ros@

Tidsplan for MEGET tidlig vielse! Hjælp!

7 indlæg i dette emne

Kære piger

Nu er jeg nødt til at få lukket tankerne og stressen ud af hovedet for det her fylder rigtig meget!

Vi har valgt en stille og rolig vielse i vores egen have - utraditionelt, uhøjtideligt og afslappet. Vi har fået grønt lys fra vielseskontoret og de sender én ud til at foretage vielsen. MEN da vi ønsker at blive gift "uden for normal åbningstid" (kommunen har særlige dage afsat og vores ligger udenfor) bliver vielsen allerede kl 11 om formiddagen.

Jeg spekulerer rigtig meget på hvordan jeg skal nå at blive klar og hvad der er smartest at gøre.

VIL have håret og makeup'en ordnet af en professionel og vil super gerne overnatte hos mine forældre dagen før. De bor så ihvertfald 40 mins kørsel fra os. Min kjole er med snører i ryggen og dette tager også tid.

Hvor lang tid skal jeg forvente til hår, makeup og komme i kjolen?

Har også tænkt på at jeg, for at undgå stress og jag om morgenen, kunne ordne hår og makeup selv og så få det ordnet professionelt om eftermiddagen så jeg blir gjort festlækker til middagen og festen. Men så har jeg jo ikke det lækre look til lokation billeder efter vielsen. Suk...decisions decisions...

Havde endda også tænkt (i et svagt øjeblik) at blive gjort klar hjemme hos os selv så man ikke skal tænke over rejsetid...men så er man allerede på stedet når alle gæsterne kommer og de må altså ikke se mig før jeg kommer gående med min far og brudepiger :)

Er der andre som holder bryllup så tidligt på dagen? Hvordan ser jeres morgenprogram?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja tænker også om der bor nogle nære i nærheden du kunne få det ordnet hos?

På vores festdag skulle vi være på feststedet 11:00 med 50 min kørsel. Vi spiste morgenmad herhjemme sammen m alle forældre - og så kørte jeg sammen m begge mødre til frisør og makeup kl 8:30! Min mand og far havde nogle små-ærinder og gjorde sig klar herhjemme - og så mødtes vi alle på hotellet - hvor jeg fik kjolen på. Det gik fint selvom jeg nok var lidt bridezilla på køreturen: hver andet sek: hvad er klokken, hvad er klokken...... Men vi kom i god tid - de første gæster kom ca 11:30

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg ville hellere få den/de professionelle til at komme ud til dine forældre. Hvis de kan være der senest kl 8 burde du have tid nok, med mindre du skal have en kompliceret frisure. Så skal du ikke andet end at få lidt vand i hovedet inden, og morgenmad kan du spise mens du bliver smukifiseret. Så kører I kl 10.15.

Tager frisuren meget lang tid at sætte, ville jeg nok også vælge at tage hjem tidligt om morgenen og starte kl 8 derhjemme i et afskærmet område af huset. Dine brudepiger/veninder eller hvem du ellers skal være sammen med, kan helt sikkert finde ud af at holde gæsterne på afstand :)

Det skal dog siges du nok ikke lige får den samme ro derhjemme. Jeg var selv hjemme i huset 1,5 timer før vores havevielse, hvor jeg fik lagt makeup og kom i kjolen, og jeg var hele tiden meget opmærksom på hvem jeg kunne høre rundt i huset, og om alting nu gik som det skulle. Til gengæld slipper du jo selvfølgelig for at bekymre dig om køreturen.

Redigeret af msmountains
0

Del dette indlæg

Jeg ved ikke hvor lang tid ud i fremtiden jeres bryllup er, men der er noget med at pr. 1. april må præsterne godt vie folk udendørs, så måske skulle I prøve jeres lokale præst.

Sonnerupgaard Gods - det moderne forsamlingshus med overnatning.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer