ditte.marie

Dilemma over receptiongæster vs. middagsgæster

7 indlæg i dette emne

Jeg sidder med et kæmpe dilemma ift. vores gæsteliste...

Vi holder en reception med bryllupskage lige efter vielsen og holder så middag og fest efterfølgende.

Til middagen har vi en begrænsning på hvor mange vi kunne invitere pga størrelsen på lokalet, men receptionen holdes udendørs og er derfor ikke begrænset.

Derfor har vi inviteret alle de gæster til receptionen, som vi følte os nødsaget til at sortere fra til middagen.

Nu er problemet bare, at vi har fået afbud fra en del af dem vi havde inviteret med til middagen. Og samtidigt har nogle af de familiemedlemmer, som jeg med ærgrelse havde været nødt til "kun" at invitere til receptionen, sagt ja til at komme - og de glæder sig rigtigt meget!

Mit dilemma er så nu: Fordi der er nogle der har meldt afbud til middagen, så har vi jo rent faktisk plads til at inkludere nogle af dem vi havde sorteret fra i første omgang, og som vi egentlig rigtigt gerne vil have med til middagen også.

Kan jeg tillade mig at invitere receptionsgæster med til middagen "på et afbud"?

Er der andre der har erfaringer med noget lignende - hvordan har I håndteret det?

:help:

Bedste hilsner fra

Ditte

Redigeret af ditte.marie
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kunne den ikke kringles ved at du siger til de pågældende gæster, at i har fået en åbning i jeres budget, således det nu er muligt at de også kan komme med til middagen om aftenen? Jeg tænker du kan jo ringe dem op personligt, og fortælle at du gerne ville have dem med til hele festen fra starten, men grundet økonomi var det ikke muligt før. Nu er det så sket noget der gør det muligt for jer alligevel :-) kunne det være et bud?

0

Del dette indlæg

Jeg ville tone rent flag. De andre gæster - måske lige bortset fra de allernærmeste - ved jo ikke hvem har inviteret og hvem I ikke har inviteret. Det er jo en ærlig sag at sige at I lavede en liste over hvem I gerne ville have med men var nødt til at prioritere pga. lokaleforholdene fordi I dengang ikke turde kalkulere med afbud. Der er ingen grund til at blande økonomi ind i det og derved gøre de pågældende familiemedlemmer til en økonomisk faktor.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg ville tone rent flag. De andre gæster - måske lige bortset fra de allernærmeste - ved jo ikke hvem har inviteret og hvem I ikke har inviteret. Det er jo en ærlig sag at sige at I lavede en liste over hvem I gerne ville have med men var nødt til at prioritere pga. lokaleforholdene fordi I dengang ikke turde kalkulere med afbud. Der er ingen grund til at blande økonomi ind i det og derved gøre de pågældende familiemedlemmer til en økonomisk faktor.

Helt enig :)

0

Del dette indlæg

JA!!!!

Har selv været med på "et afbud" og har samme situation med vores bryllup. Mine kusiners kærester var ikke inviteret i første omgang, men da der kom afbud til middagen er de nu inviteret med.

Langt de fleste mennesker kan jo godt forstå at der kan være begrænsninger i lokale/budget og er jo bare glade for at komme med. Hvis folk har et problem med at blive inviteret på et afbud, kan de jo bare lade være med at takke ja ;)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer