M&R

Vores sensommerbryllup i Skagen - Billeder fra den bedste dag

158 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Århh nej da sødeste mette!!!

Kan sørme godt følge dig - det er jo også bare det værst tænkelige :( ØV ØV

De andre afbud er selvfølgelig også øv - men ens nærmeste familie er værst. Kommer så kun din storebror og nevø?

Hvor er det træls det endte sådan med din moster, men det havde du jo alligvel forberedt dig lidt på.

Altså vildt irriterende folk ikke svare - det jo en grund til fristen er sat!!

Syntes måske også godt snart vores inviterede måtte melde ud!!!!

Flere tager det lidt som en selvfølge at de kommer - men så lad dog os vide det!!! Hvr svært kan det være!?!?

0

Del dette indlæg

Hov hov alle de updates du har på tråden (godt jeg har fået insider-information, så jeg ikke er helt bagud 😊)

Synes liiige der mangler lidt billeder af R's tøj...

Håber snart jeg kan få slæbt min R afsted til tøjprøvning.

Kan godt forstå du har været ked af alt det der sker omkring jer med familien (og byggefirmaet #grrr#).

Du har heldigvis også en masse ting at være glad for og et fantastisk bryllup at se frem til.

Jeg sender en masse kram og kærlige tanker til den anden ende af byen 😊😊

0

Del dette indlæg

Outfit til velkomstmiddag og brunch

Jeg havde egentlig lovet mig selv ikke at bruge flere penge på udsalg, meeeen så kom jeg til at gå ned i magasin og faldt over deres Whiite-udsalg.

Så jeg fik købt den fineste blå Silketop til aftenen før brylluppet og en skøn silkekjole der er perfekt til brunchen om søndagen.
Og begge ting passer skønt til vores bryllupsrejse ;)

Billeder kommer, når jeg er ved computeren ;(

Redigeret af M&R
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

FERIE FERIE FERIE

I går fik jeg endelig ferie - for første gang i et år har jeg mere end fire sammenhængende fridage - jubii :)

Jeg har dog kun en uge, som skal tilbringes med ultimativ afslapning i vores dejlige sommerhus i Skagen. Så der er masser af tid til at opdatere BK og få lavet nogle små bryllupsprojekter.

I løbet af ferie skal jeg:

- Lave risposer (Det insisterer Rasmus på, at der skal være, selvom kirken ikke er glad for det, så rosenblade er droppet. Så jeg har købt brudetyl, lyseblåt silkebånd og ris, som jeg blander med de lyseblå rosenblade. Billeder kommer, når jeg får dem lavet)

- Samle sten til bordkort på stranden ved Grenen (hvor vi jo skal holde vores bryllup)

- Til møde med restauratøren på torsdag, hvor vi skal lægge menuen og programmet fast.

- Til middag på feststedet fredag aften, hvor vi skal smage vine og nogle af de elementer, der er i menuen = den sauce vi skal have til hovedretten. Vi skal have råvildt og Rasmus vil have kokkens signatursauce, der er smagt til med rålakrids, men da jeg ikke kan lide lakrids, får jeg lov til at bedømme den på forhånd.

- Ned til frisøren, hvor jeg skal klippes og farves og der skal snakkes bryllupshår.

- Ned på hotellet og bestille frokost til bryllupsdagen, som min mor, brudepige og jeg skal have. Vi kan jo ikke have, at bruden falder om af sult :)

- Bestille kirkepynt

Mon ikke det hele falder på plads :)

Lige et billede af terrassen, som den så ud da vi ankom. Frokosten var stillet klar :)

post-40662-0-76871500-1373728617_thumb.j

0

Del dette indlæg

Det er så fortjent med en lille ferie til jer...og så er det jo bare bonus at den også står i brylluppets tegn.

Glæder mig helt vildt til at høre om det hele, nu falder det hele på plads ❤

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tøj til hele familien

Jeg har været temmelig stresset over, at min familie ikke rigtig havde fundet deres tøj, for nu nærmer brylluppet sig altså for alvor.

Men i den forgangne uge komer skub i det. Så meget, at de alle faktisk har fundet deres tøj :)

Min mor

I torsdags var vi inde ved Marianne Carøe, hvor hun fik designet den fineste kjole. Den bliver syet i orangechiffon og orange blonder. Den er lang, har empiresnit og et cremefarvet bælte og så fandt hun lige nogle cremefarvede sko derinde også.

Hun bliver SÅ flot og meget elegant. Det fine ved hendes kjole er, at der er nogle detaljer ved den, som kan minde lidt om min kjole. De er ikke ens, men eksempelvis er hendes også med blondeærmer ligesom min.

I kirken skal hun have en knælang, gul kjole på med lidt cremefarvede pallietter, en cremefarvet jakke og en cremefarvet hat.

Jeg har desværre ikke billeder.

Min far

Han kan simpelthen være noget så besværlig, når det kommer til tøj. I denne omgang var det største problem, at han bare ikke rigtig ville komme ud af starthullerne.

Men fredag da jeg havde fri fra arbejde, tog jeg med ham ind i Mr. i Silkeborg, hvor han køber det meste af sit tøj. Han havde været deroppe tidligere på dagen med min mor, hvor han havde fundet noget, men han ville lige have mig til at godkende det - søde far :cheerleader3: Så jeg tog med derop, og det var i den grad godkendt.

Det endte med en sort Hugo Boss habit, en skjorte fra Eton i farven Ivory (så den matcher min kjole) og et blåt slips med prikker fra Armani. Pænt og enkelt.

Han havde godt nok drømt om at få lov til at have kjole og hvidt på eller måske smoking, men da Rasmus valgte et jakkesæt, så måtte han gå samme vej.

post-40662-0-50801400-1373878906_thumb.j

Storebror = Rasmus' forlover

Min storebror bor i Kbh., men vi havde aftalt, at når han kom hjem på sommerferie, så skulle vi ud og finde tøj til ham. Så lørdag morgen, inden vi kørte til Skagen, var han sammen med Rasmus og jeg i Harder i Aarhus (hvor Rasmus også har købt sit tøj, det er hans familie, der har butikken). Der faldt han hurtigt for en sort, slimfithabit fra Hugo Boss. Dertil valgte han en lyseblå Stenströms skjorte. Flot og elegant.

post-40662-0-46670700-1373878860_thumb.j

Lillebror

Min lillebror er kun 16 og har sin helt egen stil. Så tanken om at få ham tvunget i et traditionelt jakkesæt var utænkelig. I stedet fandt jeg på udsalg i Salling en mørkeblå velourblazer fra Tommy Hilfiger. Jeg fik ham til at komme ind i Salling, hvor han fik den på og var helt solgt. Dertil fandt vi et par grå habitbukser fra Bruuns Bazar og en hvis skjorte fra samme mærke. Han har desuden valgt en mørkeblå selvbinderbutterfly med hvide prikker (den er dog ikke med på billedet).

post-40662-0-61402400-1373879071_thumb.j

0

Del dette indlæg

Risposer

I går begyndte jeg på risposer. Rasmus ville så gerne have dem, mens jeg var mest til rosenblade.Men det skal han have lov til at bestemme.

Så jeg gik i gang. Havde købt brudetyl, 20 meter lyseblåt silkebånd og ris, som var skyllet i vand. Sikke et arbejde, når man skal lave det helt alene. Men nu har jeg fået lavet de første 45, så mangler cirka 30.

post-40662-0-67418300-1373879285_thumb.j

0

Del dette indlæg

Tøj til velkomstmiddag og brunch - billeder

Så er der endelig billeder af den silketop jeg har købt til velkomst middagen om fredagen (jeg skal have et par sorte jeans på til og sorte stilletter) og den silkekjole jeg har købt til brunchen.

post-40662-0-32489800-1373879522_thumb.j

post-40662-0-02512800-1373879538_thumb.j

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Sikke nogle flotte fyre du bliver omgivet af. Lan også forestille mig at din mor bliver super smuk! Det er der rimelig stor sandsynlighed for, når i har Marianne ind over :)

Det er også nogle lækre ting du her fundet til dig selv 👍

Puha risposer..godt at du ikke bare sidder og keder dig i Skagen ;)

0

Del dette indlæg

Møde med feststedet

I dag var til møde med restauratøren, Henrik Tachau, som simpelthen bare er hamrende dygtig. Jeg er så evigt tryg ved, at det er ham, der sørger for, at vores fest kommer til at køre, som den skal.

Festen kommer (forhåbentlig) til at forløbe således:

- Gæsterne ankommer til De 2 Have kl. 16.45. Her bliver der serveret champagne og snacks. Da vi ikke holder reception, sørger Henrik for, at det er lidt fyldige snacks, da folk sikkert er godt sultne. Den oprindelige tanke var, at vi skulle med Sandormen ud til spidsen af grenen og have snacks og champagne der, men der skal bare ingen ting til, så er der for meget vind, så jeg tør bare ikke satse på vejret. Alternativet er, at vi får champagne og snacks enten på terrassen ved restauranten eller nede i galleriet, der ligger i stueetagen.

- Vi går til bords kl. 17.45, hvor der serveres følgende menu:

- Appetizer: Ceviche (et stykke råt, citrusmarineret fisk)

- Forret: En nytænkning af et stjerneskud, hvor hovedingredienserne er rødtunge og hummer. Dertil kommer en masse andre lækre ting.

- Hovedret: Råvildt, kantareller, brombær. Serveres med kartofler, lidt grønt og en sauce smagt til med rålakrids.

- Dessert: Den søde skovbund. Hyldeblomstmousse, krystalliseret chokolade, bær og is lavet på gran.

- Natmad: Byg-selv-burgere.

I morgen aften skal vi ud på De 2 Have sammen med mine forældre og to af mine brødre. Der skal vi smage forretten og hovedretten og bestemme os for vinene. Det bliver fantastisk.

1

Del dette indlæg

Annonce ♥

Prøvemiddag og borddækning

I sidste uge havde vi en forrygende uge i Skagen, som kulminerede med den mest vidunderlige prøvemiddag på De 2 Have, hvor vi skal holde vores bryllupsfest, sammen med min familie.

Da vi kom derude var der fire glas på bordet. I tre af dem blev der hældt tre hvidvine, som vi skulle prøvesmage.

Vi fik også en lille appetizer der bestod af kød fra krabbekløer med aspargesemulsion og en skagensreje. Det smagte himmelsk!

Vi faldt hurtigt for en Riesling fra Bruno Sorg, men Henrik (restauratøren) syntes lige, at vi også skulle prøve en australsk hvidvin, så det fik vi i det fjerde glas. Den var også virkelig lækker!

Så fik vi serveret forretten, som vi skal have til vores bryllup. Det er en moderne, dekonstrueret version af et stjerneskud. Det bestod af et stykke brødstegt rødtunge, et stykker smørdampet rødtunge og friske sagensrejer. Dertil hummersauce og brunet smør. Det var virkelig, virkelig lækkert.

Efter forretten fik vi tre rødvine, som vi skulle smage. To franske og en chilensk carménère. Rasmus faldt hurtigt for chilerneren, og da jeg ikke er den store rødvindrikker, fik han lov til at vælge. Henrik foreslog igen, at at vi fik en fjerde i glasset og den var virkelig god.

Så fik vi den lækre hovedret. Sommerbuk med svampe, bær, løg og en sauce smagt til med rålakrids - jeg siger jer, det var lækkert. Synes også det ser yderst appetitligt ud på billedet.

post-40662-0-30614900-1374524819_thumb.j

Efter at have set den smukkeste solnedgang fra terrassen fik vi dessert og dessertvine - igen vidunderligt. Og de hjemmelavedechokolader til kaffen var skøn!

Alt i alt vidunderligt. Og det bedste er: Jeg er SÅ ustresset! Det er skønt, for jeg ved, at det kun kan blive godt!

Til sidst et billede af bordene, vi skal have. Tilføj vinglas, blomster og bordkort, så er det sådan cirka vores bord kommer til at se ud.

post-40662-0-98660300-1374524931_thumb.j

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Fotograf

Det har hele tiden været planen, at en af mine gamle kolleger fra min tid på JP skulle tage vores bryllupsbilleder. Prisen er 6500 + transport for billeder i kirke og on location. Det er egentlig fair nok.

Men nu har en af vores venner, der er reklamefotograf, tilbudt at tage dem gratis. Og det betyder 6500 kr. mere til bryllupsrejse.

Logisk set er det ikke en svær beslutning at tage, men har det skidt med, at den gamle kollega havde satset på det og jeg har først skrevet nu. Men vi har først taget den anden beslutning nu, så det kan ikke være anderledes. Men har det lidt skidt med det alligevel.

0

Del dette indlæg

Ihh den menu lyder lækker - mums!!

Hvor fed i havde sådan en skøn aften på de 2 have :loveshower:

Fedt med fotografen :super: men kan godt sætte mig ind i at du er lidt øv over at fravælge den tidligere kollega, men altså sådan er det jo indimellem og 6500kr er sørme da meget at tilføre bryllupsrejsebudgettet :cheerleader3:

Hvor skal i forresten hen på bryllupsrejse? Og hvornår regner i med at skulle afsted?

0

Del dette indlæg

Hold dog op der sker meget her! :o det er ikke sådan at holde ferie og være væk fra BK, synes der sker rigtig meget for tiden :)

Det ser jo super godt ud! Både tøj til mændene, dit tøj, og så lyder det da bare til at blive en fantastisk middag i skal have på dagen - mums! :smiley-eatdrink026:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer