Sisseldam

Tilretning af brudekjole - hvornår?

7 indlæg i dette emne

Hej tøser:) - lige et spørgsmål vedr. Tilretning af brudekjolen...

Jeg skal om en lille uge endelig ud og prøve brudekjoler hvilket jeg glæder mig meget til... Men har tænkt meget over at jeg inden bryllupperet som er til september (07.09.13) gerne vil tabe mig 1-2 kg, og dette leder mig frem spørgsmålet om hvornår man får tilrettet sin brudekjole??

Hvis jeg finder en brudekjole, bestiller forhandlerne så kjolen hjem i min størrelse og retter kjolen helt til når den er kommer hjem til butikken eller bliver tager forhandlerne mål af en ved købet af kjolen, så den bliver rettet til der hvor de skal bestille kjolen fra??

Grunden til at jeg spørger, er selvfølgelig om mit forhåbenligt vægttab ville kunne ses på kjolen HVIS tilretningen finder sted meget tidligt i processen før bryllupperet ;)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Når du køber en kjole, bliver den bestilt i en standard-størrelse (36, 38, 40 osv.)... Nogle butikker har en skrædder ansat, som tilretter kjolen op til brylluppet, men det er normalt at man selv skal ud og finde en skrædder efterfølgende... De fleste tilretninger sker i måneden op til brylluppet, så der ikke når at ske for store udsving i vægt... :)

0

Del dette indlæg

Min bliver rettet ved skrædder 14 dage før, der hvor den er købt. Jeg har også gang i mit vægttab, og så anbefaler de at gøre det så tæt på brylluppet som muligt - jeg turde så ikke løbe an på en uge før som de foreslog, så tog 14 dage før.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg fik afvide det skulle være imellem 4 og 2 uger inden brylluppet man for den retter til, alt afhængig af hvor travlt skrædderen har (hvis det er høj sæson, juli agugust månederne) er det ikke sikkert det kan blive 14 dage før, men nok nærmere 1 måned før, for at det kan nåes.

Jeg satser på en 3 uger før dagen, men nu ser vi :happy: For indtil videre er det kun den strop til fingeren under brudevalsen der skal syes i :happy: da kjolen ikke skal rettes ud over det, selvom jeg taber mig, burde den kunne holde faconen, sagde ekspedienten, der er snørreryg,og den kan "bære" 2 str. hver vej, "så at sige"

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer