JosephineL

1.0 7-9-13

507 indlæg i dette emne

Der er jo ikke så længe til - men jeg tager altid langt tilløb :lol: . Har længe tænkt på at oprette en planlægningstråd men så kom der altid liiiiiige noget i vejen. Men here goes

Kirken og kirkens indre

Feststedet - Hotel Siemsens Gaard

Musik - i kirken og bagefter

Noget om gæster

Kjoleprøvning - LUXUX - Lilly - Holmenlund - Alt Til Bruden - Lucca Sindal - Lucca Aalborg
- Skott i Rold - Kennedys - La Novia - CPHBridal - Askepot & Valentino - Askepot & Duedahl (inkl KJOLEN)

Undertøj

"Overtøj"

Smykker, strømpebånd m.m. her og her, mere her

Sko - overvejelser

Ringe her og her

Sæbebobler, bordkort

Hvordan vi mødtes
Vi er moderne - vi mødte hinanden i 2002 online på et dating site. Jeg havde et vikariat lidt længere nede i Jylland på det tidspunkt men skulle flytte tilbage op nordpå. Jeg havde netdatet lidt og været ude med et par stykker som bestemt ikke var noget. Så jeg havde fundet ud af at det er fint at skrive lidt sammen men man er også nødt til at mødes indenfor en overskuelig tidshorisont. For nogen er bare så meget anderledes online end i virkeligheden og det går jo ikke rigtigt. Men h2b var lidt langsom. Så til sidst skrev jeg at nu tog jeg i biografen den og den dag på det og det tidspunkt og så Apocalypse Now! (Den havde jeg aldrig set, og den var lige kommet op i en redigeret version. Og h2b mente at det nærmest var almindelig dannelse at have set den). Så kunne han jo komme hvis han ville. Og så glemte jeg ellers alt om at jeg havde skrevet det. Så i biografen blev jeg siddende på min plads i pausen så h2b troede jeg ikke var der.... Og først EFTER filmen opdagede at det var jeg. Så var vi i byen og kunne sådan ok lide hinanden. Det var ikke den store kærlighed ved første blik. Men vi så hinanden jævnligt og efterhånden voksede der noget mere frem. H2b flyttede op til mig på et tidspunkt et par år efter. Og i 2006 fik vi to drenge efter nogle meget hårde år med fertilitetsbehandling.

Om os
Vi er lidt halvgamle i forhold til flertallet herinde. Jeg er 43 og h2b 48. Ingen af os har dog været gift før. Jeg er dyrlæge og arbejder i Fødevarestyrelsen. Og elsker det. H2b er computernørd med meget stort C. Ingen af os er indfødte nordjyder. Jeg er født og opvokset på Bornholm. H2b kommer fra Århus.

Frieriet
Jeg er sådan set gammel i gårde herinde. Faktisk har jeg vist været medlem siden 2006.... Og grunden er at h2b friede i 2005, juleaften. Jeg var jo meget gravid på det tidspunkt, og vi holdt juleaften hos svigermor og papsvigerfar. Jeg har ingen forlovelsesring. H2b friede med et hjertehalssmykke fra en af guldsmedene i Lønstrup. Jeg kan egt. ikke huske om det var helt uventet, måske ikke. H2b har senere sagt at han havde mange planer om det frieri - men de gik hele tiden i vasken. Bl.a. skulle vi have været til London, som den sidste tur før vi blev forældre. Men så blev jeg indlagt grundet plukveer og dernæst sygemeldt. Og så blev frieriet i toppen af Millenium Wheel ligesom ikke til noget.

Og vi snyder lidt
For faktisk er vi gift. H2b blev vist overvældet af hvor mange papirer han skulle udfylde ang. faderskab når vi ikke var gift. Jeg havde advokeret for at vi skulle på rådhuset fordi det ville være nemmere. Som fødslen nærmede sig blev det pludselig meget klart at ja, der var en del papirarbejde at ordne ang. børnene. Så en uge før jeg fødte var vi forbi rådhuset, bare os to. Vi blev gift 20. april. Først senere gik det op for os at det er Hitlers fødselsdag! Så h2b har faktisk engang imellem husket det - af den grund.

Hvor skal vi giftes
Og jaja, jeg ved godt at teknisk set er det en velsignelse og ikke en vielse.
Vi var i Svaneke sidste år, i min barndomsby, sammen med mine forældre og ene bror. Mine forældre fyldte begge rundt, og det var deres ide om en fest. Og det var en god fest. Vi havde en skøn tur. H2b havde længe syntes at vi skulle gøre noget ved det bryllup. Jeg havde sagt at han kunne bare arrangere, så skulle jeg nok købe en kjole og møde op (velvidende at dette kunne jeg gøre ganske sikkert. Min h2b ville aldrig kunne overskue at arrangere sådan noget, man kender vel sine lus på gangen). Vi havde også talt om steder at holde fest og kirker at holde det i. Men ikke rigtig fundet STEDET. Men her var vi i Svaneke, min by, min kirke. Og h2b sagde at han kunne jo mærke at her var faktisk en kirke der betød noget for den ene af os. Og han er flyttet meget rundt som lille og har ikke sådan en kirke eller et sted. Så lige der blev det til at vi skulle giftes i Svaneke. Det er nok også den eneste måde at få min kære morfar med, han er næsten 90 og rejser ingen steder mere.

Redigeret af JosephineL
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Yaaaaaaayyy!!! Din HELT egen tråd (på utallige opfordringer :wink::lol: ) :cheerleader3:

Og hvor hyggeligt - I er jo næsten kloner af os (eller omvendt) :thumbsupsmileyanim: Vi er 45 og...ehm 45 :rolleyes: - og min mandlige komplimenterende part er computerNørd!!

Nårh ja.. Og så mødte vi hinanden på dating :heart:

Glæder mig til at høre om ALLE dine planer, idéer og og og!! :hug:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Som sagt, der er eet hotel i Svaneke. Hotel Siemsens Gaard ligger i en af to gamle købmandsgårde ved havnen. Selvfølgelig kunne det holdes et andet sted på øen men når nu hele ideen var at holde det i min hjemby så ville det være lidt fjollet. Og så meget desto bedre at det er et godt hotel :-). Jeg har passet heste for de tidligere ejere, som er forældre til de nuværende. Min brors klassekammerat er overtjener der, og min mors veninde har serveret der (ved ikke om hun gør det endnu?).

Man kunne selvfølgelig også bevæge sig ud i forsamlingshus og selv arrangere - men det kan jeg på ingen måde overskue at arrangere fra Nordjylland af. Og så er det andet nok også mere det vi vil.

Hotellet har jo også den fordel at der er overnatningsmuligheder. Og langt de fleste skal jo ligesom overnatte. Og vi kan spise brunch der dagen efter. Er det godt vejr håber vi på at kunne holde eftermiddagsreceptionen på terrassen. Ellers er vi lovet et lokale ovenpå. Restauranten har udsigt over haven og havnen.

Det skal nok blive godt.

post-18657-0-62277000-1374180890_thumb.j

0

Del dette indlæg

Jeg er ikke medlem af folkekirken, af personlige årsager. Men h2b er, og det var ikke noget problem at det er mig der har tilknytningen til kirken og byen, og h2b der er folkekirkemedlem. "Vores" præst hedder Johannes og han virker ret flink og imødekommende. Så datoen blev også ret hurtigt booket. Heldigt nok. For ikke så lang tid senere blev vi ringet op om hvilket tidspunkt vi ønskede. Og det havde vi slet ikke styr på endnu. Men sagen var at der et andet par der ville giftes samme dag som os, godt nok ikke i Svaneke men i Ibs Kirke, der har samme præst og ansatte i øvrigt. Så pludselig skulle vi bestemme os for et tidspunkt. Det kunne vi så ikke helt endnu men bestemte, okay, jeg bestemte at det skulle være tidligt. Min morfar er gammel, min far er også godt oppe i årene og dårligt gående (endnu en grund til at få arrangeret det her bryllup, hvis han skal følge mig til alters skal det snart være), vi har børn med og selv er jeg ingen natteravn efter at have fået en søn der springer glad ud af sengen tidligt hver morgen "mor skal vi ikke lege den der leg du ved". Så et tidligt bryllup så vi kan have alle med så længe som muligt. Vi har senere bestemt os til at tidligt var 12.30. Så det bliver det.

Datoen gav jo lidt sig selv. Udover Hitlers fødselsdag mente h2b at han måske også ville kunne huske 7 9 13. Jeg kunne ikke helt overskue at skulle arrangere bryllup fra september til april som det ville være blevet hvis det skulle have været 20. april selvom det ville have været skønt at beholde den dato. Der er i øvrigt ikke ret mange der ved at vi allerede er gift. Flest er det på h2bs arbejde hvor han nærmest fortalte det til alle og enhver lige efter. Og var meget overrasket over at jeg ikke gjorde det samme. Han mente nemlig ikke jeg kunne holde på hemmeligheden. Men ellers er planen at det skal afsløres til september.

0

Del dette indlæg

Med kirke og feststed på plads kom jo det vigtigste!!!!!

KJOLEN.

Jeg havde snuset og kigget med mellemrum, mest lige efter h2b friede. Jeg kunne rigtig godt lide de lystguldfarvede kjoler der var en del af på det tidspunkt. Jeg var også overbevist om at jeg skulle have ærmer. Det er der jo kommet en del i næste års kollektioner men da jeg kiggede var der nada. Og de guldfarvede fandt jeg ud af måske var knapt så gode til mig.

Men jeg har været et hav af steder og prøve kjoler. Jeg tror ikke jeg har været et eneste sted hvor de ikke havde en kjole jeg kunne være blevet glad for. For ih hvor er der mange fine derude. Også nogle fine nogle der ikke ser ret godt ud på en lav stadig lidt rund dame som mig (har været fed, har tabt mig meget men er stadig at betegne som rund).

Jeg er så heldig at min mor allerede da h2b friede sagde at hun ville forære mig brudekjolen. Udover det giver de også et stort tilskud til brylluppet. Jeg er meget heldig i det hele taget hvad forældre angår :-). H2bs far og mor (de er skilt) sagde også hver for sig at de ville give et tilskud men det er vist gået i glemmebogen. De har i hvert fald ikke nævnt det igen. Og ja, det er jeg, lidt, sur over men så er det heller ikke værre. Det er jo nok det man kan opleve når man er langsom til at komme ud af starthullerne.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

"Lille og buttet med mørkt og krøllet hår.... Tra la la la....."

Total idylliske billeder du viser - jeg elsker Bornholm!

Hvor er det skønt at din mor betaler kjolen.. Gid det var min mor der var sårn!

Det glæder mig at høre, at det ikke har givet dig problemer med manglende medlemskab af folkekirken. Min mand er nemlig ikke medlem - ej heller konfirmeret... Men tidl gift... Spændt på hvad præsten siger til det.

Gisp det må være fedt og hyggeligt med brunch i svaneke dagen derpå.... Åh.....

(Havde Hitler fødselsdag 7/9?)

0

Del dette indlæg

Det glæder mig at høre, at det ikke har givet dig problemer med manglende medlemskab af folkekirken. Min mand er nemlig ikke medlem - ej heller konfirmeret... Men tidl gift... Spændt på hvad præsten siger til det.

Det bør ikke give problemer, for så længe den ene er medlem, så mener jeg faktisk, at præsten ikke kan sige nej. Men jeg kan lige tjekke op på det i morgen hos min Hr. Far :)

0

Del dette indlæg

Jeg startede med at prøve kjole i oktober. Det første sted jeg prøvede var

LUXUX

Prøvede en 4-5 kjoler her. Meget god ejer med godt øje for hvad der klædte mig og lyttede også til hvad jeg selv ville. Fik lov at prøve en 4-5 kjoler og ville nok egt. gerne have prøvet flere men kunne godt mærke at det skulle jeg så ikke. Ærgrer mig her stadig over at jeg ikke bad om at måtte se og prøve Maggie Sottero, min første kjoledesignerkærlighed.... Det er over mit budget men hvis nu een havde set gennemført fantastisk ud så havde jeg måske overvejet selv at lægge noget oveni det beløb min søde mor havde lovet at give mig til kjolen.

Den første var alt for stor, kunne lide draperingerne og fandt ud af at en masse perler ikke klædte mig.

Næste var så fin på slæbet og gav mig flot talje men var alligevel ikke helt den.

Den sidste var virkelig smuk, på modelbilledet hos White Rose har den en eller anden blomst på men kan langt bedre lide den uden.

Prøvede også en havfruekjole og så godt ud - synes jeg selv. Men kunne også mærke at jeg ville få spat af den meget hurtigt, især når jeg skulle sidde ned (godt råd til brude - prøv at sidde i kjolen og forestil dig du skal det igennem en lang bryllupsmiddag).

post-18657-0-10891700-1374501229_thumb.j

post-18657-0-96004900-1374501236_thumb.j

post-18657-0-17615200-1374501245_thumb.j

post-18657-0-39954700-1374501647_thumb.j

post-18657-0-34197800-1374501655_thumb.j

post-18657-0-24297500-1374501664_thumb.j

post-18657-0-83993100-1374501673_thumb.j

post-18657-0-40749300-1374501679_thumb.j

post-18657-0-98553200-1374501686_thumb.j

Redigeret af JosephineL
0

Del dette indlæg

"Lille og buttet med mørkt og krøllet hår.... Tra la la la....."

Total idylliske billeder du viser - jeg elsker Bornholm!

Hvor er det skønt at din mor betaler kjolen.. Gid det var min mor der var sårn!

Gisp det må være fedt og hyggeligt med brunch i svaneke dagen derpå.... Åh.....

(Havde Hitler fødselsdag 7/9?)

Nej :-))) men den 20. april som er vores oprindelige bryllupsdag

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det bør ikke give problemer, for så længe den ene er medlem, så mener jeg faktisk, at præsten ikke kan sige nej. Men jeg kan lige tjekke op på det i morgen hos min Hr. Far :)

Eh... Det vil være rart for det er noget af det jeg går og grubler over :)

0

Del dette indlæg

Det behøver du så ikke mere. Jeg har lige fået det bekræftet hos Hr. Far, at så længe den ene part er medlem, så skal præsten vie parret :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det behøver du så ikke mere. Jeg har lige fået det bekræftet hos Hr. Far, at så længe den ene part er medlem, så skal præsten vie parret :)
Du er en perle 😘
0

Del dette indlæg

SIKKE en skøn kirke!! Og så synes jeg bare der er noget utroligt romantisk over, at I "ender" på Bornholm - når det nu har en historie og du har den tilknytning :7himmel:

Og hotellet ser så hyggeligt ud! :loveflag:

Men Josephine'lein, HVOR bliver alle billederne i øvrigt af??!! :pokey::wink:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer