Mia S. Thuesen

Medlem
  • Antal besvarelser

    115
  • Tilmeldt

  • Sidste besøg

Street credit

1 Neutral

About Mia S. Thuesen

  • Status
    Damn - jeg er ved at blive afhængig af forumet
  • Fødselsdag July 25

Profile Information

  • Vielses dato
    20.07.2013
  • Type vielse
    Dall Kirke, derefter stor fest på Scheelsminde
  • Køn
    Kvinde
  • Lokation
    Aalborg
  1. Vi gav vores gaver da der var "et moment" på dagen/inden afgang til kirken, men det var også fordi vi havde de manchet knapper til vores fædre, bestman, min bror og gommen selv.
  2. Ved ikke om det er rette sted at poste dette men som overskriften lyder så har vi vores søns fine sæt til salg, som han kun brugte 3,5 timer. Creme skjorte, creme vest, creme butterfly og sorte bukser ny pris 449,- pris nu 325,- Desuden min mands vest, cravat og lommetørklæde fra Lindex også i creme farve Ny pris 799 nu 599 Og så mit fantastiske lækre bløde behagelige underskørt fra Lucca bride ny pris 999 nu 699 Jeg har desværre ikke haft held med at lægge billeder ind her, men kan evt maile dem eller se dba annonce
  3. Hvor fik du lavet lommetørklæder så billigt henne?? :-) Det var via en herinde som havde lagt billeder ind af dem som hun havde fået lavet, og skrev at man godt måtte kontakte hende som havde lavet dem (hun er privat. så der var tlf til hende) vi fik 2 stk. for 200 kr. ink. lommetørklædet, brodering og så 8 kr for porto. -tror den kan ligge under noget ala "digt til mor" men jeg kan se om jeg kan finde tråden
  4. Vi købte manchetknapper til bestman, min far, hans far og min bror hvorpå der feks stod: Father of the bride ..osv De kostede omk 130 kr. pr sæt, til vores mødre fik vi lavet fine lommetørklæder hvorpå der var skrevet: Til at tørre dine tårer som du altid har tørret mine, idag brud imorgen hustru for altid din datter 100 kr pr stk. Til vores søstre/brudepige + gavekoordinator købte vi et fint lille sølv hjerte smykkeskrin (i den stilfulde voksen udgave) omk 150 kr pr stk. Vores toastmaster fik vi lavet et champagneglas til omk 100 kr med indskrevet "Toastmaster...navn" og da han fyldte 35 på vores bryllupsdag fik han en fl moussernede vin.
  5. Vi blev selv tilbudt at komme til prøvemiddagen hvor vi så kunne smage retterne og vin - er aldrig blevet oplyst om det ville koste noget så vi undrede os bare meget. Men omvendt kan man sige at vi selvfølgelig heller ikke havde fået at vide direkte at det var gratis. Men ja vi troede nok bare at dette var en service og nu da det er en stor fest og vi skulle have 62 gæster med (ca 50 af dem overnattede også på hotellet!) så var det inkl. Men vi har fået os en snak med dem derinde og vi betaler selvfølgelig for middagen+ vin - vil lige indskyde at vi på regningen udover havde andre små fejl på som feks 1200 kr. drikkevarer INDEN vores arrangement overhovedet startede - to værelser var skrevet på regningen også men alt dette har vi heldigvis også fået ordnet. Men tak for alle jeres indput!! Rart lige at høre at det måske ikke helt var os som var forvirret/galt på den
  6. Vi spurgte min svigerinde om hun ville være gavekoordinator og hun blev meget beæret over dette, vi aftalte at hun fik ønske listen og i indbydelsen stod der så under hendes tlf nummer at man skulle kontakte hende og få listen, og herefter lige give besked om hvad der blev købt så hun kunne strege det ud - udover det så satte hun numre på hhv gave og kort, da gæsterne ankom så vi nemt kunne finde ud af hvad der hørte til hvad. super godt!!!, Men tror det er meget "normalt" at gæsterne måske først begynder at spekulere på gavekøb sådan 1-2 uger inden så håber da også dette er tilfældet hos jer )
  7. Anede ikke li hvor dette indlæg skulle puttes ind under, - men ja som overskriften siger så har vi opdaget at på vores regning fra hotel/feststedet, her efter vores fantastiske bryllup, står der på nederste linie 2 x prøvesmagning 500 kr. og 2 x vinsmagning 165 kr. !?!? Vi har på intet tidspunkt fået oplyst om at det kostede noget med prøvemiddagen, hverken til et af de 2-3 møder vi har været til eller da vi var til prøvemiddagen. Lige efter prøvemiddagen modtog vi endda en fin bekræftelse på arrangementet med alle retterne remset op, vin, øl,vand, bryllupskage, kaffe/the med en lille en og bar med cocktails til 62 personer x 1000 kr. = 62.000 kr. og mad til musiker/fotograf 3 x 150 kr. = 450 kr . I alt 62.450 kr. Så er det bare vi tænker... plejer denne prøvemiddag ikke og være inkl i hele arrangementet eller hvordan har i oplevet det?? Mange hilsner fra de to forvirrede nygifte )
  8. Vi valgte at det skulle vore vores dag/fest/aften/nat så ingen børn under 17 år, for næsten ligemeget alder på børn så kræver de en vis opmærksomhed og så skal de have hjælp til enten mad, puttes eller lige holde øje med de ik spiller bold ude i receptionen med de flotte vaser ) På den måde har alle gæsterne fuld opmærksomhed på taler osv og kan slappe af og bare nyde denne fantastiske fest og drikke og danse lige så længe de har lyst Vi har selv en søn på 2,5 og han skulle naturligvis med i kirken kl.15 iført sit lille brudesvend tøj og gik foran min far og jeg da vi gik ind i kirken, og inden middagen kl 18.00 blev han hentet af barnepigen og blev der til omk kl 11 søndag. Vi er så glade for vi valgte det på denne måde for ingen parter ville have haft godt af børn til stede til sådan en fest - vi var 62 og skulle der have været børn med ville vi så have været omk 80-85 ! Alle gav den fuld gas og vi fortsatte festen og bandet spillede helt til kl 04.00 FANTASTISK fest siger jeg bare!
  9. Hvis i fik gaver som ikke stod på ønskesedlen så kan man sagtens spørge efter mulighed for at få kvittering så i kan bytte da det jo desværre ikke var noget i ønskede jer (eller kan lide) For så må folk jo holde sig til ønskerne i sted for at vove sig ud og købe et eller andet og så regne med i kan li det.
  10. Jeg vil sige at man sagtens kan prøve at prutte lidt, der sker intet ved det og man kan jo bare få et nej. Vi fik tilbud på mail fra vores fest sted (Scheelsminde, Hotel og gastronomi i Aalborg) med velkomst champagne, tapas snacks, 4 retters menu med fri vin, øl vand, bryllupskage kaffe og en lille en, natmad og cocktailbar/alm drinks helt til kl 03.00 og det lød på 1029,- per personer så vi skrev tilbage om vi ikke skulle sige 1000,- ligeud det så dejlig nemt at regne ud:o) Og vi fik svar tilbag om det kunne vi godt aftale! så det var da lige 29 kr. x 62 personer vi sparede der. Musikken fik vi vist omk 1500 kr. billigere bare ved at spørge om de kunne give et ekstra godt tilbud. Men vi fik også bookede disse to ting et års tid inden brylluppet så måske derfor de gik med på det.
  11. Tak for det Det er netop en pocket invite jeg vil lave og så vil jeg være sikker på at jeg ikke glemmer noget Det var så lidt. Vil sige der er flere som har givet go respons på vores invitationer, og at det var dejligt der var lidt info med )
  12. Vi har købt hos Nybo til vores søn på 2 år, og det blev inkl sko kun 575 kr så vi er meget tilfredse )
  13. har kigget der og der var kun nogle fra 400 kr og op efter !!
  14. Hmm så sidder man her og regner med H2B havde styr på bare li en enkelt ting.... Jeg har sørget for manchetknap gaver, og lommetørklæder til vores mødre og fine hjerte smykkeskrin til vores søstre - alt som tak for deres hjælp.. Som overskriften siger så søger vi et sted hvor vi kan bestille et enkelt (eller 2) champagneglas med "Toastmaster" graveret i, og det skal gerne være sådan til max 200 kr. Var ellers sikker på det var nemt at google - og har da også i min ca 1 års planlægning og fast plads ved computeren set et sted eller to hvor de er men kan jeg finde dem - nej Så kære søde brude (og gomme) hjælp - vi skaljo bruge dem om 10 dage )
  15. Jamen vi fik købt ca 9 poser M&M´s med peanuts i tyskland sidste weekend og der var tilbud på 3 poser for 59.95 kr så det var da fedt. Så i næste uge skal favorboksene fyldes og der skal bånd og bordkort/navneskilt på... Vi er snart klar til den store dag )