Frk. Thorup.

Sange til borgerlig vielse

5 posts in this topic

Er der mon nogen af Jer der kan hjælpe os?

Vi skal vies udendørs i en smuk have. Ved vielsen har vi fået 2 musikere til at spille for os på henholdsvis tværfløjte og violin. Vi vil gerne have dem til at spille nogle sange som vores gæster kan synge med på, men vi har svært ved at finde et par smukke (danske) kærlighedssange som alle kender. Har I nogen bud?

0

Annonce ♥

Kald det kærlighed :-) hvis man kan lide den. Det var den der først sprang op i mine tanker.

Kvinde min

Min elskling du er som en rose - den er vist egt. svensk, og måske lidt svær at synge med på, men ellers fin

0

Du kom med alt det der var dig

0

Annonce ♥

Søs Fenger har faktisk også indspillet "Du er" i en mere stille og akustisk udgave end ovenstående (som er indspillet sammen med News). Nu siger du dansk men hvis det er instrumentalt er det måske knap så afgørende. Til tværfløjte og violin kunne det måske være meget interessant med et nummer med mange passager i. Et bud kunne være Peter Cetera/Chicago - You're the inspiration. Aldrig undvære dig med Danser med Drenge kunne også være et bud. Ved bare ikke hvordan den gør sig med de instrumenter. Der skulle du måske overveje at tage musikerne med på råd.

0