dorte s.

Grapefrugt & ww anbefales

46 posts in this topic

Kan du lide grapefrugt - så læs lige her.....

Jeg har netop hørt en læge fortælle, at hvis man starter sin morgen med mindst 1/2 grapefrugt øger man sin forbrænding ganske godt. Nogle sygeplejersker fra hans afd prøvede det og DET VIRKER. De har uden at ændre det store i deres kost faktisk slanket sig... Ikke 3 kg om dagen men sådan jævnt hen ad vejen.

Det er da værd at forsøge... Jeg skal i hvert fald prøve, for jeg er vild m grape!

post-59524-0-47358300-1363363996.jpg

Edited by dorte s.
0

Annonce ♥

Grape er virkelig god og lækker slankemad, også bare til bedre at holde den vægt/figur man har. Jeg spiser det også meget.

Man skal dog være forsigtig hvis man tager fast medicin, da stort indtag af grape nedsætter omsætningen af nogle typer medicin, hvorved man kan blive "oversdoseret" hvis man fortsætter med samme mængde medicin :)

1

Vil den gå sammen med lchf / palæo? Ikke fordi jeg behøver speede det mere op lige nu. Pt falder min vægt med 300 g om dagen og har gjort det i 4 dage nu. Men det fortsætter nok ikke evigt jo... Så er det godt at have noget andet i baghånden.

0

Hvilke medikamenter er det? Og 1/2-1 grape er vel kun godt.. Også fuld at vitaminers og antioxidanter ☺

0

Annonce ♥

Wuhuuuuuuu :toot: :toot: :toot: :toot: :toot:

Har nu spist grapefrugt som det første hver morgen i en uge.... Og gæt lige: MINUS HALVANDET KILO!

Ja tak der! Jeg fortsætter m grapen! Skal dog til London her i påsken og den engelske madkultur er jo ikke liiigefrem den sundeste. Men der ryger grape med i kufferten :cheerleader3: :cheerleader3: :cheerleader3: :cheerleader3: :cheerleader3: :cheerleader3: :cheerleader3: :cheerleader3: :cheerleader3: :cheerleader3:

Edited by dorte s.
0

Wuhuuuuuuu

Har nu spist grapefrugt som det første hver morgen i en uge.... Og gæt lige: MINUS HALVANDET KILO!

Ja tak der! Jeg fortsætter m grapen! Skal dog til London her i påsken og den engelske madkultur er jo ikke liiigefrem den sundeste. Men der ryger grape med i kufferten ☺☺☺☺☺☺☺☺☺

Det er ikke sikkert du må have grapen med i kufferten - de er meget pernitne med fødevarer i england :wink:

0

Har du bare kun spist grapefrugt, og ellers ikke ændre andre spisevaner?

Edited by Victorias secret
0

Annonce ♥

Ja altså... jeg prøver jo at tabe mig så jeg holder mig fra fedt og sukker. Men det nye fra den uge der lige er gået er grapefrugten og intet andet. Ugen før var mit vægttab 300 gr :wink:

0

Ja altså... jeg prøver jo at tabe mig så jeg holder mig fra fedt og sukker. Men det nye fra den uge der lige er gået er grapefrugten og intet andet. Ugen før var mit vægttab 300 gr :wink:

Vildt! Kunne være jeg skulle prøve efter påskeferien :wink:

0

Må jeg stille et dumt spørgsmål? Jeg har hørt, at saften fra grapefrugt er nok, men du har spist frugtkødet også, ik´? :)

0

uuuuh..... lyder da vist som om man skulle give den bitre grapefrugt mere credit end tidligere .... (har altid holdt mig fra den pga. bitterheden...) men som du har foreslået mig i min planlægningstråd, så prøver jeg den røde som måske skulle være mindre bitter ... :smiley-eatdrink026:

Hvad gør man ikke for at se dejlig ud i brudekjolen :c166:

0

Annonce ♥

Hehe..

Jamen man gør som kvinder altid har gjort... Lider for skønheden!!!!! :-D

0

Må jeg stille et dumt spørgsmål? Jeg har hørt, at saften fra grapefrugt er nok, men du har spist frugtkødet også, ik´? :)/>

Ja,- saften skulle være nok. Og faktisk skulle en halv grape også være nok. Jeg napper en hel fordi den faktisk gør mig mæt sammen m en kop kaffe, så ca hver 3 dag spiser jeg æg til for lige at skubbe lidt til forbrændingen.

0

Så altså både minus sukker og fedt + 1 grapefrugt hver dag i en hel uge?

0

Altså bare grape som det første om morgenen og så det jeg plejer resten af dagen. Jeg prøver i forvejen at tabe nogle kilo så jeg prøver jo at undgå fedt og sukker (sagde hun med munden fuld af salte fisk...).

Det med grapen skal vist være mere langvarigt hvis det skal virke sådan rigtigt, men jeg har kun kendt "tricket" en uge og startede straks jeg hørte om det.

Hvis det skal øge stofskiftet vil jeg mene, at det skal have et par mdr. Det gør mig intet for jeg er vild m grape... Vil bare gerne finde et sted hvor de koster lidt mindre :-)

0

Annonce ♥

Jeg vil virkelig overveje det. Især hvis jeg kan nøjes med saften ;) Det kan jeg sagtens om morgenen. Men at leve af det som morgenmad.. jeg ville dø af sult :D

0

Jamen det behøver ikke være eneste morgenmad.... No Way! Bare FØRSTE morgenmad. Bagefter kan du tage æg, rugbrød, skyr, havregryn eller hvad du nu spiser til morgenmad ☺

0

Ok. Tak. Jeg holder mig jo ikke fra fedt, tværtimod. Men det gør jeg for kulhydraterne. Men der er vel grænser for hvor mange kulhydrater der er i sådan en sur fætter..

0

Annonce ♥

okay..... hmmm... Jeg ER altså bare ikke så stor fan af grapefrugt smagen :/

tror i måske det ville gøre noget hvis jeg smed saften fra grapen i min morgen smoothie ? :) for vil rigtig gerne have virkningen af grapefrugten jo :fløjt:

0

Mener også jeg har læst et sted at man kan nøjes med saften :)

Er begyndt at spise grape om morgenen fra i dag af :) Blev faktisk lidt overrasket over hvor godt det smager (har ikke smagt grape før :wink:)

0

Det smager vildt godt. Jeg troede faktisk den var sur, men det er den ikke.

0