JosephineL

1.0 7-9-13

507 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Har lige lille problem. Dels kom jeg til st vaske USB nøgle med alle billederne i går. Det har den så overlevet.

Næste problem er at vi kun har Mac herhjemme og jeg kan ikke helt finde ud af dens billedbehandlingsprogram. Så må mok lige låne arbejdsbærbar med hjem mandag

0

Del dette indlæg

prøv at stå på skrivebordet og tryk command/"æbleknap" + N >>> Og jeg der ellers er mini-nørd får uvilkårligt et billede i hovedet af Josephine der står ovenpå sit mahogni-skrivebord - og kunne lige et sekund ikke greje hvad der skulle betyde af forskel når hun trykkede command/"æbleknap" + N :blush::rolleyes::lol: :lol:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

prøv at stå på skrivebordet og tryk command/"æbleknap" + N >>> Og jeg der ellers er mini-nørd får uvilkårligt et billede i hovedet af Josephine der står ovenpå sit mahogni-skrivebord - og kunne lige et sekund ikke greje hvad der skulle betyde af forskel når hun trykkede command/"æbleknap" + N :blush::rolleyes::lol: :lol:

Fniiiiiiis - er normalt ikke helt så meget it analfabet - men lig her kan jeg jo ikke helt så meget som normalt bede om hjælp af h2b. Han skal jo ligesom ikke se det jeg vil vise her!

0

Del dette indlæg

Ahaha......

Kender det....

Er selv ny på Mac - i hvert fald novice!

Kan du finde knappen den er firkantet med en "krølle" i hvert hjørne (på min) og sidder i nederste række og til venstre for mellemrumsknappen.

På billedet er det der hvor blyanten peger 😄👍

post-59524-0-04813400-1374336950_thumb.j

Redigeret af dorte s.
0

Del dette indlæg

Kan sagtens finde æble knappen. Det er mere det med at finde billeder i et billedbehandlingsprogram der både vil lade mig redigere størrelsen og lade mig fjerne mit ansigt. Vil rigtig gerne vise billeder(og jeg har vildt mange) men helst uden ansigt. Er alt for bevidst om internettets ulidelige evighed så at sige. Er på facebook uden ansigt og helt uden børn, af samme årsag.

0

Del dette indlæg

Oh yeah... Når du så har billedet fremme, så sker der noget øverst i menulinjen. Måske hedder det værktøjer.. Herunder kan du justere str. Bare vælg den mindste str af dem der er forudindstillet. Det med at farve over ansigter vender jeg lige tilbage med...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det funker overhovedet ikke for mig. Jeg kan åbne i diverse programmer. Det ene vil lade mig gemme i et mindre format men her kan jeg ikke slette mit ansigt. Det andet kan jeg ikke gemme størrelses ændringer i men kan fint fjerne ansigter. Venter til mandag så kan jeg få fat på arbejdspc og der kan jeg få det til at virke.

0

Del dette indlæg

Nå men indtil da så kan jeg jo fortælle at efter kirke, feststed og kjole var det næste der faldt på plads, sådan da, ringene. Vi har bestemt ikke altid samme smag i smykker h2b og jeg, så var ganske spændt på hvordan vi skulle finder noget vi begge kunne lide. Jeg kiggede og kiggede rundt på diverse guldsmedes sider uden nogensinde at finde noget som vi begge syntes om. Vi var også ud at prøve og det eneste vi nogenlunde kunne enes om var nogle meget enkle nogen. Med til ringhistorien hører et h2b dengang han friede faktisk havde fundet frem til en guldsmed heroppefra, Bent Exner, som han ville have til at lave ringene. Bent Exner arbejdede meget i emalje og det er ikke så holdbart. Men på det tidspunkt arbejdede jeg med noget der gjorde at jeg ikke kunne have ring på hver dag så det ville nok ikke gøre en hel masse. H2b havde så det problem at jeg af samme årsag ikke havde en ring han kunne måle efter. Så friede han med et halssmykke istedet. Og så var det så meningen at vi skulle afsted til guldsmeden og have målt. Men så døde Bent Exner desværre pludseligt og så gik det ligesom helt i stå.

En dag sad jeg så og googlede Exners navn og faldt over en guldsmed Andreas Exner. Han bor i Ringkøbing. Men i december havde han så udstilling i Pandrup, heroppeaf. Så vi tog til Pandrup.Og drog hjem en julegave til mig, sølv og emalje øreringe til mig, og en barefordijegkanlidedig gave, også til mig, et halssmykke, også i sølv og emalje. Og desuden havde vi afgivet bestilling på et par vielsesringe.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Her er link til guldsmeden der skal lave vores ringe. Det er nummer to fra oven, selvfølgelig ikke helt magen til men i den stil.

Har fundet ud af at han skal holdes lidt i ørerne. Vi snakkede med ham i december, jeg mailede i maj og så skrev han at nu var han i gang. Så ringede jeg igen her i juli efter endnu en ubesvaret mail. Og så var svaret at nu gik han i gang..... Så det har godt nok bare at passe!

0

Del dette indlæg

Brudekrone, også fra Gadegaard. Kan varmt anbefale Sanne, hun er sa behagelig at arbejde med, lytter til dine ideer og har også selv en masse at byde ind med når man har brug for det.

Perlerne både på denne og armbåndet har jeg selv købt i Bangla Desh, der er suppleret med lidt flere perler og lidt krystaller.

post-18657-0-58326600-1374402423_thumb.j

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det var ikke ret dyrt det strømpebånd. Nu ved jeg ikke om jeg fik det lidt billigere fordi jeg køber en del andet hos hende, men hvis du kan lide det så prøv at kontakte Sanne når hun kommer hjem fra ferie. Det var væsentligt billigere end hvad jeg har set på Etsy og også hvad jeg har set andre lave det til herhjemme.

Redigeret af JosephineL
0

Del dette indlæg

Nå!!! Jeg troede det var tårnhøje priser!! Havde faktisk tænkt at prøve at lave det selv!

For det ikke skal være løgn, så har jeg haft mange mange meter kniplinger liggende fra min mormor og oldemor ... Som jeg har ... Smidt ud... Piiiiv! Jeg er så slem og fortryder af hele mit hjerte.....

0

Del dette indlæg

Det er bestemt ikke tårnhøje priser noget af det. Især ikke hvis du kontakter hende direkte, altså uden om Etsy som jo sikkert skal have et gebyr.

Slemme dig, at smide familiekniplinger ud!!!!! Men nogle gange skal man jo rydde op - som jeg siger til min mand når han brokker sig over det jeg smider ud.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvor er det bare skønt at du har fået din egen planlægningstråd, jeg tænkte først "hvorfor har jeg ikke set den noget før", men kan så se at den ikke er mere end nogle dage gammel, hehe..

Er helt vild med strømpebåndet og armbåndet er da bare noget af det smukkeste :a1221: Tænker faktisk lidt om et perle-armbånd ville klæde mig :rolleyes:

0

Del dette indlæg

Hvor er det bare skønt at du har fået din egen planlægningstråd, jeg tænkte først "hvorfor har jeg ikke set den noget før", men kan så se at den ikke er mere end nogle dage gammel, hehe..

Er helt vild med strømpebåndet og armbåndet er da bare noget af det smukkeste :a1221: Tænker faktisk lidt om et perle-armbånd ville klæde mig :rolleyes:

Hehe... Du er jo perle-freak så hvorfor ikke 😍
0

Del dette indlæg

Det er også virkelig meget flot, meget flottere end jeg selv havde forestillet mig det. Så hvis du kan lide perler og ikke skal have noget meget diskret så kunne sådan noget også meget vel være dig :-)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer