Majstot

Velkommen sang

10 posts in this topic

Hejsa

Vil lige høre jer om i bruger velkommen sang til middagen? og hvis i gør hvilken?

Overvejer lidt hvad vi skal gøre - på den ene side er vi ikke til velkommen sange og har selv frabedt os købesange, så vi har derfor overvejet at skrive tak i bordkortet sammen med menuen, men har også tænkt mig at rejse mig og byde velkommen og sige tak så det vel lidt underligt med 2 x tak?

Hvad gør i?

0

Annonce ♥

I dag ser man ikke velkomst og velbekommen sange så tit som man gjorde det tidligere og jeg tror det har noget at gøre med at middagen mange steder ikke er det første og der hvor folk ankommer. Ofte samles folk 1-3 timer før til bryllupskage m.v. (de fleste kalder det reception). Dvs. så er der budt velkommen på et tidligere tidspunkt.og velkomsten ved middagen kan fokusere på de praktiske forhold. Ud fra det du skriver ville jeg ikke vælge velkomstsang for det lyder ikke som at I selv er til det.

0

Jeg synes det er VILDT hyggeligt med velkomstsange og andre sange.. Men jeg er også efterskole højskole sangfreak...

Jeg har lige været til et arrangement med et helt sanghæfte fuld af gammelmandssange.. Gisp det var hyggeligt!

0

Jeg synes det kan være et hyggeligt og sjovt indslag, hvis sangen er god og personlig.. jeg gider ikke de der færdigproducerede, men jeg kunne godt finde på selv at skrive en personlig udgave - men det kommer jo også an på om man kan skrive - det kan jeg heldigvis, jeg er altid den der bliver bedt om at skrive sange til alt muligt :)

0

Annonce ♥

Vi har valgt både at have en velkommen og en velbekommen sang da der nærmest er tradition for det i min familie til sådanne slags fester :) og så syns vi også det er en meget god måde at starte en middag på og slutte den :)

0

Måske du kan vedhæfte de sange I synger i familien?

0

Vi sang "Forårsdag" af Anne Linnet som velkomstsang. Og "Forelskelsessang" (Du kom med alt hvad der var dig) som velbekommesang.

Min familie er en synge-familie. Vi ELSKER det allesammen. Og min mand og jeg ville gerne have rigtige sange - ikke de der skål og velkommen - lad os få noget i vommen sange.

0

Åh ja det er dejlige sange..

Du kom m alt hvad der var dig håber jeg at kunne synge til vielsen...

0

Annonce ♥

Til en fest har vi bl.a sunget:

Velkommen

Mel. Jeg er havren

Kære venner, glæden er så stor

Ved at se jer her ved dette bord

Sammen skal vi ha en dejlig fest,

Ja, velkommen her til hver en gæst.

Velbekomme

Mel. Jeg er havren

Alle her nu spist og drukket har

Til at feste videre nu klar

Dejligt her med jer at holde fest,

Velbekomme nu til hver en gæst.

0

Hola,

vi bød velkommen og takkede vores gæster og bad dem gå til bords.

ingen sange og taler her, det er simpelthen ikke os.... men vores venner og familie er heller ikke de store sangere, så det ville blive sådan noget kikset pipperi

0