kittygirl1984

R&K + M&J - Dobbelt-bryllup 15.06.2013 <3 **OPDATERET**

53 posts in this topic

Jeg har sådan tænkt over at lave min egen bryllups planlægning, så det prøver jeg nu :)/>

Først lidt om par 1:

Det er min Moster Rikke og hendes forlovede Kenneth som skal giftes, de har været sammen siden maj 2010.

De mødte hinanden på en parkeringsplads, hvor Kenneth skulle ind og holde med hans motorcykel, og da min moster åbnede døren, knaldede hun hans sidespejl af ;) Det udviklede sig så til at de byttede tlf. numre, og fandt hurtig sammen :)/>

De er begge 41 år gamle.

Så lidt om par 2 - som er mig, som sidder bag de her taster :)/>

Mit navn er Janie og min mand hedder Michael :)/> Jeg er 28 og Michael er 30.

Vi var barndomskærester i 1999, og gik fra hinanden i år 2000, snakkede ikke sammen i 8 år, hvor vi så havde hver vores retning i livet.

Jeg havde i 2008 fundet en voldelig fyr, som jeg "sad fast" med, og en dag skrev Michael så til mig, hvad jeg lavede, hvordan det gik osv.

Kærligheden blomstrede, og han hjalp mig med at flygte fra min eks. (kort og godt)

Åbnede dørene for mig, og har taget hele pakken med sig i vores nye liv.

I 2010 fik vi vores fantastiske søn Lasse, og dagen før hans barnedåb giftede vi os hemmeligt på rådhuset pga. sikkerhed overfor hinanden, det var en hurtig beslutning.

Vi sprang bomben under barnedåben, hvor vores vielses attest var lavet som en sang ;) Men jeg har kunne mærke, jeg manglede det store bryllup - en pigedrøm :)/>

Men NU, skal brylluppet stå, min moster og hendes forlovede har købt hus sammen og i den forbindelse vil de giftes, og så spurgte vi, om vi ikke skulle holde dobbelt bryllup - og den var de totalt med på :)/>

Så den 15.06.2013 sker den store dag <3

Beslutningen om brylluppet er netop taget for 3 uger siden, så planlægningen skal gå lidt stærkt ;)

Planlægnings oversigt:

Dato: 15.06.2013

Vielse & Velsignelse i Essenbæk kirke i Assentoft v/ Randers.

Derefter velkomstdrinks og middag i Fausing Forsamlingshus, Allingåbro.

Farvetema: Lilla & Hvid

Budget: Vi startede på 10.000 pr. hold = 20.000, men budgettet er sprængt, så vi er oppe på 15.000 pr. hold lige nu = 30.000 i alt.

Forlover: Kenneths og Michaels bedste venner.

Toastmaster: Michaels Bedste ven.

Gave koordinator: Min mor (Rikkes søster)

Brudepiger: J's brudepige skal være min mands niece, hun er 20 år og guddommelig smuk. R's Brudepige er min lillebrors kæreste, hun er 16 år og er ligeså smuk :)/>

Brudesvende: Min søn Lasse på 3 år skal gå sammen med min ældste lillebror på 16 år, Lasse skal bære ringene :)/>

Vi har lavet to forskellige tjeklister, en fælles tjekliste og en sørg-selv-for-det tjek liste :)/>

Den fælles tjekliste:

- Kirken er booket

- Finde salmer (mangler vi)

- Gennemgå vielsesritual og ceremoni med præsten. (Sker ca. 1 måned før)

- Arranger køkkenpiger (Er gjort, har fundet to fantastiske piger)

- Bryllupsfotograf (Min gode veninde tager billeder, hun er amatør, men er dygtig!)

- Find location for fotografering (Er gjort, vi skal have taget billeder ved fjorden og på en bakketop med en lækker udsigt)

- Brudekørsel (Her er lejet en limousine til begge par)

- Bryllupskage: Får vi i gave af to af mine venner, de er begge uddannet bagere.

- Sende invitationer ud (Er gjort)

- Lave bordplan (Er gjort - dog med forbehold for ændringer)

- Lave salmebøger & Risposer (Dette kan først gøres, efter vi har snakket med præsten)

Menu:

- Velkomstdrinks & kransekage venter gæsterne når de kommer fra kirken mens vi er ude og blive fotograferet.

- Forretten laver min mor, som bliver tunmousse med rejer, salat og baguettes.

- Hovedretten bestiller vi fra Jysk Diner, da det umiddelbart er der vi får mest for pengene.

- Dessert: Bryllupskage, Kransekage & Kaffe

- Vi har ikke helt besluttet om vi skal have natmad.

- Bordkort bliver lavet som favor boxe.

- Menukort kommer, når vi 100% ved hvad menuen kommer til at bestå af.

- Gæstebøger skal laves - regner med at det skal laves som fotobøger, som jeg har set herinde, synes de var så smarte og flotte!

- Blomster dekorationer til festen (Laver min svigermor)

- Pynt til festen (Er klaret)

- Loft og bord dekoration

- Duge er købt (Lagner i IKEA til 14,- pr. stk.)

- Servietter (Mangler vi at købe - men vi ved vidst nok hvad det skal være)

- Musik & underholdning kunne vi godt tænke os, men vi har nok ikke råd til det.

- Fotovæg - overvejer vi at lave :)/>

Derudover skal vi have købt:

- 2 brudebuketter

- 2 brudepigebuketter

- 6 brystbuketter + 1 lille til vores søn.

Tjekliste til gør-det-selv:

- Forbered tale (under udarbejdelse)

- Øve os på brudevals

- Morgengaver (Måske?)

- Købe nye ringe, eller få de gamle pudset og indgraveret på ny?

**

Bruden:

- Brudekjolerne (Er købt!)
- 2. brudekjoleprøvning

- Brudesko (MÅSKE købt)

- Smykker (Har vi begge lånt af vores mødre)

- Diadem (Er købt)

- Hår pynt i stedet???

- Slør (Er købt)

- Lingeri (Ikke købt)

- Strømpebånd (Er købt)

- Tasker (Janie har købt, Rikke har ikke)

- Brudebuket inspiration

Har vi glemt noget?

De to H2B:

- Jakkesæt (er købt)

- Skjorter (Er købt)

- Vest og kravat (Er købt)

- Sko (Ikke købt)

- Sokker (Er købt)

- Et par sjove boxershorts (Ikke købt)

- HELP og GAMEOVER klistermærker til skoene (Er købt)

De to brudepiger:

- Kjolerne er købt, vi mangler bare at pifte dem op med fx smykker o.lign.
- Opdatering af brudepiger

Min søn skal være brudesvend og alt er købt til ham :)

Min ældste lillebror skal også være brudesvend, og han er også klædt på, i samme stil som min søn :)

0

Annonce ♥

Min moster og onkel var inde og se forsamlingshuset idag, og det lever langt op over vores forventninger.. vi er SÅ glade, da vi måtte ringe til 10 forskellige forsamlingshuse, og alt var faktisk optaget!!

Men det her var ledigt - heldigt nok!!

Synes det godt kunne trænge til lidt modernisering udenfor ;) Men det er helt perfekt, med branddam ved siden af, hvor rygerne kan sidde og kigge over :)

Dejligt lyst, højt til loftet, og et stort køkken og 5 køleskabe!!

Derudover var vi meget spændte på toiletternes størrelser, men der er et handicap toilet, hvor vi sagtens kan være med vores kjoler ;) hihi

4233150-fausing-forsamlingshus-danner-ramme-om-efterrsmarkedet-foto-jens-munk.jpg

post-65243-0-47711600-1363208016.jpg

post-65243-0-60977400-1363208023.jpg

post-65243-0-48045600-1363208034.jpg

post-65243-0-84688200-1363208041.jpg

post-65243-0-93277100-1363208048.jpg

post-65243-0-47633900-1363208063.jpg

0

DIY invitationer

Ja puha, faldt jo pladask for de her pocket invitationer, og tænkte, dem laver jeg da lige ;)

Havde kun en uge til det, så må indrømme de hang mig lidt ud af halsen til sidst ;)

her kommer lidt billeder :)

post-65243-0-92909600-1363208844.jpg

post-65243-0-60147000-1363208854.jpg

post-65243-0-10374100-1363208933.jpg

post-65243-0-13536600-1363208968.jpg

0

Annonce ♥

Bordkort / favor boxe

Vi har valgt at slå to fluer med et smæk, og bruge disse favor boxe som bordkort :)

Vi sætter navnene på dem :)

post-65243-0-85478900-1363209435.jpg

post-65243-0-55198400-1363209443.jpg

Edited by kittygirl1984
0

Af forskelligt pynt til festen har vi købt:

Balloner :)

Diamanter til pynt på bordene

Engangskameraer

og så de sølv ringe, som skal bruges til enten servietterne eller risposer :)

post-65243-0-40267800-1363209866.jpg

post-65243-0-01997100-1363209872.jpg

post-65243-0-69488100-1363209878.jpg

post-65243-0-10984400-1363209888.jpg

post-65243-0-87676400-1363209893.jpg

post-65243-0-04118000-1363209901.jpg

Edited by kittygirl1984
0

Brudekjolerne :)

Jeg var inde og kigge i Askepot og Duedahl i Horsens, bare lige for at få fornemmelsen af, hvordan det var at være i en brudebutik :)

Inden jeg fik set mig om, havde jeg prøvet en kjole... :)

Denne kjole havde hun faktisk to af - til samme meget nedsatte pris, og det er endt med at vi begge har købt den samme kjole :)

Vi har så valgt at købe forskelligt slør, diadem, taske og få forskellige brudebuketter :)

Her er lige et billede af kjolen - på mig :)

Og det skal lige siges, at billederne er IKKE de bedste, jeg var anspændt, fordi det overhovedet ikke var planlagt jeg skulle i en kjole den dag (Så havde ikke lige været i bad osv....)

Vi skal begge mødes med skrædderen d. 25/4 - og der skal vi begge have ordnet "brystpartiet" på kjolerne :)

Min moster er lidt lavere end mig, så hun skal have lagt kjolen op også :)

post-65243-0-39332000-1363210164.jpg

post-65243-0-20614100-1363210170.jpg

post-65243-0-04392000-1363210175.jpg

0

Annonce ♥

Smykkerne, som jeg har lånt af min mor :)

Jeg ved stadig ikke hvilket sæt jeg skal tage på... og er stadig lidt usikker på, om jeg skal bruge armbåndet, og finde et mere enkelt eller slet ikke bruge et... :wink:

post-65243-0-12085800-1363210473.jpg

post-65243-0-47784700-1363210479.jpg

post-65243-0-58473600-1363210484.jpg

0

Sløret er også købt, og her har jeg valgt et to-lags slør pyntet med sten, og som er albuelangt, så det kan "gemme" mine arme lidt ;)

Det er pyntet med 40 swarovski sten og det er henholdsvis 80/60 cm langt :)

har bestilt det i hvid

:cheerleader3:

post-65243-0-25311500-1363210861.jpg

post-65243-0-12492200-1363210868.jpg

post-65243-0-24572600-1363210873.jpg

Edited by kittygirl1984
0

Annonce ♥

Alt det ovenstående er klaret på omkring en uges tid.... og det har jeg været nødt til, da jeg er i gang med at skrive bachelor, som jeg i øvrigt skal op og forsvare i den uge, hvor brylluppet skal foregå om lørdagen... var der nogen, som sagde stress? :sm:

0

Annonce ♥

Hold da op :) tillykke med din tråd og den forestående bryllupsfest. Hvor spændende med et dobbelt-bryllup :D

I kan da godt lige klappe jer selv på ryggen og rose jer selv for alt det i har fået på plads så hurtigt!!!

Stor respekt for at du lige laver invitationer på en uge :)

0

Hold da op :) tillykke med din tråd og den forestående bryllupsfest. Hvor spændende med et dobbelt-bryllup :D

I kan da godt lige klappe jer selv på ryggen og rose jer selv for alt det i har fået på plads så hurtigt!!!

Stor respekt for at du lige laver invitationer på en uge :)

Det har også været lidt af en uge.. kan godt mærke, at min hjerne har svært ved at slappe af... men det kan den rent faktisk nu, fordi vi er så godt med...

Vi mangler at indhente nogle tilbud på buketter og frisør.. men det har vi jo tid til endnu ;)

Det er spændende med et dobbelt bryllup, men også mange ting at tage stilling til - sammen... vi er 4 der skal være enige, men det er faktisk sjovt, vi finder ofte de "samme" ting, selvom vi ikke har snakket sammen ;) Så vi har så ens tankegang hele vejen igennem :)

0

Blev lige nødt til at kigge forbi jo :)

Hold da op hvor har du været effektiv! Det er eddermaneme imponerende. Sådan!

Der har altså også været smæk på, og har fået aaaaaaaaaaalt for lidt søvn den sidste uges tid ;)

Selv i dag kommer jeg for sent i seng ;)

Skal også lige have luret din bryllups planlægning, har læst starten, hvor jeg klukkede af grin, absolut sjov historie :)

Fed måde i har taget røven på hinanden :D

0

Annonce ♥

Hold da op hvor har du/I bare styr på meget!

Jeg har også købt kjole hos Askepot og Duedahl! Hvor er det sjovt at I har købt den samme, så bliver det nærmest endnu mere dobbeltbryllup synes jeg. Flotte smykker du har, både til hår og øre og hals. Fine ting.

Josephine

0

Hold da op! I har da styr på mange ting allerede! :thumbsupsmileyanim:

Glæder mig til at følge med her, men jeg må lige høre hvor du har fundet det smukke slør?

Tja, man har vel altid haft en lille ide om hvordan det skulle være, og så er de gode ting bare sprunget i hovedet på os :) Så kan man planlægge meget på kort tid ;)

Men der er stadig meget, vi mangler at finde ud af hvem der skal lave brudebuketter osv. for vi har ikke råd til det ved en blomster forhandler :/

og så er jeg i gang med at se om jeg kan finde en anden amatørfotograf, da jeg synes min veninde skal være 100% gæst og nyde dagen i stedet for at have en dobbeltrolle.. så pyyyyh møj endnu :)

Brudesløret er købt her

0

Hold da op hvor har du/I bare styr på meget!

Jeg har også købt kjole hos Askepot og Duedahl! Hvor er det sjovt at I har købt den samme, så bliver det nærmest endnu mere dobbeltbryllup synes jeg. Flotte smykker du har, både til hår og øre og hals. Fine ting.

Josephine

Tak skal du have :)

Jeg er også en tjekliste freak ;) og elsker at skrive - done - done - done :)

Det er en super butik askepot og duedahl, det er helt sikkert, absolut lækker betjening også :)

0

Der har altså også været smæk på, og har fået aaaaaaaaaaalt for lidt søvn den sidste uges tid ;)

Selv i dag kommer jeg for sent i seng ;)

Skal også lige have luret din bryllups planlægning, har læst starten, hvor jeg klukkede af grin, absolut sjov historie :)

Fed måde i har taget røven på hinanden :D

Kender det godt - det er vanvittig hvor meget tid man kan bruge på liiige at fixe noget bryllupshalløj. Men du får da også gjort ting, det er fantastisk. Og nu fik du sørme inspireret mig til at kigge tilbage i min tråd... hvor har vore splanlægning bare udviklet sig meget. Og ikke mindst budgettet :blink: Men ja, vi er meget barnlige og leger rigtig meget... og har en del interne jokes som lyder meget syrede når andre hører om dem, men som er meget naturlige herhjemme. Men det har de fleste par vel.

0