BrunKristensen

Reception - Hvordan foregår det?

7 indlæg i dette emne

Jeg har ikke selv været til mange bryllupper og aldrig været til en hvor der var reception, så er meget i tvivl om hvad sig hør og bør.

Vi bliver 54 til festen med nærmeste familie og venner. Kollegaer og holdkammerater fra boldklubben har hentydet at de gerne vil komme i kirken og lidt forventer at de kan fejre og skåle med os bagefter. Det drejer sig nok om yderligere 20-25 mennesker. Og her er så mine spørgsmål:

  • Skal der serveres mad for dem ? (vielsen er kl 13.00)
  • Er det nok med halvanden time ?
  • Vielsen er centralt i Kbh og festen i Holbæk - kan jeg godt bede gæsterne om at få sig transporteret et 3. sted hen, da der ikke er nogle gode locations ved kirken ? Vi overvejer vores egen gårdhave 1.5km væk.
  • Skal jeg påregne at festgæsterne også tager med til receptionen - de har ellers mulighed for at køre direkte til hotellet og tjekke ind. ?

På forhånd tak for hjælpen

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke selv været til mange bryllupper og aldrig været til en hvor der var reception, så er meget i tvivl om hvad sig hør og bør.

Vi bliver 54 til festen med nærmeste familie og venner. Kollegaer og holdkammerater fra boldklubben har hentydet at de gerne vil komme i kirken og lidt forventer at de kan fejre og skåle med os bagefter. Det drejer sig nok om yderligere 20-25 mennesker. Og her er så mine spørgsmål:

  • Skal der serveres mad for dem ? (vielsen er kl 13.00)
  • Er det nok med halvanden time ?
  • Vielsen er centralt i Kbh og festen i Holbæk - kan jeg godt bede gæsterne om at få sig transporteret et 3. sted hen, da der ikke er nogle gode locations ved kirken ? Vi overvejer vores egen gårdhave 1.5km væk.
  • Skal jeg påregne at festgæsterne også tager med til receptionen - de har ellers mulighed for at køre direkte til hotellet og tjekke ind. ?

På forhånd tak for hjælpen

- Synes ikke at man kan sige at der SKAL serveres mad til dem. Når dette er sagt, er min egen mening at der bør være et eller andet til dem fx kage eller noget andet der ikke kræver den store opdækning som fx pindemader eller sandwich. Tænk også på at i selv og gæsterne til hele dagen kan nå at blive temmelig sultne fra inden vielsen til i evt. går til bords til aften. Nogen gæster er måske taget hjemmfra før kl 12. Hvornår er det jeres plan at gå til bords??

- Tror godt at 1½ time kan være nok, men det må nok ikke blive meget kortere. (afhænger jo også af om der er noget mad eller ej, uden nogen form for mad, vil jeg sige at 1½ time er rigeligt)

- Synes da det lyder hyggeligt at bruge jeres egen gårdhave og hvis det kun er 1½ km fra kirken teger det jo ikke lang tid at komme der til. Så synes ikke der er noget ivejen for at folk skal 3 steder hen, når afstanden ikke er længere.

- Jeg tror da de fleste gæster vil tage med til receptionen, især hvis det ikke er længere fra kirken. I kan jo i invitationen lade det være op til folk der skal med hele dagen, selv at bestemme om de ønsker at komme forbi receptionen. (måske lidt kompliceret i forhold til evt. mad, men når de alligevel tilmelder sig kan de jo sige, hvad de vil)

Håber du kan bruge lidt af disse tanker.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej

Tusind tak for dit indput. Synes egentlig også gårdhaven er en god mulighed. Problemet er bare at jeg ikke har den store tiltro til vejret 4. maj, sådan som det arter sig lige nu. :td:

Der er en cafe ret tæt på, som kunne have plads til os, men det er jo bare noget dyrere end at holde det selv...230 pr flske vin! og så er det jeg tror det bliver for dyrt for os hvis vi også skal sørge for at folk får mad.

Den er svær.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi holder også reception. Vores gæster der både er inviteret og dem der bare dukker op får serveret sandwich og bryllupskagen bliver skåret og spist til receptionen. Dem der vil deltage i reception og som også er inviteret til spisningen skal så på 3 forskellige steder. Vi skal giftes kl 14.00 og receptionen varer fra efter vielsen til kl. 17.15 som det seneste. I det tidsrum skal vi nå at få taget billeder også.

Den eneste grund til at vi holder det er pga. vi ikke har penge tin at invitere 15-20 ekstra med. Og da jeg synes de skal ha lidt ekstra får vi derfor bryllupskagen der også.

I kunne evt. Sætte nogle pavilloner op det kan gøres forholdsvis billigt og nemt. I tilfælde af dårligt vejr....

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det kan gøres på flere måder synes jeg, alt efter hvor meget I vil gøre ud af det, og hvor mange penge I vil bruge på det.

Den helt enkle udgave er at sørge for lidt mousserende ved kirken lige efter vielsen... Få en ven eller noget familie til at stå for det. Her behøver man ikke noget at spise men kan evt. have lidt snacks/frugt af en art. Den udgave tager i mine øjne 1/2-1 time.

Når I bor så tæt på og også har en gårdhave der er velegnet kan man også vælge at lave en reception der. Der er både udgaven med bryllupskage, diverse drikkevarer, evt. sandwiches/pizzasnegle/pindemadder eller anden klassisk receptionsmad, frugt, kaffe/te. Jeg synes også godt man stadig kan holde sig til noget mousserende, så ville jeg nok også sige en eller anden form for snacks når nu folk skal hjem til jer. Det vil under alle omstændigheder blive væsentligt billigere end at gøre det på en restaurant eller cafe. Hvis man vælger den "store" udgave tror jeg at 1 1/2 time er noget i underkanten. Gæster der skal med til festen vil formentlig for størstedelens vedkommende også deltage her tror jeg. Man kan jo evt. i invitationerne gøre opmærksom på at der er mulighed for deltagelse i reception men også for at tage direkte til feststedet. Du kan sagtens have 3 lokationer, det er jo 3 begivenheder, og de to ligger tæt på hinanden. Jeg synes der er en pointe i at hvis I skal vies på det tidspunkt og der ikke rigtig er noget spiseligt før om aftenen, så når folk altså at blive meget meget sultne.... Vi skal også have en reception, og jeg har valgt at der skal serveres sandwiches der, af samme grund.

Er lidt misundelig på folk der skal vies tæt på deres hjem så de har mulighed for en reception der. Det lyder på en eller anden måde bare hyggeligt. Men har jo selv valgt en anden løsning.

/Josephine

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer