Mette&Morten

Kagen som DYI - planlægning, erfaringer del :)

3 indlæg i dette emne

Jeg skal selv lave kagen til vores Bryllup i August og i den forbindelse er der jo en del spm det popper op.

Jeg påtænker en kage i 3 etager stablet direkte på hinanden. Hvert lag på et stk kagepap så det er til at flytte. Skal jeg have stabiliserende pinde i lagene og/el hele vejen igennem?

Det skal (indtil videre) være lys bund stænket med espresso, en mascaponecreme/mousse med masala her i friske jordbær eller alternativt jordbærbomber. Dernæst en bund mere smurt med chokoladeganache eller alternativt en chokoladebund en jordbær/hyldeblomst mousse med chokoladeknas i og så en lys bund som top.

Jeg bor på fyn og brylluppet skal holdes i nordsjælland. Jeg er meget i tvivl om jeg kan samle kagen med bunde og mousser inden vi kører afsted og så blot smøre den op og pynte fredag på sjælland og køre op til hotellet og hvordan sikrer jeg at den ikke går i smadder undervejs?

Og hvis det er varmt??

Og kan jeg overhovedet færdigpynte den fredag og så sætte i køleskab uden at den sveder. Jeg har tidliger gjort det med fondantkager, men når jeg sidder og læser på nettet så virker det skutte til at det burde kunne gå?

Hvad har i pyntet med?

Jeg synes fondant er for sødt og Marcipan er for bøvlet at arbejde med. Har overvejet 50/50. alternativt blot smøre op og pynte med marengsgrisini som i den store kagedyst eller alternativt chokofingre. Men egentligt ville jeg gerne have en mere "clean" kage.

Jeg skal prøve smagene sammen her i weekenden i en lille test. Det bliver spændende.

Kom med en masse erfaringer :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa Mette. Du kan sagtens samle din kage op til 2-3 dage før den skal serveres... gør bare at kagen sætter sig en smule. du skal dog være forsigtig med at holde den uden for køl forlang tid af gangen, især hvis du vil bruge frisk frugt el. en mousse der indeholder fløde... Jeg plejer at sætte mine kager i køleskabet når jeg har betrukket og pyntet den. Dog pynter jeg altid den dag de skal bruges. mht. pyntning kan du evt. starte med et tyndt lag marcipan og derefter et lag fondant. dette gør den knap så sød, og du opnår stadig et flot glat resultat. Nu ved jeg ikke hvordan du har tænkt dig din pynt skal være, men hvis du har tænkt på blomstre, så lav dem i god tid, så de kan nå at tørre, og så opbevare du dem i en lufttæt beholder, gerne i køleskabet, til du skal bruge dem :balloons: mvh. Annie

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer