Soon2bemrsH

Candy buffet spørgsmål

18 indlæg i dette emne

Kan se, der er flere, der taler om slik til candy buffet, og nu bliver jeg lidt interesseret i ideen, men er ikke helt sikker på, hvad det egentlig går ud på.

Laver I candy buffet til receptionen eller til kaffen efter middagen? Jeg ved, at vi kommer til at have et slip mellem reception og vielse efter vi har skåret bryllupskage, men er I ikke nervøse for, at folk får spist sig mætte i slik? Eller hvornår og hvordan gør I rent praktisk?

Hvis gerne jeres inspirationsbilleder :-)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi skal vies kl 13, derefter skal folk sejles rundt på kanalrundfart en times tid, hvorefter de bliver sat af ved feststedet, hvor der også er reception.

Vores reception er derfor nok fra kl 15-17.30 (eller 18) hvor middagen starter.

Til receptionen vil der være bryllupskage, kaffe og champagne - og det er også her, jeg vil have slikbuffeten. Dans efter middagen er dog i samme lokale, så jeg regner faktisk bare med, at tjenerne lader den stå fremme til senere på aftenen.

Jeg er ikke så nervøs for, at de spiser sig mæt i slik. Det er voksne mennesker, og jeg satser på, at de fleste godt kan styre det :lol:

Jeg har vedhæftet en collage med nogle af mine inspirationsbilleder - og et billede af vores personlige M&Ms med navne og bryllupsdato.

Umiddelbart forestiller jeg mig, at der skal være en forholdsvis stor mængde af hver type slik, for at det ser pænt ud - dvs. i hvert fald 2 kg - så vil jeg hellere begrænse mig lidt med selve udvalget.

post-63766-0-61105000-1365286358.jpg

post-63766-0-52636600-1365286392.jpg

0

Del dette indlæg

Har godt set dine m&ms i en anden tråd :-)

Ellers kunne man selvfølgelig lave et sjovt skilt med en tekst, hvor der stod noget i stil med "Lidt til den søde tand, men pas på ikke at få ondt i maven ;-)"

Men der skal da købes vildt meget slik så?

0

Del dette indlæg

Har godt set dine m&ms i en anden tråd :-)

Ellers kunne man selvfølgelig lave et sjovt skilt med en tekst, hvor der stod noget i stil med "Lidt til den søde tand, men pas på ikke at få ondt i maven ;-)"

Men der skal da købes vildt meget slik så?

Ja det var faktisk en meget sjov idé!

Jeg har indkøbt nogle gammeldags stribede papirsposer, så folk kan blande sig en pose og gemme til senere - det lægger muligvis også en dæmper på, hvor meget de spiser nu og her. - og så har jeg fået lavet søde klistermærker med vores forbogstaver og bryllupsdato, som man kan bruge til at lukke poserne.

Men ja - jeg har nok tænkt mig noget i omegnen af 8 forskellige slags - og så 2 kg af hver.

Indtil videre har jeg 4 kg syrlige kastanjer fra Haribo - så skal de grønne lige sorteres fra, for de passer ikke ind i farverne :lol:

2,5 kg M&Ms, ca. 2 kg LOVE lakrids fra Johan Bülow og så nogle kæmpe mørkeblå slikkepinde.

Derudover regner jeg med at skulle have lakridspiber, blå syrlige vingummibånd, hvide og svagt rosa skumfiduser (de fylder også godt og ser dermed ud af meget), skolekridt, en form for hjertevingummier og så evt. de der mintkarameller med blåt papir.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi skal også have Candy buffet til receptionen, og den åbner kl 15, og står til fri afbenyttelse indtil kl 17 hvor vi slutter af ;)

Vi skal have sandwich og snacks først, og så bryllups kage, is buffet fra paradis is, og Candy buffet så vi køber ikke så mange kg slik som man "normalt" ville købe ;)

Vi har købt lyserøde pap cupcakes forme som gæsterne kan komme slikket i, og hvide porcelæns slik skovle til de mange krukker og glas vi har købt (slik skovlene er fundet idag i Kvickly til 10,- stykket !!! Billllllllliiiiiiiiiiigt :))

Kan anbefale worldofsweets.de de har rigtig meget forskelligt (og billigt!) slik

Vores slik bliver i farverne, hvid, lyserød og beige som resten af temaet, og vi køber delvist slikket på nettet, i Tyskland til sommer og måske lidt fra bland selv hylderne i kioskerne ;)

0

Del dette indlæg

Talte lige med H2B om hele ideen med Candy Buffet - han syntes det var en fjollet idé... :td:

Jeg havde dog selv tænkt, at det måske blev lidt for dyrt at skulle ud og købe så meget slik, men derfor kan man jo godt være lidt opfindsom :fløjt: Så jeg har besluttet mig for at supplere bryllupskagen om eftermiddagen med lidt ekstra til den søde tand.

Havde i forvejen tænkt mig at købe chokolade (fx minichokoladebars, de der plastdåser fra Tyskland med mini-snickers, mars osv.) til kaffen efter maden og om eftermiddagen samt at bage kransekagekonfekt, og nu vil jeg så føje KYSKAGER til også. Jeg regner med, at der bliver nok af det hele til at nappe af både til bryllupskage og kaffe om eftermiddagen og til efter middagen.

Fandt en opskrift hvor man kan smage kyskagerne til med forskelligt lækkert og farve dem (i ens temafarver!) her: http://frkcupcake.bl.../kys-kager.html

De kan laves i god tid i forvejen af få ingredienser og kan holde længe, så vidt jeg kunne læse mig til.

Og så vil jeg se, om jeg kan lave en diy etagere som på billedet (vores tema er rustic vintage, mon ikke jeg kan finde nogle fine dåser på nogle kræmmermarkeder?), hvor der kan komme forskellige kager/sødt i hver etage :smiley-eatdrink026:

Så er der alligevel lidt candy buffet og til billige penge :cheerleader3:

I kan måske supplere jeres candy buffet med kyskager, hvis I mangler en sidste ting, der er billig og fylder godt? Er helt vild med, at man selv kan farve dem, så de passer til ens farvetema :thumbsupsmileyanim:

post-65672-0-29995500-1365457854.jpg

post-65672-0-76771300-1365457861.jpg

0

Del dette indlæg

Vi skal også have Candy buffet til receptionen, og den åbner kl 15, og står til fri afbenyttelse indtil kl 17 hvor vi slutter af ;)

Vi skal have sandwich og snacks først, og så bryllups kage, is buffet fra paradis is, og Candy buffet så vi køber ikke så mange kg slik som man "normalt" ville købe ;)

Vi har købt lyserøde pap cupcakes forme som gæsterne kan komme slikket i, og hvide porcelæns slik skovle til de mange krukker og glas vi har købt (slik skovlene er fundet idag i Kvickly til 10,- stykket !!! Billllllllliiiiiiiiiiigt :))

Kan anbefale worldofsweets.de de har rigtig meget forskelligt (og billigt!) slik

Vores slik bliver i farverne, hvid, lyserød og beige som resten af temaet, og vi køber delvist slikket på nettet, i Tyskland til sommer og måske lidt fra bland selv hylderne i kioskerne ;)

Hold da op...-Skal folk ha alt det, altså BÅDE sandwich, bryllupskage, is og slik i løbet af de to timer der er reception? Er du slet ikke bange for at gæsterne overhovedet ikke kan spise noget til maddagen? -Eller er det "kun" ikke-inviterede-til-festen der skal med til receptionen?

Vores gæster får kun tilbudt kage og lidt snacks, men vi har også kun 2timer (16-18) og kun aften-inviterede med til receptionen.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har købt lyserøde pap cupcakes forme som gæsterne kan komme slikket i, og hvide porcelæns slik skovle til de mange krukker og glas vi har købt (slik skovlene er fundet idag i Kvickly til 10,- stykket !!! Billllllllliiiiiiiiiiigt :)/>)

Hold da op...-Skal folk ha alt det, altså BÅDE sandwich, bryllupskage, is og slik i løbet af de to timer der er reception? Er du slet ikke bange for at gæsterne overhovedet ikke kan spise noget til maddagen? -Eller er det "kun" ikke-inviterede-til-festen der skal med til receptionen?

Vores gæster får kun tilbudt kage og lidt snacks, men vi har også kun 2timer (16-18) og kun aften-inviterede med til receptionen.

Hehe, kan godt forstå du tænker, wow for et mad gilde ;)

Vi skal vies kl 12.30, og er så allerede færdige i kirken kl 13.15, derefter er der reception hjemme i vores have ;) der er kun 2 min gang fra kirke til vores hus, så receptionen varer fra 13.30 til 17 ;)

Vi bliver ca 65 gæster til receptionen, hvoraf 15 er børn/babyer.. Så når de kommer frem til vores adresse, står der små sandwich, snack og øl/vand/vin

Kl 15 stiller vi så bryllupskage, slik, is buffet og kransekage frem ;)

Kl 17 skal ALLE gå hjem, undtagen vores forældre og søskende + deres børn/babyer som så bliver og spiser bryllupsmiddag med os (kun 18 gæster ialt)

Istedet for at holde en stor bryllupsfest som man jo normalt gør, har vi valgt at bruge pengene på at rejse i 2 uger med vores børn ;) så det er derfor vi gør lidt ekstra ud af receptionen, da det jo egentligt bliver vores fest ;-D

0

Del dette indlæg

Lige nu sælger Tipster faktisk gavekort til Candy Megastore i Kbh til halv pris - og de kan benyttes frem til juli, men skal dog købes nu.

http://www.tipster.dk/index.php?gid=&tid=1365462599

Hold da op for en slikbutik! Godt tip :-) Det hjælper da lidt på prisen.

0

Del dette indlæg

Hvad med de der saltlakrids der er overtrukket med blå og hvid sukker?

http://www.scannetbutik.dk/Slik-Kiosk/Bolsjer-Karameller/Heede-Blaa-Tudser-1-kg.html?cur=5 disse er også blå.

Den blå er da egentlig en svær farve.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Her er lidt inspiration:

Hvid og lyserød:

Blå:

0

Del dette indlæg

Hvad med almindelige eller mini-donuts - de fylder, og kan pyntes med den farve krymmel, det skal være.

Har også ser en anden bruger herinde, der skulle lave saltkringler overtrukket med chokolade (køb evt. candy melts chokolade i den ønskede farve).

Ellers er der selvfølgelig også macarons (men kan godt være, det er for kage-agtigt?).

Fandt disse billeder, som viser det (hvis ikke du har set dem før)

post-65672-0-02583400-1366538362.jpg

post-65672-0-71550100-1366538371.jpg

0

Del dette indlæg

Hvad med de der saltlakrids der er overtrukket med blå og hvid sukker?

http://www.scannetbu...1-kg.html?cur=5 disse er også blå.

Den blå er da egentlig en svær farve.

Ja er det mon franske pastiller, du mener? Dem skal vi nemlig have - de passer jo helt perfekt i farven.

Fantastisk med de bolcher - de er helt perfekte!

Her er lidt inspiration:

Hvid og lyserød:

Blå:

Genialt med mintknapperne - de er helt perfekte!

Er Jelly Belly ikke voldsomt dyrt? For jeg planlægger at skulle have min. 2 kg af hver slags slik, så det kan jo hurtigt løbe op...

Hvad med almindelige eller mini-donuts - de fylder, og kan pyntes med den farve krymmel, det skal være.

Har også ser en anden bruger herinde, der skulle lave saltkringler overtrukket med chokolade (køb evt. candy melts chokolade i den ønskede farve).

Ellers er der selvfølgelig også macarons (men kan godt være, det er for kage-agtigt?).

Fandt disse billeder, som viser det (hvis ikke du har set dem før)

SKØNT med inspirationsbilleder!

Jeg skal helst ikke ud i mere kage - udover bryllupskagen kommer der nemlig også et pyramidetårn med flødeboller fra Summerbird, så vi er godt dækket ind på den front :D

Hvad med at gå i den der megacandystore, der ligger på Frederikssundsvej i nærheden af Nørrebro Station? Der har de slik i mange sjove farver ;)

Ja der var jeg faktisk inde i går - jeg købte tre gavekort dertil til halv pris, men jeg var ret skuffet over udvalget. De havde nogle kæmpe blå tyggegummikugler, som jeg nok køber - men derudover synes jeg ikke, der var så meget, der var oplagt...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer