ikke jeg kan se det nogen steder på deres hjemmeside. Hvornår skal I giftes der?

Cille TX. Tak for god inspiration... fine billeder :thumbsupsmileyanim:

Lige nu er stedet det største problem. Vi har besluttet os for noget buffet og min søster har tilbudt at bage. Min mand går på medieskole, så fotograf kan vi nok godt få, hvis det bliver her i området. Har dog købt ind til indbydelser, desværre, Jeres forslag med mails kunne ha været fint, og vi kunne ha sparet en hel del på den post :-( Har dog en konfirmation til næste år, så måske jeg skulle gemme dem dertil, og så bare lave vores pr. mail......

0

Del dette indlæg

Edit: alternativt kan du overveje at lave en anderledes brudebuket/knaphulsblomst/blomsterpynt, fx. af garn pompom'er. Synes det er såååå fint, og det kan gøres ret så billigt!

I Tiger og Søstrene Grene har de garn i øjeblikket (Tigers er "dyrest" til 10 kr. - men der er mere garn i nøglen) og man kan snildt få 10-16 små pompom'er ud af sådan en rulle...

Er der nogle der har en DIY-tutorial til de der pompom'er?? :help:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

I skal nok se bort fra festtelte. Det vil altid være en dyrere løsning med et telt contra et billigt forsamlingshus o.l. fordi der skal gulv i teltet, service, borde og stole m.v. I kan også derovre være heldige at finde feststeder hvor det er billigere at købe en komplet løsning end selv at stå for alt. Jeg er ude til mange bryllupsfester hvor det enten inden eller undervejs er blevet sagt at vi er den dyreste post i budgettet eller hvor man på anden måde har brugt betegnelsen "discount-bryllup". Der har aldrig manglet noget eller været noget at udsætte på det. Uanset hvad er det selskabet og jer der gør dagen og festen uforglemmelig. Det andet er kun rammer.

0

Del dette indlæg

Selv tak, KimogNinette :-)

Er der nogle der har en DIY-tutorial til de der pompom'er?? :help:/>

Jeg kan da godt lave en, når jeg kommer hjem :-)

Edit: så har jeg lavet en tutorial. Se her. Håber du kan bruge den :)

Redigeret af CilleTX
0

Del dette indlæg

Tak skal I have, det har da helt sikkert sat nogle tanker i gang. nadi_ras, jeg tror jeg vil prøve at sende Ålestrup en mail, det kunne lige præcis være os... lyder super, så det vil jeg da lige undersøge. Hvor meget koster det at leje? Synes ikke jeg kan se det nogen steder på deres hjemmeside. Hvornår skal I giftes der?

Cille TX. Tak for god inspiration... fine billeder :thumbsupsmileyanim:

Lige nu er stedet det største problem. Vi har besluttet os for noget buffet og min søster har tilbudt at bage. Min mand går på medieskole, så fotograf kan vi nok godt få, hvis det bliver her i området. Har dog købt ind til indbydelser, desværre, Jeres forslag med mails kunne ha været fint, og vi kunne ha sparet en hel del på den post :-( Har dog en konfirmation til næste år, så måske jeg skulle gemme dem dertil, og så bare lave vores pr. mail......

Det koster 1950 at leje, derudover koster det 200 kr for indgang til parken (engangsbeløb), 12 kr pr kuvert for service, slutrengøring 650 og 300 kr for at lave mad i køkkenet... Dette er priser for 2012 - de kan ikke garantere det ikke bliver mere i '13... Vi har booket det 17/8 -2013!

Fedt hvis I ender med at ville holde det der :)

0

Del dette indlæg

Det var desværre lejet ud den dag :boohoo: så tilbage til start igen.... Hold da op, det giver da dårlige nerver og ekstrem hovedpine at planlægge et bryllup.... glæder mig til der er styr på det hele, så jeg kan glæde mig i stedet for at gå her og få grå hår.... :(

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er også selv studerende der planlægger bryllup, midt i eksamensræs, og indflytning i vores nyindkøbte hus, så tiden og de økonomiske resourcer er heller ikke til det vilde, men jeg har dog en ganske pæn opsparing og en lang tidsfrist inden bryllup (d.24 maj 2014) hvor jeg kan nå at spare yderligere op. Det lyder som om, at I allerede har forsøgt at spare, hvor der spares kan, og ikke rigtig kan presse citronen længere, og hvis I stadig bekymrer jer om budgettet, så bør i måske overveje om I skal udskydde datoen, og så se om I kan nå at spare lidt op til brylluppet. :)

Som de andre siger, så er det desværre lige lovligt sent at være ude ift. festlokationer, især fordi 7-9-13 bliver en massebryllup dato i DK, så chancerne for at finde bliver kun mindre og mindre :o Jeg har to vennepar som skal giftes 7-9-13 og de var ude allerede i november sidste år, for at finde feststed osv. :blush:

Et bryllup er jo en kæmpe begivenhed, og jeg synes ikke, at man skal holde bryllup for enhver pris, så hvis det virkelig virker helt umuligt for jer at overholde et meget stramt bryllupsbudge på SU, men samtidig få jeres drømmebryllup, så bør I måske overveje at udskyde det (ved ikke hvor længe endnu I skal være på SU? )

Jeg håber at alt lykkes for jer i sidste ende, og at I et får en fantastisk bryllupsdag og et dejligt ægteskab :loveflag:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer