Regnbuen

argh! værelser!

9 indlæg i dette emne

ih altså må vist bare have lidt luft!

Mine forældre og forældre var sammen taget ud for at se på vores feststed i går, og her fik de at vide, at der næsten ingen værelser er tilbage mere. Altså, til overnatning, forstås. I invitationerne havde vi skrevet, at der var forudbestilt et antal værelser, men at man selv skulle ringe og sige, at man skulle bruge dem. Vi havde forudbestilt ti værelser, og havde sagt, at der nok blev behov for flere.

Det viser sig så, at INGEN af vores venner, der alle kommer fra sydjylland/fyn/sjælland har sørget for at bestille værelser endnu! De ti forudbestilte værelser er blevet nuppet af vores familie, hvilket jo er fedt nok. Men vennerne har ikke gjort noget endnu...Invitationerne blev sendt ud i februar, så det er ikke fordi, de ikke har haft tid nok. Der er så booket et guldbryllup samme dag og sted som os, og derfor er der en del værelser, der er blevet taget på den bekostning. Så nu står vores venner måske uden mulighed for overnatning. Og så bliver det pludselig min hovedpine, for nu skal jeg have sendt reminder til dem alle, at de skal se på værelser!

Hvorfor søren gør de ikke selv den slags? :P

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Sådan er det nok bare, ens venner tænker ikke lige så meget over, at de skal være ude allerede nu.

Vi sendte sms til folk om, at vi havde hørt at der snart ikke var flere værelser og dem som virkelig ønskede en overnatning klarede det og ja resten måtte finde andre altaernativer og kører hjem om natten. I har gjort jeres men send dem en sms med info.

0

Del dette indlæg

Synes heller ikke nødvendigvis det er din hovedpine. Kan godt forstå, hvis du synes, det er mest hyggeligt hvis alle overnatter samme sted, og i kan spise morgenmad sammen næste dag, men kunne det ikke være en mulighed, at nogen gerne vil køre hjem eller har fundet et billigere alternativ til overnatning? Nu ved jeg jo intet om det sted i holder jeres bryllup eller om jeres gæster, men det kunne måske være nogen hellere vil booke en hytte sammen på en campingplads (hvis der er sådan en i nærheden)? Det har vi i hvert fald selv overvejet til et bryllup vi skal til her til september, da vi er studerende (og også sparer op til vores eget bryllup!! :biggrin: ) og derfor prøver at holde udgifterne nede (men vi har nu heller ikke fået booket noget endnu, men det synes jeg nu er vores egen hovedpine :) ).

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kan godt forstå dig, jeg ville også blive små stresset over det, og hvorfor er det folk ikke lige tænker på at få booket værelse. Vi har feks SU på vores invitationer på lørdag og mangler at høre fra 5 par.....! desuden tror jeg ikke alle har tænkt over at booke værelse, selvom vi tydelig har skrevet i info kortene at de skal booke i god tid. Tror i hvert fald at 50 ud af vores 62 gæster har brug for at overnatte... Så tja det blir spændende.

Men syntes da godt i kan sende sms/mail/facebook mail ud om at i har hørt fra feststedet der også er en andend fest så de skla skynde sig og booke værelser.

0

Del dette indlæg

Det er også irriterende. Men er ret enig med de andre der har svaret - egt. er det jo ikke jeres problem. Og det kan jo være at folk har fundet et andet sted at overnatte eller kører hjem.

Vi har lidt samme problem. Jeg har reserveret et par værelser ekstra, primært af hensyn til vores udenlandske gæster der måske ikke helt har forstået at der kan risikere ikke at være nogle frie værelser hvis de ikke er ude i god tid. Jeg har dog også af hensyn til hotellet tænkt mig at se på det når vores SU er inde, og så måske tage fat i de par stykker af gæsterne jeg tænker er relevante. Ellers må folk jo selv finde ud af det. Jeg ville nu gerne at så mange som muligt overnatter på hotellet. Dels er det hyggeligere. Dels er det billigere for os - vi skal have fælles brunch dagen efter. Den betaler vi ikke for hvis folk overnatter på hotellet. Så håber da så mange som muligt vil sove der.

Josephine

0

Del dette indlæg

Jeg synes også det bedste er, at I bare sender en sms ud som reminder. Hvis jeres gæster så ikke når og får et værelse på feststedet, så må de selv finde et alternativ :) Det skal I ikke sørge for synes jeg.

Hvis Nogle af dem ikke har valgt at sove der, kan det måske skyldes, at de synes det er for dyrt for deres pengepung. Så uden at du skal booke for dem, kunne I jo f.eks. lige tilføje i sms'en at der ligger et billigere alternativ, f.eks. en camping plads, tæt ved.

0

Del dette indlæg

Jeg synes bestemt ikke det er din hovedpine! De er vel alle gamle nok til selv at tage ansvar for sådan noget, men jeg er enig med de andre om at I kan sende en reminder ud om at folk skal huske at booke hotel

Vi har lidt det samme her - festen skal holdes i Frederikshavn som virkelig er en ferie by, så vi har sagt til vores gæster at de skal booke hotel i god tid og kan de ikke finde ud af det må de jo bare selv betale for en meget dyr overnatning eller sove i telt ved feststedet :rolleyes:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer