CamillaNK

Navneskift

8 indlæg i dette emne

Jeg håber, nogen kan svare på dette.

Jeg skal giftes d. 14.9 og tager i den forbindelse min kærestes efternavn.

Så langt så godt.

Bryllupsrejsen bliver umiddelbart et par dage efter brylluppet, og her kommer problemet, for mit pas skal fornyes inden rejsen, men det skal vel være i mit nye navn?

Hvordan foregår det, når jeg ikke har fået navnet endnu?

Bryllupsrejsen går efter alt at dømme til Hawaii ( :cheerleader3: :cheerleader3: :cheerleader3::thumbsupsmileyanim: ) og da det jo hører under USA, er der nogle helt særlige regler, fordi de er så pokkers sippede.

Hvad er den nemmeste/bedste måde at løse dette på?

Kan jeg skifte mit efternavn i god tid inden brylluppet, uden at skulle betale for det, så alt papirarbejdet kan ordnes med det samme, eller hvad siger I?

Et andet alternativ er jo også at blive viet på rådhuset inden kirkebrylluppet, så alle ting er i orden op til, men det vil jeg da helst slippe for, da jeg synes det er alt for uromantisk.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Min veninde rejste på bryllupsrejse to dage efter sin bryllup sidste år. Hun bestilte billetterne i sit gamle navn og undlod at forny sit pas, dvs. hun rejste under sit gamle navn. Ingen problemer.

0

Del dette indlæg

Tak for alle Jeres svar :)

Jeg må nok uddybe lidt.

Mit pas udløber i august, dvs skal have nyt pas under alle omstændigheder, og derfor tænker jeg, at det skal være i mit nye navn, fordi jeg gider ikke forny det igen, når vi kommer hjem.

Men kan godt se, det bliver noget besværligt, når vi rejser bagefter, og jeg ikke har fået navnet, når jeg bestiller passet.

Alternativt må jeg vel skifte navn inden og betale for det, for at jeg kan bestille passet på gammeldags manér, som hvis jeg ikke havde skiftet navn.

Igen.. bare meget uromantisk i min verden, men det kan blive nødvendigt..

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer