vestus

vintage sko

22 indlæg i dette emne

Jeg har næsten som et mirakel lige opdaget et par gamle sko i gemmerne som jeg havde glemt jeg havde! Elsker det. Næsten som en finde en halvtredser i et par gamle bukser :biggrin:

Nu er det så spørgsmålet om de kan gå til brylluppet.. Stilen er LIGE i øjet, har søgt og søgt efter tilsvarende sko på alle mulige tossede hjemmesider. Og så ligger der et par i mit skab! Prøv lige at være distræt :)

MEN. Der er selvfølgelig et men. De er lidt små i det (som jeg synes vintage sko ofte er) De er 'slingback' og det giver self lidt, men de er også lidt små fortil, og særligt på den ene fod sidder de tæt og får min fod til at se fed ud (det er lidt svært at forklare) Men de er af læder, og jeg tænker jeg måske kan få dem til at udvide sig? Er der ikke noget med man kan det? De skal lige ordnes lidt, have en god gang skopuds, ha' skiftet 'trædedutten' osv før jeg synes de er fine nok til mit bryllup - og nårh ja, så er låsen også i stykker.. Så før jeg begiver mig ud i for meget retten op på skoene ville jeg lige høre jer hvad I synes?

Jeg elsker virkelig stilen og de passer perfekt til min kjole. Hvis bare de passede perfekt! (desværre nok i virkeligheden derfor jeg havde glemt jeg havde dem)

Bonusinfo: Jeg har fået dem af en kær gammel veninde for hundrede år siden som desværre ikke kan komme til brylluppet fordi de bor på den anden side af jorden. Og jeg er så mega sentimental og optaget af alle de ting at jeg ville elske hvis jeg på den måde kunne få hende 'med' på dagen. Det gør det jo ikke lettere at vælge dem fra (nu jeg har opdaget de findes :blink: )

Redigeret af vestus
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg har engang vredet et par tynde bomuldsstrømper godt op i lunkent vand, taget strømperne på og herefter skoene.

Gik så rundt hjemme i skoene et par timer - det gjorde lidt ondt, da der ikke rigtig var plads, men da skoene var tørre igen, passede de perfekt ;-)

Tror de gav sig næsten en størrelse.

Men er det ægte læder, kan skomageren også blogge dem ud.

PS. Skoene er rigtig fine :-)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

De er rigtig fine :biggrin:

Hørte forleden at det hjælper at tage et par tykke strømper på i stramme/små sko og varme dem op ved hårtørrer, så udvider de sig og former sig efter din fod. Har dog ikke prøvet det endnu... men det kan være et forsøg værd.

Ellers tag hen til skomageren og få ham til at blokke dem for dig.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Takker for de søde kommentarer - synes også de er fine! Og skomageren mente godt det kunne ordnes - så yay! Det bliver spændende at se resultatet.

Men hvad er nu det med sko-overtro?? Går ikke vildt meget op i det, altså i forhold til om jeg vil rette mig efter det, men synes det er lidt sjovt. Og kan man egentlig andet når man bliver grebet at det her bryllupshalløj? :fløjt:

Har googlet lidt og det her er hvad jeg efter en hurtig søgning fandt om sko (til dem der er interesseret :) )

fra religion.dk om overtro ved bryllupper

Hvis man ønsker velstand i ægteskabet kan man placere en mønt i brudens sko, som i øvrigt helst skal være gamle eller købt af bruden selv. Efterfølgende skal skoene gemmes væk, og så længe de holder, så længe vil ægteskabet vare.

og

Brudeskoene må gerne lånes af en anden, lykkelig gift, kvinde eller være nye. De må imidlertid ikke være købt af gommen, da bruden i så fald vil løbe fra ham. Er skoene nye, skal de passes på – for hvis de går i stykker, sker det samme med ægteskabet.

- men hvad så med nogle man har fået foræret?? Det står der jo ikke noget om.. Mmm, tror jeg lader den fare. Men kender du til en anden historie, Girl Next Door? Nu er det jo blevet interessant :rolleyes:

Redigeret af vestus
0

Del dette indlæg

Jeg tror jeg har læst forkert en gang for kan ikke finde noget om det. Synes bare jeg en gang jeg læste en masse myter om brudeskoene :)

Det kan også sagtens være der er! Det må der næsten :) Men jeg fandt heller ikke noget, så tænker det om ikke andet ikke er en så udbredt en af slagsen. Synes det er sjovt med den overtro og de skikke de kommer af, så du må endelig sige til hvis du kommer på det.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa

Jeg er VILD med dine sko. De er monster cool!

Jeg syntes også at have læst mig til at brudekjole SKULLE være nye, hvilket jo er pænt træls... Men nu har jeg fundet dette som ligner det du selv beskriver http://www.netbryllup.dk/Traditioner/Brudesko.html

Og skal vi så ikke bare satse på at det med at de skal være nye er et forhandlertrick???? ☺

0

Del dette indlæg

Hejsa

Jeg er VILD med dine sko. De er monster cool!

Jeg syntes også at have læst mig til at brudekjole SKULLE være nye, hvilket jo er pænt træls... Men nu har jeg fundet dette som ligner det du selv beskriver http://www.netbryllu...r/Brudesko.html

Og skal vi så ikke bare satse på at det med at de skal være nye er et forhandlertrick???? ☺

Haha, jo! God pointe der :thumbsupsmileyanim:

Og tak for link, altså der står jo sort på hvidt at skoen gerne må være en fra skabet! Det er jo super :) Synes ovenikøbet jeg har læst en historie om at de ligefrem helst skulle være brugte, men om jeg kan finde den igen - nope! Det var ellers sjovt. Elsker historierne om alle de her tossede traditioner :biggrin:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvor er de SKØNNE ... hvorfor har jeg ikke lige nogle glemte sko i skabet :wink:

Super fedt for dig at have fundet dem .... :cheerleader3:

Tusind tak! Og ja, det VAR skørt og absolut heller ikke noget der sker hver dag! Men en dejlig overraskelse :heart:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer