al3000

Hvor finder jeg sådan en ramme?

8 posts in this topic

Nogen der ved, hvor man kan finde en ramme som denne? De må gerne kunne fås i flere størrelser, da jeg også gerne vil lave bordnumre i samme - men mindre - rammer.

post-63266-0-20970200-1370512168_thumb.j

0

Annonce ♥

Jeg ville kigge i genbrugsbutikker.

0

Vi skulle også bruge en sådan ramme til noget lignende. Jeg tog simpelthen på loppemarked og fandt en ramme. Der sad det grimmeste billede i, men det tog jeg bare ud. Rammen fik derefter noget guld spray og ser nu rigtig flot ud. Jeg har desværre ikke noget billedet af projektet endnu, men det kommer senere.

Jeg gav 20 kr for rammen og loppemarkedets indtjening gik til et godt formål. Så det synes jeg var rigtig fint. Så hvis jeg var dig ville jeg tage i en genbrugsbutik, eller på et af sommerens mange loppemarkeder :)

obs: hvis du vælger at købe en ramme hvor der stadig sidder et billede i, så tjek lige bagpå, hvordan det sider fast. Jeg købte nemlig to gamle rammer, men da jeg kom hjem opdagede jeg at det ene, var sømmet til (til den helt store guldmedalje) der var så mange søm, at billedet simpelthen ikke kunne pilles ud af rammen uden at ødelægge den. Det andet billede var heldigvis ikke nær så tilsømmet, så det kunne godt lade sig gøre at skille det ad.

Edited by Alblas
0

Annonce ♥

Kommer i forbi Sverige og deres fantastiske Loppis inden, så får man dem smidt i nakken til ingen penge :)

0

Havde godt overvejet et loppemarked. Men da jeg jo gerne vil bruge samme ramme (bare mindre) til bordnumre, bliver det jo nok umuligt at finde så mange ens på et loppemarked :-(

0

Det er helt sikkert en gammel ramme, så du vil få svært ved at finde mange af den slags i forskellige størrelser hvis de skal være ens.

Men behøver de være ens? Jeg tænker at det fede ved vintage er det unikke, så hvis de bare er i samme gamle stil, vil det (i mit hoved) se meget bedre og mere autentisk ud hvis de er forskellige. På Gul og Gratis og DBA er der flere der sælger gamle rammer i flere størrelser.

0

Vi gør præcis det samme:D Stor ramme til bordplan og små til bordnumre, men vi køber også bare forskelligt på loppemarkeder. Har dog oplevet at de vil have flere hundrede kroner for store rammer hvis man går ind i genbrugsbutikker (men det kan godt være det er en københavnerting;)

0

Annonce ♥