03wami

bryllupsrejse

19 posts in this topic

nogle der har nogle ideer til bryllupsrejse... vores budget er omkring de 30.000, lidt mere hvis vi falder over den helt rigtige rejse.. vi havde kigget lidt på maldiverne men er enige om at bruge så mange penge på en uges ferie er lidt "fjollet"... vi vil gerne afsted omkring november...

bare fyr løs :)

0

Annonce ♥

Hvad med Thailand eller Mexico ?? Det skulke begge være utrolig smukke steder :)

Selv rejer vi til kreta, vi har to børn på henholdsvis 1 og 5 år som vi ikke vil rejse uden, så vi har valgt en "kort" flyvetur og et familieboligs hotel ;)

Vi havde overvejet Mexico, men blev enige om at det var en for lang flyvetur med 2 børn ;)

0

Min forlovede og jeg tager til venedig når økonomien igen er til det. Har selv tidligere været der og det er helt fantastisk, så det kan jeg godt anbefale.

Athen er også rigtig dejlig og en tur op på akropolis's forbjerg om natten er virkelig smukt.

Hvis i er til vin og blomster kan jeg anbefale Bretagne-området i Frankrig :)

0

mexico var et virkelig godt bud :) men skal dertil med min søster en mdr før brylluppet :) thailand har vi også oppe at vende, men er der nogle steder der kan anbefales.. vi satser lidt på 14-21 dage så der er jo mulighed for at være lidt mere end bare et sted :)

tak for budene i europa, men vi er nok blevet enige om at vi er til noget lidt længere væk som man ikke lige kan komme til hver dag, da vi nok går igang med projekt baby kort til efter brylluppet, og så er der jo nok lidt begrænsninger på rejserne et godt stykke tid efter :)

0

Annonce ♥

Florida kunne være et godt bud på den tid af året. Vejret er lækkert og orkansæsonen er overstået. Vi har været der i oktober og det var toplækkert! :)

0

USA havde jeg slet ikke tænkt på :) men hvor langt kommer man der for 30.000 og ca 10.000 i lommepenge...??

0

Tror i kan få en rigtig flot tur til Florida med det beløb :) årh, hvor bliver jeg dog misundelig nu ;) Florida er på min top 3 over steder der SKAL besøges ! Men det må vist vente til ungerne er blevet større..

Dubai kan forresten varmt anbefales :) vi var dernede for 2 år siden, og hold nu OP hvor er det et gude paradis ! Verdes vildeste shopping centre, guld butikker, restauranter, hotellet, strande osv.. Har da aldrig oplevet noget lignende :)

0

Vi skal nok 16 dage til Phuket med fly og 5stjernet hotel og morgenmad - det koster 23.000 for os begge to.

Det syntes jeg faktisk ikke er så galt :)

0

Annonce ♥

Vi brugte 50.000 på to uger, men vi boede så også på Disneys hoteller. Der er mange hoteller, som er meget billigere, især i Orlando og Miami.

0

Hvad med Malaysia? Er ikke helt klar over hvordan vejret er i den periode. Men der er de mest fantastiske øer med hvide sandstrande og helt uforstyrret (fx Redang island og Perhentian islands. Hvis man har tid til dyreliv er borneo en god mulighed i samme omgang - evt bestige mount kinabalu hvis I er til lidt mere "action". Malaysia er ikke alt for dyrt og har efter min mening det hele - fantastiske øer, områder med oplevelser som regnskove eller mount kinabalu og lækre storbyer med shopping osv. Er selv forelsket i landet og kan kun anbefale det - og kunne lige forestille mig det var godt til en bryllupsrejse:) prøv fx at google billeder af Perhentian;)

0

Filippinerne eller Australien er også et bud. Men ville nok selv vælge Thailand hvis jeg turde at flyve så langt :-( Kommer nok en dag. Glæder mig til at høre hvad i vælger..

0

argh syntes virkeligt det er svært :) malaysia kigger vi lidt på, men tror efterhånden vi hælder til thailand... men er godtnok i tvivl...

0

Annonce ♥

Hvad med Malaysia? Er ikke helt klar over hvordan vejret er i den periode. Men der er de mest fantastiske øer med hvide sandstrande og helt uforstyrret (fx Redang island og Perhentian islands. Hvis man har tid til dyreliv er borneo en god mulighed i samme omgang - evt bestige mount kinabalu hvis I er til lidt mere "action". Malaysia er ikke alt for dyrt og har efter min mening det hele - fantastiske øer, områder med oplevelser som regnskove eller mount kinabalu og lækre storbyer med shopping osv. Er selv forelsket i landet og kan kun anbefale det - og kunne lige forestille mig det var godt til en bryllupsrejse:) prøv fx at google billeder af Perhentian;)

går ud fra du selv har været der :) hvilket selvskab har i brugt.. vi har selv kigget lidt på det, men det selvskab vi har snakket med har lidt svært ved at forstå vi ikke vil bruge hele budget på en uge på vild luksus hotel.. :)

0

Vi tager 17 dage til Orlando i Florida og har givet omkring 14 000 for begge billetter :) Vi skal bo i et sommerhus derovre, men hotellerne kan også anbefales :) Jeg tror 10 000 kroner i lommepenge måske er i underkanten, hvis man gerne vil udforske de mange tøjbutikker og "malls" ;) Hvis I er heldige og finder de rigtige flybilletter (kan varmt anbefale Lufthansa), kan I jo spare lidt der :)

0

Kig evt forbi min blog www.toomuchtulle.dk - der er flere bryllupsrejseberetninger inkl budgetter, bla en tur til Florida og Thailand.

Dog vil jeg lige indskyde at jeg ikke synes det er fjollet at bruge mange penge på Maldiverne, det er bare paradis ;)

0

Kig evt forbi min blog www.toomuchtulle.dk - der er flere bryllupsrejseberetninger inkl budgetter, bla en tur til Florida og Thailand.

Dog vil jeg lige indskyde at jeg ikke synes det er fjollet at bruge mange penge på Maldiverne, det er bare paradis ;)

absolut heller ikke sådan ment :) ingen tvivl om at jeg ville elske at komme der til :) men set i forhold til at vi for 40.000 fik 3 ugers vild luksus på bali sidste år virker det som om man får "lidt" for pengen hvis du forstår :) men ville absolut elske det, og det skal da helt sikkert opleves mindst engang i livet :)

0

Annonce ♥

Jep, har været i Malaysia to gange. Vi har kun haft købt flybilletten hjemmefra og ellers arrangeret resten under selve turen. Det er jo meget billigt hvis man arrangerer selv og det er let at rejse rundt i Malaysia på egen hånd. Men det kommer jo meget an på hvad man har lyst til - evt kan man jo kombinere og have nogle dele planlagt hjemmefra. Vi købte flybilletter gennem hhv. jysk rejse bureau og Kilroy - og ved begge er meget behjælpelige med at arrangere hele/dele af turen til det budget man har. Så det var klart et af de steder jeg ville forhøre mig:)

0

Fillipinerne er pragtfuldt og et rigtig godt bud - hvis i er til varme, bounty-strande, lækkert badevand, flotte koraller og nogle rigti søde lokale. Der er også gode muligheder for lidt luksus m div spa hvis i er til det. Meen det er en lang, lang rejse derned men i mine øjne turen værd:-)

0

når vi får råd vil vi til Island :D vi elsker landet, dets natur, folk og mad.. Vi vil også gerne flytte dertil om nogle år :)

0