Trut83

"Prutter" I om priserne?

11 indlæg i dette emne

Kære BK'ere

H2B og jeg er lidt i tvivl om hvor meget man skal forhandle om priserne på de forskellige ting. Han mente f.eks. ikke at der var noget at forhandle på bandet, men dem fik jeg da lige 1000 kr ned i pris, og det synes jeg jo er gode penge, der kan bruges på meget andet (især kjole :c166: )

Hvad er jeres erfarringer? Jeg hader egenlig af forhandle priser, men vil jo heller ikke snydes.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

NEJ!!! Jeg HADER at gøre det, og synes det er så frygteligt pinligt!!

Så når jeg har behov for at forhandle noget ned tager jeg min mor med, for hun er god til sådan noget... og ENORMT PINLIG når hun gør det, for hun stopper ikke før hun nærmest har ruineret sælger :P

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min kæreste er en rigtig jyde, så han kan ikke lade være... Men jeg kan simpelthen ikke få mig selv til det :td: Så han er ansvarlig for alt hvor der kan pruttes om priserne og jeg står for alle de kreative ting...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Altså, det værste man kan få, er et nej, så der er da ikke noget tabt ved at spørge, men tværtimod gode håndører at vinde.

Der kan så måske være en grænse for, hvor meget man skal presse prisen, men det må være op til ens samvittighed :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kære BK'ere

H2B og jeg er lidt i tvivl om hvor meget man skal forhandle om priserne på de forskellige ting. Han mente f.eks. ikke at der var noget at forhandle på bandet, men dem fik jeg da lige 1000 kr ned i pris, og det synes jeg jo er gode penge, der kan bruges på meget andet (især kjole :c166: )

Hvad er jeres erfarringer? Jeg hader egenlig af forhandle priser, men vil jo heller ikke snydes.

Hi hi hi - ja jeg har gjort lidt, men på en lidt "diskret" måde - og har altså faktisk fået noget ud af det.

Musik koster normalt omkring 7.500,- vi skal give 4.500,- men det er så fordi det er en jeg kender også og vi har fået en god pris.

Transport i limousine koster normalt 2.695,- men det skal jeg give 2.300,- for.

Så er der kjole + tilbehør. Kjolen i sig selv kostede 10.100,- og mit slør omkring 1.200,- og mit skørt mellem 1.000 - 1.500,- det har jeg alt i alt givet 10.600,- for + 1.500,- i tilretning.

Så det kan altså sagtens betale sig :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg vil sige at man sagtens kan prøve at prutte lidt, der sker intet ved det og man kan jo bare få et nej.

Vi fik tilbud på mail fra vores fest sted (Scheelsminde, Hotel og gastronomi i Aalborg) med velkomst champagne, tapas snacks, 4 retters menu med fri vin, øl vand, bryllupskage kaffe og en lille en, natmad og cocktailbar/alm drinks helt til kl 03.00 og det lød på 1029,- per personer så vi skrev tilbage om vi ikke skulle sige 1000,- ligeud det så dejlig nemt at regne ud:o) Og vi fik svar tilbag om det kunne vi godt aftale! så det var da lige 29 kr. x 62 personer vi sparede der.

Musikken fik vi vist omk 1500 kr. billigere bare ved at spørge om de kunne give et ekstra godt tilbud. Men vi fik også bookede disse to ting et års tid inden brylluppet så måske derfor de gik med på det.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg prutter også gerne hvor jeg kan komme til det. Ikke nødvendigvis om selve prisen men så om vi ikke kan inkludere lidt mere i samme pris. Det gjorde jeg ved fotografen, så vi i stedet for et stort billede i glasramme, får en lærredscollage. Bageren har jeg også haft en god samtale med, så vi har fået en god deal på kagen. Kjolen var der automatisk 15 % på så der sparede jeg lidt uden at skulle forhandle. Taske og sko pressede jeg også lidt ned i pris fordi der var et par småskavanker i skindet (men ikke noget alvorligt). Regner da også med jeg skal snakke lidt godt med frisør, så jeg måske kan få en god samlet pris, når nu både mig og min mor skal have sat hår der.

Så som andre siger - man kan kun få et nej, men ofte får man et ja.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det her med "normal priser" - "før og nu priser" synes jeg er lidt snyd, for hvem skal betale "normal pris" og "før pris"? Skal alle de, der ingen ting siger betale mere - og dem, der "råber op" betale mindre?

Jeg foretrækker at holde alle priser nede så billigt og fornuftigt som muligt, så ingen behøver at betale mere end andre - og dem, der ingen ting siger, får samme "rabat", som dem der "råber op". Det er lige som om, at vi lever i en tid, hvor der er "udsalg" på alt - altid, og vi køber for at spare.

Hvad er billigst? At få 20% rabat på en vare til 14.000 kr - så den koster 11200,- kr - og så rundet ned til 11.000,- kr. Eller bare betale prisen på 9200 kr.?

Dem, der sælger, må også have en vis samvittighed og ærlighed.

ege art

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Enig !. Man oplever mange som siger: Bestil inden den dato og få så og så meget rabat. I mine øjne er det bondefangeri og hvad så når vedkommende efter denne dato går ud med et nyt tilbud som måske er endnu billigere end førstnævnte.

Når vi taler om musik så tror jeg ikke på den med at rabat kan tilskrives at man booker 1 år før. Jeg fristes til at sige tværtimod. I virkelighedens verden burde chancen være større hvis man bookede lige op til. Fordi bandet som mangler at få besat en dato i den efterfølgende måned vel er mere tilbøjelig til at give rabat end dem som ved at der kan komme flere henvendelser ind på den nævnte dato i det næste år. De har et bedre overblik over efterspørgslen som jo er afgørende for prisfastsættelsen og eventuelt rabat.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes også det er dybt irriterende at man alle steder skal forhandle om prisen. Både når man er på den ene eller anden side af skranken. Jeg kan sagtens selv finde på at spørge om der kan gives et godt tilbud hvis nu man køber flere ting eller er fast kunde. Men at skulle stå og forhandle frem og tilbage om en pris, det bryder jeg mig ikke om og er nok som følge deraf heller ikke ret god til. Jeg synes også man skal huske at en god handel er en hvor både køber og sælger er tilfreds. Presser man sælger meget på prisen skal man i mine øjne heller ikke regne alt for meget med fleksibilitet eller ekstra service.

Ensidig fokuseren på prisen er også noget der irriterer mig. Ikke fordi jeg føler dyb trang til at betale for meget, men jeg synes også service godt må koste noget. Og kvalitet vil jeg også gerne give lidt ekstra for. Jeg vil hellere drikke en virkelig god flaske vin fordelt ud over 2-4 dage (jeg kan så som regel også kun drikke 1 eller 2 glas normalt) end drikke en halv flaske knapt så god vin flere gange om ugen.

Så for at svare på spørgsmålet, jeg kan godt spørge om de vil give et samlet tilbud f.eks. Men decideret prutten om prisen hvor man står og handler frem og tilbage, det gør jeg aldrig.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer