Dobbeltbrud

Dobbeltbrud - (339) Efterstress og forsinket beretning

339 indlæg i dette emne

En forsigtig start herinde. Efter mange år som borgerligt viede, har min elskede endelig været på knæ og brylluppet skal stå næste sommer.

Jeg er spændt og lykkelig, glæder mig til ALT, inklusive alle forberedelserne, men jeg er også dødhamrende nervøs for om jeg få skruet et bryllup sammen som både er til at betale (jeg er studerende) og samtidig lever op til alle vores drømme, så nu begynder jeg stille og roligt at lure herinde og så kan jeg skrive ned her i min tråd hvad jeg når til, som en slags online huskeliste. I er velkomne til at følge med, men i bund og grund er det mest for min egen skyld jeg har en tråd :)

Første step - DATO - Vores 10 års bryllupsdag er søndag d. 10 august 2014, så brylluppet bliver lørdag d. 9. august 2014, så kan vi skåle for vores 10 år som mand og kone ved midnatstid :loveshower::loveflag::iloveyou::heart:

Index:

Blandet:

Lidt om os: #3

2DO liste - opdateres løbende: #11

Linksamling: #2

Kjolen: #52

Skoene: #60 Jagten på dem: #123 Skoene er i hus #127

Lokale og STD: #46

Fotograf og musiker #103

Habit: #107

Børnenes tøj: #107

9 års bryllupsdag - før og nu billede #115

DIY:

STD - Save the date: #10 Kuverter til STD: #24 Blærerække #47

Monogram: #11

Adresselabels: #17 ankommet #47

Personlige frimærker: #25 færdige #47

Favours: #76

Invitationer: Teksten #79 Færdige #136

Diverse indkøb: #90

Bridesmaid box: #98

Personligt Om laksegl: #119 Link til butikken #122 Færdige #136

Favourboxes med billeder #182

Redigeret af Dobbeltbrud
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lidt om os:

Det er simpelthen så underligt og surrealistisk at det endelig er blevet min tur til at planlægge bryllup.. jeg har lige sendt en mail til vores lokale præst og bedt ham reservere datoen og det giver simpelthen et sug i maven, fordi det er det første rigtige skridt på vejen..

For at forstå hvorfor det er så underligt, er man nok nødt til at kende lidt til vores baggrund.. så her kommer lige lidt info :biggrin:

Jeg - den vordende brud - fylder 30 til december. Vi har netop holdt min 30 års fødselsdag i forrige weekend og der gik min mand på knæ for mig. Min mand er 32 og vi lærte hinanden at kende - som venner i januar 2000. vi mistede kontakten få måneder senere, men i september 2002 mødtes vi igen og har dannet par lige siden. Vi flyttede ret hurtigt sammen og boede i lejlighed ca. 1½ år inden vi købte hus og i samme forbindelse blev viet på Odense rådhus i hemmelighed.

I december holdt vi indflytter fest og min 21års fødselsdag og samtidig fortalte vi venner og familie, at vi var blevet gift d. 10. august samme år (2004) og at vi en dag når økonomien var til det, ville holde bryllup.

Siden er der sket rigtig meget - vi har blandt andet fået 2 skønne børn - K på 6 år og S på snart 4. Jeg er stadig i gang med min uddannelse, så det er ikke fordi vi som sådan har råd til at holde bryllup, men vi havde talt om at det ville give god mening at gøre det på vores 10 års bryllupsdag, som falder på en søndag, så det kunne holdes lørdag, da den slags jo ikke plejer at slutte før klokken har passeret 12 og dermed ville det være på bryllupsdagen, MEN - jeg har altid sagt - "Intet bryllup uden frieri!" så inden kagen blev serveret ved min 30 års fødselsdag, gik M på knæ med en smuk ring (mit profilbillede) og nu skal vi endelig giftes RIgTIgT!! :loveboard:()()

Nu har jeg så vovet mig herind og har netop for 5 minutter siden sendt præsten en e-mail.. pludselig sidder jeg og ryster over det hele af glæde og spænding og kan slet ikke forstå at det ENDELIG er blevet min tur :o:balloon::thumbsupsmileyanim::balloons: så nu skal jeg i gang med alle de mange forberedelser - heldigvis burde det blive et roligt år på studiet, så jeg får tid til at blive en rigtig BRIDEZILLA :sm:

Hvis du læser med, skal du være så hjertelig velkommen her i min lille bryllupskrog :)

KNUS fra K

Redigeret af Dobbeltbrud
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke med det kommende bryllup.

Get use to den fornemmelse du har i maven, den dukker op i ny og næ. Jo tættere I kommer på datoen j ooftere vil den komme. og det er SKØNT :loveshower:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1000 tak for jeres varme velkomst piger :)

Dagen i dag har været meget præget af bryllup. Jeg har fået svar fra præsten, så nu er det på plads, jeg har bestilt håropsætning, da jeg alligevel var ved frisøren med min søn, jeg har skrevet til en fotograf og lavet et udkast til monogram, som skal på vores STD magneter, der skal bestilles i aften, så pludselig føles alting så tæt på :a1221:

TÆNK at jeg er i gang - det er jo helt VIIIILDT!! :loveshower::cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

STD:

Her kommer lige et glimt af mit STD, så hvis du kigger forbi og har feedback er du meget velkommen til at dele, så jeg lige kan få den rettet til inden jeg bestiller :wink:

Den bliver bestilt som magnet, så folk kan hænge den på køleskabet og huske datoen :7himmel::tunge:

4jlsvt.jpg

Redigeret af Dobbeltbrud
1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

GRØN = I orden

GUL = I gang

RØD = Mangler

To do - Huskeliste:

Generelt:

Dato: 09.08.14 kl. 14

Budget: 0-70.000

Kirke: Lunde Kirke på Nordfyn - kl. 14

Location: Hjallese forsamlingshus

Gæsteliste: 51 til fest + 8 til reception

Personer i brylluppet:

Brudepige: Vores datter på 7 år

Brudesvend: Vores søn på 4½ år

Toastmaster: Min veninde - Sophie

MOH: Min veninde Mette B

Forlover: Svigerfar og fætter Jacob

Præst: Stig Lønsborg Saxbjørn

Fotograf: Jesper fra Ducklymedia

Videograf: Fætter Allan

Påklædning:

- Bruden: Gommen:

BH: Ikke nødvendig Boxershorts

Trusser strømper x 2

Strømper Skjorte

Sko Vest

Halskæde Kravat

Ørenringe Sko

Armbånd Jakke

Strømpebånd Bukser

Slør Knaphulsblomst

Kjole Manchetknapper

Negle

Hår - booket en privat

Make-up: Booket en privat

Paraply

Buket

- Brudepige: Brudesvend:

Undertøj Undertøj

Kjole Skjorte

Strømper Vest

Sko Jakke

Smykker Kravat

Hår Bukser

Buket Sko

Strømper

Knaphulsblomst

DIY:

Bordkort: Materialer på plads, skal produceres

Menukort:

Kirkehæfte:

Indbydelser: Sendt ud til alle

Svarkort: Sendt ud til alle

Save the date : Magneter er sendt ud til de gæster der skal til fest

Kuverter til STD

Adresse labels

Monogram stempel

Personlige frimærker: sendt ud på STD, men der skal naturligvis flere afsted

Takkekort:

Gæstebog:

toastmaster klokke

Favours:

Bordpynt:

Lokalepynt:

Lommetørklæder:

Bordplan/planche:

Terninger med festregler

Monogram chokolade: Chokoladen er købt, men skal designes

Småkager

Slikkepinde

Fotovæg -

Blandet:

Mad: Inkluderet i totalarrangement

Drikke: Inkluderet i totalarrangement

Musik

Kage: skal jeg selv lave

Kirkeblomster: Er bestilt

Personale: Inkluderet i totalarrangement

Køretøj - 90 % på plads

Tale: Jeg skal helt sikkert holde tale, så den skal skrives og rettes til fra nu af og indtil festen ;)

Reception: Kan blive en løsning på at få så mange med som vi ønsker. Er en realitet

Brudevals: Undervisning af min fætter som er danseinstruktør

Gravering af ringe:

Morgengaver:

Ønskeliste: Igang - giftmanager - som nu hedder addwish - er nu færdig

Hvad har jeg glemt??

Redigeret af Dobbeltbrud
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke med det kommende bryllup:) glæder mig til at følge med.

Kan se at vi har den sammen fotograf. Hun er fantastisk. Hun skal også synge i kirken til vores bryllup:) hvad for en kirke skal I vies i?

Tak i lige måde :)

Jeg har ikke valgt fotograf endnu, jeg overvejer og undersøger endnu :wink: men jeg er da glad for at høre at hun er god :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik jeg bestilt STD "kort" jeg har bestilt:

- 25 magneter med STD

- Et stempel med vores monogram

- Et krus med vores monogram til H2B (det syntes han så fedt ud)

- 140 adresselabels (ses herunder) til at sætte på kuverterne som afsender, samt som modtager til svarkortene

I alt 125kr i porto, da resten var gratis tilbud hos vistaprint :cheerleader3::cheerleader3::cheerleader3:

Så langt så godt..

Gæstelisten er blevet færdig - den endte på 56 personer - og så besluttede vi endeligt at der også bliver en reception for 26 ekstra gæster.

Nu vil jeg lige slappe lidt af inden sengetid - i morgen går turen til Legoland - bare os 4 :)

post-67598-0-25711500-1372452737_thumb.j

Redigeret af Dobbeltbrud
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

tillykke med det kommende bryllup, og velkommen til herinde! Dejlig fortælling om jer to. glæder mig til at følge lidt med

1000 tak - og i lige måde :loveflag:

Tillykke med det kommende bryllup og planlægningstråden, og velkommen til dette vanedannende forum. :balloons:

1000 tak, ja det kan være svært at forlade et forum igen, det har jeg prøvet før :wink:

Stort tillykke med det kommende bryllup.

Get use to den fornemmelse du har i maven, den dukker op i ny og næ. Jo tættere I kommer på datoen j ooftere vil den komme. og det er SKØNT :loveshower:

1000 tak - ja pt. har den taget næsten permanent bo i min mave.. men det er nok en kombination af at have ventet i 9 år siden vi blev gift på rådhuset og så det med lige at få de store detaljer på plads og danne sig et overblik, så resten kan blive hygge :a1221:

Velkommen og stort tillykke med ringen...

1000 tak :loveboard:

Velkommen til og stort tillykke. Jeg glæder mig til at følges med endnu en SU-brud :balloons:

1000 tak - ja der er altså noget der, som kun vi forstår :floejt:

Tillykke med den kommende velsignelse af jeres allerede indgået ægteskab :)

1000 tak :loveflag:

Tillykke med det kommende bryllup

1000 tak :loveboard:

Velkommen til og tillykke med det kommende bryllup :cheerleader3:

1000 tak :loveflag:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Update: Jeg driver min mand til vanvid :floejt:

Jeg har hovedet helt fuldt af bryllup. Selvom der er længe til, så er der bare så mange ting jeg føler at jeg er nødt til at have på plads med det samme, for ellers kan det ikke lade sig gøre for mig at læne mig tilbage og nyde resten og jeg vil heller ikke kunne holde den røde tråd, billigst muligt..

1. Først og fremmest venter jeg på at mine STD magneter og min frimærkesaks skal ankomme, så jeg kan få sendt STD'erne ud. Jeg skal i mellemtiden have fundet ud af hvad jeg gør med konvolutter, frimærkerne er designet og skal bare printes, men det kan jeg ikke gøre endnu, da portokoderne kun gælder 1 uge og jeg ikke ved præcis hvornår hverken magneter eller saks ankommer.

2. Location: Jeg ledte egentlig efter et sted, hvor vi selv skulle sørge for mad og drikke, men så fandt jeg ud af at vi MÅSKE har råd til en totalløsning, hvilket vil give en rigtig masse ro for os begge, men pt. venter jeg på svar med et tilbud fra de 2 steder jeg har fundet. Hvis ikke det kan lade sig gøre, skal jeg igang med at finde et lokale der har alt det vi skal bruge og dernæst har jeg en liste med cateringsteder i den rigtige prisklasse, som jeg skal se på - men jeg kan ikke rigtig komme videre med det før jeg hører fra de 2 steder med totalløsninger.

3. Fotograf: Jeg VIL have en god fotograf hele dagen og det kommer til at være en ret stor post på budgettet. Jeg havde på forhånd kalkuleret med ca. 5000, men de eneste jeg har kunnet finde hvor prisen er under 10.000 for alt det jeg vil have, koster 6 og 7.000, så det er blevet den nye smertegrænse for denne post og jeg venter pt. svar fra 2 fotografer.

4. Kirken: Kirken er booket og jeg har grundlæggende styr på den del - jeg venter pt. svar fra præsten på nogle af mine spørgsmål.

5. Jeg ville gerne have haft styr på kagen - altså hvem der skulle lave den, men det er udsat på ubestemt tid, da familiens tidligere kageproducent har takket nej :o:(:td:

6. Jeg vil gerne kunne lægge et realistisk budget, men det er så godt som umuligt, inden jeg kender prisen på lokale/mad/drikke

7. Jeg vil gerne kunne begynde at planlægge min DIY projekter og lign. men igen mangler jeg noget info om location, for det hele skal passe sammen og jeg vil gerne købe alle de papirvarer med videre, jeg skal bruge på en gang, både for at det er ens/matcher og for at få mængderabat/spare fragt udgifter.

8. Farverne er næsten på plads, men kommer det først helt, når jeg kender location og får planlagt DIY

Grunden til at jeg driver min mand til vanvid, er at jeg HELE tiden taler om bryllup.. Jeg går hjemme og holder sommerferie alene og har alt for meget tid til at tænke over detaljerne og surfe herinde på Bryllupsklar, så jeg har så mange ideer jeg gerne vil dele med ham og have feedback på.. men heldigvis har han og børnene ferie fra på fredag.

Jeg ved godt at jeg ikke er til at holde ud pt. :floejt: For han bliver så stresset over at jeg er så langt i planlægningen allerede, men jeg ved også at en god start planlægning kan gøre underværker for hele arrangementet, både med hensyn til at indhente fordelagtige priser, finde de helt rigtige ting og ikke mindst for at mine DIY projekter kan blive hygge, frem for stress - og det ved han også godt :loveflag:

MEN - hvorom alting er - der er mere end 1 år endnu og det hele skal nok blive godt, for vi skal ENDELIG holde bryllup og vise hele verden, hvor meget vi elsker hinanden ()():loveboard::iloveyou::balloon::heart::loveshower::a1221:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe kender godt det ed at drive manden og familien til vanvid. Taler også hele tiden om bryllup. Er kommet frem til man må læse det meste af herinde og kun nævne planerne når det e absolut nødvenligt

Det har du ret i, men lige nu bobler jeg bare helt over, fordi der er 1000 ting i starten - også ting han skal tage stilling til, men vi plejer også at dele alting med hinanden, så jeg kan slet ikke lade være :a1221:

Hehe.... Det kender vi vist alle... Bum bum....

Jeg tror du har ret :tunge: Vi er nogle værre nogle :wink: Men i virkeligheden er vi jo bare glade og spændte :loveshower:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Leg med STD kuverter:

Hej piger

Her kommer lige nogle forskellige lay-outs til mine STD kuverter. Jeg har rigtig svært ved at vælge, så jeg håber at I vil hjælpe mig :help:

Der må også gerne komme små ændrings forslag :wink:

A: B:

zmb2tg.jpg2vvuy47.jpg

C: D:

1qputx.jpg2me6avo.jpg

E: F:

30bn636.jpg28r328k.jpg

G: H:

2ij6qlh.jpg28wm8ok.jpg

Redigeret af Dobbeltbrud
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Personligt firmærke:

På kuverterne ovenfor kommer der også et personligt frimærke. Her er designet - jeg får en frimærkesaks med posten en af de nærmeste dage, så skal jeg lave et prøveprint med klippede kanter - det bliver fedt at se :cheerleader3:

13z6c85.jpg

Redigeret af Dobbeltbrud
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer