Sign in to follow this  
Followers 0
Nessie

Bordplan

6 posts in this topic

Hvordan gør I med bordplan?

Vi havde i udgangspunktet tænkt os den traditionelle placering, men forældre sammen med os, meeen så kom vi i tanke om hvem vores forældre er... Det ville nok gå på et vis, men de ville nok hygge sig bedre hvis de slap for det, og jeg tænker at det ville være meget underligt kun at sidde med nogen af dem og ikke alle. De påstår de ikke har noget imod ikke at sidde med os, men jeg er ikke så sikker.

Spørgsmålet er så - hvis vi ikke skal sidde med dem, hvor skal vi så sidde? Er der andre der er ude i det problem? Min kæres første indskydelse var at lave et lille tomandsbord helt for sig selv :lol:

Tillægsspørgsmål: Hvordan formidler I bordplanen, udover bordkort? Har I en plakat på væggen eller hvordan?

0

Annonce ♥

Hej. Vi er lidt ude i de samme overvejelser, og har tænkt på at gøre følgende:

Forlover med kone og brudepige med kæreste sidder sammen med os ved et firkantet bord, hvor den ene side så er fri og vendt ud mod rummet. Resten af gæsterne sidder så ved runde borde, og vores forældre sidder så sammen ved et af bordene - dvs. "Ældre bordet" og de kommer virkelig til at hygge sig. Plus vi har nævnt det for dem og det blev da modtaget, dog ikke alle med samme sind, men vi har sagt det i god tid så har de lidt tid til at vænne sig til tanken :)

God fornøjelse med planlægningen.

0

Ved vores bord kommer vores tætte venner til at sidde. Og så kommer forældrene til at sidde ved deres familier.

0

Vi sad ved runde borde til vores bryllup. Jeg havde fortalt vores forældre, at de ikke skulle sidde ved bord med os, et godt stykke tid før brylluppet.

Min mand og jeg ville hellere sidde sammen med forlover, brudepige er bedste vennerne. Og vores forældre sad ved bordet med moster, tanter og onkler. Det var helt perfekt :thumbsupsmileyanim: Alle ved det bord var simpelthen så glade for det.

Vi havde lavet et plakat der hang på døren, sådan at folk kunne se hvor de skulle sidde. Og i bordhæfterne var der er afsnit med "hvem er hvem"

0

Annonce ♥

Jeg er også ude i lidt af det samme - et bord med os som brudepar og med vores søskende og deres kærester (vi er jævnaldrende på begge sider) og med helt nærmeste ven af bruden/gommen, og så måske lave et svigerforældrebord eller at de sidder med hver deres familier (ved det ikke lige helt endnu).

Er ikke så vild med runde borde, men måske kun til "hovedbordet". Det kan godt være, det bliver et langbord i stedet, men jeg vil i hvert fald gerne have, at der sidder nogen over for mig, og ikke bare et langbord, hvor der er tomt på den modsatte side. Så kan man kun snakke med sidemanden på den ene eller anden side, og det bliver for kedeligt. Et rundt bord er lidt bedre.

0

Jeg vil ikke anbefale den med 2 mands bordet hvor brudeparret sidder for sig selv. Jeg har set det i praksis for en del år siden. Ved ikke hvordan de oplevede det men jeg oplevede det som at brudeparret var meget "væk" fra selskabet. Alternativt kunne I lave en bordplan som en stjerne hvor enderne mødes så man kan tale om en rund midte. I har så et lille bord som lige kan stødes til og så kan I skifte bord. Alternativt kan man bytte plads med andre par. Et godt råd er dog at det kun bør ske mellem retterne. Dvs. 2 gange. Ellers bliver det nemt forvirrende.

0